پای بمب اتم به جنگ لفظی شرق و غرب باز شد

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد، احتمال استقرار سلاح اتمی در این کشور برای مقابله با تهدیدات غرب وجود دارد.

پای بمب اتم به جنگ لفظی شرق و غرب باز شد

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در بازدید از رزمایش نظامی مشترک این کشور و روسیه درباره احتمال استقرار سلاح‌های اتمی در بلاروس به منظور مقابله با تهدیدات غربی‌ها حرف زد.

«بلتا»، خبرگزاری رسمی بلاروس گزارشی درباره بازدید میدانی رئیس‌جمهور این کشور در رزمایش نظامی مشترک با روسیه منتشر کرد؛ رزمایش مشترکی که به دلیل برگزار شدن در نزدیکی مرز اوکراین ادعاهای کشورهای غربی درباره احتمال حمله روسیه را به دنبال داشت.

«الکساندر لوکاشنکو» به رسانه‌ها تاکید کرد که سلاح اتمی در بلاروس تنها در صورت تهدید غرب علیه این کشور مستقر خواهد شد. وی تصریح کرد: «اگر مخالفان ما دست به چنین اقدامات پوچی بزنند، نه تنها تسلیحات اتمی بلکه حتی سلاح‌های پیشرفته‌تر نیز در بلاروس مستقر خواهند شد تا از خاک ما محافظت کنند».

طبق گزارش بلتا، رئیس‌جمهور بلاروس البته خطاب به کشورهای غربی تاکید کرد: «اگر هیچ تهدیدی از سوی کشورهای غیردوست وجود نداشته باشد، در آن صورت ما در اینجا به سلاح اتمی نیاز نداریم».

به گفته الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، دولت این کشور در حال بررسی احتمال خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه به منظور استقرار آنها در نزدیکی مینسک پایتخت این کشور است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش مشترک نظامی با بلاروس تحت عنوان «عزم متحد ۲۰۲۲» خبر داد. طبق اعلام مسکو، در جریان رزمایش اقداماتی برای «تقویت حفاظت از مرزهای دولتی برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های شبه نظامی مسلح» اتخاذ می‌شود.

برگزاری رزمایش مشترک نظامی مسکو و مینسک در بلاروس که با اوکراین مرز مشترک دارد، با واکنش‌های زیادی از سوی کشورهای عضو ناتو مواجه شد و رسانه‌های غربی درباره احتمال حمله به اوکراین به بهانه این رزمایش جنجال‌های زیادی ایجاد کردند.

مینسک و مسکو بارها اعلام کرده‌اند که رزمایش‌های مشترک بلاروس و روسیه ماهیت کاملاً دفاعی دارند و هیچ تهدیدی برای کل جامعه اروپایی و به‌ویژه کشورهای همسایه ندارند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0


    آمریکا و غرب عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در بلاروس و اوکراین بودند و هستند.

  • ناشناس
    0

    با این حرفهای نسنجیده,جناب لوکاشنکو بلاروس را هدف اول احتمالی بمب اتمی جنایتکاران کاخ سفید می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها