در نشست خبری رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان

پوتین: تصمیمی برای خروج بخشی از نیروها از مرز با اوکراین گرفته ایم / مایل به همکاری برای امنیت اروپا هستیم

رئیس جمهور روسیه گفت: تصمیمی برای خروج بخشی از نیروها از مرز با اوکراین گرفته ایم. مایل به همکاری برای امنیت اروپا هستیم.

پوتین: تصمیمی برای خروج بخشی از نیروها از مرز با اوکراین گرفته ایم / مایل به همکاری برای امنیت اروپا هستیم

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه که طی کنفرانس خبری با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، گفت: «با صدر اعظم آلمان درباره گفت‌وگوهایمان با سران کشورهای اروپایی صحبت کردم و تا کنون کشورهای غرب تعهدات خود در توافق مینسک را اجرا نکرده‌اند».

پوتین افزود: «روسیه همچنان آماده ادامه صادرات گاز به اروپا از طریق اوکراین است و این آمادگی وجود دارد که صادرات گاز پس از سال 2024 نیز ادامه یابد و در حال حاضر روسیه یک سوم از نیازهای آلمان به انرژی را تامین می‌کند».

وی ادامه داد: «ما خواهان جنگ در اروپا نیستیم، بنابراین پیشنهادات امنیتی خود را ارائه کردیم، اما پاسخی دریافت نکردیم».

پوتین افزود: زیرساخت‌های نظامی ناتو به مرزهای ما نزدیک می‌شود، این درحالیست که قبلاً درباره عدم گسترش این ائتلاف سخن گفته بودند.

پوتین گفت: «از روسیه با توجه به تحولات عمل خواهد کرد، اما ما می خواهیم با شرکایمان به توافق برسیم».

رئیس جمهور روسیه گفت:  تصمیمی برای خروج بخشی از نیروها از مرز با اوکراین گرفته ایم. مایل به همکاری برای امنیت اروپا هستیم.

شولتز نیز در این کنفرانس خبری گفت: «به رئیس جمهور روسیه گفتم که استقرار نیروهای روس در نزدیکی اوکراین، تهدید به شمار می‌آید».

صدر اعظم آلمان ادامه داد: «اگر روسیه دونتسک و لوهانسک را به عنوان جمهوری های مستقل به رسمیت بشناسد، این به منزله نقض توافقنامه مینسک خواهد بود».

وی افزود: «هرگونه حمله روسیه به اوکراین پیامدهای وخیمی به همراه خواهد داشت و باید متوقف شود».

شولتز گفت: «درک می‌کنیم که اروپا باید با روسیه در راستای امنیت عمومی همکاری کند و با همپیمانان در اتحادیه اروپا آماده مذاکره در این باره هستیم».

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: «هنوز به مسیر بسته نرسیده و آماده حل بحران کنونی هستیم و بایده به مذاکره بازگشته و گزینه جنگ را دور کنیم».

وی تاکید کرد: «نمیتوانیم بورز جنگ در اروپا را تصور کرد و باید هر آنچه را که میتوانیم برای جلوگیری از وقوع جنگ انجام دهیم».

شولتز در ادامه این کنفرانس خبری گفت: «امنیت اروپا جز با مشارکت روسیه ساخته نمی‌شود».

صدر اعظم آلمان اضافه کرد: «عقب نشینی برخی از نیروهای روسی از مرز با اوکراین نشانه خوبی است. بیش از 100 هزار سرباز روسی در مرزهای اوکراین حضور دارند؛ میزان تنش ها باید کاهش یابد».

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    2

    میزش کو که نگذاشتی!

  • ناشناس
    5

    آمریکا داره فتنه می اندازه تا بین روسیه و اوکراین جنگ راه بیاندازه البته با کمک‌ انگلیس .بایدن خرفت فکر میکنه کسی از توطئه او خبر نداره .آمریکا فقط به فکر تجارت سلاح وغارت ثروت کشورهای دیگر است

  • ناشناس
    2

    خدا را شکر داره کم کم سر عقل می آید جنگ خیلی نفرت انگیزه

  • ناشناس
    3

    فکر کرده بود اینجا هم سوریه است که با به کشته دادن و با خرج ایران قدرت نمایی کنه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها