رژه وعده‌ها؛ حواس رئیس جمهور به جیب دولت هست؟

رئیس جمهور رئیسی در 8 ماه گذشته شعارهای اقتصادی بسیاری داده که آخرین آن ریشه کن کردن فقر مطلق قبل از آمدن سال تازه و قرن جدید بود. اما به نظر می‌رسد، بسیاری از سخنان او و تیم اقتصادی‌اش در حد حرف‌های قشنگ باقی می‌ماند و تغییری در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.

رژه وعده‌ها؛ حواس رئیس جمهور به جیب دولت هست؟

یکی از اصلی‌ترین شعارهای رئیس جمهور، «رفع وابستگی کالاهای اساسی و سفره مردم به نرخ ارز» بود. اما الان می‌بینیم که برنج و گوشت هم با قیمت دلار گره خورده‌اند و هر روز بالاتر می‌روند.

او وعده داده بود بازار ارز را مدیریت کند و یا در همین اواخر حرف از ریشه کن کردن فقر مطلق قبل از آمدن سال 1401 زده بود اما شواهد نشان می‌دهد که اتفاقی نیفتاده و سفره زندگی مردم هر روز کوچک‌تر از دیروز می‌شود.

رییس شورای تامین دام کشور می‌گوید:« تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش ملموسی دارد و میزان مصرف گوشت در ایام نوروز و رمضان نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است. در سال‌های گذشته اگر خانواری برای ایام نوروز ۱۰ کیلو گوشت خریداری می‌کرد در سال جاری میزان خرید خود را نصف کرد.»

این مشکلات و محقق نشدن بسیاری از وعده‌های دولت سیزدهم در مورد شرایط اقتصادی کشور نشان می‌دهد که با شعار دادن نمی‌شود زندگی مردم را اداره کرد. اگر با شعار می‌شد وضعیت را به سامان کرد، الان وضعیت بورس سبز بود و همه از زندگی لذت می‌بردند.

اهالی سیاست باید بدانند که مردم به واسطه اینترنت و گسترش شبکه‌های اجتماعی، به راحتی به تمام حرف‌ها و وعده‌ها دسترسی دارند و می‌توانند هر روز آنها را مرور کنند و ببیند کدام یک عملی شده است و کدام در حد شعار باقی مانده است.

شاید اگر دولت هرچه زودتر برجام را احیا کند و به واسطه آن سروسامانی به وضع اقتصادی کشور بدهد، بتواند به بخشی از شعارهایش وعده عمل بپوشاند، در غیر اینصورت باید منتظر روزهای سخت‌تری از امروز بود.

دولت و حامیانش می‌گویند که کشور را به نتیجه مذاکرات گره نزده‌اند؛ اما ما مردم که می‌بینیم شرایط کشور و بازار، چشم به وین دارند تا ببیند بالاخره دود سفید از دودکش دیپلماسی بیرون می‌آید یا خیر.

 یک پدر هم وقتی به فرزندش وعده خرید دوچرخه یا کنسول‌ بازی می‌دهد ابتدا به جیب خود نگاه می‌کند و بعد از کارنامه و معدل خوب حرف می‌زند.

جیب دولت که فعلا خالی است و وعده و وعیدها در حال رژه رفتن در برابر مردم هستند و نکته جالب اینجاست که رئیس جمهور رئیسی هم هر روز وعده تازه‌ای به آنها اضافه می‌کند.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • اعتراض
    0


    مشکلات کارکنان، بازنشسته های، مردم و کشور چگونه شروع و آغاز شده است؟ ۱۰۰ درصد فقط به خاطر بی قانونی، بی عدالتی در سراسرکشور!
    وقتی که اداره کار و دیوان عدالت اداری در کشور نمی توانند که مشکلات کارگاران و بازنشستگان مظلوم را بررسی و رسیدگی کنند دیگر به درد مردم و کشور نمی خورند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ر‌تبه 8فلاکت دربین156کشوردنیا مایه خرسندی است.
      تمدن وسرمایه های بربادرفته.

  • ناشناس
    0

    اشوب گشنگان فرا میرسه.

  • ناشناس
    0


    یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۱۴:۴۲
    از سال 1357 تاکنون هر سال با فرا رسیدن ماه رمضان در کشورمان متاسفانه حق وحقوق کارگران و نگهبانان پایمال و ضایع می شود چرا؟

  • ناشناس
    0

    در تمام کشورهای اسلامی ماه رمضان و ماه محرم، تاسوعا و عاشورای که فرا می‌رسد قیمت موادغذایی کاهش پیدا می‌کند در کشور ما به دلیل بی‌توجهی دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس برعکس قیمت‌ها بالا می‌رود. بنویسید بسیاری از پست‌ها و جایگاه‌هایی که دولتی‌ها ونمایندگان اشغال کرده‌اند به دلیل بی‌توجهی به مردم غصبی بوده و باید پاسخگو باشند.
    در حالی که دولت ۴ وزیر را مأمور مبارزه با گران‌فروشی کرده، ولی متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای مشکلات اقتصادی مردم، افزایش قیمت ها، کالاها، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و … نکردند.

  • مسئولان به جای سخنرانی‌های مداوم به فکر عمل و خدمت به کارکنان، بازنشستگان و مردم باشند
    0

    مسئولان به جای سخنرانی‌های مداوم به فکر عمل و خدمت به کارکنان، بازنشستگان و مردم باشند

  • 0

    عملکرد و رفتار دولتمردان، مسئولان و نمایندگان تاکنون ثابت کرده است که متاسفانه تاکنون مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور را درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهنمد.

  • مسئولان باید نبست به وعده هایی دروغین که داده اند پاسخگو و جواب گو باشند
    0

    مسئولان باید نبست به وعده هایی دروغین که داده اند پاسخگو و جواب گو باشند

  • و پاسخ ظلم چوب بی صدای الهی است
    0

    و پاسخ ظلم چوب بی صدای الهی است

  • 0

    هر جا ظلمی، اهانت، خیانت و ستم است رد پای دولت را می توان دید

  • ناشناس
    0

    شرم آور که به جای عذرخواهی در مورد وام تعاون از بنده وغیره متاسفانه پاسخ و جواب غیره منطقی می دهند و هم پاسخ و جواب سر بالا می دهند.
    اگر واقعیت مخابرات مشکل پول و بودجه دارد پس چرا مزایای مختلف مسئولین، مدیران و مسئولان را قطع نمی کنید.

  • 0

    شرم آور که به جای عذرخواهی در مورد وام تعاون از بنده وغیره متاسفانه پاسخ و جواب غیره منطقی می دهند و هم پاسخ و جواب سر بالا می دهند.
    اگر واقعیت مخابرات پول و بودجه ندارد مزایای مختلف مسئولین، مدیران و مسئولان را قطع کنید.

  • ناشناس
    0

    هیچ کس دیگر نمی تواند بر اهانت ها و خیانت های مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و تهران سرپوش بگذارد.

  • ناشناس
    0

    گفته میشه بدون برجام اقتصاد ایران طی چند ماه تا یکسال از هم میپاشه.نظر اکثر کارشناسان خارجی هست و هدف اسراییل هم هست . کاسبان تحریم فقط به فکر جیب خودشون هستند و جیب گشادی که ته نداره .

  • متوسلیان
    0

    خبر فوری
    خوب حال میکنید@

  • ناشناس
    0

    کی داده کی گرفته

  • 0

    یک دهه دیگه تحمل کنیم کاملا جارو زده وتی کشیده خشک کشوررا تحویل مردم میدهند ومیروند در بغل شیاطین زندگی می کنند .

  • ناشناس
    0

    این حمله به آخوندها و نفرت جوانان و مردم باید به طور جد آسیب شناسی گردد. یکی از علل عمده ورود این قشر در عرصه سیاست و اقتصاد و کارهای اجرائی و عدم توانائی در این حوزه بوده است ...
    باید به کار و وظیفه اصلی خود برگردند..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها