اوکراین: یافتن راه‌حل دیپلماتیک محتمل‌تر از جنگ با روسیه است

یک مقام ارشد دولت اوکراین گفت، اقدامات اخیر نیروهای روس برای کی‌یف تازگی ندارد و احتمال پیدا شدن راه‌حل دیپلماتیک برای تنش‌های اخیر از وقوع جنگ بیشتر است.

اوکراین: یافتن راه‌حل دیپلماتیک محتمل‌تر از جنگ با روسیه است

«میخاییلو پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه درخصوص حل‌وفصل دیپلماتیک تنش میان کی‌یف و مسکو ابراز امیدواری کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، این مقام اوکراینی گفت:‌ «ارزیابی صادقانه از اوضاع حاکی از این است که شانس پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک برای کاهش تنش، همچنان به‌طور چشمگیری بالاتر از تشدید تنش‌ها است».

پودولیاک متذکر شد، هدف روسیه از انتقال نیروها در مقیاس گسترده و انجام رزمایش‌های متعدد به‌طور متناوب، «تضمین فشار روانی عظیم دائمی» بر اوکراین است که از بهار سال گذشته میلادی از سر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه حامیان غربی اوکراین «بخش چشمگیری» از اطلاعات خود درباره فعالیت‌های روسیه را از کی‌یف دریافت می‌کنند گفت: «برای سرویس‌های اطلاعاتی و نیروهای مسلح ما، این فعالیت‌های روسیه موجب شگفتی و غافلگیری نیست».

مشاور رئیس جمهور اوکراین افزود: «این فعالیت‌های روسیه تا چه مدت ادامه خواهد یافت و قصد آن‌ها چیست؟ فقط کاخ کرملین است که پاسخ دقیق به این سوال را می‌داند. وظیفه اوکراین و شرکای ما این است که برای هر سناریویی آماده بوده و به‌طور صد درصد در حال انجام این وظیفه هستیم».

اظهارات پودولیاک در حالی مطرح می‌شود که طی روزهای اخیر، رسانه‌های آمریکایی بیش از پیش درحال جوسازی و سناریوسازی برای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین هستند. وبگاه موسسه «بلومبرگ» تا جایی پیش رفت که خبر «روسیه به اوکراین حمله کرد» را در صدر تیترهای خود قرار داد و پس از ساعاتی مدعی شد علت آن خطای فنی بود.

علاوه بر این، دو روزنامه جریان اصلی آمریکا، «واشنگتن پست» و «نیویورک تایمز»، به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی ادعا کردند که حمله احتمالی روسیه به اوکراین هزاران کشته و میلیون‌ها آواره برجای خواهد گذاشت.

شبکه خبری آمریکایی «فاکس نیوز» نیز به نقل از یک مقام کنگره آمریکا اعلام کرد «مارک مایلی» رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا در جلسه محرمانه کنگره گفته درصورت حمله تمام عیار روسیه به اوکراین، کی‌یف ظرف ۷۲ ساعت سقوط خواهد کرد.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز یکشنبه تداوم ادعاها و هراس‌افکنی رسانه‌های آمریکایی درباره حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و گفت:‌ «دیوانگی و هراس‌افکنی ادامه دارد... چه می‌شود اگر ما بگوییم ایالات متحده ممکن است لندن را ظرف یک هفته بگیرد و سیصد هزار تلفات غیرنظامی را موجب شود؟ [و بگوییم که] تمام این حرف‌ها را بر اساس منابع اطلاعاتی می‌گوییم که نمی‌توانیم آن‌ها را فاش کنیم. آیا حس خوبی به آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها می‌دهد؟ این کار در خصوص روسیه و اوکراین هم اشتباه است».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها