سخنگوی پوتین از اردوغان تعریف و تمجید کرد

سخنگوی کرملین ضمن انتقاد شدید از همراهی اروپا با تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، از مواضع ترکیه تمجید کرد.

سخنگوی پوتین از اردوغان تعریف و تمجید کرد

«دیمیتری پسکوف» ضمن «عالی» خواندن روابط روسیه با ترکیه، همراهی کشورهای اروپایی با آمریکا در اعمال تحریم‌ها را «شلیک اروپا به پای خودش» توصیف کرد.

در شرایطی که فشارهای آمریکا و غربی‌ها علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین ادامه دارد، سخنگوی ولادیمیر پوتین از مواضع ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان در قبال این بحران و روابط آنکارا و مسکو تمجید کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی، سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی بلاروس به صحبت درباره بحران اوکراین پرداخت و ضمن هشدار درباره مواضع ضد روسی اروپایی‌ها، وضعیت روابط مسکو و آنکارا را «عالی» توصیف کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در این مصاحبه که روز شنبه (دیروز) منتشر شد، ترکیه را یک «قدرت منطقه‌ای مهم» خواند و از مواضع رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه تمجید کرد.

سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه رجب طیب اردوغان یک رهبر بزرگ و قوی سیاسی است، افزود: «ترکیه یک قدرت منطقه‌ای و کشور بسیار مهم است. روابط ما با ترکیه، عالی است».

وی البته اعلام کرد، بین روسیه و ترکیه اختلاف نظرهایی وجود دارد و در برخی از موضعات دو طرف مواضع یکدیگر را به طور کامل درک نمی‌کنند. پسکوف افزود: «اما روابط مبتنی بر منافع متقابل، غالب است و دو کشور در حال توسعه پروژه‌های بزرگ اقتصادی هستند».

سخنگوی کاخ کرملین ادامه داد: «ترکیه همیشه یک قدرت منطقه‌ای به اندازه کافی بزرگ بوده به رغم اینکه ترکیه سال‌ها عضو ناتو بوده است، این کشور به ویژه در دوره ریاست جمهوری اردوغان تبدیل به غالب‌ترین کشور در میان اعضای ناتو شده و این کشور کشوری است که به دنبال دفاع از منافع خود است».

وی با اشاره به مواضع مقام‌های ارشد ترکیه در مخالفت با تحریم‌ها علیه روسیه در رابطه با بحران اوکراین تاکید کرد، آنکارا خواهان ادامه گفت‌و‌گو بین ترکیه و روسیه است. دیمیتری پسکوف همچنین گفت: «این بسیار باارزش است و ما اهمیت بسیاری برایش قائل هستیم».

سخنگوی ولادیمیر پوتین تصریح کرد: «ما خوشحالیم که اردوغان قدرت دفاع و پیروی از منافع خود و منافع کشورش را پیدا کرده است و جزو جریان اصلی (رهبران حاضر در مانند اروپا) نیست».

وی با انتقاد از همراهی کشورهای اروپایی با آمریکا در قبال اوکراین افزود:  «همانطور که می‌دانید اکنون همه اروپایی‌ها (رهبران اروپایی) جزو جریان اصلی هستند... آنها هزینه می‌کنند و واشنگتن پول در می‌آورد. اروپا به خاطر عصبانیتش علیه روسیه، دارد به پای خودش تیر شلیک می‌کند».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها