لاوروف: به دوستانمان از جمله ایران و ونزوئلا خیانت نمی‌کنیم

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: روسیه در رابطه با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص حل و فصل موضوع برنامه هسته‌ای ایران که راه را برای این کشور به بازار جهانی نفت باز می‌کند، به دنبال منافع خودخواهانه نیست.

لاوروف: به دوستانمان از جمله ایران و ونزوئلا خیانت نمی‌کنیم

وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: روسیه در رابطه با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص حل و فصل موضوع برنامه هسته‌ای ایران که راه را برای این کشور به بازار جهانی نفت باز می‌کند، به دنبال منافع خودخواهانه نیست.

لاوروف در پاسخ به این سوال که «آیا با توجه به اینکه نفت ایران وارد بازار جهانی می‌شود، اجرای برجام برای روسیه مفید است؟»، خاطرنشان کرد: ما هرگز در سیاست به دوستان خود خیانت نمی‌کنیم. ونزوئلا دوست ما است؛ ایران هم کشور بسیار نزدیکی به ما است. دوم اینکه ما خودخواهی نمی کنیم؛ بلکه آمریکایی‌ها خودخواهی می‌کنند.

 

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ناشناس
    2

    الان دیگه کاری از شما بر نمیاد و توی باتلاق گرفتارین ولی قبلا هر جا تونستین خیانت کردین بی شرف ها.

    نظرات شما -
    • محمد گلکار خوزانی
      7

      سلام
      انشاالله این دفعه مثل گذشته عمل نخواهند کرد.
      لذا در صورت عدم تعهد از سوی روسیه بهتر است با ادبیات بهتر صحبت کرد چون تمدن ما بی احترامی به هیچ کس حتی دشمن قسم خورده ما در قابوس مردم ایران نبوده و نخواهد بود. ببخشید.

    • محمد.،،بگلکار
      0

      بله فرمایش شماددست درتمدن ایران وایرانی بی احترامی و..نیست ولی افسوس که درجماعت حاکم برایران چیزی جزکینه ودشمنی وفسادوغارت یافت نشده و نیشود

  • محمد گلکار خوزانی
    1

    باسلام
    امیدواریم که گفتار وزیر خارجه روسیه صادقانه باشد هر چند در عالم سیاست هر کشوری دنبال منافع و مقاصد خود میباشد.
    روسیه خیلی جاها در خصوص جمهوری اسلامی ایران کوتاهی و بی مهری کرده و انشاالله این دفعه صداقت خود را در خصوص ایران ثابت کنند.

  • الف
    4

    ما فقط خرس وسط آمریکا و سوریه هستیم

  • دریای خزر
    0

    اولا در ترکیه نشان دادی که قدرت تصمیم گیری اصلا نداری دوم مگر غصب سهم ایران در دریای خزر اسمش دوستی است و سوم نوار ظریف موجود گوش کن اگر پوتین اجازه میده.

  • محمد.،،
    0

    بینواایران ازروس خبیث وعوامل داخلی حاکم جزظلم وخیانت وغارت چیزی ندیده ونمیبیند

  • مش جمعه
    0

    طی دو قرن گذشته بغیر از خیانت و دورویی و چپاول چیزی از روسیه ندیدیم.

  • ناشناس
    0

    با سخنان آقای لاوروف مشخص شد حکومت ایران مانند ونزوئلا و سوریه دوست و متحد روسیه نیست! بلکه صرفاً در زمینه (دشمنی با غرب) بین دیدگاههای حکومت ایران و دولت روسیه نزدیکی وجود دارد.

  • ناشناس
    0

    احمقانه ترين کاری که یک انسان در طول عمرش میکند اطمینان کردن به یک روس است.آن هم اگر ایرانی باشی.

  • حق اسیدی
    0

    تجربه ثابت کرده هرچی که لاوروف گفته بعد عکسش اتفاق میوفته..!

  • محمد
    0

    شما روس ها نامرد تاریخ هستید .

  • ناشناس
    0

    ادامه جنگ به ضرر ملت‌های روسیه و اوکراین است
    نتیجه جنگی که میان روسیه و اوکراین جریان دارد و متأسفانه هر روز ابعاد وسیعتری می‌گیرد، ظلم به مردم بیگناه هر ۲ کشور است که می‌طلبد در این‌باره نظرها و پیشنهادهای کارساز گوناگونی را چاپ کنید، شاید راه حلی برای سرعقل آمدن پوتین پیدا شود و به جنگی غیرانسانی و ضد بشری که در صورت ادامه می‌تواند به جنگ سوم جهانی بینجامد، پایان دهد از بی سروسامانی بسیاری از خانواده‌های اوکراینی جلوگیری می‌کند. این جنگ در نهایت به نتایج مطلوبی نمی‌رسد و بهتر است کشورهای جهان با پیدا کردن راه حل‌های عاقلانه پوتین را برای خدمت به انسان‌ها آرام و تشویق کند، وگرنه تهدید روسیه و یا مذاکره تهدید آمیز به جز ضرر و زیان برای ملت‌های روسیه و اوکراین، نتیجه‌ای ندارد.

  • 4

    آمریکا برای تک قطبی شدن قدرت در جهان می‌کوشد
    به نظر من هدف‌نهایی تمامی جنگ‌هایی که آمریکا به راه انداخته است، از ایران گرفته تا افغانستان و یمن و سوریه، این است که به تنها قدرت اول جهان بدل شود و در سراسر دنیا هرگونه که دل‌اش می‌خواهد، حکومت ‌کند، روسیه پس از فروپاشی اتحاد شوروی مانند نامادری است که فرزند خوانده‌هایش را یکی پس از دیگری از دست داده و حالا که می‌بینند ممکن است اوکراین را هم از دست بدهد، به آن کشور یورش برده است تا نتواند عضو اتحادیه ناتو شود، امیدواریم دنیا هیچگاه به تک قدرت‌ شیطان بزرگ و جنایت پیشه‌ای مانند آمریکا رضایت ندهد و مردم گیتی گرفتار جنگ و دیگر مشکلات انسانی ناشی از سلطه آمریکا نشوند.

  • 1

    معلوم نیست که همه ثروتمندان روسیه موافق پوتین باشند
    به نظر من توقیف اموال متعلق به دولت روسیه توسط حامیان غربی اوکراین ممکن است درست و منطقی باشد، اما توقیف اموال اتباع روسیه مانند مالک باشگاه چلسی انگلستان که متعلق به اشخاص حقیقی و بخش خصوصی است، نمی‌تواند اصولی و منطبق با حقوق شخصی و انسانی افراد باشد، زیرا از کجا معلوم که به اصطلاح اولیگاش‌ها و یا تمامی ثروتمندان روسیه که در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اموالی دارند، موافق حمله آن کشور به اوکراین باشند؟

  • 0

    روحیه بالای جنگزدگان اوکراینی تحسین برانگیز است
    زنان و کودکان اوکراینی که بر اثر حمله روسیه ‌آواره و ناچار به مهاجرت از کشورشان شده‌اند، با حفظ روحیه و امید به زندگی و لباس‌های مرتب همراه با کودکان معصوم و زیبایشان توانسته‌اند مصائب و مشکلات جنگ تحمیلی علیه میهن‌شان را به خوبی تحمل کنند و از جمله در صف‌های منظم و با رعایت حقوق هموطنان‌شان، کمک‌های بشردوستانه را تحویل بگیرند که امیدوارم درس‌ عبرتی برای دیگر ملت‌های جهان باشد که مورد تجاوز و تعدی همسایگان و یا قدرت‌های سلطه‌گر قرار می‌گیرد.

  • ناشناس
    0

    خیانت توذات شماست دست خودتون نیست .

  • ناشناس
    0

    تو دوست ما نیستی یعنی لیاقت دوستی با مردم ایران را نداری غیر از به عده روس پرست

  • محمدعلی
    3

    مگه ازآمریکاخیری دیدیدم که یه عده ای اینطوری دربرابر روسیه موضع میگیرن .چهل ساله بزرگترین تحریمهاراآمریکاعلیه ملت ایران وضع کرده ایناهم چهل ساله سنگ آمریکارابه سینه میزنن .حداقل روسیه به اندازه آمریکااسرائیل وغرب به ایران ضررنزده خیلی جاهاهم ازایران حمایت کرده یاهمکاری کرده اگه نیروهوایی روسیه کمک نکرده بودشایدالان توتهران داشتیم باداعش میجنگیدیم .اگرتوبرجام ازایران حمایت نکرده بودهمون روزاول برجام نابودشده بود یاهیچوقت امیدی به درست شدنش نبود.حتمابایدبره باآمریکاعلیه ایران همکاری کنه تاخوشتون بیاد

    نظرات شما -
    • یه بنده خدایی
      0

      ماهر چه شر دیدیم از یار بوده، نه از غریبه ها

  • ناشناس
    0

    محمد علی جان وقتی ما ایرانیها چهل سال است که آرزوی مرگ آمریکا را داریم و خواهان نابودی کشوری از روی کره زمین هستیم وقتی به هر بهانه ای پرچم کشوری را لگد مال می کنیم چه انتظاری از آنها داری حالا فرض کن یه عده آمریکایی احمق واحساساتی پرچم کشور عزیزمان ایران را که مزین است به نام الله آتیش بزنند یا با کفش‌هایشان لگد مال کنند اونوقت جنابعالی چه حسی بهت دست میده

  • نظرگو
    1

    شکر نخور، فعلا که روی گاز مون خوابیدین...نفت و پسابرجام که جای خود داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها