وزیر رفاه: 350 مدیر را عوض کرده ام، 650 نفر هم در نوبتند/ بیش از یک میلیون شغل در سال ایجاد می کنم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لیستی که از نهادهای امنیتی اصلی کشور دریافت کردیم بیش از 100 نفر افرادی که عمدتاً رسانه‌ای، خبرنگار یا فعالان فضای مجازی بودند، در این لیست وجود داشت که این افراد در واحدهای اقتصادی و صنایع بزرگ در سطوح بالا یعنی عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل منصوب شده بودند.

وزیر رفاه: 350 مدیر را عوض کرده ام، 650 نفر هم در نوبتند/ بیش از یک میلیون شغل در سال ایجاد می کنم

بخشهایی از اظهارات حجت الله عبدالملکی در مصاحبه با روزنامه ایران را می خوانید:

*آنچه دولت تعهد کرده سالانه یک میلیون فرصت شغلی به طور متوسط محقق خواهد شد اما من معتقدم حتی اهداف بالاتر از این را هم می‌توانیم محقق کنیم.

*متأسفانه ضمن احترام به عزیزانی که در گذشته در این وزارتخانه مدیریت کردند و مدیران دست پاک و قوی که در این وزارتخانه بوده و هستند و تعدادشان هم کم نیست، اما نوع نگاهی که به مجموعه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارتخانه در سنوات گذشته حاکم بوده، لزوماً مبتنی بر صرفه و صلاح بازنشستگان، بیمه‌شدگان و اعضای صندوق‌ها نبوده و در انتصاب‌ها به‌وفور انتصاب‌های سیاسی و بر اساس سفارش‌های خاص و انتصاب مبتنی بر اینکه جریانی -مثلاً جریان رسانه‌ای -همراه شوند، دیده می‌شود.

*در روزهای اول که در وزارتخانه مستقر شدم لیست‌هایی از طرف نهادهای امنیتی از افراد بی‌ربطی که در چهارچوب زد و بندهای سیاسی منصوب شده‌اند، برایم ارسال شد تا به آنها رسیدگی کنم؛ مثلاً فردی که به‌دلیل سابقه در خبرگزاری و با مدرک تحصیلی علوم سیاسی عضو یک صنعت بزرگ شده است البته نمی‌خواهم این موارد را اسم ببرم.

*در لیستی که از نهادهای امنیتی اصلی کشور دریافت کردیم بیش از 100 نفر افرادی که عمدتاً رسانه‌ای، خبرنگار یا فعالان فضای مجازی بودند، در این لیست وجود داشت که این افراد در واحدهای اقتصادی و صنایع بزرگ در سطوح بالا یعنی عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل منصوب شده بودند. آن هم افرادی که به لحاظ حقوقی هم مسأله‌دار بودند، مثلاً محکومان فتنه بودند یا در تحصن مجلس ششم مسأله داشتند و بعضاً کارمندهایی داشتیم که کارمند سازمانی دیگر بوده و در این وزارتخانه مسئولیت‌های بالایی داشته، علاوه‌بر این انتصاب‌های فامیلی را داشتیم، افرادی که وابستگان به رجال سیاسی بودند که تعدادشان بسیار زیاد هم بود.

* ما وقتی با انتصاب‌های مسأله‌دار افرادی که دسترسی به رسانه دارند برخورد می‌کنیم، آنها اطلاعات غلط و راست را با هم خلط کرده و به خورد مخاطب می‌دهند و نقاط قوت این دولت را به‌عنوان نقطه‌ضعف مطرح می‌کنند؛ ما به هیچ عنوان حتی یک مورد انتصاب فامیلی در این وزارتخانه نداشتیم. گاهی لیست درست کردند و گفتند این افراد منصوبان و منتسبان فلان شخصیت هستند، در حالی که مستند جواب دادیم که اینها مربوط به دولت قبل است.

*دور از ذهن نیست افرادی که عذرشان را می‌خواهیم یا می‌دانند در آینده نزدیک باید پست‌شان را ترک کنند؛ کسانی که  منافع بسیار سنگینی اینجا داشته‌اند و بخشی از این افراد رسانه‌ای هستند و بقیه هم دسترسی گسترده به رسانه داشته و دارند، پس طبیعی است که حواشی ایجاد کنند. البته یک نکته را هم نباید دور از ذهن داشت و آن این که هنوز هم تیم جدید به طور کامل مستقر نشده‌اند.

*ما حدود 2 هزار مدیر همتراز مدیرکل به بالا در این مجموعه داریم که بر اساس ارزیابی‌هایی که کردیم، برآورد ما این است که یکهزار نفر را باید جابه‌جا کنیم البته مدیران خوب، قوی و دست‌پاک با معیارهایی که اشاره شد به کارشان ادامه می‌دهند یا جایشان عوض می‌شود ولی طبیعتاً هزار نفر را برکنار می‌کنیم که تا به‌ حال 350 نفرشان برکنار یا جابه‌جا شده‌اند و افراد جدید آمده‌اند .

*یکی از مجراهای فساد که بسیار هم گفته شده و ناراحت‌کننده است، فیش‌های نجومی و حقوق‌های آنچنانی است. همان روزهای اولی که کارمان را شروع کردیم به همه صندوق‌ها و شرکت‌ها ابلاغ کردم که فیش حقوقی مدیران در سطوح مختلف را برایم ارسال کنند. در بررسی‌هایمان متوجه شدیم بر اساس قواعد و چهارچوب‌ها حقوق نامتعارف نداریم، اما با بررسی بیشتر متوجه شدیم اتفاق دیگری در حال رخ‌دادن است و بخش زیادی از این افراد وجوهی خارج از فیش حقوقی مثلاً سکه و کارت اعتباری دریافت می‌کنند. برای مثال فردی که ۲۰ میلیون تومان بر اساس فیش حقوقی دریافت می‌کند، ماهانه از 50 تا حتی 100 میلیون تومان هم کارت هدیه یا سکه دریافت می‌کند یا در قالب تصویب بودجه‌های محرمانه پرداخت‌هایی صورت‌ گرفته که درباره آن به هیچ جا هم پاسخگو نبودند.

*روزهای اولی که به وزارتخانه آمدم متوجه رفت‌ و آمد تعدادی خودروی سراتو به وزارتخانه شدم، سؤال کردم گفتند که این سراتوها را از صندوق‌ها و شرکت‌ها برای معاونین گرفتیم. گفتم خیلی اشتباه کردید! این کار شرعاً و قانوناً غیرمجاز است، این صندوق‌ها و شرکت‌ها دولتی نیستند بلکه متعلق به مردم و بیمه‌شده‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، روستاییان و عشایر، صندوق فولاد و... هستند، گفتند خوب خودرو نداشتیم چه‌کار می‌کردیم؟ گفتم مدیران پیاده رفت‌وآمد می‌کردند. اجازه نداشتید خودرویی که متعلق به مردم و صندوق‌ها است به معاونان اختصاص دهید و دستور دادم همه را برگردانند. تأسف‌بارتر اینکه می‌گفتند چون خودرو متعلق به صندوق‌ها بوده نمی‌توانستیم پول بنزین و هزینه‌های جانبی آنها را هم بدهیم و بنزین و هزینه‌ها نیز از همان صندوق‌ها تأمین می‌شد. ارتزاق وزارتخانه از صندوق‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه یک‌رویه بوده و حتی شاید حجم و مبلغ برخی از این موارد نجومی هم نباشد، اما ذات این اتفاق غیرقانونی و غیرشرعی بود و بخشنامه کردیم که هرگونه ارتزاق از صندوق‌ها و شرکت‌ها در وزارتخانه ممنوع است.

ادعاهای عبدالملکی در حالی مطرح می شود که او اخیرا 6میلیاردتومان به یک برنامه تلویزیونی که مدتی خودش مجری آن بود هدیه داد که پس از رسانه ای شدنش منتفی شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابق چگونه بدون دلیل و مدارک اعلام می کند که حقوق بازنشستگان را 77 تا 90 درصد افزایش یافته است و این در حالی است که حقوق بازنشستگان از سال 1392 تا 1399 10 الی 15 درصد بود و در سال 99 با همسان سازی 30 الی 35 درصد افزایش یافته است.

  • ناشناس
    2

    تاریخ : ۲۳ - بهمن - ۱۴۰۰
    بنده فقط در زمان دولت حسن روحانی، سالانه بیش از ۹۹۹ هزار بار در باره مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور و… علیه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس در رسانه ها انتقاد، شکایت و اعتراض کردم ولی متاسفانه در مدت ۸ سال یک مورد آن هم بررسی، پیگیری، رسیدگی نکردند و هنوز هم نمی کنند و نشده است چرا؟
    ۱۰۰ درصد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم های آمریکا و غرب هم ندارد و تاکنون نداشته است و فقط دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی هستند.

  • 0

    جناب آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد افزایش حقوق ۹۰ درصد بازنشستگان توضیح و پاسخ دهد چند میلیون تومان می شود.

  • 0

    جناب آقای شریعتمداری در سال ۹۹ بدون دلیل و بدون مدارک هم در رسانه های اعلام کرده است حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد افزایش یافته است.


  • داد
    1

    یکی باید خود تورا عوض کند که مانند رئیس خود و بقیه مسئولین بدون صلاحیت لازم منصوب می شوید

  • ناشناس
    2

    ارسال ۱۲۰ پرونده فساد مدیران دولت قبل به مراجع قضایی/هزار مدیر ناکارآمد در وزارت کار برکنار می‌شوند

  • ناشناس
    0

    یارانه نقدی ۱۰۰ هزار تومانی به حساب چه کسانی واریز شد؟ چرا به همه ندادند

  • 0

    چه کسانی کارت هدیه ۵۰ میلیونی می‌گیرند؟

  • ناشناس
    0

    از این حرف که گفته 650 نفر مدیر در نوبت تعویض هستند به راحتی می شود حدس زد که سواد و علم مدیریت ندارد چرا که شاید تعدادی از این افراد تولنمندی خوبی داشته باشند و با این حرف این افراد دیگر انگیزه کاد ندارند چراکه هر لحظه جابجا خواهند شد

  • سردار
    0

    ۳۵۰ نفر را عزل و۳۵۰ نفر از فامیلهای خود را در آنجا گنجاندم و۶۵۰ فقره از فامیلهای دور ونز دیکم در نوبت هستند

  • بازنشسته اسفند ماه سال 1395
    0

    بنده اشتباه کرده ام بازنشسته شده ام به خاطر که از موقع بازنشسته شده ام فقط به دنبال حق و حقوق پایمال و ضایع خودم در شرکت مخابرات منطقه تهران و شعبه 13 سازمان تامین اجتماعی تهران هستم
    قانون برای شکایت و اعتراض کردن وجود دارد، اما متاسفانه عمل و اجرا نمی شود چرا؟

  • 1

    امام راحل(ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شهید مظلوم دکتر بهشتی هم فرمود: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ولی کاسبان برجام نگران آمریکای در حال افول هستند و می‌خواهند ملت را از این قدرت پوشالی بترسانند. ولی ترس ملت از غربزدگانی است که آمریکا را در داخل کشور، نمایندگی می‌کنند.

  • ناشناس
    0

    در روز درختکاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، نارضایتی و نگرانی خود را از گرانی‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها اعلام فرمودند به خصوص در مورد مایحتاج عمومی و مواد غذایی، گرانی میوه وتره‌بار و لزوم کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها به مسئولین و دولتمردان دستورات مؤکدی صادر فرمودند که باید مورد توجه و پیگیری و اطاعت امر بخصوص در این ایام حساس آخر سال و در آستانه حلول سال جدید و عید نوروز قرار گیرد.

  • بازنشسته تامین اجتماعی از شعبه 13 تهران
    0

    با سلام
    برای بنده در شرکت مخابرات منطقه تهران 183 روز به اینجانب سختی کار تعلق گرفته که در شعبه 13 تهران سال 94 مراحل اداری آن انجام شده و تایید شده است ولی در زمان بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی، 183 روز سختی کار را برای من منظور نکرده است، لطفا رسیدگی شود.

  • احد
    0

    سلام وزیر رفا کارامو راجتماعی خواهشمندیم مدیران نالایق ادارکاراموراجتماعی هزارجیریب اصفهان راکابینشان راخراب کنید درضمن تمام کارمندان اداره کار برای کارگران کاری انجام نمیدهندصبحها تاساعت ۲ بعدازکاری انجام نمدهندبعداز ساعت ۲ هم اضافه کارمیگیرند وهم حق جلسه میگیرند یک مشت مفت خور زن مرد دورهم جمع شدند وهمه اقوام پسرخاه پسردایی دخترخاله دخترعمه هستند که فقط خرج پولی روی دست کارگرمگذارند کارشان راحت شده تایه کاری داری مگویند برو دفترپیشخوان دوسال برای سختی کار وعگوان شغلی اقدام کردم هنوز نتیجه گرفتم فقط میگویندپول برای کارشناس .واریز کنید من که ۱۰سال،درآن شرکت کارکردم وبیمه برای من ردکردن برای چه همه ما کارگران سرگردان میکنند خواهشمندیم این قوم ابولهب راازاداره کار بیرون کنید

  • ایرانی
    0

    اینایی که به مدبرین منصوب کردهیو انهایی که قراره منصوب شوند : از بچه های فک و فامیلند و یا فعالان ستاد رئیسی؟؟!! متخصص و نخبه که حتماً نیستند.چون به شماها نمیاد از نخبه استفاده کنی....

  • مش جمعه
    0

    این وزیر و مربی مسابقه میدون، گویا سرباز فراری هست.جان خودت بیا من عوض یک میلیون، ده میلیون بهت میدهم یک شغلی برای پسرم پیدا کن.

  • ناشناس
    0

    شما و دارو دسته ی شما ما رانندگان تاکسی رو از کا بیکار کردید .خدا لعنت کند.....

  • روستایی
    0

    خیلی مغروری بزودی غرورت شکسته میشود

  • ناشناس
    0

    خداوند با آن همه خلقت وعظمت حتی یک مورد در قرآن کریم از فعل مفرد استفاده نکرد برو بخوان اونوقت جنابعالی به الف بچه

  • فقرا
    0

    عوض کردی کی رو گزاشتی.مثل قاجار انقدر زاد ولد کردید که واسه هر جا میتونی شونصد تا فامیلتو بزاری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها