عفو بین‌الملل: جنایت ائتلاف عربی در صعده یمن، با سلاح آمریکایی انجام شده است

سازمان عفو بین‌الملل فاش کرد که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی در حمله اخیر به زندان صعده یمن از سلاح‌های ساخت آمریکا استفاده کرده است.

عفو بین‌الملل: جنایت ائتلاف عربی در صعده یمن، با سلاح آمریکایی انجام شده است

کارشناسان تسلیحاتی عفو بین‌الملل عکس‌های بقایای سلاح‌های مورد استفاده در حمله به زندان مذکور را تجزیه و تحلیل کردند و و پس از بررسی‌ها مشخص شد که در این حمله از بمب GBU۱۲ استفاده شده است که یک بمب هدایت‌شونده لیزری ساخت شرکت "ریتون" است.

«لین معلوف» معاون مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل در این باره گفت: تصاویر هولناک منتشر شده از یمن، علی‌رغم قطعی چهار روزه اینترنت در این کشور، کسانی را به تصویر می‌کشند که بهای سنگین فروش تسلیحات به عربستان سعودی و متحدانش و همچنین سود غربی‌ها می‌پردازند.

وی تاکید کرد: آمریکا و دیگر کشورهای صادر کننده سلاح و تسلیحات به طرف‌های درگیر در جنگ یمن باید هرچه سریع‌تر این روند را متوقف کنند.

معلوف ادامه داد: این برعهده جامعه بین‌الملل است که راه‌های فروش سلاح مورد استفاده علیه غیرنظامیان را ببندد.

وی همچنین افزود: با توجه به اینکه طرف‌های مختلف تجهیزاتی را در اختیار ائتلاف تحت رهبری عربستان قرار دادهه‌اند و انجام این کار علی‌رغم اطلاع آنها از استفاده از این تجهیزات در راستای نقض مکرر حقوق بشر و قوانین انسانی، آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه مسئولیت این نقض‌ها را بر عهده دارند.

ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی و امارات اخیرا با انجام جنایتی دیگر در یمن زندان صعده را هدف حملات خود قرار دادند.

طه المتوکل، وزیر بهداشت یمن، تعداد نهایی تلفات جنایت زندان صعده را ۹۱ شهید و ۲۳۶ مجروح اعلام کرد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    جنایاتی که در کشور خودمون میشه و عفو بین الملل اعلام واعتراض میکنه شما میگین ،یا میگین سیاسیه

  • 0


    کشورهای غربی بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند
    کشورهای غربی که به ظاهر دم از دموکراسی می زنند با گسترش ناامنی، قتل و کشتار در کشورهای دیگر بزرگترین نقض کننده حقوق بشر در جهان هستند.
    کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی که ادعای طرفداری حقوق بشری دارند، با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها حقوق بشر را بطور کامل نقض می کنند.
    در نظر اینها افزایش قتل و کشتار و سرکوب اعترضات مردمی در کشورهای متبوع خود نقض حقوق بشر نیست اما اگر در کشورهای اسلامی یک مجرم محاکمه و به سزای اعمالش برسد، نقض حقوق بشر است.
    در این کشورها زن و مرد با هم تفاوت های زیادی دارند، انها به زنان به چشم برده نگاه می کنند که از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیست.
    در دین اسلام زن و مرد با هم برابرند و هیچ اختلاف و فرقی با هم ندارند و تنها تفاوت آنها در تقوای الهی است اما در کشورهای غربی زنان از جایگاه واقعی خود محروم هستند.
    در سال های گذشته زنان حتی حق خواندن کتاب های تورات و انجیل را نداشتند و در نظر آنها زنان شریک شیطان هستند که نباید کتاب های دینی را مطالعه کنند.
    کامل ترین دین اسلام است و سایر ادیان الهی بعد از آمدن دین مبین اسلام منسوخ شده و همه باید به این دین بزرگ الهی روی بیاورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها