مقایسه قدرت نظامی ایران و اوکراین/ تعداد ناوها و جنگنده های تهران بیشتر است یا کی‌یف؟

ایران چهاردهمین نیروی نظامی برتر دنیا است و اوکراین رتبه بیست و دوم را در اختیار دارد. این خود نشان می دهد که قدرت نظامی ایران به طور کلی بیشتر از اوکراین است، اما در جزئیات چه خبر است؟

مقایسه قدرت نظامی ایران و اوکراین/ تعداد ناوها و جنگنده های تهران بیشتر است یا کی‌یف؟

به گزارش خبر فوری، حمله روسیه به اوکراین باعث شد بسیاری از افراد از جهات مختلف درباره توان نظامی ارتش اوکراین اظهار نظر کنند. برخی تا آنجا پیش رفتند که ضعف نظامی اوکراین را علت حمله پوتین به این کشور دانسته و معتقدند اگر ارتش اوکراین توان بیشتری داشت شاید روسیه جرات نمی کرد به این کشور حمله کند چرا که مقاومت هر چه بیشتر ارتش اوکراین در برابر روسیه منجر به افزایش احتمال حمایت جهانی از اوکراین شده و شرایط را برای پوتین و ارتشش سخت می کند.

در دکترین نظامی عامل بازدارندگی اصلی ترین عامل در رابطه با افزایش توان نظامی است. بسیاری از کشورها قدرت نظامی و توان دفاعی خود را بالا می برند تا جلوی حمله به کشور خود را بگیرند چرا که می دانند انداختن ترس در دل دشمن اصلی ترین عامل جهت جلوگیری از جنگ است.

به همین دلیل بد نیست مروری بر توان نظامی ایران داشته و قدرت دفاعی کشور خودمان را با قدرت دفاعی اوکراین که مورد حمله قرار گرفته مقایسه کنیم. بررسی قدرت نظامی دو کشور شاید به ما نشان دهد تفاوت قدرت نظامی ما با اوکراین در چیست و آیا کشور ما همانند اوکراین می تواند مورد هجوم دشمنان قرار بگیرد یا نه.

مقایسه قدرت نظامی ایران و اوکراین

در لیست قدرت های نظامی دنیا، ایران رتبه 14 را دارد و اوکراین رتبه 22 را در اختیار دارد. این خود نشان می دهد که قدرت نظامی ایران به طور کلی بیشتر از اوکراین است.

جمعیت ایران هم بیشتر از اوکراین است. ایران بیش از 85 میلیون جمعیت دارد اما اوکراین 43 میلیون جمعیت دارد. نتیجه این تفاوت جمعیت این است که تعداد سربازان فعال و رزرو دو کشور هم متفاوت است. ایران بیش از 40 میلون جوان آماده رزم دارد اما اوکراین حدود 15 میلیون شهروند آماده رزم دارد. ایران 575 هزار سرباز فعال و اوکراین 200 هزار سرباز فعال دارد. همچنین، نیروهای رزرو (ذخیره) نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران 350 هزار سرباز است و نیروهای رزرو ارتش اوکراین 250 هزار سرباز است.

 در زمینه نیروی هوایی و جنگنده ها اختلاف دو کشور زیاد است. ایران 543 هواپیمای جنگی آماده رزم دارد و اوکراین 318 هواپیمای آماده دارد. تعداد جنگنده های ایران 197 فروند است و تعداد جنگنده های اوکراین 69 فروند. ایران 126 هلیکوپتر دارد و اوکراین 112. همچنین، هلیکوپتر مخصوص و جنگنده ایران به 12 فروند می رسد ولی اوکراین 34 هلیکوپتر مخصوص در اختیار دارد.

در زمینه تجهیزات زمینی وضعیت ایران بهتر است. ایران 2.831 تانک دارد اما اوکراین 2.596 تانک در اختیار دارد. تعداد خودروهای زرهی اوکراین بیشتر از ایران است. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران 7.600 خودرو زرهی دارند اما ارتش اوکراین 12.303 خودرو زرهی دارد. همچنین، تعداد توپخانه خود کششی اوکراین بیشتر از ایران است. ایران 1.030 توپخانه خود کششی دارد و اوکراین 1.067 توپخانه  خود کششی دارد. همچنین، تعداد توپخانه دو طرف تقریبا برابر است. ایران 2.108 و اوکراین 2.040 توپخانه در اختیار دارند. تعداد راکت اندازهای ایران هم به مراتب بیشتر از اوکراین است. ایران 2.485 و اوکراین 490 راکت انداز دارند.

اما قدرت ناوی دو طرف؛ ایران به مراتب در دریا قدرت بیشتری از اوکراین دارد. تعداد کل ناوها و کشتی های نظامی ایران به 142 عدد می رسد اما اوکراین تنها 38 ناو در اختیار دارد. هر دو طرف هیچ نوع ناو هواپیمابری در اختیار ندارند اما ایران 7 ناوچه دارد در حالیکه اوکراین هیچ ناوچه ای در اختیار ندارد. همچنین، ایران 19 زیردریایی در اختیار دارد در حالیکه در نیروی دریایی ارتش اوکراین هیچ گونه زیردریایی یافت نمی شود.

در زمینه مسائل لوجستیکی هم ایران دست برتر را دارد. کشور ما 319 فرودگاه دارد در حالیکه اوکراین 187 فرودگاه دارد (البته باید تفاوت مساحت دو کشور را نیز در نظر گرفت). تعداد بنادر و اسکله های بازرگانی ایران به 893 عدد می رسد در حالیکه اوکراین فقط 409 بندر دارد. تعداد نیروی کار (کارگران) ایران دو برابر اوکراین است. ایران بیش از 30 میلیون نیروی کار دارد اما اوکراین نزدیک به 18 میلیون نیروی کار دارد. همچنین، منابع نفتی و گازی ایران بیشتر از اوکراین است و از این جهت، کشورما دست برتر را دارد.

این شرایط به خوبی نشان می دهد توان نظامی ایران تا کنون باعث شده علی رغم وجود دشمنان مختلف، هیچ ارتش خارجی به مرزهای ما حمله نکند و سرنوشت ما به سرنوشت اوکراین شبیه نشود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 176
  • ناشناس
    68

    در زمینه تعداد سیاستمدار و نظامی فاسد در ایران با اختلاف فاحشی جلوتر لست

    نظرات شما -
    • علی
      248

      در ضمینه ناشناس های فاسد هم احتمالا سرآمد جهانیم

    • عادل
      34

      البته بیش از۵۰٪ قدرت نظامی و‌ سیاسی هر کشوری پشتوانه مردمی و
      کمتر از ۵۰٪دیگر تجهیزات نظامی است
      که اینجا هیچی از پشوانه مردمی نگفتن و خودشان را در این زمینه بخواب زدن چنانچه اسرائیل همیشه به آن اشاره می‌کند.

    • ناشناس
      186

      این که یک عده فساد می کنند چه ربطی به این خبر داشت مزدور؟

    • مهدی
      66

      علی اقا فکر کنم سرت تو اخور حرامخوران باشه که اینطور طرفداری ازشون میکنی

    • ناشناس
      10

      چه ربطی داشت

    • رز
      49

      آقا مهدی
      کافر همه را به کیش خود پندارد
      بعضی ها این روزها هر کی منطقی حرف زد
      حرام خور لقب می گیرد
      زیاد داریم خود تحقیر زیاد داریم آنهایی که اینجان اما چشم دل آن ها جای دیگر سیر می کنند ننگ به خود تحقیر

    • ناشناس
      50

      رز شما دیگه نزن ،،اخر تو مردی چرا رفتی پشت سر اسم زنانه قایم شدی ،،

    • جابر
      121

      مگه اوکراین که سیاستمدار داره؟
      یک دلقک شده رئیس جمهور دیگه!

    • *
      97

      یک نکته بعضی کامنت های خود تحقیر نشان دادند مشکل روانی دارند و باید به روانشناس مراجعه کنند
      توان دفاعی چه ربطی به اختلاس داره؟

    • ناشناس
      12

      در جواب * : در کشوری که اختلاس گسترده هست فقط افرادی که مشکل روانی دارند میرن ازش دفاع کنند تا اختلاس گران به کارشان ادامه بدهند

  • ناشناس
    91

    مهم پشتییانی ملت است که اگر جنگی انجام شود مثل زمان جنگ با عراق ملت مشارکت نخواهند کرد

    نظرات شما -
    • علی
      187

      درسته به جز سلطنت طلبها و منافقین و آلبانی نشینان و نان به نرخ روز خورها و.. ...بقیه مردم از کشور امام زمان و دین دفاع خواهند کرد

    • بازوکا
      123

      من ازهیچ قشر یاگروه خاصی حمایت یاتمجیدیاتعریف نمیکنم ولی صرفا فقط درجواب جنابعالی عرض کنم که اتفاقا مردم ایران همیشه درطول ادوار تاریخ به هرتهاجم ازسوی نیروی خارجی وبیگانه جواب محکم وپاسخی سخت حتی بادستان خالی داده اندچه باشکم سیر چه گرسنه.....

    • م
      31

      ناشناس
      از طرف خودت حرف بزن
      مردم را قاطی نکن
      فقط از طرف خود حقیرت حرف بزن

    • ناشناس
      48

      علی اقا ما البانی نشین نیستیم مردم همین خاکیم که جونمون به لب رسیده
      8 سال جوونها را پرپر کردین و توله هاتون الان اونور دارن حال میکنن نه حجاب دارن نه مشکل پول نه با سگ گردانی مشکل و نه هیچ غم یکه ما به واسطه پدرانشون داریم میکشیم و اخر هم عراقی های بیشرف شدن برادر و دخترانمون را صیغشون میکنین و امتیازم میدین برای کشتار مثل اعراب که وحشیانه حمله ور شدن به این خاک و کشتن و تجاوز کردن و امروز در هر جا امام زاده ای برای زیارت انها ساختین

    • ناشناس
      77

      کی میگه پشتیبان مردمی نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یا ایرانی ها را نمی شناسید یا افکارتان معیوب
      است
      خخخخخ جمع کنید این اراجیف را

  • ناشناس
    124

    نیروی بازدارنده ایران توان موشکی است.

    نظرات شما -
    • علی
      108

      بله درسته که نیروی موشکی داریم اما ایمان و اعتقاد راسخ برای استفاده از امکانات است که به وفور در ایران موجود است.

    • ناشناس
      21

      ایران فقط با یک نیروی وابسته از چندین ارتش کشورها قوی تر هست حالا این مقایسه فقط ارتش ایران و اوکراین را محاسبه کرده و نه نیروی سپاه

    • حمید
      3

      روسیه ۲۴ ساعت اول جنگ تمامی سایت های موشکی و پدافندی اوکراین را زد ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران بایستی جلسه و دستور بررسی علت را صادر و اقدامات لازم برای ایران انجام شود از جمله انتقال به زیر زمین

  • مسعود
    17

    عجیبه پس چرا حتی یک عمل مقابله به مثل در خاک روسیه با هواپیما موشک یا پهباد انجام نمیده، لااقل مثل کاری که یمنیها انجام میدن ؟ یا چرا ستون زرهی 30 کیلومتری روسیه را که هدف خوبی بود را نکوبید؟ افغاتستان بود روسیه جرات به خط کردن این همه تانک کنار هم را نداست. شاید اخبار خسارات روسیه به درستی پخش نمی شود؟

    نظرات شما -
    • علی
      57

      آقا مسعود فرقی زیادی بین مردم دنیا نسبت به وطن نیست در کشوری کمتر و در کشوری بیشتر. ببین برادر اوکراین بخشی از خاک روسیه بوده . این به این معنی است که وقتی از هم جدا شدن بسیاری از فامیل های هم که در استانهای مختلف بودن حالا شدن تبعه دو کشور جدا ولی علاقه بین مردم که از بین نرفته. برای همین هم روسیه حداکثر تلاشش رو میکنه که غیر نظامی کشته نشه و برای همین هم کند پیشروی میکنه. متاسفانه عملکرد مسئولان نالایق کشور اوکراین که به گواه اطلاعات صحیح در راس آن یه بازیگر است و از سیاست چیزی نمی داند مردم دو کشور رو توی دردسر انداخته. توی همین اوکراین آدمهای طرفدار روس(هم وطن های قبلی خود) رو حتی زنهای حامله رو به ماشین بستند و دار زدن و روسیه تحمل کرد تا جایی پیش رفت که اوکراین میخواست اجازه بده ناتو موشکهای اتمی خود رو کنار مرزهای روسیه مستقر کنه.روسیه و غرب با هم توافق کرده بودن که این کار رو نکنن ولی زدن زیر توافقشون. آقا مسعود شما جای پوتین باشی به طوری که موجودیت کشورت در خطر باشه چه میکنی. اونها میخواستن از اوکراین استفاده کنن تا مجددا روسیه رو به چند قسمت تقسیم کنند.

  • محمد
    9

    چه مقایسه ی بیخودی ......

  • نم نم
    6

    اونوقت مساحت ايران چقر هست مساحت اكراين چقدر؟؟؟؟مقايسه بايد در شرايط براربر انجام بشه نه انقدر متفاوت

  • ناشناس
    25

    قدرت آن کشوری بیشتر است که مردمش با دست خالی به صورت اشغالگر مسلح روس برای دفاع از کشور و ناموسش مشت میکوبد مثل اوایل جنگ ایران و عراق الان از چه دفاع کنند از مختلسین و مترفین و مسرفین انهم با شکم گرسنه و آینده مبهم دولت جدید هم که امید مردم بود جز مماشات با دزدان دولت قبل و وعدههای پوچ معیشتیرکاری نکرده اگر در عمل کرده بگویند تا ما خفه شیم

    نظرات شما -
    • سانسورچی
      20

      دقیقآ اصل کاری پشوانه مردمی است که اونجا خودشان را به خواب زدن حتی امروز کشور جمهوری آذربایجان تهدید و فحش به سپاه میدهد اما کسی در داخل هیچی نگفت وفحش خورده رفت آشتی کرد.

    • علی
      71

      اشتباه متوجه شدی اشغالگر روسیه نیست چرا به این دلیل که توی اکراین روس تبارها که جزء مردم اوکراین هستند رو خیلی اذیت و حتی توی جنگل و کوه و کمر به فجیح ترین شکل میکشند. به عنوان مثال البته مثال قشنگی نیست ولی برای اینکه جا بیفته میگم مثلاً ما در استانهایی به غیر از آذربایجان و اردبیل هر جا آذری زبان رو دیدیم به خودمان جرات بدیم با اونها مثل روس تبارها رفتار بشه اونوقت آیا آذری زبانها ساکت مینشینن.حتماً نه .

    • Nm
      67

      سانسورچی ؟؟
      چرت وپرت ننویس من وفرزندانم فدای کشورم
      پس لطفا در مورد خودت با افکار پوچ وتو خالی خودت
      حرف بزن

    • ناشناس
      7

      خطاب به علی:
      نمیخواد از آب گل آلود ماهی بگیری مزدور 200 دلاری
      عزیزان آذری همیشه تاج سر ایرانی ها بوده و هستن و نیازی به چهارتا مزدور مثل تو ندارن.
      دوستان حواستون باشه کامنت علی قصدش اختلاف اندازیه.

  • اتوبوسران
    67

    بنظرمن اوکراین تسلیم شده فقط زیلنسکی میخادیکم آبرومندانه شکستوقبول کنه این نتیجه اعتماد به کشورهای استعمارگر مثل آمریکا کشورهای اروپایی روسیه موچین است بایدمواظب باشیم شرایط اقتصادی بده ولی جنگ خیلی بدتره

    نظرات شما -
    • محمود
      22

      شماها خفه کردید هی میگید اعتماد کردن به کشورهای استعمارگر! ما با تمام کشورهای جهان ور افتادیم و تحریم شدیم و میلیاردها دلار ضرر کردیم! کشورهای دیگه چکار میکنند؟ ژاپن با آمریکا قطع ارتباط کرد؟ آلمان با روسیه قطع ارتباط کرد؟ هند با انگلیس!! و شر و ور تحویل میدید!

    • برای ((علی))
      31

      کاربر عزیز علی آقای دانشمند! اندیشمند همه چیزدان! سیاستمدار زلنسکی نیست که سیاست مدار فقط خودت! با این اراجیفت

    • علی
      6

      در جواب برای علی. تقصیر من نیست که جنابعالی نمی دونی زلنسکی بازیگر کمدی تلوزیون است. ضمناً بنده دانشمند همه چیز دان نیستم فقط حرف حق رو بدون جناح بازی میزنم.هر کدام از حرفهام ایراد داره مستدل رد کن .

  • سعدی
    17

    کاش تعداد غضنفر ها و مصاحبه گران وتعداد شوهرهای مجازی وصیغه ای خانم کاترین اشکدام را هم در دو کشور مقایسه می کردید ؟

  • عباس
    76

    ایران بزرگ ترین سلاح جهان را دارد و آن مردم هستن ما با دست خالی در هشت سال با کل دنیا جنگیدم و پیروز شدم بیشتر رزمنده ها هم از همین مردم کوچه و بازار بود که کسی فکر رفتن جنگ تو سرش نبود ولی رفت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      25

      عباس آقا و علی آقا و ....
      من یک آدم یک لا قبای عادی ام نه سیاسی هستم من نه آلبانی نشینم بلکه توی خود خود این مملکت نشسته ام نه اصول گرام نه اصلاح طلب نه ژن خوبم و نه ...... که بخواهید به من وصله بچسبونید مدرس دانشگاهم توی کف جامعه ام با روشنفکر و خاموش فکر و مردم عادی و لاکچری و ..... نشست و برخاست و رفت و آمد دارم و اینو خوب می دونم الآن با سال 59 تا 67 فرق می کنه (هر چند از سال 66 به بعد هم در دوران جنگ هم همراهی مردم یواش یواش کم شده بود آنهم بخاطر اشتباهات جنگی و ...) یادمه سر یکی از کلاسهای دبیرستان در سال 65 برای یک جبهه رفتن ثبت نام می کردند از کلاس 40 نفری ما فقط دو نفر یکی معلول و دیگری بیمار ثبت نام نکردند اما در این مدت 33 سال بعد از جنگ وضعیت فرق کرده و از بس کم محلی و بی اعتنایی و رانت خواری و اختلاس و بی قیدی و محدود کردن آزادی ها از یک طرف و چپاولگری سیاسیون مفت خور و ایادی چراگاه (اصول چرا و اصلاح چرا) نسبت به معیشت مردم شده که برام مثل روز روشنه که مردم اگر که موقعیت حنگی جدیدی رخ بده مشارکت نخواهند کرد و این یعنی از دست رفتن سرمایه انسانی. خودم مدرس دانشگاه هستم بعضا از دانشجویان نظر سنجی می کنم در خصوص جنگ و تجاوز احتمالی و میزان مشارکت جوانان و مردم در دفاع از مملکت متاسفانه هیچکس حتی یکنفر اظهار علاقه برای داوطلبی نمی کند و این اوج نتیجه خسارت بار رفتارهای بد سیاسیون و مسئولین است

    • شادی
      40

      ناشناس
      الکی خودت را بی طرف نشان نده
      خودت جزء همین خود تحقیر ها هستی
      وگر نه منصفانه می نوشتی
      فقط حرف فقط حرف چرت

    • ناشناس
      18

      دیدم ملت پای منقلی

  • ناشناس
    4

    پس درنهایت باید نتیجه بگیریم که روسیه هیچ وقت به ایران حمله نخواهدکرد!؟

  • ناشناس
    0

    تعداد مهم نیست کیفیت و بروز بودن مهمه.....

  • ناشناس
    61

    ارتش بیست میلیونی بسیج وپاسداران جان برکف وسازماندهی رزم موزاییکی وتوان موشکی ایران را تبدیل به بزرگترین ارتش دفاعی جهان کرده است جدا از افراد فاسد در حکومت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      درقضیه آذربایجان که چندتاازنمایندهای مجلسشون حرف اضافه زده بودند یکی از نماینده ها شون گفته ایران کشوری هست که بدون حمایت هیچ کشوری مقابل صدام دنیاازش حمایت میکردن هست سال جنگید ماکه نه دریا داریم ونه وسعت وارتشی مثل عراق بعداز این سخنان آذربایجان عقب ایستاد در زمان جنگ سلاح زیادی ازقبل به ارث مانده بود ولی اراده جوانان مثال زدنی بودخرمشهرویادمان نرود حتی جنگهایی که درگذشته باامپراتوری روسیه انجام شده که در آن زمان ابر قدرت بی بدیل زمان خودش بوده نشان از دفاع جانانه ایران میده حیف نونهایی هستندکه خون مردم رودر شیشه کردن ولی وطن چیز دیگری است که ربطی به این مفسدان در پناه حکومت ندارد زنده باد ایران وجان برکفان مدافعش

    • ناشناس
      15

      این جنگ پیام بزرگی به بن سلمان دارد که چگونه چشم آبی ها هوای یکدیگر را حتی در جنگ هم دارند روسیه اگر میخواست جنگ واقعی کند به راحتی میتوانست کیف وخار کیف را با خاک یکسان کند تا مترسگ امریکا تسلیم شود زنده باد مدافعان ایران

  • ناشناس
    17

    اگر ابر قدرت دنیا باشیم ولی مردممان در فقز و کشورمان از لحاظ اقتصادی در رده کشورهای زیر جهان سوم باشد ،،،،چه فایده دارد

    نظرات شما -
    • 22

      متاسفانه بعضی ها فقط به فکر شکم هستن

  • محمد گلکار خوزانی
    45

    باسلام
    مایه خرسندی ما ایرانیان وطن پرست میباشد که چنین امکانات و توان بالایی داریم.
    آنهایی برای حفظ کشور در هر زمینه ای تلاش کردند خداوند متعال اجر معنوی و مادی در این دنیا و آن دنیا بهشون عطا و عمری با عزت و با خیر برکت 120ساله عنایت فرماید.

  • شهرام.ر
    5

    درسته که جمهوری اسلامی از جنگ با عراق درس گرفت که قدرت نظامی کشور را تقویت کند ولی، با فساد مسوولان و بکارگیری سیاستهای ضعیف داخلی دلیل اصلی نارضایتی و بی نشاطی و ناامیدی مردم از زندگی بهتر شده است..

  • صادق
    15

    یه چیزو فراموش کردید، مردم اوکراین با سیاست مداراشون هم سو هستند ولی ما میخوایم سر به تن سیاست مدارامون نباشه!!!

    نظرات شما -
    • حمید
      42

      کجایی ؟؟
      چی مصرف کردی ؟؟به هوشی؟؟

    • ناشناس
      12

      آقای حمید خان ساندیسی این دروغ نیست یک حقیقته

  • زمان
    2

    به علت ترافيك سنگين در شهر هاي بزرگ ايران هيج دشمني نمي تواند وارد شهرها بخصوص شهر تهران بشود

  • ناشناس
    15

    اینهافقط آماراست،ولی مهم اراده وعقیده یک ملت برای جنگ ومبارزه است،درزمان جنگ ایران وعراق این اراده وفرهنگ شهادت طلبی درمیان ملت بودولی حالا عزم واراده وحتی عقیده ای برای دفاع وجودنداردزیرا ارزشهاازبین رفته وعدالت نابودشده است.

    نظرات شما -
    • کاکو
      38

      فقط سکوت کن
      برایت بهتره

  • بهرلم
    19

    به به چه افتخاری ،بجای اینکه بفکر مردم ولایت اسلامی باشند ثروت مملکت را هزینه موشک سازی و سلاحهای جنگی دیگر کردند و در حالیکه مردم سیستان و بلوچستان در کپر زندگی و تحصیل می کنند و مردم سرزمین خوزستان که که تامین کننده این ثروت است حتی حتی سالم هم برای خوردن ندارند .

  • رضا..
    11

    به نظرم توان نظامی یک کشور وقتی می‌تواند دست بالا را داشته باشد که کشور اقتصاد توسعه یافته و قدرتمند داشته باشه نه اینکه تورم 50 درصد داشته باشد.درسته که کشوری مثل آمریکا قوی ترین ارتش دنیا را دارد ولی این مرهون بزرگترین اقتصاد دنیاست.

    نظرات شما -
    • 18

      البته با استعمار

  • گمنام
    5

    عجب .این آمار شما اصلا درست نیست چون در مسائل نظامی هیچ کشوری تعداد سلاحهایش را فاش نمیکنه شما که آمار دارید حتما تعداد فشنگهای کلاش.ژسه .برنو .تیربار وضدهوایی و یا انواع اقسام را دارید شما این مطلب را چطور میزنید بعد من یک چیزی به اون آقایی که به نیروهای کشورمان توهین میکنه بگویم اشتباه نکن نیروهای نظامی ایران چه الان وچه بازنشته ها از مخلصترین بودند .البته نیروهای نفوذی داشتیم که بدام افتادن.اگر نیروهای ما فاسد بودند الان عراق و سوریه ولبنان ویمنی وجود نداشت.جوان قلیانی ما میره سوریه با سربریده برمیگرده بعد شما نشتین اینجا فقط توهین میکنید.جوانان ایرانی با غیرت وشرف هستند.در هر جا نیروهای فاسد هست همه میدانند نه اینطور که شما میگویید .در جنگ عراق وآمریکا اگر نمیدانی بدانید اول نیروهای رده بالای عراق را خریدند بعد خلاع سلاحش کردن بعد هم اشغالش کردن.ایران بهترین نیروها را دارد.

  • ناشناس
    5

    این دفعه جنگ بشه ؛ما چیزی برای از دست دادن نداریم .مشکل کسانی است که چپاول کردند و نگران هستند

  • متفاوت
    3

    اگرمیخواهید مقایسه کنید اول مقداررضایت ونارضایتی ملتها را که باعث اراده برای جنگیدن میشود را بسنجید وگرنه هرسلاحی راهم بدهید دست یک ادمی که انگیزه نداشته باشد دودستی تقدیم دشمن میکند..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      نمونش ارتش افغانستان

  • ناشناس
    15

    یک تفاوت دیگه هم هست اینکه سلاح بهدست مردم اوکراین برسه به روسه شلیک میشه به دست مردم ما برسه به مسئولین خاین اول شلیک میشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      24

      تو هنوز زبان مادریت را درست بنویس تا بعد

  • داوودکادیج
    5

    نادیده گرفتن قدرت پدافندی قدرت موشکی وقدت پهپادی ضعف تحلیل را میرساند

  • ناشناس
    5

    حالا چرا قدرت نظامی ایران را با اوکراین مقایسه نموده اید؟! مگر خدای ناکرده قرار است جنگی بین ایران و اوکراین در بگیرد؟ البته مسؤولین سیاسی ما در نطقها و اظهارات خود در خصوص جنگ بین روسیه و اوکراین موضع بی طرفی فعال یا محکوم نمودن کشور متجاوز (روسیه) را در پیش نگرفته اند و این اصلاً به نفع منافع ملی ما نیست!

  • ناشناس
    14

    مهم پشتوانه ملی است که خدا بیامرزدش .

  • احمد
    4

    آخه چه مقایسه ای اگر بهترین تجهیزات را هم داشته باشی وبترسی بجنگی وجونت وپولت برات مهم باشی دیگه خاک وکشور برات مهم نیست وفرار می کنی همانطور که زمان جنگ ایران وعراق خیلی آقایونی که الان مدعی هستند فرا را بر قرار ترجیح داد ...

  • ناشناس
    14

    بالاترین رتبه فساد چطور در دنیا فاسدترین کشور شدیم خجالت نمکشید به اندازه بودجه سالیانه چند تا کشور هزینه امور فرهنگی وروحانیت میکنید از سه دهه قبل جوانها از دین دور شدند تو هر دزدی واختلاسی میشه هر جنایتی میشه پای مسئولان داخل قضیه گیرهتعداد جوانان مثلا دین دار 3 در صد کل جامعه هم نیست فقط پدر ومادر ها وافراد مسن که دوره شاه تربیت شدن اعتقاد ونماز دارند این انقلاب دستاوردش چی بوده

    نظرات شما -
    • آرش
      34

      خدا یا این ملت کی با این خل مغز ها آمیخته شد
      خیلی یا ساده ای یا خیلی هالو
      یک سری به مراکز مذهبی بزن تا ببینی کی نماز می خونه کی نه
      تو وامثال تو شب تا صبح سرتون توی گوشی وماهواره است نمی بینی در کشور چه خبر است
      کنار محل کار من کانون مسجدی است در روزها ده ها کودک ونوجوان وجوان در کلاس های مسجد شرکت می کنند در نماز های جماعت همینطور
      این بچه ها جوری دور امام جماعت جمع می شوند که من اگر با چشم خود نمی دیدم باور نمی کردم ،چنان سرحال در مسجد در مراسم ها شرکت می کنند در اعیاد در عزاداری ها
      جوری که من هم ترقیب شدم فرزندم را به این مکان ببرم بسیار جای امن وشاد برای بچه ها است
      پس آن چیزی که در ذهن خودمان است را به
      همه نسبت ندهیم

    • ناشناس
      19

      آرش شما نارمک زندگی میکنی اونجا محله شما اینطوریه یه چیزی میزنی ها یک کم برو تو شهر با مردم صحبت کن آدم می شناسم که نماز میخونده روزه میگرفته و به تمام مقدسات ایمان داشته اینقدر مسئولین گند زدن که کم کم دیگه به خدا هم اعتقاد نداره خوابی یا خودت رو به خواب زدی

    • Nm
      11

      عقیده ای که با ابن چیز ها عوض بشه لایه جرز دیوار خوبه
      این تحلیل تو صد در صد اشتباه است
      آدم نماز خوان الان هم نمازش را می خواند
      این حرف های کوچه بازاری را بزار در کوزه آبش را بخور
      انسان معتقد به خدا برای حکومت نماز نمی خواند ،موضوع را اشتباه برداشت کردی
      من خودم هم از این حرف ها شنیده ام جالب
      این افراد اصلا اهل نماز نبوده اند که الان کنار گذاشته اند ،تو درک درستی از نماز وفلسفه آن نداری ،،مگر دولت واین نظام به نماز مردم کار دارد؟؟نماز مسئله توحیدی ماست ربطی به هیچ نظامی ندارد ،مگر تو ومن آمار نمازمان را کسی جزءخدا می داند ،چرا بدون آگاهی همه چیز را
      قاطی می کنید مگر نظام به نماز من وتو نیاز دارد دانشمند نماز برای خودت وبرای دلت وبرای
      رهایی از خود پسندی است
      متاسف هستم با این تحلیل سطحی ،،

    • ناشناس
      14

      گند زدن تو اعتقادات مردم

    • ناشناس
      16

      آرش خان فقط حواست باشه امام جماعته آقای طوسی نباشه!

    • آرش
      12

      این دنیا که کاملا رد دادین
      ولی از آن دنیا بترس که جایی برای اراجیف تو نیست
      وهمین سعید طوسی گلویت را می گیرد که جوابی برای چرت وپرت هایت نداری
      من نه طوسی را دیدم ونه خلافش را
      تو نگران باش که هم دیدی وهم می شناسی

  • ناشناس
    37

    ولایت اسلامی ایران، قدرت اول جهان

  • امیر
    18

    من یه ایرانی هستم.درسته از مسئولین کشورم به شدت ناراحتم و این هم باعثش خودمون هستیم.ولی اگه هر کشوری وجود داشته باشه به کشورم حمله کنه تمام وجودمو تمام قطرات خونمو فدای کشورم میکنم.هزار بارم بمیرم و زنده بشم بازم اینکار رو میکنم.من مطمئنم ایرانی جماعت غیرت تو خونشون هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      به همون کسی که بهش اعتقاد داری دروغ میگی صدای ترقه بیاد هفتاد سوراخ موش قایم میشی

  • هفت لنگ بختیاری
    4

    بعد منچستر ما اولیم

  • ناشناس
    14

    مهمترین چیز پشتوانه مردم هست که اینجا وجود نداره جز عده اندکی که جیره خوار هستن که اونها هم جنگ بشه همراه مسئولان فرار به کشورهایی که قبلا تابعیت گرفتن .

    نظرات شما -
    • 0

      بگو به همون ارواح پدرت راست میگی؟زمانیکه توسوریه مزدورهای وهابی کشورعربستان مردم سوریه وعراق روبه مانندگوسفندسرمیبرید،همین سپاهیان ونیروهای نظامی ایران تاپای جان ایستادندصدهاکیلومترخارج ازکشورایران

  • خاک بر سر پوتین فاضلاب
    13

    چرا با اکراین ؟چرا با روسیه مقایسه نمیکنی ؟شاید از پوتین جلاد ترس داری ؟اوکراین مگر تا بحال به کشوری حمله یا در جنگی نیابتی شرکت داشته است ؟.یک جاییت بد طوری میسوزد وقتی مردمی با دست خالی جلوی دوربینهای جهانی زیر تانک میخوابند و داستانی واقعی و مستند را ثبت میکنند.وقتی از مظلوم دفاع نمیکنی خاک بر سرت اقلا در طرف جلاد نباش.

  • قلندر
    6

    الآن این مقایسه یعنی چه؟
    خیلی خوبی
    یا می‌خوای با روسیه بجنگی .می دانم روزی با او سرشاخ می شویم

  • ناشناس
    8

    ملت باحالی داریم !!!!!!!!

  • مهتاب
    1

    این علی کیه که این جسارت رو بکنه و بین مردم ایران تفرقه بیندازه!ما مردم فلات ایران همه از یک ریشه و نژادهستیم و هیچ فرقی بین ما نیست.بزو یه خورده مطالعه کن.خوب سنگ روسیه رو به سینه میزنی اما مردم کشور خودت رو نمی شناسیم.آذری و آذربایجان از جانمان هم عزیزتر هستند و ایرانی تر از همه هستند برو مبارزات مردم آذربایجان را در زمان حمله کاترین و پطر را بخوان برو مبارزات مردم آذربایجان را در مشروطه بخوان که برگ درخت در محاصره خوردند اما خاک ندادند.پس مواظب حرف زدنت باش

  • ناشناس
    27

    تازه ما آخوندهای شجاعی داریم که اونا ندارندفقط کافیه رهبردستوربده تا سربازهای دشمن روجربدن

  • ناشناس
    11

    خدا لعنت کند واقعان لعنت کند لعنت کند کسانی راکه دزد هستند وفکر میکنن این پولها میراث نداشته پدرش ان است اخ از جوانی که درجنگ رخمی شده بود در گوشه ای که هیچ کس نبود هیچ کس نبود تا ساعت ها فریاد میزد کمک اما کسی نبود تا شهید شد

  • رضا
    16

    من که حاضر نیستم اگر جنگ بشه برم برای دفاع از اینها . ان شاالله قسمت دوستان مدافعشون بشه که مالک کشورند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      رضا ؟؟
      مطمئن باش کسی از تو دعوت نمی کنه
      تو خودت را جمع کن زیر دست وپا هلاک نشی
      فقط عقل که عاجز باشه زبان به بیراهه میره

    • 19

      این ناشناس و هم کاسه ای هاش میرن میجنگن چون مردم چیزی برای از دست دادن ندارن این شما مزدوران و مفت خورهای و حرام خوارها هستید که نگران داراییهاتون هستید

  • حمید
    8

    این رتبه برای ایران قابل قبول نیست ایران باید خودش رو به رتبه 4 یا 5 بروسونه تا اجنوی خیال خام به سرش نزنه رتبه 14 برای کشوری مثل ایران واقعن قابل قبول نیست وقتی که قدرت داشته باشی دشمنانت هم بهت احترام میزارن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      نویسنده متن و بعضی از این دوستان کامنت گذار ساندیس خور حرفه ای اگر یک بست دیگه هم بزنین به امید خدا ما از رتبه 14 به رتبه 1 یا 2 می رسیم. اینه که میگن کشک!

  • مرتضی گرانمایه
    7

    نویسنده این مطلب یا واقعا در جریان تحولات و قدرت نظامی کشورمون نیست یا خودشو به نفهمیدن زده.آخه عزیز نویسنده قدرت ایران که بارها در جنگ ها ثابت شده و امروزه به لحاظ تجهیزاتی هم جزو چند کشور برتر دنیا هستیم رو با یه کشوری مثل اوکراین مقایسه میکنی؟!!!به لحاظ ژئو پولتیکی هم ما خودمون تصمیم ساز هستیم در سطح جهانی ولی اوکراین یه کشور نوچه غرب هست.گودرز و شقایق !! مصداق مطلب بی ربط این سایت هست که البته زیاد از این قصه ها در مطالبش وجود داره

  • حسین
    2

    درودب بامرام های لوتی ومشتی ایرانی از خاک ب افلاک رفته.نه کسانی که ازخاک ب کاخ چمبره زده.!جناب .داداچ.هیچ وقت ایران باستان راب منطقه وصله پریده باکل شهراروپا.که بهم وصله کنی.وچشم ابی.موبولوندهای تراریخته.مقایسه ومحک نزن.انهایی که فکرتو رودارند.بیست سال میز برجام. پوسیده موریانه خورده .ودلارکثیف رو واسه مردم وطن پرستی که میمرندو متولد میشوند.به سوغات ازفرنگ اوارکردند.فقط بوی عطر کاترین اشتن.واون یکی کرفتن.دیوارنگاره و زانوزدن سردار رومی زیرپای سردار ایرانی رو واسه همین حکاکی کردند.

  • بهروز جعفری
    0

    تو دعوا هروقت دیدی طرف اول خودش رو میزنه فرار کنید الانم دوشمنان ایران واقعا از ما میترسن

    نظرات شما -
    • کرمی
      1

      پس چرا در مقایسه نطامی ک مهمتریم عامل بازدارندگی ک قدرت موشکی هست رو چرا جز قیاس نبود؟

  • ناشناس
    1

    اکراین چسبیده به روسیه هست ولی امریکا اونطرف زمین همین قضیه هم کلی از توان حمله ازشون کم میکنه

  • ناسناس
    5

    البته باید به اینم توجه داشته باشید که چند نفر دلشون برای دفاع از ملتشون میتپه و چند نفر حاضرن بمیرن ولی برای کشورمون نجنگن که صد در صد با اوکراین فاصله زیادی داریم چون مردم ما دیگه کشش ندارن برای مملکت بجنگن و همه نظرشون همینه که ، قطعا هر اتفاقی بیافته بهتر از الانه

  • محمد
    3

    این مطلب دقیقا یک کپی برداری از سایت میلیتاری و پاور میباشد در این سایت های بین الملی هیچکدوم از توانایی سپاه پاسداران و زیرمجموعه اش بسیج به حساب نمیاد دوستان اطلاع دارند توان نیروهای رزمی و افندی سپاه بخصوص در زمینه موشکی رو
    قطعا با احتساب این توانایی ها ایران بالاتر از کره جنوبی ششمین قدرت نظامی داره

  • نظر
    16

    ایران کشور امام حسین است منافق و ضد دین و غرب پرست هیج غلطی نمی تواند بکند

  • .
    13

    اولان که قدرت ایران خیلی بیشتر از این حرفاس دومان ما خودمون رو با آمریکا داریم مقایسه میکنیم بعد میای میگی اوکراین 😒😒

  • رضا
    6

    خداییش چیو با جی مقایسه کردین
    ادوات جنگی سربازامون که همه مال جنگ جهانی دومه، طرف تا بیاد گلنگدن ژ۳ رو با بیلو کلنگ بکشه عقب، طرف ابکش کرده، تازه نه جلیقه ضد گلوله ای، اصلا هیچی.
    نیرو هواییمونم که کلا تعطیله، بلند نشده میزننش، همه مال شصت سال پیشن.
    تانکامونم که همه مال قدیمن، فقط یک موشک داریم و پهباد همین.
    پشتوانه مردمم بخاطر بی لیاقتی مسولین از دست دادیم، دیگه چی داریم..
    فکر کنم هر کشوری جز طالبان به ایران حمله کنه، تازه مردم براش فرش قرمزم پهن میکنن ازین فشار اقتصادی و معیشتی در بیان.
    اینو خود مسولین هم میدونن.
    وقتی یک کشور هزاری قوی باشه اما پشتوانه مردمی نداشته باشه یعنی هیچی

    نظرات شما -
    • وریا
      8

      هیس هیس
      سکوت

  • آرمان
    14

    من به عنوان یک سرباز وظیفه ایرانی میگم اگه جنگ با آمریکا اتفاق بیفته من طرفدار آمریکام یعنی از داخل خود پادگان به سربازای ایرانی شلیک میکنم اما اگه کشور دیگه مثل روسیه یا چین باشه از کشورم دفاع میکنم

  • عال
    9

    اصلا اکراین ایران باهم مقایسه نکنید ریس جمهور اکراین اسلحه دست گرفته میجنگه ریس جمهور ایران اگ جتگ بشه چند نفر فقط باید گرفتار عبا لباسش باشه یا یه شل گیر باید بهش وصل کنی بابا اینها میرن زیر زمین به مردم میگن لنگ اش کن مگه زمان جنگ یادتان نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      21

      خخخخ
      رئیس جمهور اوکراین را کجا اسلحه به دست
      دیدی ؟؟کدام خیابان؟برو کمی سواد رسانه ای
      خود را بالا ببر
      اینقدر ساده لوحانه حرف نزن ،لباس اسپرت پوشیده وریش گذاشته خخخ ابله کشورش را به باد داد

  • نگون بخت
    8

    من زمان جنگ داوطلبانه جبهه رفتم،اون وقت این اختلاسها ودزدی وگرانی وسو استفاده وپارتی بازی و......
    نبود.الان این رفتارهای ناشایست موجب دلسردی خیلی از جوانها شده.بهتر بود مسئولین بقول معروف جای صلح روهم باقی میگذاشتن

  • ناشناس
    3

    کافیست کمی بی رحمی دشمن بیشتر باشد تمام بیشترها دود میشه میره هوا

  • مجید
    17

    نه عزیز من
    من سالها اوکراین زندگی کردم اونجا فساد اداری کمتر از ایران نیست بلکه بسیار بیشتر منتها کوچکترین مسئله رو اینجا بزرگ میکنن که نشون بدن مثلا تو ایران فساد داره بیداد میکنه

  • محمد
    9

    تحلیلگر عزیز مهمترین عامل باز دارنده حمله دشمنان قسم خورده ما رشادت های هشت ساله دفاع مقدس و ایثارگری های شهدا و جانبازان و رهبری ولایت فقیه می باشد .وگرنه سلاح که همه دارند.

  • محسن
    13

    هواپیما های نظامی هم مال زمان شاه هست جنگ بشه جز اینکه خلبان از دست بدیم هیچ چیز دیگی نیست همینجور شم ماهی چند خلبان داریم ازدست میدیم بخاطر هواپیما های فرسودشون

  • جمال
    4

    خبر فوری خواب دیدی خیر باشد
    در زمان جنگ عراق عليه ايران.
    ایران ۳۵ میلیون جمعیت و ۱۵ میلیون نفر قابل شرکت در جنگ بودند اما ولی افسوس فقط ۱ میلیون نفر در جبهه حضور داشتن
    ولی عراق ۱۳ میلیون جمعیت و سه میلیون رزمنده
    ان زمان هم اکثرا به دنبال خرید زمین و سکه و فرار از جنگ بودند .
    اره داداش گلم بیخود و بجهت جو نده و جنگ با آمار جلو نمی‌رود

  • ناشناس
    11

    آسمان ایران بسیار آسیب پذیر هست . روسیه اول از همه توان تدافعی اوکراین را نابود کرد . اکثر فرودگاهها ،جت ها ، سیستم رد گیری و رادار همان روز اول تخریب شد و مرزهای اوکراین هم به دلیل کمک بلاروس از هم پاشید و همینطور نفوذ روسیه از نواحی قبلا تجزیه شده اوکراین مثل کریمه و دونباس

  • محمد حسین
    11

    متاسفانه یک سری افراد خود تحقیر هستند که با وجود این همه آمار خود باز تخریب می کنند.
    اولا من به این افراد پیشنهاد می کنم یک علم خود را نسبت به مسائل دنیا باز کنن و همه جوانب را برسی کنند.
    ایران تو تریم ۱۰۰ درصد تونست به اینجا برسه و هنوز هم این پیشرفت ادامه داره اما اکراین چی....
    #بیایم بدون گارد قضاوت کنیم

  • رضا
    0

    سپاه هم فکر کنم اینقد داشته باشه

  • حسینی
    16

    ایران سیدعلی دارد،سیدعلی به تعداد ستاره های شب فدایی دارد درسته مسولین دزد وفاسدن و ملت در بدترین شرایط اقتصادی،اما این مشکلات باعث نمیشود ولایت را فراموش کنیم ایرانی غیرت دارد وبرای خاک وناموسش به وطن فروشها نمیبازد ما فدایی رهبر و وطن،همیشه سرافرازیم،وبه گفتارهای زمان هم باج نمیدهیم

    نظرات شما -
    • من
      5

      فدایی داره ،😍😍😍😍😍

    • کاکو
      8

      من وفرزندانم فدائیان این آب وخاک هستیم
      وطنم اگر دنیایی از تو بد بگویند ،،تو خانه من وفرزندان منی ،تمام اصل وهویت وشناسنامه منی
      تورا خواهم ساخت ،
      کور شود هر آن کس که تو را نخواهد دید

    • As
      3

      من در عشق تو فدایی
      سرباز

    • منم ناشناس
      0

      فدایی داره ✋✋✋✋✋✋

  • ناشناس
    0

    روسیه شبیه حمله امریکا به عراق اول از همه پدافند اوکراین را با موشک و توپ و کاتیوشا از کار انداخت و حتما این سیستم ها هک هم‌شده اند البته نه تمام اونها . وقتی پدافند کل اوکراین از کارافتاد تونستن به راحتی از شمال و جنوب و شرق کشور وارد بشن چون پیاده نظام و تانک‌هاشون اونجا مستقر بودن . فقط غرب اوکراین بود که روسیه در مرز نیرویی نداشت . ضمنا فرودگاههای اوکراین هم تخریب شد همان روز اول . روسیه ماهها و یا سالها واسه این حمله نقشه کشیده بود. البته نیروهای نفوذی در ارتش اوکراین هم باعث ضربه بیشتر به ارتش اوکراین شدن .نقاط ضعف ارتش اوکراین هم برای روس‌ها عیان بود چون در جنگ دونبس و شرق اوکراین سالها نیروهای تجزیه طلب با پشتیبانی روس‌ها با اوکراین جنگیده و ارزیابی از ارتش اوکراین داشتن . اکثر هواپیماهای اوکراین نابود شده توسط روسیه ولی روسیه هم جت های زیادی را به دلیل استفاده اوکراین از موشکهای ضد هواپیمای امریکایی از روسیه نابود کرده ، تقریبا ۴۶ جت ‌و چاپر را زدن بدون داشتن هیچ پدافند هوایی ، البته تعدادی از هواپیما های اوکراین هنوز سالم هستن ، تعداد کم که اونها هم تعدادی جت روسی را ساقط کردن . ولی تجاوز اولیه به خاک اوکراین بسیار راحت بود . توجه داشته باشید که روسیه قبلا شرق و جنوب اوکراین را اشغال کرده بود ، همان دونبس و کریمه که این در سرعت موفقیت تجاوز خیلی موثر بود

  • ایران من
    5

    واقعا ننگ بر شماها باد،با این نوع تحلیل کردن هاتون
    این نوع تحلیل ها باعث شده،ک کشور عقب مانده مونده و این همه مسئولین فاسد در راس امور باقی ماندند

  • گمنام
    6

    جنگ مرد میخواهد کسانی که مرد هستند از جنگ با دشمنان نمیترسند.اوکراین اگر این بلا سرش نمیرفت با سلاحهای هسته ای که مال آمریکاست تهدید بزرگی برای ما هم بود.اوکراین برادر روسیه است وبرادری که خیانت بکند باید نابود شود.اون کسی که داره فتنه می اندازه بدانه مردم ایران خودشون میدانند چه کسانی .پشت تمام فتنه ها هستند .ترامپ بی شعور هم گفت ایران ۴۰ سالگیش را نمیبینه ولی نمیدانست خودش به آشغالی تبدیل شده وایران بهارهای زیبایی دیگر را هم خواهد دید به کوری چشم مفسدان و منافقین.مرگ بر منافق .ایرانی اصیل یعنی شیر یعنی پهلوان یعنی معدن غیرت و شجاعت .تمام اقوام ایرانی دلیر هستند واگر روزی خبری شود همه در میدان هستند الکی حرفی نزن .جانم فدای میهنم

  • علی
    3

    در جواب ناشناس19.27.35---اول از اینکه جواب بی ادب رو نباید داد ولی از آنجایی که حضرت علی میفرمایند سنگ را برگردان از همانجا که آمده به شما میگم آلبانی نشینی که مرز نداره همونطور که فرعونی بودن مرز نداره. میتونی توی ایران باشی و از افکار آلبانی نشینان بدتر باشی که از پاسخهای بی شرمانه ای که نوشتی معلوم میشه ادب رو خوردی و بی ادبی رو هم قی کردی. دوماً مدیون حداقل 230هزار شهید سرافراز شدی که برای زنده ماندن اسلام وسربلند ماندن ایران و ایرانی جان خود را فدا کردن که در قبال شرف بخشیدن به مردم ایران منافقهای داخلی و خارجی مثل شما بتونه راحت بشینه و هر گونه لاتا الاتی را سر هم کنه و به همه آزاد مردان و شیر زنان ایران توهین کنه.سوماً کینه سیاه دلانی مثل شما باعث نخواهد شد تا این اتحاد جهان اسلام که انشاالله داره میره که به حکومت جهانی امام زمان ختم بشه و دم امثال شماها رو گرفته و به زباله دان بیندازه.......

  • مصطفی محمودی
    2

    تقریبا در همه موارد آمار بر برتری دو برابری ایران در مقابل اوکراین حکایت دارد ، نیروی تهاجمی در مقابل اوکراین فقط روسیه است ولی برابر ایران هشت تا ده برابر خواهد بود ، نیروی هوایی ، ناوچه و تانک هم هیچ کاربردی در مقابل امریکا و متهدان آن نخواهد داشت ، در نتیجه نمیتوان به این آمار خوشبین بود. واقعیت هم این است که بسیار شکننده هستیم موقع جنگ وطن فروشان ایران چند برابر اوکراین است ، مثل عراق بدون شلیک یک تیر تسلیم خواهیم شد.

  • behnam
    6

    روسیه همیشه از ما استفاده ابزاری کرده و ما فقط کارت بازی روسیه برابر غرب هستیم. وقتی روسیه و چین بابت تجارت با ایران از آمریکا
    آرشیو سردار کاظمی و تهرانی مقدم از برخورد روس ها با ما موجوده!
    تحویل ندادن سامانه اس 400 !!
    حمایت از صدام در جنگ تحمیلی!!!
    این معنی استقلاله حتما...

  • ناشناس
    4

    تاایران وارد جنگ نشود قدرت نظامی ایران حدس گمان هست مسعولینی که ازمردمش نفرت دارند شب هم سنگرشدن برایش سخت میشود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      برو دوغت را بنوش وبخواب
      عاشقی ؟؟؟یا ساده؟؟
      یا خودت را زدی به اون راه

    • ناشناس
      13

      توان نظامی ایران سرداردلها بود دیگه توانی نمونده

    • مهدی
      2

      مسئولینی که از مردمش نفرت دارد،،،چقدر زیبا و بجا گفتید ،،افرین و احسنت

  • سردار
    6

    ایران فقط مردم نجیب داره توان موشکی وقدرت نظامی را در زدن هواپیمای اوکراینی دیدیم ما لوازم ترقه بازی را از چین وارد می کنیم اسلحه همش خارجی فقط تفنک ترقه ای داریم اونهم دو روز دست بچه دوام میاره وسلام

  • ناشناس
    7

    یادحرفای مسعولین افتادم بیایید جمع بشویم برید به جنگ

    نظرات شما -
    • شناس
      1

      شما سعی کن املا خود را تقویت کنی
      حتما

  • محمد
    0

    دیگه مقایسه ای وجود نداره تمام ادوات نظامی اوکراین نابود شده

  • ناشناس
    5

    اونی که مهمه دل شیر داشتنه که ما داریم هیچکس نداره

  • خشم
    4

    کی گشنه میر جنگ

  • خشم
    3

    دیه نه دین نه اعتقاد نه شوق هیچ برامون نزاشتنه
    مدیران مسولان دزد فاسد ..

  • ناشناس
    3

    بله با هواپيماي صائقه ، اف پنج، كلاشينكف و قايق هاي تندرو و موشكهاي كره شمالي در رتبه چهاردهم قرار داريم

  • ناشناس
    3

    فرسودگي تجهیزات خیلی مهمه رفقا

  • ناشناس
    2

    درضمن فراموش کردید که ایران چهارمین قدرت موشکی وپهپادی دنیاست، حتی از انگلیس والمان هم بالاترهست

  • ناشناس
    0

    آقایی که خودت راتحلیلگرسیاسی یانظامی میدانی متن قابلی نداری لااقل به اخبارهایکم توجه کن شایدچیزی بلدبشی!!!!!

  • حسن
    1

    سلام به انسانهای بزرگ
    بهتره هر کس در مورد خودش نظر بده نه همه ملت شما از کجا میدونی مردم شرکت نمیکنند اتفاقا بنده با دل و جان از نظام مقدسم دفاع میکنم هر انچه در چنته دارم از طرف کسی صحبت نکنید شما چه کاره هستید که از طرف ملت بزرگ ایران صحبت می کنید

  • لزگی اذری
    3

    البته در این متن سپاه پاسداران ایران بزرگ لحاظ نشده بود

  • ناشناس
    0

    * خودت به روانشناس مراجعه کن واجبتره

  • مجید نوری
    0

    واقعا نتیجه گیریه جالبی بود :

    "این شرایط به خوبی نشان می دهد توان نظامی ایران تا کنون باعث شده علی رغم وجود دشمنان مختلف، هیچ ارتش خارجی به مرزهای ما حمله نکند و..."

    بنده ی خدا ، اوکراین کل دنیا دارن ازش حمایت روانی و تجهیزاتی می کنن ؛ اینه وضع اش . اگه همین الان به ایرانه تنهای تنهای تنها حمله بشه ، خدا وکیلی چند درصد با شکم گرسنه ، میرن از مسئولان اختلاص گر و آقازاده های خارج نشین و چند تابعیتی دفاع کنن ؟ نه سوریه و عراق و یمن خودشون رو قاطی میکنن ، نه روسیه و چین .

    تازه کلی هم از کشورهای همسایه رو دشمن خودمون کردیم . کشورهای عربی امارات و عربستان، ترکیه ی اردوغان ، آذربایجان ، همه ی این ها اگه کشوره ثالثی به ایران حمله کنه ، اینا هم به ایران حمله ور میشن. و دنبال فرصت میگردن.

    اون وقت شما تحلیل می کنید چون ایران توی اکثر موارد ، فقط کمی ، از اوکراین جلوتره ، پس به خاطر همین به ایران حمله نشده !!
    در حالی که فاصله ی رتبه ی 14 تا 22 اون قدر زیاد نیست که همچین نتیجه گیری ای شامل اش بشود . و نکته ی بعد ، کلی کشور هستند که رتبه شون از 22 که اوکراینه ، ضعیف تره ، ولی آیا به اون ها هم حمله شده ؟؟

  • بهروز نادری
    0

    مولفه های قدرت دیگر تانکها نیستند مولفه قدرتویایی وعدالت وامیدواری جامعه به اینده است که با وجود ملیونها کارمند سولسیت خور وضد توسعه ودهها حکومت وصدها نهاد ووزارتخانه ایران از درون شکست خورده است وکشوری است در سطح افغانستان اگر نفت وگاز از زیر زمین دزدی نکنیم ونفروشیم اینه حقیقت

  • ایرانی
    6

    یک نکته میخوام بگم به کسانی که خیال خام در سر دارند فکر میکنید کیا تو اینهمه سال با هزاران مصیبت و بدبختی از این کشور و نظام دفاع کردند امثال بعضی ها ، خیر ؛ اولا که مقایسه ایران با اکراین از اساس غلطه ما کجا و اکراین کجا ، ایران مانند کوه است اکراین شبیه تپه ، قدرت نظامی ما را بهتره از مستشاران امریکایی و اسرائیلی سئوال کنید ، جرات نظامی ما را هم بهتره از ترامپ پرسو جو کنید اگر در جنگ با روسیه اکراین بسیج ما را داشت روسیه جرات حمله را بهش پیدا نمی کرد اونهایی که نمیدانند بدانند ؛ همون هایی که تو اینهمه سال از این کشور و نظام دفاع کردند باز هم دفاع خواهند کرد فقط منتظر اذن رهبری هستند ضمنا ما شبیه طوفانیم از بیخ و بن میکنیم برای همین هیچ کشوری در هیچ کجای دنیا حتی خیال درگیری با ما را در سر نمی پروراند در اخر هم بگم ما یه روزی تنها و بی یاور بودیم اما امروز جبهه مقاومت به رهبری ایران در دنیا لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته و خودشان هم از شما بهتر میدونند که با پنجه اهنین توان مقابله ندارند پس بی خود خیال بافی نکنید و توان دفاعی و قدرت نظامی ما را با کشور خود فروخته ای همانند اکراین که دلقک بازیچه غرب قرار گرفته است مقایسه نکنید تمام اروپا و امریکا و اسرائیل و عربستان را کنار هم بگذارید دست برتر ایران باز هم بیشتر از پیش نمایان خواهد بود اینها مرد جنگ نیستند ایران کشور زمینه ساز ظهور است اکراین عروسک خیمه شب بازیست

    نظرات شما -
    • مهدی
      1

      ایرانی ،،خواب دیدی خیره!!!

  • سعید
    0

    سلام. چی شد حالا مقایسه مد نظره..قبلا آهن پاره تلقی میشدن

  • ناشناس
    2

    سلام مسئول محترم خبر فوری دنبال چی می گردی مقایسه برای نشان دادن چیه هر دو کشور قوی و انسان هستند تفرقه خوب نیست ممنونم

  • ناشناس
    0

    مقایسه قدرت نظامی ایران و اوکراین مطلب و دیدگاه مزخرفی خصوصا اگر با انگیزه سو نگارش کرده باشد

  • 7891
    0

    جنگ نامتقارن چیست و چه کشوری بروس لی جنگ نامتقارن است؟

  • اکبر
    0

    با آهن قراضه ها چشم های دشمنان ایران را از حدقه درمیاریم

  • Artin
    0

    البته این آمار ها فقط متعلق به ارتشه و توی رده بندی های نظامی سپاه حساب نمیشه

  • عدل
    0

    این مقایسه نیست.این فقط توهین به عزت وآبروی ملت باشعورایرانی است.مثل دو بچه که دعوامی کنند.یکی میگه اگه مردی بیابریم فلان جادعواکنیم دیگری میگه اگه زرنگی بادست خالی بیادعوا. ویا هم دارندفحاشی میکنندکه هرکه بیشتریاباصدای بلندترفحش بده اون برنده است بازبانش نه با قدرت فیزیکی اش.اگرکشوری مثلا۴۰میلیون جمعیت داشته وبرابر هرنفر یک سلاح کمری ویک سلاح خودکار ویک آر پی جی ویک تیربار ویک خودرو زرهی ویک تانک ویک موشک داشته باشند.تنهاچیزی که مشخص کننده کشورپیروزهست.فقط وفقط میدان نبرداست نه سلاح.البته ُسلاح مهم است.ولی این اراده وهدف است که مشخص کننده پیروزی است.آمریکاوروسیه تعداد کلاهک ها وبمب های اتمی رامقایسه میکنم ماراببین که داریم تعدادخودروزرهی و...رامی شمریم.فقط تعداد یک نمونه تانک مثلا تی ۷۲روسیه که ازرده خارج شده برابرباتعدادکل تانکهای دوکشور ایران واکراین است.برادرجان حداقل می خواهی آماربدهی کمی کتابهای ابزارهای جنگی کشورهای متحدین ومتفقین جنگ جهانی اول ویادوم رامطالعه بنما بعدافکر خواننده مطلبی که چاپ می کنی درگیرکنیدبااین من دراوردی خودتان.آخه کدام کشور آماردقیق ادوات جنگی اش رافاش می کند که اگرهم بکنددرحدتوان دفاعی ارتش.نه سلاحهای تهاجمی ونه سلاحهای مخفی وسری خودش رابرای دشمنانش رونمایید تاباخبر بشود.درآخرباکمی تفکرعلت اینکه آمریکا باایران درگیر نظامی بلندمدت نشده چیست؟این هم ایرانی که درهمه جاعلنا مخالف سیاست های آمریکاست.مگرضرری که صدام وبن لادن برای آمریکا داشت هزاران مرتبه کمترازآن است که ایران داشته پس یامانمی دانیم که قدرت نظامی ایران درچیست غیرازایمان ملت یاهم آمریکامیداند وپنهان میکند ازاینکه فاش بشودکه ایران برترین سلاح راداردوباعث وحشت کشورهای دیگر بشود وازایران بترسندودوری کننداز قدرت آمریکا.حرف زیاداست خواهشمندم کاملا بخوانید وهرگونه نقدی وصحتی بود بازگوفرمایید.

  • ناشناس
    1

    مدرن و بروز بودن تجهیزات مهمه وگرنه هواپیماهای ۴۰_۵۰ سال پیش و........ ارزشی نداره.........

  • ناشناس
    1

    مگه قراره با اوکراین جنگ بشه،که مقایسه میکنی

  • فرهاد
    3

    بیخود دعوا نکنید روسیه مگه مغز خر خورده به ایران حمله کنه بدون جنگ و خونریزی مملکت رو گرفته همه مسولین کشور شدن نوکر روسیه

  • حامد
    5

    اگر‌قدرت‌نظامی‌داریم‌پس‌چرا‌از‌ترس‌دریامازندران‌رو‌دادیم‌روسیه‌

    نظرات شما -
    • 0

      بحرین که جزءخاک ایران بودروچه کسی به شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس شوهرداد؟بعدشم می‌گفت من ژاندارم منطقه هستم!

  • جابر
    1

    ببخشیدا تجهیزات نظامی اکراین اگه گمتر از ایران هم باشه به روز هست نه مثل تجهیزات جمهوری اسلامی مال 40 سال قبل اشغال تمام داره خاک میخوره اگه تجهیزات پیشرفته داشت کلی موشک تولید نمی کرد.

  • محمد
    1

    در هر جنگی پشتیبانی مردمی باید باشه ‌که کشور ما ازان بی بهره است

  • ناشناس
    1

    علی جان دورت بگردم شما این جماعات رو نمیشناسی
    یک زمان عکس لنین و استالین رو لیس میزدند
    ادعای وطن پرستی می کردند.
    امروز هم دست ترامپ و ملکه انگلیس ودیگران رو میبوسند.
    تا دعوت ایران اسلامی را تحریم کنند.
    بازم ادعای وطن پرستی میکنند این ها همان هایی هستند که دین خداوند ‌متعال را عقب موندگی انسان ها و ایران اسلامی میدانستند.
    این قوم بدبخت ترین ادم هایی هستند که من نمیدانم این ها را با چه حیوانی مقایسه کنم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      من نه طرف اصلاح طلبان ونه ظاهر سازان و نه وطن فروشان امیدوارم خبری فوری همینجوری اجازه بده همه حرفشو بزن ویک خواهش میکنم ازهم وطنم خدا را فراموش نکنید

  • سردارجنگ
    3

    ژ ۳ روسیه کلاش روسیه کلت کمری همش خارجی همه اسلحه های در دست نیروهای مسلح خارجی اسلحه ای تولید خودمان مثل ترقه های عید چوسییند مثل موشکی که توی دست شهید تهرانی مقدم ترکید یا مو شکی که خودمونو زد همشون اشتباهی میزنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سردار اینترنشنال سعودی نیستی تو؟سردرارجنگ که چه عرض کنم شاید گماشته جلوی دستشویی های منافقین توآلبانی باشی که خودتوجای سردارجنگ جامیزنی بوزینه پنهان شده توسوراخ موش

  • ایمان
    1

    طرز بیان اخبار این سایت با عدالت سخن و بی طرفی بیان نمی‌شود و به نظر بیشتر در تلاش برای ناامید کردن هم وطنان عزیزمون اخبار رو انتشار میده
    لطفا اخبار رو با جانب داری بیان نکنید

  • محمد
    1

    در صورت کمبود مهمات کشورهای اروپایی و آمریکا سریع براش با قیمت کم تهیه و در اختیارش میزارن اما ما چی اولا هیچکدام از این کشورها مهماتی در اختیار ما نمیزارن و اگر هم بخایم تهیه کنیم باید قاچاقی و با قیمت دو سه برابری بخریم

  • علي
    2

    تعداد پرايد هم حساب ميكرديد به هر حال جنگ است و تلفات و ضرر و زيان
    نهايتا خروجي همه اينها بحث اقتصاد يك حكومت است
    تعداد مديريت هاي كارامد هم حساب ميكرديد

  • همشهری
    2

    فکر نمکنید اطلاعات مهمی را ابه دشمنان اعلام کردید

  • حسینی
    3

    ایران یک میلیون پراید دارد اوکراین ۲۰۰ هزار بنز و بی ام وی

  • ناشناس
    1

    چی شده ایران را با اوکراین مقایسه میکنید؟ مگر قراره با اوکراین وارد جنگب بشیم؟

  • مهرداد
    1

    فکر کنم مهمتر از ادوات جنگی اول رضایت مردم از حکومت شان باشه

  • 5

    جنگ بشه آخوندا ریشاشون میزنن کت وشلوار میپوشن خداحافظي میکنن فرار پول هم که به اندازه کافی دزدین بچه هاشونم کانادا هستن فقط علی میمونه حوضش

    نظرات شما -
    • وریا
      0

      تو شلوارت را بچسب که دزد نبرد
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
      گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه


      این آرزو را به ..گ......وووووو.......رررررر...‌‌‌‌‌....می بری
      حتی دلم میاد به هموطنم حرف زشت بزنم
      وگر نه حرف درست ودرمونی نثارت می کردم

  • علی
    0

    بر اساس آیات قرآن نیروی نظامی رابطه ی مستقیم با نیروی ایمان دارد. اگر دچار غرور نشویم و ایمان به خدا داشته باشیم قوای ایران ضربدر ۲ یا حتی ضربدر ۱۰ فرمایش خداوند در قرآن کریم است.

  • معلم
    0

    شم سیاسی سیاستمداران اوکراین باعث این مصیبت برای اوکراین شد و البته مردمش احتمالا عده از کله گنده هاشون پول خوبی به جیب میزنن صهیونیزم یعنی داماد ترامپ که بن سلمان ترامپ و نتانیاهو رو جمع میکنه تا پول جمع کنه و میلیاردر بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها