عضو کمیسیون امنیت ملی:

بعید است مصوبه معافیت مشمولان متأهل با دو فرزند در صحن علنی مجلس رأی آورد/ مجلس و ستاد کل باید برای تعیین تکلیف مشمولان سربازی هماهنگ باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای تعیین تکلیف مشمولان سربازی حتماً باید ارتباط تنگاتنگ و مستمری بین نمایندگان مجلس و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح برقرار شود.

بعید است مصوبه معافیت مشمولان متأهل با دو فرزند در صحن علنی مجلس رأی آورد/ مجلس و ستاد کل باید برای تعیین تکلیف مشمولان سربازی هماهنگ باشند

فداحسین مالکی با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بودجه درباره خدمت سربازی، گفت: درباره تغییر در قانون سربازی و یا تعیین تکلیف مشمولان غایب نباید به صورت شتاب‌زده عمل کرد.

رئیس کمیته انتظامی و امنیتی کمیسیون تلفیق بودجه بیان کرد: البته درباره اصل این موضوع که باید راهکاری برای رفع مشکل مشمولان سربازی خارج از کشور و داخل کشور اندیشیده شود، شکی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تعیین تکلیف مشمولان سربازی حتماً باید ارتباط تنگاتنگ و مستمری بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح وجود داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است اعضای کمیسیون تلفیق بودجه اجازه دهند که موضوع سربازی به طور مشخص در کمیته انتظامی و امنیتی این کمیسیون و با حضور مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح بررسی و کارشناسی دقیق شود و یا اینکه در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شود.

مالکی اظهار کرد: ما باید مصوبات دقیق و کارشناسی شده در این باره داشته باشیم تا مانند مصوبه خرید خدمت سربازی مجبور نشویم پس از چند روز آن را لغو کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتماً باید نظر ستاد کل نیروهای مسلح درباره ایجاد تغییر در قانون سربازی و تعیین تکلیف مشمولان سربازی اخذ شود و مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح باید در این زمینه با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر اینکه مشمولان متأهل دارای ۳۰ سال سن و حداقل دو فرزند به صورت رایگان کارت معافیت دریافت می‌کنند، گفت: بعید است این مصوبه در صحن علنی مجلس رأی آورد و باید روی این موضوع کار دقیق و کارشناسی انجام شود.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امید
    1

    اگر هدف از معافیت افراد داری فرزند افزایش جمعیت و ترغیب دیگران به فرزند آوری است مطمئن باشیدهیچ تاثیری نخواهد داشت این یک طرح از پیش شکست خورده است فقط باعث تضعیف قدرت دفاعی کشور می شود نمایندگان محترم کمی مطالعه داشته باشند بد نیست!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها