از انکار واقعیت تا چسباندن خبر به مخالفان سیاسی

کمیسیون تلفیق به جای تکذیب واقعیت، مصوبه خودش را اصلاح کند

بهتر است نمایندگان به جای استفاده از تکنیک تکراری انکار واقعیت و چسباندن خبر به مخالفان سیاسی، مصوبه اخیر خودشان را اصلاح کنند.

کمیسیون تلفیق به جای تکذیب واقعیت، مصوبه خودش را اصلاح کند

چهارشنبه شب خبری به خبرنگارمان رسید مبنی بر اینکه در بررسی بودجه ۱۴۰۱ اعضای کمیسیون تلفیق نمایندگان مجلس را از ثبت حقوق و مزایا در سامانه پاکنا مستثنی کردند. بلافاصله با یکی اعضای این کمیسیون تماس گرفتیم و او با تایید این خبر جزییاتی از مصوبه تلفیق ارایه کرد.

در این گفتگو که صوت آن محفوظ است استدلال نمایندگان عضو تلفیق برای این مصوبه جمع شدن حقوق و مزایا با هزینه‌های اجرایی دفاتر نمایندگان عنوان شده، یعنی نمایندگان نگران هستند که جمع عدد دریافتی که همه آن حقوق خودشان نیست، فضای منفی علیه آنها شکل بگیرد.

در مقابل استدلال تفکیک حقوق‌ها از هزینه‌های جاری دفتر نمایندگان مطرح شده است ولی دست آخر تلفیق مصوب کرده است که حقوق نمایندگان مجلس از ماده ۲۹ قانون ششم توسعه که می‌گوید تمامی پرداخت‌ها به مقامات، روسا و مدیرانش تمامی دستگاه‌های اجرایی به جز وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در سامانه‌‌ای ثبت شود، مستثنی شود.

حالا از صبح امروز چند نماینده عضو تلفیق در واکنشی قابل پیش‌بینی این خبر را تکذیب کردند، بهتر است نمایندگان محترم به جای استفاده از تکنیک تکراری انکار واقعیت و چسباندن خبر به مخالفان سیاسی، مصوبه اخیر خودشان را اصلاح کنند.

مجلس یازدهم با شعار شفافیت بر سرکار آمد ولی گویا تعداد نمایندگانی که مخالف شفافیت آرا و دریافتی نمایندگان هستند بیشتر از موافقان است، ما امیدواریم با افشای مصوبه ضدعدالت تلفیق فرآیند اصلاح روند مجلس آغاز شود.

منبع: فرهیختگان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • یک بدبخت مثل 80 میلیون بدبخت دیگه ایران
    0

    اینا همونایی هستند که ماشینهای پلاس را گرفتند و عینه .... پوزشونو با خاک تمیز کردند و وقتی رسانه ای شد شروع کردند به چرت و پرت بافی و اینکه نگرفته ایم و قرار بوده ایران خودرو بهشون قسطی بفروشه و مخارج ماشینها را خودشون میدهند و مشابه این مزخبلات
    انشاءا... خدا رضاخان را هر کجا دفنه بیامرزه و با ائمه اطهار و معصومین و مقربین درگاهش محشور کنه حدود 100 سال پیش که نمایندگان این مملکت با اصل و نصب و باسواد بودند گفته بود مجلس طیله ای بیش نیست الان که با این نمایندگان گدازاده بی اصل و نصب حیف اسم همان طویله

  • علی
    0

    از قدیم گفتند یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به دیگران!

  • تماشا
    0

    هرجا اسمی از انقلابی می آید بدانید .یا دزدی می کنند .یا اختلاس .یا دروغ می گویند

  • نماینده پالان پوش
    1

    آقایون حلالتون

  • هادی
    0

    توی این کشور هرچه قانون برای شفاف سازی می باشد برای کارمندان جز می باشد مگر اقایان تافته جدا بافته اند که خودشان را مستثی کردند اگر حقوق نجومی نمی گیرند چرا ترس از علنی کردن حقوق خود دارند پس معلوم است که حقوق نمایندگان مجلس سران قوا واقایان دولتی نجومی است که شفاف نمی کنند بعد جالب است که این اقایان می خواهند برای مردم قانون وعدالت وجلوگیری از فساد را تصویب کنند هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک

  • ناشناس
    0

    اخه اینها نمایندگان مردم نیستند نمایندهای خودشان هستند یه حرفی میزنند بعد توش میمونند بعد صغری کبری میارند تا بپیچونند

  • حسین
    0

    اول باید از خودتون شروع میکردید ک الگویی برای جامعه باشید،

  • یکی از مردم
    0

    اتفاقا همینکه ممنوع ، انکار یا تکذیب میکنن همه چی برای مردم شفاف میشه!...فراموش نکنید ما اینهارو بزرگ کردیم پس از خودشون بهتر می شناسیمشون!!

  • ناشناس
    0

    روزی که میخواهید رای بیارید دم از شفافیت میزنیدبعد میزنید زیر حرفتون. وای بر شما. از خدا نمیترسید. باید حقوقهاتون و عملکردتون کاملا برای مردم شفاف باشه چون اونا به شما رای دادن برید از حقشون دفاع کنید و اگر شفاف نباشه سیستم فساد و بخور بخور ادامه داره... جلوگیری این اسراف و تبذیرها و حقوقهای نجومی در بودجه بیت المال باید از مجلس شروع بشه. یروزی باید ریال به ریال و ثانیه به ثانیه وقتتون را جواب بدید به ملت...

  • ناشناس
    0

    مرگ خوبه ولی برای همسایه

  • معلم
    0

    افسوس که انقلاب عقیم ماند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها