زمین‌های گلف ترامپ، میزبان یک لیگ با پول‌های سعودی

براساس گزارش واشنگتن پست، این احتمال وجود دارد که زمین‌های گلف دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای میزبانی از لیگ جدید جنجالی که از سوی عربستان سعودی تامین مالی می‌شود، استفاده شوند.

زمین‌های گلف ترامپ، میزبان یک لیگ با پول‌های سعودی

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از سه منبع ناشناس گزارش داد که بعد از مذاکراتی میان "سازمان ترامپ" و شرکت "سرمایه‌گذاری‌های گلف ال.آی.وی" که از سوی سعودی‌ها تامین مالی می‌شود، زمین‌های گلف بدمینستر در نیوجرسی و دورل در فلوریدا ممکن است میزبان مراسم‌های آن شود.

یک منبع به این روزنامه گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا با گرگ نورمن، دوست استرالیایی قدیمی خودش که ریاست شرکت ال.آی.وی را بر عهده دارد و دو بار قهرمان بریتیش اپن شده بود، صحبت کرده است.

وقایع مرتبط با املاک ترامپ به شدت بحث‌برانگیز می‌شوند، آن هم نه فقط بابت برنامه سعودی‌ها که جهان گلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بلکه بابت سابقه حقوق بشری تیره و تار عربستان.

ترامپ همچنان چهره‌ای اختلاف‌برانگیز در آمریکاست. او در دوران ریاست جمهوری‌اش دو بار استیضاح شد که بار دوم بابت تحریک به حمله مرگبار به کنگره آمریکا در شش ژانویه ۲۰۲۱ بود و اینکه تلاش داشت با بیان اینکه شکست او مقابل جو بایدن حاصل تقلب انتخاباتی بود، نتیجه را عوض کند.

او که می‌تواند برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، همچنان گزینه کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در ۲۰۲۴ است و از این بابت برخی ناظران نسبت به احتمال ناآرامی مدنی هشدار می‌دهند.

زمین‌های گلف ترامپ هم بابت کسب و کارهای او تحت تحقیقات قرار گرفته و این مساله بررسی می‌شود که آیا او برای فرار مالیاتی ارزش املاکش را بالا و پایین کرده بود یا خیر. در سال ۲۰۱۶ روزنامه گاردین گزارشی در این رابطه منتشر کرد و نوشت: چطور ارزش کلوب گلف ۵۰ میلیون دلاری ترامپ در زمان پرداخت مالیات ۱.۴ میلیون دلار شد؟

گرچه ترامپ این اتهامات را رد می‌کند، اما به تازگی یک قاضی حکم داد که او و فرزندانش –دونالد جونیور و ایوانکا – باید با تحقیقات مدنی لتیشا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک همکاری داشته باشند.

در بحبوحه این فشارها به امپراتوری تجاری ترامپ، گزارش‌هایی از مشکلات مالی املاک گلف او به خصوص در اسکاتلند منتشر می‌شود. سازمان غیرانتفاعی "پی.جی.ای تور" دیگر از زمین‌های ترامپ برای مسابقاتش استفاده نمی‌کند و این تصمیم بابت کمپین سیاسی ترامپ قبل و بعد از حمله به کنگره گرفته شد.

مسابقات گلف سعودی‌ها از این بابت که ریاض سابقه حقوق بشری تیره‌ای دارد و خصوصا اینکه در قتل و مثله کردن و امحای جسد جمال خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ نقش داشت، بسیار جنجالی است.  

براساس گزارش‌ها، محمد بن سلمان ولیعهد جوان عربستان مسوولیت صدور دستور این قتل را بر عهده دارد. اما او همچنین با جارد کوشنر، داماد و مشاور وقت دونالد هم سر و سری داشت. ترامپ در ۲۰۲۰ به باب وودوارد، خبرنگار واشنگتن پست گفته بود که او وجهه این شاهزاده را نجات داد و توانست جلوی کنگره را بگیرد تا دست از سر او بردارند.

نمایندگان سازمان ترامپ، دولت عربستان و شرکت سرمایه‌گذاری‌های گلف ال.آی.وی در رابطه با گزارش واشنگتن پست اظهارنظری نکرده‌اند. با این حال یک سخنگوی ترامپ گفت، از آنجایی که رئیس جمهوری پیشین آمریکا صاحب زمین‌های گلف مدرن و زیبایی در جهان است، این امر ممکن است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها