تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبر فوری:

اخلال روسیه در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران است/ آمریکا مجبور است مقابل ایران کوتاه بیاید/ هیچ مذاکره‌ای نمی‌تواند وضع اقتصادی مردم را زیر و رو کند

تحلیلگر سابق شبکه بی‌بی‌سی شرایط کنونی مذاکرات وین را به خاطر حمله روسیه به اوکراین به نفع ایران دانست و تاکید کرد که هیچ مذاکره‌ای وضعیت اقتصادی مردم را زیر و رو نمی کند.

اخلال روسیه در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران است/ آمریکا مجبور است مقابل ایران کوتاه بیاید/ هیچ مذاکره‌ای نمی‌تواند وضع اقتصادی مردم را زیر و رو کند

اخلال روسیه در مذاکرات هسته‌ای به نفع ایران است

علی علیزاده در گفت‌وگو با خبر فوری اظهار داشت: علی باقری‌ کنی به علت فشارهای زیاد داخلی و خارجی قادر به چانه‌زنی بیشتر در مذاکرات نیست، زیرا از یک طرف باید با ابرقدرت جهان که تأثیرگذاری زیادی روی کشورهای دنیا دارد، مذاکره کند و از طرف دیگر فشارهای داخلی را تحمل کند.

وی افزود: در چنین شرایطی، اقدام روسیه در مذاکرات خریدن وقت است و می‌تواند به نفع ایران باشد.

این گفت‌وگو را ببینید.

آمریکا اگر‌ بخواهد نفت روسیه را تحریم کند مجبور است مقابل ایران کوتاه بیاید

علی علیزاده گفت: به خاطر جنگ روسیه و اوکراین، ایران در مذاکرات هسته‌ای به اندازه ۶ ماه پیش مستاصل نیست. زیرا قیمت نفت نسبت به ابتدای ریاست جمهوری بایدن، بیش از دو برابر و نسبت به بهمن سال ۹۴، که ما برجام را امضا کردیم، سه برابر شده است و فروش یک بشکه نفت در شرایط کنونی، معادل فروش سه بشکه نفت در آن شرایط است.

وی افزود: آمریکا توان تحریم همزمان نفت ایران، ونزوئلا و روسیه را ندارد و به همین دلیل، اکنون به مذاکره با ونزوئلا روی آورده است. رفتار نرم‌تر چند هفته اخیر آمریکا به خاطر کاهش قدرت چانه‌زنی آن‌ها است.

این گفت‌وگو را ببینید.

هیچ مذاکره‌ای نمی‌تواند وضع اقتصادی مردم را زیر و رو کند

علی علیزاده گفت: عده‌ای برای منافع خود فشار می‌آورند که توافق انجام شود در حالیکه هیچ مذاکره‌ای نمی‌تواند وضع اقتصادی مردم را زیر و رو کند و تنها یک چهارم مسئله اقتصاد ایران مربوط به تحریم است. عمده مشکلات اقتصادی ما به خاطر فساد گسترده، رانت، عدم شفافیت قوانین داخلی و ضعف ها و ناکارآمدی ها است.

این گفت‌وگو را ببینید.

روحانی فقط می‌خواست با چشم آبی‌ها و مو بلوندها کار کند

علیزاده گفت: دو روز بعد از اجرایی شدن برجام، رییس‌جمهور چین به تهران آمد و خواستار همکاری با ایران شد اما آقای روحانی این خواسته را رد کرد تا با ایتالیا کار کند در حالی که در انگلیس، بانک ها آرزو دارند با چین کار کنند.

این گفت‌وگو را ببینید.

هیچ کشوری در جهان از قدرت نظامی‌اش دست نمی‌کشد

علی علیزاده گفت: انگلیس موشک‌هایش را مثل ناموس حفظ کرده است ولی در ایران می‌گویند باید از قدرت نظامی دست کشید.

وی افزود: کسانی که روزی زیادی آمریکاستیز بودند و سفارت آمریکا را گرفتند امروز آمریکاپرست هستند.

او اظهار کرد: شانس آوردیم که در سال ۹۴ برجام دو و سه انجام نشد، وگرنه ایران اکنون هیچ چیزی برای معامله نداشت.

علیزاده گفت: انگلستان با وجود عضویت در ناتو به هیچ وجه حاضر نشد قدرت هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

این گفت‌وگو را ببینید.

ولایتی برجام را استادیومی کرد

این تحلیلگر معتقد است: علی اکبر ولایتی در انتخابات ۹۲، برجام را به وسط کوچه کشاند و برجام را استادیومی کرد و طوری فضاسازی کرد‌ که انگار جلیلی مقصر ایجاد شدن تحریم‌هاست.

این گفت‌وگو را ببینید.

ایران در این ۴ سال هزینه تفکرات ظریف را داد

علی علیزاده گفت:  بنیان تئوریک فکر ظریف محصول نظم آمریکایی است. درک ظریف از روابط بین‌الملل واقع‌گرایانه نبود. ظریف نسبت به روحانی فهم بهتری از منافع ملی داشت.

این گفت‌وگو را ببینید.

مردمی که در داخل ایران زندگی می‌کنند و هزینه می‌دهند باید تصمیم‌گیرنده باشند

تحلیلگر سابق شبکه بی‌بی‌سی در گفتگو با خبرفوری اظهار داشت: تایید برجام توسط من در سال ۹۴ اشتباه بود. تا سال ۲۰۱۵ چون بی‌بی‌سی احساس می‌کرد حرف‌هایم ممکن است به نفعشان باشد دعوتم می‌کرد. من مثل مردم در فضای مجازی فعالیت می‌کنم و کسی نمی‌تواند بگوید تحلیل نکن.

این گفت‌وگو را ببینید.

۱۲ سال است حق برگشت به ایران را ندارم اما از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنم

علیزاده افزود: حسم می‌گوید باید کنار مسیح علی‌نژاد باشم اما منطق حکم می‌کند که از جمهوری اسلامی دفاع کنم. ۶ سال است پدر و مادرم را ندیده‌ام.

این گفت‌وگو را ببینید.

سلطنت‌طلبان و مسیح‌علی‌نژاد سگ‌های وحشی آمریکا برای براندازی هستند

علی علیزاده در گفتگو با خبرفوری بیان داشت: ترامپ و بایدن تفاوتی با هم ندارند. تفاوت حزب دموکرات و جمهوری‌خواهان آمریکا در تاکتیک‌های آن‌هاست. ترامپ فکر می‌کرد ایران حکمرانی منسجم ندارد و می‌تواند راحت جمهوری اسلامی را براندازی کند.

این گفت‌وگو را ببینید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • مرررررگ بر منافقین
    1

    دقیقا درسته کشور ما 10 درصدش به تحریم ربط داره و نوووووووووود درصد گرفتار رانت و دزدی و اختلاس و ....... هست و با برجام اتفاق خاصی برا مردم نمی‌افته!!!! خداوند ان شاء الله نسل و ریشه و دودمان چپاول گران ثروت این مملکت رو در دو دنیا بسوزونه و خشک کنه به حق محمد و آل محمد..... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  • ناشناس
    7

    این اقای کارشناس هم از ان دسته کارشناسانیست که اگر روسیه نیمی از ایران را ازبین ببرد و یا اشغال کند یک تحلیل از پر استینش در میاورد که این امر بنفع ایران است امثال اینها در زمان ترکمانچای و گلستان نیز حضور داشتند و نظر مشورتی میدادند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      با منطق شما باید الان با نصف دنیا در جنگ باشید چون یک زمانی با کل دنیا جنگ می کردین و خاک کم و زیاد می شد

  • وطن
    2

    عجب دوره وزمونه اى شده ،بعضى آدمها پيدا شده اند كه هم از توبره ميخورند هم از آخور تا بود از انگليس وغرب حالا از روسيه

  • ناشناس
    4

    این کارشناس ها رو از کدوم جیبتان در می آورید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جیب پشتی

  • ناشناس
    6

    هرچی ارباب پوتین بگه بعدش هرچی اربابان چینی بگن

  • ناشناس
    4

    اینا از تو کدوم لپ لپی پیداش کردید .شایدم اقازادهایست ومیخواهید گنده بشه .

  • ع علیزاده
    2

    ساندیس با طعم هلو خیلی خوشمزه است

  • ناشناس
    5

    عجب تحلیل گری
    مهندس جان وقتی با یک کلمه توافق
    کاملا شرایط بازار آرام میشه و رانت خواران سکته میکنند و مردم عادی
    خوشحال میشن
    و با یک کلمه عدم توافق بازار کاملا آشفته میشه هرج و مرج میشه
    و رانت خواران و سرمایه داران جهنم برای مردم درست میکنند
    چگونه مذاکره بی تاثیر است
    حیف اون مدرکی که تو گرفتی

  • آشنا
    1

    ......باقری از یک طرف باید با ابرقدرت جهان که تأثیرگذاری زیادی روی کشورهای دنیا دارد، مذاکره کند و از طرف دیگر فشارهای داخلی را تحمل کند.... لابد دوره ظریف اینجوری نبود ها؟؟؟؟؟؟...وطن فروش و تازگی پشیمان!!!!!!!!!..........خودش هم میگه : منطق حکم می‌کند که از جمهوری اسلامی دفاع کنم. آخه ۶ سال است پدر و مادرم را ندیده‌ام.خخخخخخخخخخخخ

  • ناشناس
    1

    ......باقری از یک طرف باید با ابرقدرت جهان که تأثیرگذاری زیادی روی کشورهای دنیا دارد، مذاکره کند و از طرف دیگر فشارهای داخلی را تحمل کند.... لابد دوره ظریف اینجوری نبود ها؟؟؟؟؟؟... ای وطن فروش و تازه پشیمان!!!!!!!!!..........خودش هم میگه : منطق حکم می‌کند که از جمهوری اسلامی دفاع کنم. آخه ۶ سال است پدر و مادرم را ندیده‌ام.خخخخخخخخخخخخ

  • سعیدی
    2

    برخلاف نظر چنین مزد بگیرانی که همه می دانند اجیر شده کجایند ۸۰ درصد فقر و تورم و بدبختی ملت به همین تحریم ها وعدم تعامل با دنیا وابسته است . این ادم شکمش سیر است و مزدش را ثابت وبه موقع می گیرد و وظیفه اش هم در این مقطع گفتن این چرندیات ودعوت به مقاومت است . پایین وبالا شدن دلاری که با رفت وامد علی باقری به وین همه می بینند گویای همه واقعیت هاست !!!

  • بهنام
    13

    ناشناس لاشی که در تمام پست‌ها با این نام وارد شده‌ای و همه آنها خودت هستی ، آخر یعنی این بابا از تو کفتر باز بیشتر حالیش نیست ؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • 1

      کفتر بازی قدیمی شد حالاپرستو بازی میکنند .

  • ناشناس
    0

    خخخه اول تکلیف مشخص کن چند تا ارباب داریم دوتا نمی شود
    خطاب به نظر بالاتری

  • سعیدی
    2

    به بهنام : قطعا مغزت کوچکتر از گنجشک و زنگ زده است . این کارشناس کارشناس نیست یک مزد بگیر است که در دهانش می گذارند جه بگوید پس تو خفه شو واز هیج وپوچ دفاع نکن .

  • ناشناس
    0

    مغز فندقی متوهم... خخخخخخخ

  • حاجی محمد راد
    0

    خداوند خائنین به کشور و نظام اسلامی را هرچه زودتر افشا و رسوا و روسیاه دو عالم بگردان آمین

  • مهدی
    0

    تحلیل گرای کشور شما بودین که مملکت رو به این روز انداختین تورو خدا دیگه تحلیل نکنید .

  • ناشناس
    0

    فرجام برجام هرچی هم باشه مفتخورهای سوریه لبنان یمن وعراق عربهای لخت به وضع نداری مردم عزیز ایران افتادند خدایاشکرت میکنم که اگه جهنم برای مابوده برای دیگران هم بهشتی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها