هیات دولت اعلام کرد:

اعلام عزای عمومی در پی رحلت آیت الله صافی‌گلپایگانی

هیات دولت روز چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ را در سراسر کشور عزای عمومی و در استان قم تعطیل رسمی (عمومی) اعلام کرد.

اعلام عزای عمومی در پی رحلت آیت الله صافی‌گلپایگانی

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران رحلت شیخ الفقها آیت الله العظمی صافی گلپایگانی طاب ثراه را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و مردم شریف ایران تسلیت گفته و به منظور بزرگداشت مقام شامخ مرجعیت، روز چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ را در سراسر کشور عزای عمومی و در استان قم تعطیل رسمی (عمومی) اعلام می نماید.

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • بابک
    1

    نه ایکه برای این مملکت خیلی فداکاری کرد .چند کارخانه و مدرسه ساخت، یک دانشگاه تاسیس کرد چندین بیمارستان برای قشر محروم بنا کرد حالا مردم باید متاثر باشند . ۱۰۳ سال خورد خوابید و با پول مردم در قصر عاج زندگ کرد بدون اینکه از درد مردم اگاه باشد . چرا مردم عادی ۱۰۳ سال عمر نمی کنند چون مانند حضرات در پر قو با چند نوکر و کنیز زندگی نمی کنند و بخصوص بعد ار ۵۷ با همه تلاش خود با فقر نداری زندگی فلاکت باری دارند

  • بنده خدا
    1

    مصیبت آزمون الهی است و چگونگی برخورد با آن را خداوند در قرآن تعیین کرده است
    ---
    آیاتی که ذیلا آورده شده اند حقیقت مصیبت و چگونگی برخورد خدا پسندانه با آن را تعیین می کنند:
    « وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ. الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ » ﴿ آیات ۱۵۵ تا۱۵۷ سوره بقره ﴾ .
    خداوند در آیات محکم و مفصل فوق ؛ حقیقت هرگونه مصیبت را به آزمون الهی توصیف کرده است .
    خداوند در آیات فوق نوع برخورد خدا پسندانه با این آزمون الهی را ؛ برخورد با صبر و شکیبایی و برد باری تعیین نموده است .
    هرگونه برخورد بشری دیگر با مصیبت ؛ من در آوردی دانش ناچیز بشر است و ترویج هر من در آوردی بشری در بر خورد با مصیت ؛ مخالفت و دهان کجی آشکار با خواست قرآنی خداوند است .
    نوع گناه چنین مخالفت و دهان کجی به خواست قرآنی خداوند و پیامدهای منفی و فاجعه آفرین و هلاکت بار دنیوی و اخروی متناسب با این گناه را خداوند در هشدارهای محکم و مفصل فراوان خود در سر تا سر این کتاب آسمانی بی خدشه ؛ آشکار تعیین کرده است .
    تنها راه رهایی از پیامدهای زیان آفرین و هلاکت بار گناه اصرار ورزان بر این مخالفت و دهان کجی ؛ اطاعت از خواستهای خداوند با توبه به درگاه خداوند از این گناه در فرصت از دست رفتنی در این دنیا ، وتعهد به ذات اقدس او به خود داری از تکرار این گناه است .
    بشر با ذهن محدود و کم ظرفیت خویش و با دانش ناچیز خود که از دست رسی به کمال حقایق این جهان ناتوان است ؛ حق ندارد با ابتکارهای ناقص و حقیقت گریز خود بنام دین توحیدی خدا و مذهب قرآن گرای اهل بیت پیامبر مراسم و شعایر ابتکار کند و از این دانش ناچیز بنام خدا و پیامبر و بنام اهل بیت آن حضرت به این مراسم و شعایر بی پایه وپوچ تقدسهایی که هیچ دلیل قرآنی و عقلی استوار برای اثبات آنها نیست با وارونه تفسیر کردن آیات ولایت و مودت تقدسهای من در آوردی ببخشد .
    محال و نا ممکن دور باطل و دروغ است که پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت بنفع اشخاص خود و بستگان خویش چنین ابتکارهای بی پایه و پوچی را که بجز زیان و ترویج فتنه و تفرقه و فاجعه بازده دیگری ندارند از امت مسلمان و از پیروان مذهب تشیع خواسته باشند.
    هیچ آیه ی محکم و مفصل آشکاری در قرآن نیست که محوریت همه جانبه ی دین توحیدی خداوند را میان یگانه ذات اقدس و کمال مطلق خداوند و بندگان تقسیم کرده باشد .
    چنانکه هیچ اصل عقلی و منطقی سلیمی نیست که بتواند تقسیم این محوریت همه جانبه را میان خداوند بی همتا و بندگان مقرب ، که با خداوندهیچ وجه مشترکی در توان وعلم ندارند ، تایید کند .

  • بهرلم
    0

    عزای عمومی در عزای دائمی مردم ایران بدلیل فقر و فلاکت موجود عزاداران دائنی هستند حالا برای یک آخوندی که جوانمرگ شده باید عزاداری در عزاداری کنیم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها