همسر رئیس جمهور اوکراین؛ فیلمنامه نویسی که بانوی نخست کشورش شد/ اولنا زلنسکا هم اکنون کجاست؟

اولنا زلنسکا فیلمنامه نویس سابق و همسر رئیس جمهور و بانوی نخست فعلی اوکراین است. اگرچه او فردی اجتماعی نیست اما در این اوضاع سعی دارد در کنار همسرش بماند و به وظایفش عمل کند.

همسر رئیس جمهور اوکراین؛ فیلمنامه نویسی که بانوی نخست کشورش شد/ اولنا زلنسکا هم اکنون کجاست؟

به گزارش خبر فوری، این روزها ولودیمیر زلنسکی تبدیل به یکی از مهم ترین چهره های جهان شده است. رئیس جمهور و کمدین سابق اوکراینی که علی رغم پیش بینی ها به جای فرار به کشورهای دیگر در مقابل روسیه ایستاد و مبارزه کرد. البته درمورد زلنسکی نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند سیاست های ناشیانه او باعث تحریک روسیه و حمله به اوکراین شد. برخی دیگر اما او را نماد مقاومت و سرسختی می دانند و به خصوص با رئیس جمهوری چون اشرف غنی مقایسه می کنند که به محض نزدیک شدن طالبان به کابل، فرار را به قرار ترجیح داد و مردمش را تنها گذاشت.

در حالیکه توجهات به رئیس جمهور جوان اوکراین هر لحظه بیشتر می شود، بسیاری از رسانه ها از همسر او یعنی بانوی اول اوکراین غافل شده اند. در این میان، بسیاری کنجکاوند که بدانند همسر زلنسکی هم اکنون کجاست و چه می کند. بد نیست به همین بهانه مروری بر زندگی بانوی نخست اوکراین داشته باشیم.

فیلمنامه نویسی که بانوی اول اوکراین شد

زلنسکی 2

اولنا زلنسکا فیلمنامه نویس سابق و همسر رئیس جمهور و بانوی نخست فعلی اوکراین است. او متولد 1978 در کریوی روگ اوکراین است. اولنا زلنسکا در دانشگاه رشته معماری خوانده اما به جای تمرکز بر رشته اش به عرصه هنر رفت و نویسنده استودیوی کوارتال 95 (Kvartal 95) تلویزیون اوکراین شد.

 اولنا دوست دوران تحصیل ولودیمیر زلنسکی است. این دو بعد از مدتی رابطه با یکدیگر در سال 2003 ازدواج کردند و بعد از ورود زلنسکی به سیاست و پیروزی عجیبش در انتخابات ریاست جمهوری، اولنا در می 2019 تبدیل به بانوی اول اوکراین گردید. اگرچه بر اساس مصاحبه ای که او با وگ (Vogue) داشته مشخص شد او دوست نداشت همسرش وارد سیاست شود اما به هر حال، بعد از ورود زلنسکی به این عرصه و پیروزی اش در انتخابات پذیرفت که نقشش را در این امر ایفا کند.

دختر این زوج، اولکساندرا، در جولای 2004 و پسرشان، کریلو، در ژانویه 2013 به دنیا آمدند. در سال 2014 دختر آنها نیز وارد سینما شد و درفیلم 8New Dates بازی کرد.

بانوی اول اوکراین بر خلاف همسرش علاقه زیادی به دوربین ها و پاپاراتزی ها ندارد. او نویسنده ای درون گرا است و از این جهت، ایفای نقش همسر رئیس جمهور برایش کمی سخت است. خود او در این رابطه گفته است: «من فردی غیراجتماعی هستم اما واقعیت های جدید قوانین خاص خود را می طلبد و من سعی می کنم آنها را رعایت کنم... نمی توانم بگویم تبلیغات یا ارتباط با مطبوعات برای من استرس زا است اما ترجیح می دهم پشت صحنه بمانم. شوهرم همیشه در خط مقدم است، در حالی که من در سایه احساس راحتی بیشتری می کنم. من {بر خلاف همسرم} اهل مهمانی نیستم و دوست ندارم جوک بگویم. این صفات در شخصیت من نیست.»

اولنا؛ سیاستمداری فاسد یا مصلحی اجتماعی؟

در مورد بانوی نخست اوکراین نظرات متناقضی وجود دارد. از یک طرف، برخی معتقدند بانو زلنسکا نماد سرمایه داری و فساد اقتصادی است. ولودیمیر زلنسکی قبل از انتخابات ریاست جمهوری خود را نماینده طبقات فقیر اوکراین دانست و تاکید کرد که عضور طبقه اشرافی و ثروتمند نیست. با این حال، مدتی پیش خبرگزاری رویترز به اطلاعاتی دست یافت که نشان می داد همسر زلنسکی در سال 2013 توانسته‌ خانه‌ ای مجلل را به نیمی از بهای آن از تاجر سرشناس بخرد. اولنا زلنسکا این ساختمان را که در مجتمع «امپراطور» در ساحل دریای سیاه قرار دارد از معامله با خانواده اشرافی الکساندر بوریاک، نماینده سابق مجلس اوکراین و تاجر سرشناس، به زیر قیمت بازار به دست آورده است.

با وجود این، بانو زلنسکا موافقانی نیز دارد. موافقان بانوی اول معتقدند او در این مدت فعالیت های زیادی در عرصه اجتماعی کرده است. بر اساس نظر موافقان، به ابتکار اولنا زلنسکا، اصلاح سیستم تغذیه مدارس اوکراین آغاز شد. اصلاحاتی که شامل بهبود کیفیت غذای مدارس و جلوگیری از سوء تغذیه آنان می ‌شد. همچنین، بر اساس نظر موافقان، زلنسکا فعالیت های زیادی برای برابری جنسیتی و احقاق حقوق زنان، تحول صنعت توریسم در اوکراین، گسترش زبان اوکراینی در جهان و توسعه جامعه بدون مانع (barrier-free society) در اوکراین کرده است.

بانوی نخست اوکراین هم اکنون کجاست؟

زلنسکی 5

در حالیکه بسیاری از رسانه ها عکس و فیلم زلنسکی را در کنار سربازان اوکراینی نشان می دهند، برخی کنجکاو شده اند که بدانند بانوی اول اوکراین در شرایط فعلی کجاست؟ برخی گمانه زنی کرده اند که او و فرزندانش اکنون در خارج از کشور و احتمالا لهستان حضور دارند. با این حال، برخی خبرگزاری ها چند روز قبل از این گفتند که زلنسکا در کنار همسرش و در مکانی نامعلوم در کیف حضور دارد.

بانوی اول اوکراین در پستی اینستاگرامی نوشته که هیچ ترس و واهمه ای از روس ها ندارد و در کنار مردم و همسرش ایستاده است. این اظهارات در حالی بیان شده که زلنسکی چندی پیش از این گفت که «نیروهای روس قصد دارند من و خانواده ام را ربوده یا از بین ببرند.»

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    14

    لعنت بر ارباب و پوتین و حامیان تروریستش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      اول باید می گفتی لعنت بر آمریکا که مسبب این شدن
      نکند نوکر آمریکا هستی!؟

    • بهاران پر طراوت
      11

      ناشناس تا به کی خود را بخواب میزنی پاشو عصر زلنسکی آغاز شده است.عصر مردانگی و غرور و همبستگی ملی و جهانی شده است.

  • ناشناس
    0

    صاحب الامر

  • ناشناس
    4

    دم همشون گرم

  • ناشناس
    10

    بانوی اول کشور ما کجاست؟
    ما به حقوق زنان اهمیت می‌دیم.
    بقیه بدن، ما خوبیم.

  • علی
    5

    فضولی خاص ما ایرانی ها « زن فلانی کجاست»

  • كريم
    8

    نكنه نوكر پوتين و چاوز و مادرش هستي

  • سحر
    9

    جنگ اوکراین یک نتیجه اخلاقی داره !اونم این که خون اروپاییها از مردم درگیر جنگ و خونریزی در خاورمیانه رنگین تره !

  • امیر
    11

    درود بر زلنسکی

  • ایرانی
    2

    حسادت ریشه در ضعف دارد.چون دیدن بزرگی و صداقت یک فرد حالمان را خراب میکند واین برتری معیاری برای نشان دادن ضعف هایمان بخودمان و دیگران میشود شروع به انتقاد میکنیم که چه وچه.پر مسلم بعضی خانواده ها از بعضی دیگر از خانواده ها از نظر تاریخی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی فاصله های معناداری دارن و این فاصله خود را در عرصه های مختلف زندگی نشان میدهد. دلیل محبوبیت امروز زلنسکی از خانواده اش جدا نیست.

  • یک انسان
    12

    به همراه شوهر دلقکش مث سگ فرار کردن به اروپا. انقدر این دلقکای یهودی رو بزرگ نکنین. هر بلایی سرشون میاد حقشونه. پوتین کارش درسته

  • بنده خدا
    6

    لعنت به تمام غربیها از اون نطفه حرام تا اون پیرمرد دم مرگشون. اینا دلسوزی ندارن این نژاد پرستان کجا بودن کجا هستن که چه به روز ما می‌آمد تو جنگ با عراق. یا همین یمن. افغانستان. و خیلی جاهای دیگه.این پدر سوختها مارو به چشم برده نگاه میکنن شما دارید براشون دلسوزی میکنید.بزارید خودشون همدیگرو مثل حیوان وحشی پاره کنن.و شما لذت ببرید.دقیقا مثل خودشون که از مرگ دلیر مردان ما مست میشدن و لذت می‌بردن. درود بر ایران عزیز. مرگ بر غربیها

  • ناشناس
    9

    موقعی که یه دلقک میکنی رئیس جمهور بین دو تا گرگ غرب و شرق باید نتیجه جنگ هم بپذیری! اینکه یه کمدین بشه رئیس جمهور نتیجه ای جز این نداره ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها