نماینده اهواز در دیدار نمایندگان استان با رئیس جمهور؛

لزوم پرداخت کامل حق آلایندگی و تعهد صنایع به انجام مسئولیت‌های اجتماعی/رئیس جمهور قول پیگیری داد

امروز هفتم بهمن جلسه با حضور نمایندگان سه استان خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان برگزار و بر پرداخت حق آلایندگی، تحقق بودجه استان‌ها و انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط صنایع تاکید شد و رئیس جمهور نیز قول پیگیری و رفع این مشکلات را داد.

لزوم پرداخت کامل حق آلایندگی و تعهد صنایع به انجام مسئولیت‌های اجتماعی/رئیس جمهور قول پیگیری داد

به گزارش خبر فوری ، امروز پنجشنبه هفتم بهمن‌ماه جلسه‌ای با حضور نمایندگان سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان و آیت الله رئیسی رئیس جمهور برگزار شد.

مهندس مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این جلسه انتقال آب از سر شاخه‌ها را غیرکارشناسی دانست و اظهار کرد: درخصوص بحث لزوم پرداخت حق آلایندگی و براساس قانون ماده ۳۸ ارزش افزوده که یک درصد از فروش ارزش افزوده یعنی ۶ هزار میلیارد تومان به خوزستان تعلق می‌گیرد، همچنین ۱۲ هزار میلیارد تومان هم در مراحل صدور حکم قطعی بوده که متاسفانه شورای عالی امور مالیاتی آن را برای ۸۶ شهر و شهرداری و حدود ۵۵۰۰ روستا که ۳۲۰۰روستا از آن محروم است پرداخت نمی‌کند.

وی افزود: این تنها حق آلایندکی شرکت نفت است که باید وزارت نفت پرداخت کند که رییس جمهور نیز دستور پرداخت آن را داده است.

یوسفی گفت: در بحث اعتبارات خوزستان در سال ۱۴۰۰ حدود صدوبیست درصد افزایش و در سال آینده چهارده درصد افزایش خواهد داشت ولی متاسفانه در سال ۹۹،سی و پنج درصد این بودجه به سه درصد نفت متوازن و در سال ۱۴۰۰،چهل و هفت درصد و درسال ۱۴۰۱پیش بینی شده حدود  چهل و شش درصد این بودجه از درآمد نفت است ولی متاسفانه تخصیصی که از بودجه های نفت دریافت کردند در سال ۹۹ حدود ۱۲.۶ درصد از سی و پنج درصد و در سال جاری نیز بیست درصد پرداخت شده است.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: در بحث تخصیص مابقی اعتبارات میانگین اعتبار تخصیص یافته به استان ها چهل و دو درصد بود ولی استان خوزستان ۳۳.۵ درصد است؛ این اعداد نشان می‌دهد که روی کاغذ بودجه استان دو برابر شده ولی در بحث تخصیص اعتبار حدود پنجاه درصد آن محقق شده است.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: این یعنی منابع سه درصد توسعه متوازن و نفت پرداخت نمی شود و تملک دارایی ها نیز نسبت به متوسط کشوری کمتر پرداخت می شود که رییس جمهور دستور داد عدالت در پرداخت رعایت شود.

یوسفی عنوان کرد: در خصوص بحث تبصره ۱۳ ماده ۲۸ قانون دائمی آب های سطحی طی سفر وزیر کشور در آبان ماه به خوزستان بودجه ای که مجلس برای این موضوع  در تبصره ۱۳ اختصاص داد پانصد میلیارد تومان برای آب های سطحی شهرهای اهواز، کوت عبدالله، آبادان، خرمشهر، بندرامام و ماهشهر بود که به شهرداری ها اختصاص پیدا می‌کرد و تنها مصوبه هیات وزیران را نیاز داشت که متاسفانه در‌حال حاضر اجرایی نشد که دکتر رئیسی در این مورد هم دستور پیگیری و عملی شدن را صادر کرد. 

نماینده مردم اهواز بیان کرد: در بحث مسئولیت های اجتماعی نیز رییس جمهور دستور داد شرکت ها به وظایفشان عمل کنند و کمیته ای در استان با حضور نخبگان، مسئولین و نمایندگان تشکیل شود تا موضوعات اصلی استان در آن دنبال شود.

وی ادامه داد: همچنین بازگشایی مرز  شلمچه و چزابه بخصوص برای صادرات آبزیان، صیفی جات و سبزیجات و نظیر آن بررسی شد چرا که متاسفانه این دو مرز تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که رییس جمهور دستور داد در صادرات به عراق که مسائل اقتصادی و اشتغال دخیل هستند پیگیری شوند.

وی افزود: توسعه صنایع پایین دستی بویژه در صنایع گاز، پتروشیمی و نفت و حرکت به سمت پترو پالایشگاه ها، تعطیلی برخی از کارگاه ها و صنایع، خسارات سیل ۹۸ و خشکسالی اخیر نیز از دیگر مسائلی بود که در این جلسه بررسی و رئیس‌جمهور نسبت به انجام آن‌ها و رفع مشکلات موجود تاکید کرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها