رئیس مجلس:

انقلاب اسلامی نتیجه باورمندی امام به مردم بود

رئیس مجلس گفت: امام تنها با مردم سخن گفت و مردم به صحنه آمدند و در چنین روزی به بهترین شکل ممکن مفهوم ملت یکپارچه و واحد تجلی یافت و انقلاب پیروز شد، این نتیجه مردم‌باوری امام بود.

انقلاب اسلامی نتیجه باورمندی امام به مردم بود

محمدباقر قالیباف ظهر امروز ۲۲ بهمن، در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) ضمن تبریک به مناسب اعیاد ماه رجب، دهه فجر و فرارسیدن ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در این روز عزیز و در این مکان مقدس از شهدا و امام شهدا یاد می‌کنیم و بر آنان درود می‌فرستیم. شهدایی که تا آخرین تا لحظه زندگی خود تردیدی در راه‌شان و هدفشان که احیای اسلام، عزت مسلمین و افتخارآفرینی برای ایران عزیزمان بود، نداشتند و برای دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب که بر سنت‌های الهی و مردم باوری مبتنی بود، از جان خود گذشتند.

وی با تاکید بر عمق اعتقاد قلبی امام(ره) به مردم و سنت‌های الهی، ادامه داد: خداباوری امام در اوج بود و به مردم باور قلبی داست. در ۱۵ خرداد سال ۴۲ این مرجع بزرگ و مرد الهی در مقابل رژیم مستبد ستم‌شاهی ایستاد و یک تنه قیام کرد، در حالیکه بسیاری از نخبگان و دوستداران امام به ایشان می‌گفتند با توجه به حمایت‌های آمریکا از رژیم شاه، نابودی طاغوت ممکن نیست، اما امام با اعتقاد به سنت‌های الهی، مسیر خود را ادامه داد.

رئیس مجلس عنوان کرد: در زمان حکومت پهلوی گروه‌های مختلفی با عقاید گوناگون با رژیم وقت مبارزه می‌کردند، اما امام هیچ کدام را نپذیرفت و تنها با مردم سخن گفت و مردم به صحنه آمدند و در چنین روزی به بهترین شکل ممکن مفهوم ملت یکپارچه و واحد تجلی یافت و انقلاب پیروز شد. این نتیجه مردم‌باوری امام بود.

قالیباف با بیان اینکه باور به سنت‌های الهی و مردم‌باوری ارکان انقلاب اسلامی بودند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک باور بالنده است که هر روز با عظمت‌تر و با شکوه‌تر در مسیر خود به پیش می‌رود. برگزاری مراسم ۲۲ بهمن تنها یک حرکت نمادین و نمایشی نیست، بلکه یک باور حقیقی است. در دوران پس از پیروزی انقلاب نیز سنت‌های الهی و باورمندی به مردم در کشور جاری است. در دوران دفاع مقدس نیز همین دو رکن باور به سنت‌های الهی و مردم‌باوری، ما را به پیروزی رساند.

وی خاطرنشان کرد: باید با انجام جهاد تبیین که مورد تاکید رهبری است، آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه مطرح شود، تا بفهمیم که ریشه مشکلات و چالش‌های امروز در کجاست و این مشکلات چه نسبتی با انقلاب اسلامی دارند. باید در جهاد تبیین به این مسائل توجه شود. در دوران دفاع مقدس، چند ماهی بنی‌صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بود و اعتقادی به سنت‌های الهی نداشت و معتقد بود توان ما در حدی نیست که بتوانیم به دشمن حمله کنیم. لذا بنی‌صدر در مقابل دشمن حرکتی انجام نمی‌داد و به دنبال برقراری آتش‌بس بود، در حالیکه ما طبق تجربه تاریخی خود می‌دانیم که هر موقع از موضع ضعف اقدام به برقراری آتش‌بس کردیم، دشمنان سرزمین ما را تکه‌تکه کردند.

رئیس مجلس ادامه داد: از روزی که امام فرماندهی جنگ را در دست گرفتند، تنها چند هفته طول کشید که حصر آبادان شکست. بلافاصله عملیات طریق‌القدس و آزادسازی بستان انجام شد و آن جنگ عظیم در چذابه اتفاق افتاد و شهیدان بزرگی از همین خراسان در آن جنگ افتخارآفرینی کردند. زمانی اسرائیلی‌ها دنبال نابود کردن این حکومت اسلامی بودند، اما امروز افتخار جبهه انقلاب و مقامت این است که در ارتفاعات جولان و در مرز اسرائیل و سوریه قرار دارند. امروز جبهه مقاومت در کنار دریای مدیترانه است. این عظمت انقلاب اسلامی و نتیجه باور به سنت‌های الهی است. لذا باور به سنت‌های الهی هم در پیروزی و هم در تداوم انقلاب نقش اساسی داشته است.

قالیباف بیان کرد: شهدای دفاع مقدس عمدتا از دل مردم بلند شده بودند و با حضور در جنگ، سرنوشت جنگ را تغییر دادند و با وجود اینکه شاید در ابتدای حضورشان آموزش لازم را ندیده بودند، اما در دوران دفاع مقدس آن چنان با تدبیر عمل کردند، که آن افتخارات را رقم زدند. یعنی شایسته‌سالاری، شایسته‌گزینی و برنامه‌ریزی دقیق حاکم شد. مقام معظم رهبری فرمودند مکتب امام از سه عنصر معنویت، عقلانیت و عدالت تشکیل می‌شود. این یه عنصر برای ایثارگرانی که در جبهه حضور داشتند، مهم بود، اما نه آن عقلانیت لیبرالیستی که بنی‌صدر به آن معتقد بود، بلکه عقلانیتی که مبتنی بر سنت‌های الهی باشد. عدالتی که مبتنی بر اسلام باشد، نه مبتنی بر باورهای مارکسیستی.

وی با تاکید بر اینکه امام و انقلاب اسلامی حقیقت زنده هستند، گفت: به هر نقطه از ۴۰ سال گذشته که نگاه کنیم، می‌بینیم آن جایی که مبتنی بر این مبانی حرکت کرده‌ایم، افتخار آفریدیم. آنانی که زمانی با انقلاب همراه بودند و امروز پشیمان هستند، فکر می‌کنند اشکالاتی که امروز در کشور وجود دارد، ناشی از انقلاب و آرمان‌های امام است، در حالیکه این مشکلات آن زمانی پیدا شد که ما از آرمان‌های انقلاب و مکتب امام فاصله گرفتیم.

رئیس مجلس اظهار کرد: ما در حوزه مسائل اقتصادی مشکلاتی داریم و گرفتار یک جنگ رسانه‌ای هستیم که دشمنان با ما راه انداخته‌اند. چون ما از مبانی انقلاب فاصله گرفته‌ایم، نتوانستیم بر این مشکلات فائق آییم. امروز ما برای حل این مشکلات نیازمند ثبات در این مبانی هستیم و از طرف دیگر نیازمند یک تحول اساسی در رویکردها هستیم، نه اینکه به اصول انقلاب پشت کنیم.

قالیباف با اشاره به پیشرفت‌های کشوز در زمینه‌های علمی، بیان کرد: این پیشرفت‌ها از روحیه ما می‌توانیم و فرصت دادن به جوانان به دست آمده است، اما چون در عرصه اقتصادی فرصت‌ها را از مردم گرفتیم، مفاسد و عقب‌ماندگی‌هایی در اقتصاد به وجود آمده است. امروز چالش‌های اقتصادی ما به دلیل نبود امکانات نیست، بلکه ما نیاز داریم از این دالان کارامدی بگذریم و برای این کار به یک تحول در نظام حکمرانی، اداری و اجرایی کشور نیاز داریم. ما نیازمند بک تحول از بعد رویکردها هستیم.

وی تصریح کرد: امروز بخشی از اقتصاد ما درگیر ربا است و بارها هم علما در ابن خصوص تذکر داده‌اند. ربا جنگ با خداست و خدا با کسی عقد اخوت نبسته است. به همین دلایل است که ما دچار چالش‌های اقتصادی هستیم. دشمن بر تضعیف روحیه مردم و تضعیف اراده مسئولین تمرکز دارد و می‌خواهد بین امام و امت فاصله ایجاد کند و بین حکومت و مردم شکافی را شکل دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید با ایمان به راه امام و شهدا و مقام معظم رهبری، محکم گام برداریم و فرصت را برای مردم فراهم کنیم. این بر عهده تمام ما مسئولین است. ما مسئولین حق نداریم مانند اپوزوسیون صحبت کنیم و باید نسبت به مسئولیت خود پاسخگو باشیم. امروز مردم با حضور خود حجت را بر ما تمام کردند و ما مسئولین هم باید به سمت ایجاد تحول در تمام بخش‌ها حرکت کنیم. حتما در هر کدام از سه قوه مشکلاتی وجود دارد. ما باید با کمک مردم این مشکلات را حل کنیم و برای بهبود زندگی مردم تلاش کنیم. امام فرمودند کسانی که طعم فقر را چشیدند تا پایان خط پای انقلاب هستند. ما امروز مدیون این مردم هستیم.

قالیباف در پایان از مرحوم آیت‌الله حاج شیخ حسین گرایلی یاد کرد و درگذشت سعید تشکری، نویسنده فقید خراسانی را تسلیت گفت.

 

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    همون مردمی که شما له شون کردید ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها