کیهان: عزل و نصب های اتوبوسی نکنید اما سفیران و روسای بانکها و مدیران سازمان برنامه و خودروسازها را تغییر دهید!

در حال حاضر کارشناسان و صاحبنظران و فعالین رسانه‌ای از دولتمردان انتظار دارند تا در اجرای این دستور رئیس‌جمهور اهتمام ویژه داشته باشند و از تعلل در اجرای این دستور اجتناب کنند.

کیهان: عزل و نصب های اتوبوسی نکنید اما سفیران و روسای بانکها و مدیران سازمان برنامه و خودروسازها را تغییر دهید!

برای نمونه، از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون،  حتی یک سفیر هم جابجا نشده است. این در حالی است که برخی سفرا دوره ماموریت شان خاتمه یافته و برخی سفرا نیز نتوانستند نماینده شایسته‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

کندی انتصابات در دو شرکت بزرگ خودروساز نیز بارها توسط کارشناسان و صاحبنظران مورد تاکید قرار گرفته است.مردم از عملکرد خودروساران داخلی و به خصوص دو خودروساز بزرگ کشور گلایه‌مند هستند.

کندی در انتصاب مدیران عامل بانک‌ها از سوی وزارت اقتصاد نیز مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است. برای نمونه، مدیر عامل یکی از بانک‌ها، از مدیران نجومی در دولت روحانی بوده که در آن مقطع برکنار شده بود. وی در دی ماه 98 در سکوت خبری در یکی از بانک‌ها در سمت مدیرعاملی منصوب شد و در دولت جدید نیز همچنان در همان جایگاه مشغول به کار است.

طبق اخبار منتشر شده، در بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیز همچنان مدیران ارشد دولت قبلی که کارنامه ناموفقی ارائه داده و از بانیان مشکلات اقتصادی موجود هستند، در مناصب ارشد مدیریتی حضور دارند. 

لازم به ذکر است که قرار نیست که نگاهی حزبی و جناحی حکمفرما باشد، بلکه مساله اصلی اجرای شایسته سالاری و کنار زدن بانیان مشکلات موجود است.

بر همین اساس صحبت از کنارگذاشتن اتوبوسی و انتصابات اتوبوسی نیست، بلکه حرف اصلی تلاش برای اصلاح ساختار و کنارگذاشتن بانیان مشکلات موجود است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    خودرو سازها سهم تو را هم نداده اند .بزودی میرسد ومدافع دو آتشه خواهی شد.

  • ناشناس
    0

    اما شریعتمداری می ماند

  • بابا زید
    0

    ناقلا ببینم کسانی را از فک وفامیل، داماد ،فرزند ودوستان واطرافیان و آشنایان برای جایگزینی در نظر دارید؟؟!!!!

  • ناشناس
    0

    بیشترین عوامل نفوذی در مراکز اطلاعاتی و امنیتی رخنه کرده اند که این مدیران فاسد و نجومی بگیر را تایید کرده اند و یا اینکه تخلفات آنها را گزارش ندادند و یا اینکه وظیفه داشتند گویی که فساد را با شدت وافر در تمامی بخشهای مدیریتی کشور نهادینه کنند. مدیرانی که مدام در بازه های مختلف تصمیم ها و دستورات متناقض و .... میدادند و بعضا بدنبال منافع شخصی و غارت اموال کشور بوده اند.

  • ناشناس
    0

    بسم الله الرحمن الرحیم. اول قانون وویژگی های لازام برای انتخاب کلیه مدیران وامتیازات انها درمجلس تعیین شود .

  • علی
    0

    اولا که اینقدر از شریعتمداری تیتر و خبر نزنید چون برای مروم هیچ جایگاهی ندارد و تماما جهت دار و حذبی خبر پراکنی میکند در رسانه انحصاری وابسته کیهان و صاحبش از جمله اشخاص و رسانه هایی هست که اکثریت مردم قبولش ندارند دوما با انتصابات اگر قرار بود چیزی درست شود با این همه مدیری که اومدن تو سایپا و ایران خودرو رفتند چیزی اصلاح میشد که نشد یا این همه رئیس جمهور چپی و راستی اومد و رفت و همه چیز بدتر شد در ساختار اشتباه هیچ درستی نمیتواند درست کار کند با گذاشتن کابین بنز روی موتور پراید مشکل حل نخواهد شد مشکل ذینفعی و همدستی مجلس ها و دولت ها با خدرو ساز بوده و هست با پولهایی که هزینه میکنند برای دولت و نهاد ها و هدایای دنا پلاسی که میدهند به مجلس و قبول سفارشات مجلسی ها و دولت برای استخدام تو مشاغل خودروسازی از مدیر گرفته تا کارمند جزء و ممنوعیت واردات بخاطر دو خودرو ساز مشخص است که این صنعت نابود شده و میشود و تا همه این شرایط تغییر نکند امیدی هم به اصلاح نیست.اگر مثل بقیه کشور ها خودرو بدون عوارض سنگین و قیمت جهانی وارد کشور میشد اونوقت میتونید دست اران خودرو و سایپا را باز بگذارید به هر قیمت و تعدادی که میخواهند خودرو به بازار فروش برسانند البته اگر با وجود واردات ازاد کسی خریدار این خودرو ها باشد ایران خودرو و سایپا و کارکنانش بیکار میشوند خوب بشوند بهتر از مردن و نقص عضو شدن هزاران ادم در سال بخاطر تولیدات این دو خودرو ساز است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها