شریعتی با انتقاد از مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق‌ها تاکید کرد

در سال جدید حقوق بگیران بالاتر، افزایش دریافتی بیشتری خواهند داشت!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس تغییراتی که در کمیسیون تلفیق بر روی لایحه بودجه صورت گرفت در سال جدید حقوق بگیران بالاتر، افزایش دریافتی بیشتری خواهند داشت.

در سال جدید حقوق بگیران بالاتر، افزایش دریافتی بیشتری خواهند داشت!

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

‌«درکنار تصمیمات خوب ‎بودجه۱۴۰۱، چند اشکال مهم، آزار دهنده است که مهمترین آنها در تبصره۱۲ است.در لایحه دولت، افزایش حقوق بطور متوسط ۱۰٪ و کاهشی - پلکانی بود که متاسفانه کمیسیون تلفیق به جز کف حقوق، برای بقیه ۱۰٪ تصویب کرد و درنتیجه حقوق بگیران بالاتر، افزایش دریافتی بیشتری خواهند داشت!»

بر اساس بند الف تبصره ۱۲د لایحه بودجه ۱۴۰۱، ضریب حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر در دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی،اجتماعی، و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی، کارکنان کشوری و لشگری، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آوزش عالی و پژوهشی و قضات به میزان ده درصد(۱۰ درصد) بر اساس آخرین حکم کارگزینی به گونه ای افزایش یابد که مجموع حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرار داد کار معین، والدین شهدا و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، از پنجاه و شش میلیون(۵۶۰۰۰۰۰۰ ) ریال کمتر نباشد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • حسین
    0

    افزایش حقوق 10 در صد کنار تورم لااقل 50 در صد یعنی کاهش حقوق

  • 7

    دولت قبل متاسفانه هیچ برنامه ای برای حل مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات در سراسر کشور نداشت و متاسفانه به خاطر آن مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات بیشتر شده است.

  • 4

    بن خواربار بازنشستگان دی-بهمن -اسفند ۱۴۰۰
    معوقات رفاهیات ومناسبتها از سال ۱۳۸۸ تاکنون
    حق جذب از سال ۱۳۸۸ تا زمان بازنشستگی
    پرداخت هزینه درمانی از ۸ ماه پیش تا کنون
    اجرای کامل آئین نامه حقوق ودستمزد کارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹
    هر انچه زمان دولتی میگرفتیم عینا در زمان خصوصی سازی بایستی داده شود
    ۳/۴ سربازی بازنشستگان وتاثیر آن در مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی
    تفاوت ناشی از ۳/۴ سربازی در پاداشهای تشویقی وسنواتی ومرخصیهای ذخیره شده
    تفاوت حق جذب از سال ۱۳۸۸ تاکنون وتاثیر آن در پاداشهای تشویقی وسنواتی ومرخصیهای ذخیره شده
    و……………………………….
    حق مسلم تمام بازنشستگان است وبایستی پرداخت گردد.

  • ناشناس
    2

    مسئولین، مدیران و مسئولان متاسفانه از آبان ماه سال ۱۳۸۸ تاکنون در سایه سکوت بی شرمانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخانه ملت در مورد مشکلات کارمندان، کارگران و به ویژه بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور کوتاهی کردند و همچنان نیز ادامه دارد.
    خصوصی سازی در شرکت مخابرات و کشور به خاطر اهانت ها و خیانت های دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است متاسفانه تاکنون کل کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم ایران را در سراسر کشور گرفتار کردند و همچنان نیز ادامه دارد.

  • 1

    بنده ازسال 1392 تاکنون در باره مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور و... در رسانه ها سالانه بیش از 999 هزار بار شکایت، اعتراض و انتقاد کرده ام ولی متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس تاکنون توجهی نکردند و هنوز هم توجهی نمی کنند چرا؟ هیچ کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • 1


    بنده فقط در زمان دولت حسن روحانی، سالانه بیش از 999 هزار بار در باره مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور و... علیه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس در رسانه ها انتقاد، شکایت و اعتراض کردم ولی متاسفانه در مدت 8 سال یک مورد آن هم بررسی، پیگیری، رسیدگی نکردند و هنوز هم نمی کنند و نشده است چرا؟
    100 درصد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم های آمریکا و غرب هم ندارد و تاکنون نداشته است و فقط دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی هستند.

  • یزدان
    6

    بجای افزایش حقوق که خودش باعث گرونی وتورم هست بهتره قیمتها را کاهش بدین یه آدم عاقل تو این ۴۳سال تو کشور نبود که باافزایش حقوق مخالفت بکنه تا اینقدر شاهد بی ارزش شدن ریال نباشیم العان ۵۰۰تومان هیچ ارزشی ندارد آدامس هم نمیشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مرد حسابی از سال ۹۴ تا 1400 اجناس 30برابر شده ولی حقوق ها میانگین ده درصد افزایش نداشته .
      کارمندان هر ساله ارزش حقوق شان نصف میشود .

    • محمد
      0

      حقوق بایدافزایش پیداکنه وگرنه ثابت ماندن ارزش پول آنچنان قدرت مالی حقوق بگیران را که بالا نمیبره اینهم یک دسیسه است که بیاین بجای افزایش حقوق قیمتهاراثابت نگه دارید. بله هم باید سعی بشه قیمتهاراپایین نگه داشت هم باافزایش حقوق ودستمزد کارگر وکارمند قدرت خرید آنهارا بالابرد.

    • ناشناس
      0

      آدامس شیک میشه، خوشمزه هم هست.فقط خیلی سفته، اول باید گرماش داد!

  • ناشناس
    0

    اگه بخوای عدالت رعایت بشه باید حقوق زیر ۱۰ میلیون افزایش بیشتری داشته باشه

  • ناشناس
    4

    هرکی به فکر خویشه از رئیس جمهور تا پایین ترین کارمند همه جیره بگیر دولتند .ما چی ؟که حق مارا مثل ماست در گلوی حقوق بگیران دولت میریزند .

  • علیرضا
    1

    افزایش حقوق ۵۷ درصدی بدون کمک دولت به بخش خصوصی فقط باعث بیکاری میشود

  • محمد
    1

    افزایش ده درصدی حقوق باوجود تورم پنجاه درصدی چه معنی میدهد جز فقیرشدن طبقه کارمندوبازنشسته این خدمت صادقانه مجلس انقلابیه!!!خدانگذرداز مسببان این تصمیم غلط. نماینده های بی لیاقت باید بدانندحقوق بگیران این خیانت راازیادنخواهندبرد ودرانتخابات آینده درنظرخواهندگرفت.

  • ناشناس
    0

    موقعی یه مشت احمق انتصابی میرن مجلس ودولت هم همینه معلومه همه چی به هم میریزه بدترین دولت ومجلس در بعد اخلاق اگاهی واطلاعات همین انقلابی ها هستند هشت ماهه یه قانون به نفع ملت تصویب نکردندمسکن وخودرو وبورس همچنان در فساد

  • محمود
    0

    بعضی جوری وانمود می کنن که انگار این افزایش ناچیز حقوق باعث ارتقا زیاد قدرت خرید ودرنتیجه تورم می شه در صورتیکه عده زیادی با چند برابر این افزایش حقوق حتی نمی تونن حداقلهای زندگیشو نو که هر سال چند برابر می شه تا مین کنن. تورم اجناس حاصل عدم نظارت و حتی همراهی حاکمیت با ولخرجی و بریز و بپاش و گرانفروشی طبقه تازه به دوران رسیده است و ربطی به عموم مردم نداره.

  • ناشناس
    0

    حاکمیتی که اکثر مردم کشوری ثروتمند را زیر خط فقر نگه می دارد تا تورم تشدید نشود!

  • ایرانی
    0

    دقیقا مخصوصا اون دسته از کارمندانی که متوسط بگیر هستن کمترین درصد افزایش حقوق و کمترین افزایش ریالی رو تجربه خواهند کرد پایه بین 4الی6میلیون تومان در هر سازمان دولتی کمترین افزایش حقوق را نسبت به سابقه و بیس حقوقی خواهند داشت و متضررین اصلی این نوع افزایش حقوق خواهند بود.و اون دسته از کارمندانی که بالای 10میلیون پایه حقوق دارن یا زیر 4میلیون پایه حقوق دارن بیشترین تاثیر مثبت را درحقوقشان نسبت به سابقه و بیس حقوقی خواهند داشت . و این یک شکاف و بی عدالتی می‌باشد.

  • ناشناس
    0

    حقوق های مازاد بر ۱۵ میلیون تومان کارکنان دستگاههای اجرایی نبایستی بیش از ۲٪ در سال افزایش داشته باشند. رئیس کمیسیون تلفیق (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) که در مجلس یازدهم تصدی آن بر عهده آقای حاجی یابایی است باید در این زمینه به افکار عمومی پاسخگو باشند. افزایش حقوق باید بطور معکوس پلکانی باشد یعنی حداقل بگیران بیشترین افزایش و حداکثر بگیران کمترین افزایش حقوق را داشته باشند.

  • ناشناس
    0

    سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷:۰۴
    در کشورهای اسلامی متاسفانه فقط در کشور ایران حق وحقوق کارکنان، کارگران، بازنشستگان و مظلومان پایمال و ضایح می شود چرا؟

  • رضا
    0

    باشش کلاس سوادابتدایی لطفا انتظاربیش از
    این نداشته باشید.

  • در کشور اسلامی ما
    0

    تا بوده چنین بوده

  • سخن
    0

    چرا اسامی را جعل میکنید .??!کدام خانه ملت !!??مگر اسمش سردرش ننوشته!!!اگر این اسم بهتره که نامشو عوض کنید!!

  • کورش
    0

    تا هست چنین باشد!!!

  • مهدی
    0

    اینهم از بخشنامه های یک مشت بیسواد پشت کوهی

  • ناشناس
    0

    خاک تو سر مجلسیها که اکثرا دکترومهندس وعده ای خاص هستند که این قوانین رو تصویب می کنند.وخاک بر سر کارمندان رده پایین که همواره سکوت می کند

  • قلندر واقعی
    0

    برف بزرگ و کوچکتان لعنت خدا باد لعنت خدا به کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان نفرین خداوند بر کمیسیون پزشکی حق ناحق میکنه حق و حقوق من جانباز پایمال کردند تف به ذات نجست ای دستهای ی آلوده ای تف تف تف تف تف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها