شکست سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن

بازداشت بی‌سابقه بیش از ۲۰۰ هزار مهاجر در مرز آمریکا

مقامات آمریکایی اعلام کردند به رغم بازداشت مهاجران غیرقانونی در مرز این کشور با مکزیک، در ماه مارس به تعداد آن‌ها افزوده شده است.

بازداشت بی‌سابقه بیش از ۲۰۰ هزار مهاجر در مرز آمریکا

مقامات مرزی آمریکا در ماه مارس ۲۱۰ هزار مهاجر را که قصد عبور از مرز این کشور با مکزیک را داشتند، دستگیر کردند و به کشورشان بازگردانده اند. این تعداد بالاترین رقم ماهانه در دو دهه اخیر است. این اتفاق چالش‌هایی را در ماه‌های آینده برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به وجود می‌آورد. تعداد مهاجران در ماه مارس نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش یافته است.

جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ به قدرت رسید و متعهد شد که بسیاری از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تغییر دهد، اما هم از نظر عملیاتی و هم از نظر سیاسی با مشکلات مختلفی مواجه شده است. جمهوری خواهانی که امیدوارند کنترل کنگره آمریکا را در انتخابات میان دوره‌ای ۸ نوامبر به دست آورند، می‌گویند که عقب نشینی بایدن از سیاست‌های دوران ترامپ، مهاجرت غیرقانونی را افزایش داده است.

مقامات دولت بایدن هشدار داده اند که مهاجرت ممکن است بیشتر شود و مقامات بهداشتی آمریکا گفتند تا ۲۳ می به فرمان مرزی دوران همه گیری پایان می‌دهند. این دستور که با «تایتل۴۲» Title 42 شناخته می‌شود، به پناهجویان و سایر مهاجران دستور می‌دهد برای جلوگیری از گسترش کرونا به مکزیک بازگردند.

بیش از نیمی از مهاجرانی که در ماه‌های اخیر در مرز آمریکا و مکزیک دستگیر شده اند، از کشور‌های مکزیک، گواتمالا، هندوراس و السالوادور بوده‌اند. تعدادی از مهاجران نیز از مناطق دوردست‌تر از جمله اوکراین و روسیه وارد آمریکا می‌شوند. مقامات آمریکا در حال آماده شدن برای برخورد با ۱۸ هزار مهاجر در روز در هفته‌های آینده هستند.

بر اساس آمار گمرکات و حفاظت از مرز‌های آمریکا که مربوط به سال ۲۰۰۰ است، دستگیری ۲۱۰ هزار مهاجر در ماه مارس، بالاترین رقم ثبت شده ماهانه از فوریه ۲۰۰۰ تاکنون است. در پرونده دادگاه آمده که ۱۱ هزار مهاجر دیگر در ماه مارس بدون ویزا یا مجوز معتبر تلاش کردند از یک گذرگاه قانونی در امتداد مرز جنوب غربی وارد آمریکا شوند. در ادامه این پرونده آمده که تقریباً نیمی از مهاجرانی که در ماه مارس به مرز مکزیک و آمریکا رسیدند، بر اساس حکم Title 42 اخراج شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    بروید وآنجاراهم مثل ممالک خودتون به گند بکشید .این هم یک راه نابود کردن یه کشور است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها