سردار بردی محمداف، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ترکمنستان شد

پسر رهبر ترکمنستان در ماه آینده در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شرکت خواهد کرد؛ اقدامی که بستر یک سلسله سیاسی را در این جمهوری آسیای میانه غنی از گاز مهیا می‌کند.

سردار بردی محمداف، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ترکمنستان شد

قربانقلی بردی‌محمداف، روز شنبه انتخابات و رای گیری را اعلام کرد و در بیانیه‌ای عنوان داشت که آماده است تا قدرت را به نسل جدید یعنی «سردار بردی‌محمداف» پسر ۴۰ ساله خود بدهد و او را به عنوان رئیس جمهوری آینده ترکمنستان معرفی کند.

تلویزیون دولتی ترکمنستان روز دوشنبه گزارش داد که حزب دموکرات این کشور «سردار» را به عنوان نامزد در این رقابت معرفی کرده است. او از طریق یک سری مناصب برجسته دولتی ارتقا یافته و اکنون معاون نخست وزیر این کشور است.

انتخابات برای تاریخ ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) تنظیم شده است.

«قربانقلی بردی‌محمداف» ۶۴ ساله از سال ۲۰۰۶ بدون هیچ مخالفی در این کشور ثروتمند آسیای میانه، قدرت را در دست داشته است. وی پس  از مرگ رهبر پیشین «صفر مراد نیازف» معروف به «ترکمن باشی»، بر صندلی ریاست جمهوری ترکمنستان نشست.

سفرهای خارجی و دیدارهای رسمی «سردار بردی‌محمداف» در سال‌های اخیر افزایش یافته است که به اعتقاد کارشناسان بخشی از برنامه‌های حکومت برای آماده کردن او به عنوان جانشین پدر است.

او سال گذشته برای یک دیدار رسمی به روسیه سفر کرد و در عشق آباد با وزیر خارجه چین، بزرگترین شریک تجاری ترکمنستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اونام سردار دارند ؟ خدا به دادشون برسد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها