مردم از خودروسازهای داخلی راضی نباشند، به واردات فکر می‌کنیم

معاون اول رییس جمهور گفت: در صورت عدم تامین رضایت مردم در وهله اول باید رقبای جدیدی در داخل برای شرکت های خودروسازی بزرگ ایجاد کرد و در غیر این صورت برای تقویت رقابت حتی اگر مجبور شویم باید به واردات نیز فکر کنیم.

مردم از خودروسازهای داخلی راضی نباشند، به واردات فکر می‌کنیم

 محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه ای با تعدادی از خودروسازان داخلی، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: هیچ موضوعی در برابر رضایت و رفاه و امنیت مردم اهمیت ندارد و در شرایط فعلی متاسفانه مردم از کیفیت، تنوع و قیمت خودرو راضی نیستند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت تا وقتی ضرورتی وجود نداشته باشد مایل به واردات خودرو نیست، افزود: وظیفه و تکلیف اصلی دولت تامین رضایت، رفاه و امنیت مردم است و اگر رضایت مردم در تعارض با حفظ وضعیت موجود قرار گیرد، دولت قطعاً منافع مردم را در اولویت قرار می دهد. در چنین شرایطی و در وهله اول باید رقبای جدیدی در داخل برای شرکت های خودروسازی بزرگ ایجاد کرد. در غیر این صورت برای تقویت رقابت حتی اگر مجبور شویم باید به واردات نیز فکر کنیم.

معاون اول رییس جمهور از تولید کنندگان داخلی خودرو خواست تا با هماهنگی وزارت صمت و با شراکت با یکدیگر مجموعه های بزرگتری را بسازند که دولت بتواند با حمایت از آنها قطب های دیگری در صنعت خودروسازی ایجاد کند.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده و دستاوردهای کشور در حوزه علم و تکنولوژی خاطر نشان کرد: توانمندی و ظرفیت کشور در صنعت خودروسازی بسیار فراتر از وضعیت موجود است و اگر فضای رقابتی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد شود، قطعاً شاهد ارتقاء کیفیت و بهبود قیمت خودروهای تولید داخل خواهیم بود.

مخبر ادامه داد: دولت با قاطعیت و با تمام ظرفیت ها به دنبال حمایت از خودروسازان داخلی است و آمادگی دارد بسترهای لازم را برای رقابتی شدن این صنعت فراهم کند تا ضمن تامین منافع مردم شاهد ارتقاء وضعیت صنعت خودروسازی و افتخارآمیز بودن تولیدات این صنعت باشیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مصمم است مسائل و مشکلات پیش روی صنعت خودروسازی کشور را حل و فصل کند، تصریح کرد: براساس تاکید رییس جمهور، دولت درصدد خروج از مدیریت کارخانجات خودرو سازی است تا با خروج از این عرصه، نسبت به سیاست گذاری صحیح برای رقابتی شدن و بالندگی خودروسازی کشور اقدام کند.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری نیز حضور داشتند،

دیران عامل تعدادی از شرکت های خودروسازی کشور گزارشی از ظرفیت تولید سالانه، محصولات و تعداد اشتغال خود ارائه کردند و به تشریح مهمترین مشکلات و دغدغه های صنعت خودروسازی کشور پرداختند.

قیمت گذاری دستوری، رقابت دولت با بخش خصوصی، تامین منابع مالی و نقدینگی و تامین مواد اولیه تولید از موضوعاتی بود که مدیران عامل شرکت های خودروسازی به آن پرداختند و مسائل و مشکلات خود را در این خصوص مطرح کردند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • ناشناس
    0

    خریداران هم از کیفیت نازل خودروهای تولید داخل ناراضی هستند و هم از قیمت گران ۷ برابری آن نسبت به قیمت واقعی خودرو و هم سالانه به میزان ۱/۱۰۰/۰۰۰ دستگاه خودروی شخصی کمبود داریم که باید از طریق واردات خودرو خارجی باکیفیت و ارزان قیمت و با تعرفه 0% تأمین گردد.

    نظرات شما -
    • مستر
      7

      جناب مخبر ترا به روح سردار سلیمانی قسم واقعا اگر می خواهی شما هم مثل دولت قبلی باریا ودروغ چهار سال رابه اتمام برسانید همین فردا استعفاع بده به خدا قسم ته دلمون یک زره به شما خوش بود اگر غیر از این باشد انقلاب که هیچ دیگر استغفرالله بندگی خدا راهم نخواهیم کرد به ولله بس است قرار بود عمل کنید نه شعار بس است مثل هویدا مثل احمدی نژادیک ایرانی باش به فکر ایران

    • ناشناس
      1

      استعفاء

    • مستر
      0

      خود اقا صداش دراومد نشنیدی نکنه ازحالا حداقل احمدی نژاد شش سال خوب بود بعد زد بی راهه شماازالان کمترازشش ماه خدا عاقبت وبخیر کنداین همه توبازاربودی صدای مردم نشنیدی

  • حسین
    0

    درودب صنعت خودروسازی جهان اول ب امنیت سرنشینان وجان مال خریدارفکرمیکنندبعد تصمیم میگیرند.صنعت ما برعکس مسوولان مافیای پوچ وتوخالی.بجای کارگاه های فرش دستبافت.صنعت فراوری مرغوب ترین خشکبار.وکشاورزی نیاکان ما.تازه ورودبه صنعت ازمون وخطای مادی ومعنوی وجان مردم.

  • ناشناس
    0

    باشد تا به قدرت مافیای خودرو باور کنید . این مافیا تا بحال از کرونا بیشتر جان ایرانی را گرفته و هیچ ممنوعیتی برای آن متصور نیست .

  • رم
    0

    ایارضایت مردم واقعا برای شما مهم است خدا کند دروغ تان راست باشد

  • ناشناس
    0

    تاتو با کله پوکت فکر کنی نصف مردم فدای خودروسازی شدن

  • ناشناس
    0

    جناب اقای مخبر ترو جون پدر و مادرت واردات رو ازادا کنید پراید که پارسال 80 میلیون بود شده 200 میلیون مردم کجا راضی هستن مردم خیلی هم ناراضی هستن چرا خودرویی که چند سال پیش مثل پراید 30 میلیون بوده الان شده 200 میلیون مگه لامبورگینی میخوام سوار بشیم نه امکانات داره نه ایمنی نه مقاومت بدنه نه هیچی هیچی نداره

  • ناشناس
    0

    شخصی یک خودروی خارجی خرید و چند ماهی سوار شد پس از چند ما ه ان را فروخت و دوباره خودرو ایرانی خرید و سوار شد از او پرسیدن چرا خودروی خارجی را سوار نه شدی و انرا فروختی گفت از ان زمان که خودروی خارجی سوار شدم هم خود وخانواده ام کافر شدیم اما حالا که خودرو داخلی سوار می شوم همیشه از ترس جانم ذکر خداوند وتمام انبیا از ادم تا خاتم را یاد می کنم ازانها کمک می خواهم که به سلامت برسم و خانواده ام هم همیشه چنین می کنند تازه جنابعالی میگوید اگر مردم راضی نباشند چه می کنیم

  • عادل
    0

    خدا میداند امشب قیمت شما چقدر شد مرد مردونه فردا اعلام کن چقدر زدن به حسابت تا چشم پوشی کنی

  • ناشناس
    0

    واردات یعنی خودرو ۱۰ هزار دلاری وارد بشه ، بعد ۱۱ تا ۱۲ هزار دلار به مردم فروخته بشه اما الان خودرو ۱۰ هزار دلاری ۵۰ هزار دلار فروخته میشود این حجم از عدالت رو چطور مردم تحمل کنند

  • ناشناس
    0

    ممنونم از این که به فکر واردات خودروهای آلمانی و ژاپنی هستید.

  • ناشناس
    0

    متوجه نمیشوم آنچه عیان هست چه حاجت به بیان است سیاست گمرک که اوایل برای خودرو وضع شد چه بود .... چرا وقتی عملی نشد راه کج شد چرا مردم با پول زیادی که خرج میکنند و اکثرا با زحمت بدست اوردن نباید صاحب جنس خوب و به قیمت و ... شوند
    مشکلات: بی کیفیت، نبود بهینه سازی، نبود پیشرفت، قیمت عجیب، طول عمر کم، استهلاک بالا و ... عجیب قلبم درد میگیره چطور به حلال و حرام، حق یک مخلوق نه مسلمان یک مخلوق خدا باور داریم فقط خدا رو داریم چقدر ظلم

  • ناشناس
    0

    مگه تو تا به حال درغار کهف بوده ای که ببینی داد و فعان مردم از این سرهم کنندگان ارابه های مرگ از آسمان هفتم هم رد کرده است،متاسفم برای دولتی که تو نفر دوم آن هستی!!!!ااین ها با دادن آمارهای کاذب اشتغال(اینها هم نورچشمی بودند که حقوق مفت می گیرند)43 سال است که هم سر حکومت را شیر می مالند و هم خون مردم را می میکند.انشاالله عنقریب خداوند تاوان این خون های به ناحق ریخته را می گیرد و مطمعن باشید که حقوق شما حرام است چون اغشته به خون مردم است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مطمئن

  • محسن
    0

    محاله دولت از خیر پول هنگفت نعرفه های خودروهای خارجی بگذره( همون پول های یامفتی که از یک طرف به اسم حمایت از مونتاژ داخلی است و از یک طرف باعث شده امثال من پول نداشته باشم ماشین (حتی پراید) بخرم

  • مصرف كننده
    0

    خودت،،،،،،،ياواقعا مردم را ،،،،،،،فرض كرديد آيا مردم از خودرو داخلى وقيمت آن راضى هستند وشما نمى دانيد..¿

  • ناشناس
    0

    چه جوری باید نارضایتی را ببینی ، بی انصاف

  • ناشناس
    0

    خریداران خودرو خارجی برای چه باید ۵۵ تا ۹۰٪ قیمت خرید یک دستگاه خودرو وارداتی را به عنوان باصطلاح حقوق گمرکی به خزانه دولت واریز نمایند؟! آیا این ظلم و جفای فاحش در حق خریداران خودرو خارجی وارداتی نیست؟!

  • جلال عامری
    1

    واردات خودرو خوش قیمت برقی را در دستور کار قرار بدید.به فکر هوا باشید دیگه عصر خودرو کثیف گذشته خدا وکیلی بفکر تولید یا واردات خودرو پاک باشید ....یا همزمان تولید و واردات برای رقابتی شدن و شکستن انحصار و مافیای شیطانی دراین عرصه.

  • ناشناس
    1

    ما خودمون انتخاب کردیم این وضعیت رو. هرکی ناراضیه جمع کنه از ایران بره. اصلا چه مفهومی داره مردم سوار خودروی لوکس بشن و توی خیابون فساد و فحشا راه بندازن. من که به شخصه حاضرم سوار خر و قاطر بشم

  • دزفولی
    0

    بادنجون تو از مدیریت زمان بگو .

  • علیرضا
    0

    الان همه دنیا فهمیدن که مردم ایران از خودرو ساز داخلی به علت انحصار وبی کیفیت بودن ناراضی هستن.شما خودتان را مثل کبک سرتون را زیر برف کردید.ویا ماشین های آنچنانی سیر می کنید.
    آقای محترم شما خود را به نفهمی زدی .لطفا از طرف مردم نظر نده .

  • ناشناس
    0

    خواهشا فکر نکنید تا خرابتر نشده

  • ناشناس
    0

    تازه آقا فرموده اگر مردم از خودرو سازان راضی نباشند به واردات فکر میکنند !!! خسته نباشید !! میشه بفرمائید کجا زندگی میکنید؟؟

  • هی روزگار
    0

    اسنپ کار میکنم یه روز یه افغانی نشست تو ماشین گفت ما تو افغانستان ماشین لوکس زیاد داریم ولی اینجا لوکس پرایده خندم گرفت خخخ باتمدن چند هزار ساله

  • ناشناس
    0

    راضی نباشند!؟دولت خودش سهامدار عمده خودرو هست اونوقت نمی داند مردم راضی هستن یا ناراضی؟!به شعور مردم توهین نکنید

  • ناشناس
    0

    غیب گفتن جناب آقای مخبر
    نجات بدید ملت رو
    سالهاست همه ناراضی اند از این مافیای خودروسازی به اسم داخلی

  • صابر امامی
    0

    یعنی هنوز برایشان مشخص نشده که مردم ناراضی اند؟
    دروغ گو......
    یعنی مردمی را که مجبور کرده اند به پراید ۵ میلیونی،۲۰۰ میلیون بدهند، راضی اند؟ اگر اینگونه است، یا باید اقایان این قدر احمق باشند که هنوز ناراضی بودن مردم را حس نکرده اند و نه فهمیده اند، یا مردم اینقدر بدبخت و دست بسته اند که هنوز نتوانسته اند و نمی توانند اعتراض و نارضایتی خود را در دل و مغز انها فرو کنند.

  • علی
    0

    به هیچ وجه واردات انجام نمی دهید. دروغ می گوئید. خودروسازها همه شما را خریده اند.

  • ناشناس
    0

    قبلی ها زور زدند نشد شما که تازه میخواهید فکر کنید ؟

  • کلاغ پر
    0

    این یارو از کجا آمد تازه میگه اگر مردم ناراضی باشند میگم هر وقت رنگ موی سرت رو ایرونی زدی اونوقت ..........مارو باش البته 10درصد مردمو باش رو چه دیواری یادگاری نوشتن و...........

  • خدا
    0

    کله کی...‌

  • سصزشض
    0

    چرا مردم راضی باشن وقتی ماشین بی کیفیت رو با دلار 75000تومن میفروشید البته در قیاس با ماشین خارجی

  • یه کارگر بدبخت و بیچاره ولی مسلمان و خداترس
    0

    لطفا به حرف هایتان عمل کنید.....لطفا یه خودرویی وارد کنید تا قشر کارگر هم بتوانند خرید کنند وگرنه من که یه کارگر هستم باید برم یه پراید مدل پایین بخرم ....

  • ناشنانس
    0

    لعنت به هر کس که حق مردم رو میخوره

  • مش جمعه
    0

    تو کاره ای نیستی که بتوانی این تصمیم بزرگ را برای رانت خواران بگیری. تمام ارکان قدرت از اتومبیل سازان سهم و رشوه میگیرند. اگر جرات داری دو شرکت خودرو سازی را به بخش خصوصی واگذار کنید.

  • ایرانی
    0

    آقای معاون بخدا از کیفیت و قیمت خودروها راضی نیستیم تازه با کلی کشمکش و داد و فریاد مردم شما تازه تصمیم داری به واردات فکر کنی شما که قرار بود از شهریور واردات انجام بدید اگه واردات انجام نشه تا صد سال دیگه صنعت خودرو همینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها