دیده‌بان حقوق بشر سوریه:

داعش، تنورهای آشپزخانه زندان «غویران» سوریه را محل سوزاندن اجساد اسرایش کرده بود

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش تنورهای آشپزخانه زندان «غویران» را به محلی برای «قتل عام و سوزاندن همگانی اسرا» تبدیل کرده بود.

داعش، تنورهای آشپزخانه زندان «غویران» سوریه را محل سوزاندن اجساد اسرایش کرده بود

به گزارش الحره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، اجساد برخی از عناصری که در حوادث زندان غویران در الحسکه در بازه زمانی بین ۲۰ تا ۲۹ ژانویه جان باختند، "بدون شناسایی هویتشان دفن شدند."

این سازمان به نقل از منابعی اعلام کرد، اعضای داعش اجساد برخی از بازداشت شدگان یا اعضای خانواده آنها را مثله کردند.

منابع همچنین اعلام کردند، اعضای داعش چهار زندانی را در داخل تنور آشپزخانه زندان «الصناعه» در محله «غویران» سوزاندند.

منابع مذکور تاکید کردند، این اجساد متعلق به چهار جوان از شهر «عین العرب» (کوبانی) است و خانواده‌های آنها نتوانستند اجساد را از یکدیگر شناسایی کنند.

در همین راستا، خانواده‌ای از منطقه «الدرباسیه» در حومه الحسکه، با تشییع جسد یکی از کشته شدگان پس از تلاششان برای شناسایی هویت آن، سرباز زدند و تاکید کردند که پسر آنها بر روی بدنش خالکوبی و نشانه‌های متمایزی داشت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که حدود ۴۰ خانواده همچنان منتظر نتایج آزمایش «دی ان ای» فرزندانشان پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه دمشق هستند.

منابع اعلام کردند، بیشتر اجسادی که سرشان قطع شده است از طریق وجود نشانه‌های متمایز کننده مانند خالکوبی، زخم‌های جراحی و علائم مادرزادی توسط بستگانشان شناسایی شده‌اند.

در همین رابطه، تیم نیویورک تایمز در شهر الحسکه سوریه- جایی که اعضای گروه تروریستی داعش به زندان غویران حمله کردند- از کشته شدن دست کم دو کودک مستقر در این زندان در پی درگیری‌های خشونت‌باری که چند روز ادامه داشت، خبر داد و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) آن را «توطئه بزرگتر» توصیف کردند.

۱۵۴ نیروی امنیتی و نیروهای سوریه دموکراتیک و نهادهای وابسته به آنها، هفت غیرنظامی و ۳۴۶ عضو داعش پس از تلاش این گروه تروریستی برای سیطره بر این زندان و آزادی زندانیان که تعداد آنها حدود ۳۵۰۰ تن تخمین زده شده است، کشته شدند.

این حمله که به مدت ۹ روز به طول انجامید، پس از شکست داعش در سوریه در سال ۲۰۱۹، بزرگترین حمله در نوع خود به شمار می‌آید و طبق گزارش سازمان ملل، درگیری‌ها باعث شد حدود ۴۵ هزار تن از شهر الحسکه، خانه‌های خود را ترک کنند. و تعداد زیادی از آنها به خانه‌های بستگان خود پناه بردند، در حالی که صدها تن نیز به مساجد و تالارهای عروسی در این شهر پناه برده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    لعنت بر داعش و باعث و بانیان آن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها