اولیانوف: جمع‌بندی مذاکرات وین به روسیه بستگی ندارد/ وال‌‌استریت‌ژورنال: روسیه از ضمانت‌ها در خصوص پروژه‌های هسته‌ای خشنود است و خواستار چیز بیشتری نیست

نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بامداد چهارشنبه تأکید کرد نتیجه این گفت‌وگوها به مسکو بستگی ندارد بلکه در گرو رفتار طرف‌های دیگر به ویژه آمریکا است.

اولیانوف: جمع‌بندی مذاکرات وین به روسیه بستگی ندارد/ وال‌‌استریت‌ژورنال: روسیه از ضمانت‌ها در خصوص پروژه‌های هسته‌ای خشنود است و خواستار چیز بیشتری نیست

«میخائیل اولیانوف» بامداد چهارشنبه تأکید کرد نتیجه این گفت‌وگوها به مسکو بستگی ندارد بلکه در گرو رفتار طرف‌های دیگر به ویژه آمریکا است.

اولیانوف در توییتر نوشت: «از گمانه‌زنی‌ها درباره موضع روسیه در مرحله نهایی مذاکرات وین خسته شده‌ام.سوءتفاهمات، سوءتعبیرها و تحریف واقعیات. مخلص کلام: جمع‌بندی مذاکرات نه به روسیه بلکه به طرف‌های دیگر به ویژه به آمریکا بستگی دارد.»

وال‌‌استریت‌ژورنال: روسیه بعد از دریافت ضمانت همکاری هسته‌ای از آمریکا خواسته دیگری ندارد

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال دقایقی قبل‌تر به نقل از دو مقام ارشد غربی نوشت اولیانوف به مقام‌های اتحادیه اروپا گفته که مطالبات روسیه برای اخذ تضمین‌ از آمریکا بار دیگر بر همکاری در زمینه پروژه‌های هسته‌ای متمرکز شده است.

این دیپلمات مدعی شد: «روسیه می‌گوید از ضمانت‌ها در خصوص پروژه‌های هسته‌ای خشنود است و خواستار چیز بیشتری نیست. بنابراین می‌توانیم مذاکراتی را که اکنون منحصراً میان ایران و آمریکا است ادامه دهیم.»

دیپلمات مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال در ادامه ادعاهای خود گفته چنانچه روسیه بار دیگر تغییر مسیر ندهد، اکنون آمریکا و ایران باید اختلافات نهایی‌شان در زمینه تحریم‌ها را حل کنند.»

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها