امنیت آسمان ایران ، خط قرمز پدافند هوایی است

فرمانده نیروی پدافند هوایی در بازدید از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق گفت: امنیت آسمان ایران اسلامی خط قرمز پدافند هوایی است.

امنیت آسمان ایران ، خط قرمز پدافند هوایی است
به گزارش روابط عمومی ارتش ، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی در بازدید از منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی جنوب شرق گفت: جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع ملی خود با هیچ کشور و فردی تعارف ندارد و در مقابل منافع خود کوتاه نمی‌آید.
وی افزود: ممکن است دشمنان دچار اشتباه شوند و کشور ما را به حمله نظامی تهدید کنند، اما این ما هستیم که با آمادگی کامل در مقابلشان ایستاده ایم و در صورتی که مرتکب خطایی شوند، پشیمانشان می‌کنیم.
فرمانده پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز عملیات مشترک منطقه‌ای پدافند هوایی جنوب شرق خاطر نشان کرد: پدافند هوایی با چشمانی همیشه باز و بینا و با قدرت تمام، محافظ آسمان این کشور است؛ چرا که امنیت آسمان ایران خط قرمز و اوج حساسیت پدافند هوایی است.
وی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تصریح کرد: شهدا چراغ‌های هدایت گر بشریت و الگو‌های برتر ما هستند و ما توفیق پیدا کرده ایم که ادامه دهنده راه آنان باشیم، دلاورمردانی که با تمام وجودشان از این مرز و بوم دفاع کردند و یک وجب از این خاک مقدس را به دشمن ندادند.
 
رونمایی نقشه رقومی یکپارچه جمهوری اسلامی ایران

خبر دیگری هم  حاکی است، آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش با هدف توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های هوافضا بین پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش و با حضور حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران، امیر سرتیپ خلبان واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.
از همکاری‌های مشترک تعریف‌شده در این تفاهم می‌توان به مشارکت در تولید نقشه‌های موضوعی در ابعاد مختلف به منظور تامین نیاز‌های سازمان‌های دولتی و جامعه، مشارکت در تولید سامانه‌های سنجش از دور از قبیل سامانه فرونشست، سیل و زلزله، مشارکت در تولید اطلاعات مکانی مورد نیاز کشور، مشارکت در تولید نقشه‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، مشارکت در تولید سامانه بومی ناوبری مورد نیاز و مشارکت در تجاری‌سازی محصولات برای استفاده جامعه از سرریز فناوری‌های هوایی و فضایی اشاره کرد.
همچنین در این مراسم که در آستانه روز ملی فناوری فضایی برگزار شد، از نقشه رقومی یکپارچه جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
ویژگی مهم این نقشه، یکپارچه بودن اطلاعات طبیعی و انسانی با دقت بالا است. از این‌رو، در حوزه مدیریت عوارض طبیعی (سیل، زلزله، فرونشست و…) و مدیریت عوارض انسانی (کشاورزی، منابع آب و فاضلاب، مکان یابی و…) کاربرد دارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • شهرام .ر
    1

    هواپیمای اوکراینی از خط قرمز رد شده بود واسه همین هم ... بعله.

  • ناشناس
    0

    ایران نیاز به خرید هواپیمای جنگی داره و هواپیمای مسافربری . جان مردم و کشور در خطر هست

  • ناشناس
    0

    زرشک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها