مذاکره کننده ارشد ایران در راه تهران/ رایزنی‌های غیررسمی در وین ادامه دارد

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب سفری کوتاه به تهران خواهد داشت، ولی جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه دارد.

مذاکره کننده ارشد ایران در راه تهران/ رایزنی‌های غیررسمی در وین ادامه دارد

علی باقری، در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب (دوشنبه) سفری کوتاه به تهران خواهد داشت. 

گفتنی است جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه خواهد داشت.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین کماکان در جریان است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه نهم اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین گفت: پیش‌نویسی از توافق آماده شده و الان در نقطه‌ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا درباره خطوط قرمز ما وجود ندارد و قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی‌‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز هم در نشست هفتگی با خبرنگاران بار دیگر با بیان این‌که هیچ زمانی را به عنوان ضرب الأجل نه می‌پذیریم و نه به آن نگاه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت آمریکا به برجام یک شبه نخواهد بود.

انریکه مورا: دیگر نه جلسات رسمی هست و نه مذاکرات در سطح کارشناسی/ زمان تصمیم‌گیری سیاسی برای پایان دادن به مذاکرات وین است

هماهنگ کننده مذاکرات وین گفت، زمان آن رسیده که در روزهای آینده برای پایان دادن به گفت‌وگوها تصمیم‌های سیاسی گرفته شود.

انریکه مورا در واکنش به خبر ادامه مذاکرات در سطح کارشناسی نوشت: صرفا جهت روشن شدن موضوع. دیگر نه مذاکرات در سطح کارشناسی و نه دیدارهای رسمی درکار نیست. وقت آن فرا رسیده که طی چند روز آینده تصمیمات سیاسی برای پایان دادن به مذاکرات وین گرفته شود. بقیه فقط سرو صداست.

گفتنی است که ساعاتی پیش خبرگزاری ها اعلام کردند که  علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران در «چارچوب رایزنی‌های معمول» در جریان مذاکرات، امشب (دوشنبه) سفر کوتاهی به تهران خواهد داشت.

 

منبع: شهر آرا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    وقتی میگویند همه رفته اند و مذاکرات در همه سطوح خاتمه یافته هیئت ایرانی انجا چکار میکنند؟ مگر اینکه با مسئولین هتل مذاکره کنند..

  • ناشناس
    0

    ایشان با قاطر ویا با اسب که نمی اید وبرود با هواپیما با اون بنزین واستهلاک وخرج وحقوق وماموریت وخلبان و.... خوب تلفن گذاشتن برای این جور موقع ها ویا بهش اعتماد کنند ومامور تام اختیار ش کنند وبا تلفن اقایان پشت پرده را در جریان بگذارند وهی نیاید وهی برود خدای ناکرده این هواپیما یک دفعه ای سقوط میکنه و همه ماها عزادار میشویم خوب کوتاهش کنید .

  • ناشناس
    1

    به جای ۳٪ باقیمانده از توافقات، ۹۷٪ توافقات حاصل شده را به شکست نکشانید! به جای تقاضای اخذ تضمین کتبی از دولت بایدن، حسن نیت و تعهد در برابر حسن نیت و تعهد را جایگزین آن کنید.

  • تاریخ
    1

    برجام مرد.

  • ناشناس
    0

    برجامی در کار نیست خوشی زد زیر دلشون برجام همش کشکه

  • ممد
    4

    عمو بایدن دوست داریم زنده باشی کدخدا

  • نیری
    0

    دیگه واقعا شورشو در آوردن آین همه وسیله ارتباطی هست لازم نیست که این همه راه برگرده اگه قراره مشورتی هم بشه خوب ویدیو کنفرانس هست تلفن همراه وووو خیلی چیزای دیگه هست بجز اینکه حضرات فکر کنند استراق سمع بشه نمی‌دونم واقعا نمی‌دونم فقط اینو می‌دونم پدر ملت را در آوردن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نیاز به مستند نیست این را هرکس که اندکی عقل داشته باشد میفهمد . از جریانات مذاکرات آمریکا ،روسیه ، چین و کشورهای اروپایی و اسرائیل اطلاع دقیق دارند مردم سایر کشورها که برایشان مهم نیست و میماند مردم ایران که نباید چیزی بدانند اینها نگران هستند مردم متوجه توافقات شوند .

  • سید اصغر
    1

    برجام ،نافرجام شد

  • ناشناس
    0

    نمیشه بیشتر از ۱۰ کلمه به این اختیار بدید ؟ این بعد سلام و علیک برای باقی موارد دوباره بر میگرده میاد برای اجازه گرفتن ! اون لقب مذاکره کننده ارشدش منو کشته . نماینده ارباب پوتین که اونجاست ، ببینه ارباب چی میگه

  • حسین
    0

    وقتی مذاکره کنندگان ایرانی کاره ای نیستند چرا در مذاکرات شرکت میکنند؟ خب بسپارند ب روسیه ک اینهمه وقت دوستان گرفته نشه!

    نظرات شما -
    • مدیر
      0

      سخنگوی واقعی ما حاج آقا اولیانوف هست ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها