به دنبال اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوریهای دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین

آلمان پروژه انتقال گاز روسیه، نورد استریم-2، را تعلیق کرد

صدراعظم آلمان از توقف اجرای مجوزهای مربوط به خط لوله مشترک گازی با روسیه خبر داد.

آلمان پروژه انتقال گاز روسیه، نورد استریم-2، را تعلیق کرد

به دنبال اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوریهای دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دولت آلمان از تصمیم خود برای تعلیق اجرای پروژه خط لوله گاز با روسیه موسوم به نورداستریم-2 خبر داد.

اولاف شولتز با اشاره به اقدامات اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت: اولین بخش از تحریمها علیه مسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این تحریمها روی پروژه نورد استریم-2 نیز اثر میگذارد، اکنون هیچکدام از مجوزها نمیتواند اجرا شود. 

براساس گزارش شبکه الجزیره، صدراعظم آلمان همچنین تاکید کرد که برلین به تلاشها برای تنوع بخشیدن به واردات منابع گاز ادامه خواهد داد. 

وی همچنین درباره اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه هشدار داد و گفت که اقدامات دیپلماتیک برای جلوگیری از فاجعه اوکراین ضروری است. 

شامگاه دوشنبه بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استقلال دو جمهوری‌ دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. رئیس‌جمهور روسیه همچنین به ارتش این کشور دستور داد برای حفاظت از ساکنان این دو جمهوری در برابر حملات ارتش اوکراین، وارد دونتسک و لوهانسک شوند و ماموریت «حفاظت از صلح» انجام دهند.

آمریکا و اروپا در واکنس به این اقدام مسکو در تدارک اعمال تحریم علیه روسیه هستند هرچند که اختلافاتی در این زمینه در میان کشورهای اروپایی وجود دارد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها