طرح صیانت ابطال نشده است/ در طرح جدید مجلس، حرفی از محدود کردن اینترنت نیست

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی نسبت به نظر هیات رئیسه مجلس پیرامون طرح صیانت توضیحاتی ارائه کرد و به دفاع از مصوبه این کمیسیون پرداخت.

طرح صیانت ابطال نشده است/ در طرح جدید مجلس، حرفی از محدود کردن اینترنت نیست

رضا تقی پور، در خصوص نامه معاونت قوانین مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن رای گیری درباره کلیات طرح گفت: در نامه معاون قوانین مجلس آمده است؛ با توجه به اینکه نسخه‌ای که درباره کلیات آن رای گیری شد متفاوت از نسخه‌ ارجاع شده به کمیسیون ویژه، یعنی نسخه ۲۶ تیرماه بوده، بنابراین قابلیت رای گیری نداشته است.

وی در عین حال با بیان اینکه معاون قوانین مجلس در این نامه صحبتی از ابطال نکردند، ادامه داد: هیات رییسه مجلس اعلام کرد که ایرادات معاونت قوانین را پذیرفته است اما تصمیم گیری نهایی در مورد نحوه ادامه بررسی طرح را به بعد از اتمام بررسی بودجه موکول کرده است.

تقی پور تاکید کرد: بنابراین با توجه به مواضع هیات رییسه، بحث ابطال طرح مذکور مطرح نیست.

وی با بیان اینکه مواضع قبلی ما درباره طرح همچنان پابرجا است، تصریح کرد:  نسخه جدید طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به دنبال درخواست وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی و با تصمیم گیری در جلسه‌ای با حضور آقای قالیباف و معاون قوانین مجلس تهیه شد و غیرقانونی نیست. سه ماه بر روی این طرح کار شده است و نمی‌توان آن را کنار گذاشت.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه این طرح درباره کنترل فضای مجازی نیست، گفت: این طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» است، ما در این طرح به هیچ عنوان وارد جزییات نشدیم و آن را به دستگاه هایی که مسئول تنظیم در هر بخش هستند، سپردیم.

تفی پور ادامه داد: در این میان نقصانی وجود داشت مبنی بر اینکه مشخص نبود در بحث تنظیم مقررات، تنظیم وظائف ‌در حوزه های مختلف چگونه است. ما در این قانون و در فصل دوم مشخص کردیم که برابر قوانین، تنظیم مقررات بر عهده چه کسی باشد.

تقی پور بخش عمده طرح را موارد عنوان شده دانست و اظهار کرد: به این ترتیب بحث ایجاد محدودیت در فضای کسب و کار مطرح نیست.

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با بیان اینکه بسیاری از صحبت های مطرح شده در خصوص طرح مذکور در متن و مفهوم این طرح نیست، گفت: محدودیت اینترنت در کار نیست و در این ارتباط قاطعانه می گویم که این طرح کیفیت خدمات را برای هر دو طرف «خدمات دهنده و خدمات گیرنده» تضمین می کند.

وی تصریح کرد: وقتی در این طرح سخن از نظام تنظیم مقررات می شود به این معنی است که از یکطرف حقوق کاربران و حریم شخصی آنها را تنظیم می کند و از طرف دیگر هم پلتفرم محافظتی ایجاد می کنیم تا هر کسی نتواند آن را تعطیل و یا مقررات اضافی بر آن اعمال کند.

تقی پور با تاکید بر اینکه این طرح به هیچ عنوان نگران کننده نیست، افزود: براساس این طرح حتی هیچ قید و بند اضافه ای نیز ایجاد نمی شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: براساس این طرح در بسیاری از کسب و کارها به صراحت گفته ایم که حتی نیاز به اخذ مجوز هم ندارند به این معنی که صرفا نیاز است در درگاهی که در حال حاضر وجود دارد اقدامات مربوط به ثبت را انجام داده و سپس فعالیت های مورد نظرشان را انجام دهند.

وزیر اسبق ارتباطات گفت: در فصول بعدی این طرح نیز به الزامات دستگاه های اجرایی پرداخته ایم به این معنی که به دستگاه های مورد نظر اعلام کرده ایم که آنها باید حمایت هایی را داشته باشند. در فصل حمایت از پلتفرم ها ردیف بودجه ای قرار داده ایم که بی سابقه است و اعلام کرده ایم پلتفرم های ایرانی که کاربرانشان از یک حدی بیشتر شود از حمایت های مادی و قانونی برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: در فراز آخر این طرح هم ضمانت اجرایی در نظر گرفته ایم تا چگونگی برخورد با دستگاه های اجرایی که به وظیفه خود عمل نکنند، مشخص شود.

منبع: خبر 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • ناشناس
    3

    فضای مجازی نیاز به تصویب هیچ طرح یا لایحه ای چه خوب و چه بد ندارد. همین شرایط فعلی خوب است مشروط به اینکه تلگرام، توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی و سایتهای فیلتر شده، رفع فیلتر شوند.

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      1

      افول گرایان و تندروها و کاسبان تحریم و پایداری ها هیچ ارزشی به نظر و خواست مردم قائل نیستند !!!!
      اینو بعد چهل و چهار سال نفهمیدید؟؟؟
      اینها فقط موقع راهپیمائی و انتخابات به یاد مردم می افتند..

    • ناشناس
      4

      خخخخه این ها در ایران هنوز قانونی نیستند آن وقت دولت اجازه بدهد مردم عضو این ها شوند!! چیزی که در ایران فقط می بینیم و تناقضاتش در حد اعلا بالا رفته

    • معترض
      8

      کسی که میگه فضای مجازی نیازبه هیچ قانون خوب وبدی نداره نه فضای مجازی روشناخته ونه قانون رو و نه حتی خوب وبدرو.
      همین توداداشم اگریکی زدماشینت روداغون کرد،بازم همین حرف رودرموردفضای حقیقی میگی؟
      اصلافازت توفضای مجازی بی بندوبار و بی قانون چیه داداش؟مارم شریک کن

  • ناشناس
    0

    شما هم تفکرات مشاعی را دارید نگران پست و مقام خودت نباش آنچه را که تقدیر الهی باشد همان اتفاق خواهدافتاد وظیفه یک نماینده البته نماینده واقعی مردم رفع مشکلات مردم که همانا گرانی بیکاری جوانان مردم مشکلات مسکن طلاق که طبق گفته خودتان از هر ده ازدواج کرده هشت نفر بدلیل نداشتن مسکن بالا بودن هزینه زندگی بیکاری و اعتیاد همه در حال طلاق دادن همسر ان خود هستند که اکثرا دارای بچه می باشند که نهایتا بزهکاری نماینده جبهه پایداری و طرفدار سیستم هرج و مرج اقتصادی بدون شفافیت پولی در اداره کشور از زمانیکه آمدید در مجلس یک کار مثبت فقط بگو که به نفع دولت و مردم انجام داده باشید آیا بجز هزینه برای مردم فقیر شده طبق گفته آیت ا جوادی آملی استخوانهایشان شکسته چه کاری انجام داده اید نه راه حلی برای اداره کشور دارید نه توانسته اید جلوی گرانی بگیرید نه راه حلی برای مسکن و.دهها مورد دیگر

  • ماس موس
    33

    از وقتی که اینترنت امد فساد فحشاء هم زیاد شد زدم روی یه عکس خانم بینم کیه فرداش اومد گفت بریم !!! چطوری منو پیدا کرد نمیدونم عجب عجبا جیم فنگ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کرم از خود آدم است نه اینترنت! این آدم است که فاسد است نه اینکه اینترنت به عنوان یک فنآوری فساد آور باشد!

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    از قیافه اش معلومه که با اکثریت مردم خوب نیست و قدمی برای رفاه و آرامش و آسایش مردم و پیشرفت کشور بر نمی دارد و متحجر و مستبد و خشن علیه اکثریت است .. مجلس و دولت متاسفانه از این افراد کم ندارند!!!.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ما با قیافه این آدم و امثالهم کاری نداریم. چه با ریش و انگشتر عقیق و تسبیح و یقه بسته پیراهن ملایی و مهر داغ کرده بر پیشانی و چه بدون ریش و چه با کراوات! ملاک، نیت و قصد و عملکرد و رفتار آدمهاست. از نظر ما هر شخص آگاه بالای ۱۸ سال یک رأی مستقیم دارد و صرفاً می تواند برای خودش تصمیم بگیرد و حتی حق ندارد برای اعضاء خانواده تحت تکفل خود تصمیم بگیرد چه رسد برای کل ملت!

  • ناشناس
    1

    خوب مردک وقتی میگه پلتفرم ایررنی یعنی اینستا بسته یعنی اینترنت نداریم به جاسش اینترانت درایم و این ها یعنی محدودیت اینترنت یعنی من طراح و برنامه نویس بادی مطلب مورد نظر کارم را از بین انچه اخونددهای شما انتخاب کرده و شعورشون رسیده انتخاب کنم یعنی دسترسی به مطالب جدید از دست میره یعنی مشتری خارجیم میپره یعنی نمیتونم با خارج از کشور و ایرانی های مقیمی که الان کار میکنم کار کنم خوب چرا اینقدر مرض دارین

  • ناشناس
    1

    باطل نکنی خودت باطل میشی

  • خسته
    2

    آخه چرا دنبال درگیری با مردم بدختی بقران من راضیم پوتین می‌آمد اینجا مارو از دست شما نجات می داد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مهاجم بیگانه کسی جز نوکرانش را نجات نمی دهد ,ان هم نه همیشه.

    • ناشناس
      0

      موافقم منم اگر انتخاب بود بین اینها و کیسه
      زباله کیسه زباله انتخاب میکردم

  • بنده خدا
    1

    راست میگن دیگه باید صیانت بشه اینترنت رای هارا عنابستانی شمرد؟ اگر صیانت شده بودیم الان ابروی عنابستانی به خاطر یک کشیده ناقابل نمیرفت والله

  • حاج س طوسی
    1

    تقی پور، شما هم مثل چین که ۷۰۰میلیون نفر را از زیر خط فقر نجات داد ۶۰ میلیون ایرانی را از زیر خط فقر نجات بده بعد بیا طرح صیانت را اجرا کن.برای من نوعی مشخص شده که شماها به نظر مردم ارزشی قائل نیستید فقط مجری و فرمانبردار یک گروه تندرو و خودخواه و خودبین هستید.

  • علی
    1

    شرم وشرف خوب چیزیه که متاسفانه این دور وزمانه پیدا نمیشه!

  • رحمانی
    2

    مردکه احمدی نژادی تو به فکر انتقام از نظام جمهوری اسلامی هستی ودر پی انی که با تصویب این طرح مردم را به خیابان ها بکشانی ، تو به ظاهر دلسوزی می کنی ولی در اصل مجری سیاست های اربابت هاله نور هستی ، نمايندگان هم خوب فکر ودست تورا خواندن وطرح ابکی ات را ابطال کردند .

  • حسین
    1

    آخرش ک تصویب و اجرا میکنید، دیگه لازم نیست افکار عمومی داخلی رو آماده کنید فعلا ریش و قیچی دست خودتونه

  • علی
    1

    اینا از اینترنت چه میفهمن اقتثاد که برای خره لابد اینترنت هم برای گاوه از نظر اینا

  • دن کیشوت
    1

    چیزی که باطل شده است اسلام آخوندی است

    نظرات شما -
    • خدا
      0

      درود برشرفت

  • گرگلی
    1

    خداوندا،چرا هرکه مهر ترا بر پیشانی دارد مهر مردم را در دل ندارد!!؟شاید مهرهاقلابی هستن یا شاید ...

  • ناشناس
    4

    کاسبان فیلتر شکن که علیه این طرح هستند و با تبلیغات دروغین از ساده لوحی عده ای مردم سو استفاده می کنند

  • ملول از دیو ودد
    1

    تقی پور تو که دروغ نمیگی!!!!!!ولی لعنت به دروغگو،مردم کاملا میدانند که این همه زور زدن وجیغ وداد شما برای محدودیت اینترنت نه برای منفعت ملت نه منافع ملی و پیشرفت کشور و...نیست بلکه برای مطامع ومنافع شوم خودتان وهم حزبیهایتان می باشد

  • منتقدم
    2

    خبرفوری که اینقدرتقلاهستی وازطرح صیانت بدمیگی یک بارمتن طرح رودراختیارخواننده هات قراربده بدوخوبش رواجازه بده ماخواننده ها بفهمیم واینقدرفهم خودت روبه ماتحمیل نکن.من خودم متن رودراختیارندارم امادوتاچیزرومطمئن هستم.
    یکی اینکه بایدفضای مجازی مدیریت بشه.غزلهایی که سالهاست سرهاشون باپنبه فضای مجازی بریده میشه وفریادتوی گلوهاشون خفه میشه.فرزندانی که رهامیشن توی فضای مجازی تاهرکدوم بشن یک غزل دیگه یاقاتلش،منومطمئن کرده که فضای مجازی بایدقانون داربشه.
    دوم اینکه بااینهمه هیاهو،خودمن مشکوک میشم به اینکه خیلی ازاونایی که برای خیلی ازاتفاقات ناگوارسکوت میکنن ،دراینجاسینه چاک میدن که واویلا فضای مجازی فلان شدوبهمان شد.اصلامن به همه کسانی که درمقابل اصلاح فضای مجازی بی بندوبار می ایستند،شک میکنم که واقعااینهادلسوزخودشون وفرزندانشون هستندیاازجایی تغذیه میشن یامنافعی دارندکه قانونمندشدن فضای مجازی اونهاروازمنافعشون دورمیکنه.
    بعنوان یک ایرانی اول میخوام متن قانون صیانت ازفضای مجازی روبخونم وبعددرموردش قضاوت کنم تا توی دام منافع خواهی بعضیانیفتم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      واقعا چقدر ساده لوحانه فکر میکنید!

  • ناشناس
    0

    ابروداری کنید خیانت وصیانت چقدر هم وزن هستند

  • فرزند جانباز
    0

    از قیافت همه چی میباره جز خرد

  • ناشناس
    0

    آخر سر می ترسم آقای تقی پور و بازهم آقای تقی پور و برخی از دوستانشان بخاطر طرح صیانت سکته قلبی کنند نا گام از دنیا بروند زودتر این صیانت مانند بقییه صیانتها تمامش کنید ،

  • عادل
    0

    وای چقدراین نمایندها دلسوز مردم بوده مانمیدانستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها