رئیس جمهور در گفت وگو با مردم :

چراغ سبز رئیسی به مذاکره مستقیم با آمریکا / طعنه رئیس‌جمهور به روحانی / گلایه از بانکها!

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه درخواست مذاکره مستقیم از سوی آمریکا جدید نیست و مدت‌هاست مطرح شده است، گفت: تا الان با آمریکا مذاکره نکرده ایم، اما چنانچه در طرف مقابل آمادگی رفع تحریم ها وجود داشته باشد، جا برای توافق وجود دارد..

چراغ سبز رئیسی به مذاکره مستقیم با آمریکا / طعنه رئیس‌جمهور به روحانی / گلایه از بانکها!

آیت الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب (امشب) در گفت و گوی تلویزیونی خود با اشاره به سفر اخیرش به روسیه، اظهار کرد: در سیاست بین المللی در جمهوری اسلامی تلاش زیادی داشته ایم و داریم. در همه حوزه ها این سیاست به صورت متوازن عمل نشده است و در سیاست تجاری و اقتصادی هم همینطور است. و نوعی عقب ماندگی داریم. برخی می گویند نگاه به شرق و روسیه و چین مطرح شده است، ولی ما باید سیاست متوازن داشته باشیم ، ما دنبال سیاست متوازن و جبران عقب ماندگی ها هستیم.

وی با طرح این سوال که چرا به ۱۵ کشور همسایه توجه نمی کنیم؟ خاطرنشان کرد: بعد از  سفر اخیر به تاجیکستان حجم روایط ما ۳ برابر شده است.  در ترکمنستان هم روابط ما گسترش یافت. نسبت به روسیه هم همینطور است. 

وی  افزود: ۳ میلیارد روابط ما به روسیه می تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد و صادرات و واردات به این کشور داشته باشیم. در حوزه های نفتی و گازی، صنعت، کشاورزی  و هوافضا می توانیم با روسیه همکاری کنیم. ما مزیت‌هایی داریم که مورد نیاز روسیه است و روسیه مزیت‌هایی دارد که می تواند مورد استفاده ما باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما فقط دنبال مذاکرات هسته ای نیستیم، و همه چیز ما مذاکرات نیست، تصریح کرد: در زمینه خنثی کردن و رفع تحریم ها در حال اقدام هستیم و در زمینه خنثی کردن تحریم‌ها دنبال گسترش روابط با همسایگان از جمله روسیه هستیم و بنای ما با تعامل با همه کشورهای جهان است. با کشورهایی که دنبال تقابل باشند، اما مقابله می کنیم.

رئیسی همچنین گفت: سفر من به روسیه پر ازلبخند بود، ولی اگر سفر فقط لبخند باشد که نفعی برای مردم ندارد. مساله ما نفع مردم است و در جلسه با رئیس جمهور روسیه با محوریت منافع مردم ایران صحبت کردیم. بعد از دیدار من و رئیس جمهور روسیه، وی به وزرا گفته بود سریعا تصمیمات اجرایی شود. من هم چنین دستوری به وزرای خود دادم تا آثار ان برای مردم روشن شود.

وی تاکید کرد: هر دو کشور اشتراک نظر دارند که باید سلطه دلار پایان یابد و با پول دو کشور تبادل شود.برای تکمیل فاز دو توسعه نیروگاه بوشهر، صادارت محصولات کشاورزی و واردات کالاهای استرتژیک ، حذف تعرفه‌ها و تکمیل کریدور  مسیر شمال به جنوب کشور تصمیماتی گرفته شد که در جهت منافع مردم بود. درباره مسایل منطقه ای و بین‌الملل هم گفت وگو کردیم.


رئیس جمهور درباره مذاکرات وین نیز خاطرنشان کرد: درخواست مذاکره مستقیم از سوی آمریکا جدید نیست و مدت‌هاست مطرح شده است، ولی تا الان با آمریکا مذاکره نکرده ایم،  اما چنانچه در طرف مقابل آمادگی رفع تحریم ها وجود داشته باشد، جا برای توافق وجود دارد.

 وی در ادامه این گفت وگوی خبری با اشاره به سهم بانک‌ها در تولید و خدمت به مردم و وسودآوری از سوی بانک‌ها ، تصریح کرد: تاکنون به نقش اول  و دوم بانک ها کمتر توجه شده است و بیشتر بانک‌ها دنبال تامین منافع خود بودند. نقدینگی بانک‌ها باید به سوی تولید برود، اما اگر در جامعه توزیع شود، مشکل ایجاد می کند و مثل سیل بنیان کن است، مگر اینکه نقدینگی مدیریت شود. نظر ما این است که باید تسهیلات به سهولت به دست مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: درباره تسهیل پرداخت وام جلسه داشتیم و تاکید کردم این تصمیمات باید اجرایی شود. گفته ام با هر شرکتی با تصمیمات دولت همراهی نکند، برخورد شود. این نمی شود بانک یا شرکتی با میل خود و بدون توجه به تصمیمات دولت عمل کند. خواهش من این است بانک‌ها به تصمیمات عمل کنند و من این اراده را در بانک‌ها دیده ام.

رئیسی درباره تکلیف وام ازدواج در سال آینده گفت: حتما وام ازدواج برقرار است. 

وی همچنین درباره ساخت مسکن افزود: ساخت مسکن وعده دولت و تکلیف قانونی است. در چهار سال باید چهار میلیون مسکن بسازیم و بنای عمل به وعده دارم و دولت ما صادق الوعده است.

وی درباره برنامه دولت برای کنترل اجاره بهای مسکن نیز اظهار کرد: کارگروهی مامور شده اند تا در این زمینه تصمیماتی داشته باشند. اجاره بها نگرانی خانواده هاست و دولت باید مساعدت داشته باشد. کارگروه باید برنامه خود را ارائه کند تا دولت آن را اجرایی کند، البته این تصمیم موقت راه حل مسکن است. مشکل زمین نداریم و آماده سازی زمین‌ها مدتی زمان برده است. اساس کار این است که باید مسکن سازی کنیم تا قیمت و اجاره بهای مسکن کنترل شود. گفته ام میزان پیشرفت در ساخت مسکن به اطلاع مردم برسد.

رئیس‌جمهور درباره مقاومت برخی دستگاه های دولتی در برابر فروش اموال دولتی برای تامین بودجه مورد نیاز دولت نیز گفت: ما براحتی اموال را از دستگاه‌ها می گیریم. البته آنها به سهولت اموال را واگذار نمی کنند. در دولت تصمیمی گرفته نمی‌شود یا اگر تصمیمی گرفته شد باید به جد دنبال شود. الان کار شروع شده است. الان فرار مالیاتی دنبال شده و مودیان مالیاتی شناسایی شده اند.قرار نیست درآمد از کارمند گرفته شود، بلکه با فرار مالیاتی مقابله می‌شود. مبلغ سنگینی فرار مالیاتی داریم، عده ای درآمد نجومی دارند اما فرار مالیاتی می کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد تورم زیادی بوده ایم، گفت: بنای ما کنترل تورم است. کنترل تورم در گرو این است که نقدینگی را مدیریت کنیم، رشد اقتصادی داشته باشیم و کسری بودجه نداشته باشیم. اینکه رشد ۸ درصدی را هدف گرفته ایم برای مدیریت نقدینگی است و اینکه از بانک مرکزی استقراض نداشته باشیم. در این ماه ها هم همینگونه اقدام کرده ایم.من بنا ندارم بگویم چه چیزی تحویل گرفته ایم اما بودجه با رویکرد رشد اقتصادی تهیه شده است. الان نشانه های رشد اقتصادی در حال نمایان شدن است. دولت به این مسائل حساس شده است. 
رئیسی با اشاره به وضعیت قیمت ها در بازار  خاطرنشان کرد: کنترل قیمت‌ها مساله مهم است که ستاد تنظیم بازار چنین مسئولیتی دارد. دولت در کنترل قیمت فولاد و سیمان موفق شده است، قیمت برخی کالاها هم کاهش یافته است. بسیاری از کالاها دلاریزه نشده است، ولی گران شده اند که دولت موظف به کنترل قیمت این کالاهاست. دولت استانداران را در این زمنیه موظف کرده است تا بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه تبعات حذف ارز ترجیحی را مدیریت می کنید، تصریح کرد: برای دولت سیزدهم ارز ترجیحی باقی نمانده بود و دولت قبلی همه آن را مصرف کرده بود. من هم غافل گیری را نمی پسندم و چنین چیزی در قاموس من نیست و شوک به بازار را هم نمی پسندم. ارز ۴۲۰۰ تومانی در مقطعی برای حل مشکلی ایجاد شد، اما مشکلات جدی ایجاد کرده است که باید دو سه سال قبل مشکل حل می شد ولی نشد زیرا زمینه های فساد و رانت در این ارز وجود دارد.

رییس جمهور اضافه کرد: در این زمینه باید اجماع نسبی میان دولت و مجلس وجود داشته باشد. نخبگان و مردم باید اقناع شوند. باید تبعات ارز ۴۲۰۰ تومانی برای مردم به خصوص اقشاز ضعیف جبران شود. باید ارز به مردم داده شود نه واردکننده. باید مبلغی به مردم در ازای افزایش قیمت ها داده شود که بهتر است به شکل کارت خرید باشد. درباره حذف یارانه نان و دارو برنامه نداریم. خط قرمز ما معیشت مردم است اما اصلاحات اقتصادی از ضرورت های کشور است و باید سال‌های قبل انجام می شد.
وی درباره وضعیت بورس و ضرر مردم در این بازار گفت: ما میراث دار دولت قبلی در این زمینه شدیم. عده زیادی با تبلیغات وارد بورس شده بودند که سهامداران خرد بودند. من تاکید کردم بورس نباید قلک تامین نیاز دولت شود. راهکارهای برون رفت از وضعیت بورس مشخص شده است و مردم بدانند دغدغه آنها دغدغه ما هم هست و تا وقتی مردم احساس آرامش کنند، برای حل مشکلات اقدام می‌کنیم. تیم اقتصادی دولت به نتایجی رسیده اند که فردا صبح وزیر اقتصاد راهکارهای برون رفت از مشکلات بورس را به مردم اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل تورم حقوق و مزایا کفاف زندگی مردم را  نمی دهد، گفت:‌ دولت قبل  لایحه ای برای متناسب سازی حقوق داد، اما منابع آن مشخص نیست. چرا این لایحه در ماه‌های آخر دولت قبل داده شد؟!

وی افزود: مردم به حق می گویند که حقوق آنها کفاف نمی دهد. یک راه این است که هر اداره دنبال حل مشکلات کارکنان خود باشد ما هم باید در دولت به فکر همه مردم باشیم که راه آن عدالت در پرداخت است. ما تیمی را مامور کردیم تا نظام هماهنگ پرداخت تهیه شود، ولی نه مثل نظام هماهنگ قبلی که ناهماهگی آن بیشتر بود. این نظام باید شفاف باشد. اگر این نظام عادلانه را نداشته باشیم، باید به نظام چانه زی متوسل شویم. اقشار مختلف درست می گویند که حقوق آنها کم است اما من به همه اقشار و کارکنان دولت می گویم که به مشکل نظام ناعادلانه پرداخت واقف هستیم و بنابراین لایحه ای در این زمینه در حال تهیه است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آلودگی هوا از نگرانی های مردم است و به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده ام که توجه به ناوگان حمل و نقل شهری را در اولویت قرار دهد، تصریح کرد: گفته ام آسیب شناسی در این زمینه دنبال شود. هوای پاک از حقوق مردم است که حتما باید دنبال شود. به استانداران و دستگاه های موظف تاکید کردم که این مشکل را دنبال کنند. تاکید دارم که نوسازی ناوگان حمل و نقل هم دنبال شود.
وی درباره رویکرد دولت نسبت به انتقادات بیان کرد: دولت از انتقاد استقبال می کند اما برخی اظهارنظرها با واقعیت هم‌خوانی ندارد من نمی خواهم واژه بی انصافی را بگویم. نقاط قوت دولت نقطه ضعف جلوه داده می شود. دولت بنا بر شایسته سالاری گذاشته است. قرار ما انتقال اتوبوسی نیست.

وی ادامه داد: برخی اعضای دولت در کابینه با یکدیگر آشنا شدند و از قبل عضو حزب  و گروه مشترک نبودند. من گفتم 5 نفر را نام ببرید که درباره آنها انتصاب فامیلی انجام شده است اما پاسخ دادند که رسانه‌ها بیان کرده اند.  نگاه کنید به دولت های گذشته و این دولت را با دولت‌های قبل مقایسه کنید. از نقاط قوت دولت حساسیت درباره انتصابات است که براساس روابط فامیلی نباشد. البته اگر تذکری داده شود باید دنبال شود.

رئیسی درباره انتقاد از سفرهای استانی خود، گفت: آقایان لذت ارتباط با مردم را تجربه کنند. من لذت می برم از کرملین به کرمان می‌روم. مردم این را بدانند که ما هم به مسائل کلان می‌پردازیم و شش روز در سطح ملی کار می کنیم و یک روز به استان‌ها سر می زنیم تا مشکلات مردم را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: دولت ما مردمی است و باید با مردم ارتباط داشته باشند و این روحیه در دولت وجود دارد اما عده‌ای درباره این نقطه قوت دولت، می گویند چرا به استان ها رفتید؟ چون چند بار اطلاع رسانی به هنگامی انجام نشده است، می گویند تیم اقتصادی هماهنگ نیست، اما این تیم هماهنگ است. شاید اختلاف نظر وجود داشته باشد اما وقتی تصمیمی گرفته شود همه آن را اجرا می کنند. این انتقاد  را قبول دارم که چرا انتصابات کند انجام می شود. گفته ام هرشخصی شاسیته است به کار گرفته شود و هرکسی که بانی وضع موجود است به کار گرفته نشود.

وی ادامه دار: از اعضای دولت قبلی در دولت ما هم وجود دارد چون افراد شایسته ای هستند. ما از انتقاد استقبال می کنیم اما در نظر بگیرید دولت در چه شرایطی کار را به عهده گرفت، من نمی خواهم درباره شرایطی که دولت کار را بر عهده گرفت، بگویم چون مردم را نگران می کند.

رئیسی همچنین درباره تصمیمات دولت برای مقابله با امیکرون تصریح کرد: امروز به لطف خدا و کمک مردم، ابتلا و فوتی های کرونا بسیار کاهش یافته است. این موفقیت بزرگ دولت و مردم است که باید شکرگذار خدا بود و باید از آن صیانت کرد. اگر دستورالعمل ها رعایت نشود، مجبور به اعمال مجدد محدویت ها هستیم، زیرا ما احساس خطر می کنیم. جان و نان مردم برای ما اهمیت دارد. حتما مردم دستورالعمل ها را رعایت کنند.


وی در ادامه خطاب به مردم و جوانان خاطرنشان کرد: به مردم و جوانان عرض می کنم که امیدوار باشید زیرا روزنه های امید بسیار زیاد است. من احساس گشایش و امید می کنم. وظیفه ما هم خدمت به مردم است. ما  با قوت پیش خواهیم رفت و هیچ مانعی را به رسمیت نمی شناسیم.
رئیسی در پایان گفت: برای تیم ملی فوتبال آروزی موفقیت دارم و به خانم‌های جوان ورزشکار بابت رعایت حجاب در مسابقات بین المللی و کسب موفقیت‌هایشان تبریک می گویم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • سانسورچی
    5

    آره آقای رئیسی حتما آمریکائی‌ها هم مثل پوتین میخاد تحویلت بگیره و از چند متری نزدیکتر نشه بهت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جناب رییسی :حرف شما در رابطه با حذف ارز۴۲۰۰و کمک به مردم ،متین است ،ولی چرا کارت اعتباری برادر!!؟؟
      تو دولت قبلی همین طرح عمل و اجرایی شده ،ولی شکست خورده و مشکلات زیادی برای جامعه ،بازار و مردم پیش امد!!
      ایا بهتر نیست ،که هذینه حذف مبالغ برخی کالاها که ارز به انها تعلق دارد را محاسبه و به صورت مستقیم و نقدا پرداخت کنید؟
      این کالاها ،مایحتاج ضروری مردم هستند ،چه مردم بخواهند چه نخواهند مجبور به خرید ان هستند ،پس بهتر نیست ،به صورت نقدی به مردم پرداخت شود؟
      هم شما و هم مسوولان و هم مردم ،مشکلاتی که در دولت قبل بابت پرداخت (کارت یارانه)به مردم صورت گرفته را فراموش نکردند ،پس بهتر نیست در بازار هرج و مرج و خللی ایجاد نشود ؟
      بهتر نیست ،اقای رییس جمهور؟؟؟؟؟

    • عدالت
      1

      اقای رییسی ،در طول چندین سال ،یارانه های نقدی مردم ثابت بوده و تغییری نکرده !و کالاها و حاملها چندین برابر!!
      پس بهتر نیست مبلغ یارانه های نقدی افزایش یابد؟؟؟!
      ایا بهتر نیست ،اقای رییسی ؟

    • ناشناس
      0

      اقای رییسی ،شما به فکر مردم هستین و شکی در ان نیست ،پس بهتر نیست ،به فکر افزایش یارانه های نقدی مردم بشوید!؟
      ایا این درخواست مردم،از دولت و مجلس ، بابت تعدیل و افزایش یارانه های نقدی ،ناحق است!!!!؟؟؟؟؟
      پس بهتر نیست به فکر باشید؟!؟؟

    • ناشناس
      0

      اقای رییسی :دولت قبلی هم برای کمک به مردم ،(کارت یارانه)را پیشنهاد و در عمل انجام شده ولی با شکست و اعتراض شدید مردم و هرج ومرج بازار رو برو شد ،بهتر نیست ،کاری که قبلا باعث ملال و رنجش مردم شد ،را شما تکرار نفرمایید ،و مستقیما و نقدا به مردم بدهید!؟ایا بهتر نیست عزیز؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    12

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم.

  • ناشناس
    6

    روحانی بهتر از تو بود ترامپ و اوباما یه مقداری منتظر اون میموندن جواب تلفن بده تو رفتی جلوی پوتین اون هم عین لات سر کوچه با تو رفتار کرد برات متاسفم خدمتکار ارباب پوتین


  • بهروز جعفری
    4

    مذاکره به نفع مردم ایرانه

  • ناشناس
    15

    صحبت های رئیس جمهور حاکی از به نتیجه رساندن مذاکرات و همزیستی در سیاست خارجی با کشورها است که دیدگاه نشان می دهد از زمانیکه دولت سیزدهم سر کار آمده بدنبال حل مشکلات ... داخلی کشور است و در حال حاضر به نقطه ای از ادامه مذاکرات رسیده ایم که باید رو دررو با خود آمریکا وارد مذاکرات شویم و سریعا نسبت به برداشتن تحریمهای ظالمانه باشیم اگر چه سیاستگذاران آمریکایی خواهان حل مشکلات تحریمی نیستند و می خواهند به آن کش بدهند و یا ان را طولانی کنند مذاکره مستقیم با خود آمریکائی ها به طرفین مذاکره کنندگان نشان خواهد داد که ما بدنبال برداشتن تحریمها هستیم این موفقیت در خود آمریکا حزب دمکرات را در بین سیاستمداران جایگاهش را بالا خواهد برد و چنانچه با یک موفقیت پیروزمندانه پیش رود در دور دوم انتخابات باز پیروزی از ان حزب دمکرات خواهد بود که تاثیرگذارترین بر ماندن حزب دمکرات بر قدرت سیاست های جمهوری اسلامی در منطقه خواهد بود لذا تعامل و هماهنگی های استراتژیک به مسئله کمک شایانی خواهد نمود شاید به ذهن متبادر شودکه تعدیل در سیاست ها و پرداختن به داخل نقطه قوت این تعاملات خواهد بود و بنظر می رسد که این نوع از دیدگاه در آینده ای نه چندان دور آوردن سرمایه گذاران خارجی به داخل کشور و استفاده از پتانسیل های آنها سیاستهای ایران را به جلو خواهد برد خوشبختانه هم اکنون این هماهنگیها در داخل کشور بین دستگاههای دولتی کشور بوجود آمده و دیگر خارج از چارچوب سیاست های تنظیم شده عکس العملی اتفاق نخواهد افتاد به امید گشایش در سیاست های رفع تحریمی

  • ناشناس
    6

    اقای ریسی اینقدر لاف نزن عمل کن مملکت ازدست رفت البته اگر براتون ایران مهم باشه فکر کنم کشورهای عربی بیشتر مهم باشن

  • ناشناس
    2

    مبلغی به عنوان کمک هزینه بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ میخوان بدهند ، بعد از مدت کوتاهی قیمت کالاها بالا می ره ولی اون مبلغ کمک هزینه ثابت می مونه ، مثل یارانه های احمدی نژاد که با این تورم و گرانی ها هنوز ۴۵۵۰۰ هست و هیچ کمکی به معاش مردم نمی کنه.

  • ناشناس
    2

    روسیه مجوز مذاکره مستقیم با امریکارا به رییسی داد.ای سیاست نداران گول این پوتین را نخورید اینها دنباله روسیاست همان روسیه تزاری هستند که با کلک ودغل در زمان قاجاریه سرزمین تاجکستان را باحیله وجنگ گرفت وبعد با جنگهای ناجوانمردانه با هماهنگی دولتهای فرانسه پلید وانگلیس نابکار سرزمینهای طلا خیز ایران را طی عهد نامه های زورکی که به ایران تحمیل کردن این سرزمینها را از ایران جدا کردند به کتاب تاریخ جنگهای ایران وروس نوشته میرزا محمد صادق وقایع نگار که خودش در ان زمان در دربار قاجار بوده حکایت می کند.

  • هموطن
    2

    این اقا ریسی نه تنها ریس جمهور ایران،،بلکه ایشان را باید ریس کل دنیا کرد،از بس کاردان است.اخر مرد مومن جنابعالی دقیقا داری چیکار می کنی؟ قیمتها همینطور انقلابی،محکم رو دور تند افتاده بالا رفته،،و هیج کسی مسولیت به گردن نمی گیره..واقعا باید از دست امامه به سرها باید کره مریخ پناه برد.

  • ناشناس
    2

    با این آقا رانت خودرو مسکن گرانی ها چند برابر شده دزدی از سرمایه ملت تو بورس کار هر روز رانت استخدامی.واستخدام رسمی یه عده به اسم سهمیه دار ها هم مخصوصا در دانشگاه علوم پزشکی رسم شده کارمند بیست ساله قرار دادی بعد آقایون نیروی طرح رو نیامده استخدام دیگه جایی برا استخدام بقیه فارغ التحصیل ها نیست بهترین ها مهاجرت میکنند

  • ناشناس
    0

    پول به بانک ها بده تا انها هم به مردم بدهند، سپرده های بانک ها متعلق به مردم هستند و دولت حق ندارد در خصوص انها دستور بده و زور بگوید،در ثانی اگر صداقت دارید بگویید بانک ها بدون معدل حساب وام بدهند به جرات می گویم ۹۰ درصد مردم قادر به استفاده از این شو اف جدید دولت نیستند،چون هم باید معدل داشته باشند و هم اعتبار سنجی که شرایط بسیار سختی دارد چرا حقیقت را از مردم پنهان می کنید،در ضمن بانک ها تو این ۴۲ ساله قلک حکومت بوده و هستند چطور این سید محرومان بر خلاف واقعیت می گوید بانک ها در گذشته به وظایف خودشان عمل نکرده اند.با کارهای غیر علمی و دستورات ویرانگر،تمام بانک ها را ورشکسته و زیان ده کرده اید،لطفا بروید ترازنامه بانک ها را ببینید،چطور این آقا میگه بانک ها فقط دنبال سود آوری هستند؟؟؟کدام سود؟؟؟حتما منظورش بانک های کره مریخ است،؟؟؟

  • حاج س طوسی
    0

    اربابتان پوتین شماها را برای بازی با غرب میخواهد. اگر راست میگی تا چند وقت دیگر آثار سفرت به روی سفرهای خالی مردم می آید؟

  • صبا
    0

    اقای رییسی ادم باید منصف باشد در این پنج ماه که شما تشریف اوردید هیچ کار مثبتی وجود نداشته ودستاوردی بجز فلاکت وتورم وگرانی نداشتید دقیقا باندازه یکسال روحانی تورم ایجاد کردید البته در مورد کرونا مثبت بوده انهم بلطف واکسن چینی که در این مورد بنظر من معاون اول شما در زمان روحانی سیاسی کار کردند وباعث مرگ هزاران ادم بیگناه هستند و مفسد هستند وباید دادگاهی شوند همانطور که معاون روحانی باید جواب پس دهد بامید انروز

  • ناشناس
    0

    تورم نتچه جهش قیمت دلار. رئیسی باید تضمین بده که هیچ تورمی نمیشه .راه فرار دولت رو ببندید .

  • ناشناس
    1

    خوشم میاد خبر فوری تیترها ش ازمیان تمام جملات رئیسی یک جمله را انتخاب کرده یه جمله انحرافی اضافه میکنه که درعمل هزار مانع داره تا به واقعیت برسه، بنده خدا گفت اگر تحریم‌ها را بردارد امکانش هست دراین مورد بحث کنیم. خوب بنویس رئیسی گفت تازمانی که تحریم‌ها برداشته نشود امکان گفتگو وجود ندارد. خوب حالا چه کسی باید چراغ راسبز کند؟ رئیسی یا بایدن؟ یعنی چه کسی باید تحریم‌ها را بردارد تا تازه چراغ سبز شود؟ حالا کجا رئیسی چراغ سبز نشان داده؟

  • حسین
    0

    فقط شعار و حرف
    همه از اول همین حرفها رو تکرار میکنید در عمل نیاز ب یکسری تغییرات در بعضی از حوزه ها وجود داره ک از عهده شما خارجه

  • مجید عبوسی
    0

    شما رفتی روسیه که ۵۰۰۰دانشجویی که نتوانستن در کشور عزیزمون کرسبی تحصیل در رشته پزشکی را کسل کنند چون درس بخوون نبودن اما بچه پولدار بودن و غیر انتفاعی و با پول و کلک دیپلمشون را گرفتند و الان اونجا پزشکی میخوانن یا چه کثافتکاری از پول این بچه درسخونهای بیچاره میکنند بیاری توی ایران و بگو من کاری کردم. تو برای این رانتها رفتی روسیه!!! آقای رییسی تو که فکر نداری ولی لااقل وجدانت را تمرین بده شاید بیدار بشه!!!!

  • ناشناس
    0

    میخواه در عمل نشون بده امریکا دورغگو و ریا کاری بیش نیست

  • بیله واری
    0

    از شریعتمداری چه خبر؟؟؟!!!خبری ازش نیست؟؟؟!!!ساکت است چرا؟؟!!

  • شرمنده ملت
    0

    شما و حرفهای تکراری !! این سکانس آخوند ریسی

  • مولوی
    0

    تا چند ماه پیش حرف نظام این بود که:
    ای آنکه مذاکره شعارت
    استخر فرح در انتظارت
    اون موقع کسی که حرف از مذاکره میزد در حکم محارب با خدا بود.
    الان ظاهرا ورق برگشته و نظام دنبال یک نرمش قهرمانانه دیگه است.
    آخه لامصبا!!!
    چرا ملت را اینقدر عذاب دادید.شما که میدونستید با وجود تحریمها کشتی زنوگی خودتون و ملت به گل میشینه چرا از همون اول نرفتید سراغ مذاکره.حقا که خائن به ملت و مردمید.

  • خدا
    0

    انقدر ملت و دولت پوتین بهت خندیدن که فکر کردی لبخند بوده

  • 1

    هرگاه رفتار آمریکا با ایران بیشتر خصمانه بوده، زمینه برای مذاکره از بین رفته است؛
    اکنون زمان اعلام مذاکره مستقیم نبود!
    اکنون زمان اعلام مذاکره مستقیم نبود!
    بحث مذاکره مستقیم خیلی وقت است که مطرح بوده و همیشه موافقان و مخالفانی داشته است. بسیاری از تحلیلگران با اشاره به اینکه اختلاف اصلی در قضیه برجام بین ایران و آمریکاست ،معتقدند تا این دو مشکلات مربوط برجام را مستقیما حل نکنند، گره از این کار باز نخواهد شد.

  • ناشناس
    1

    بالاخره عقلتان کار کرد

  • ناشناس
    1

    ضرب المثلی است که می گوید نه قم خوب است نه سمنان ... حکومت از آن کسانی خطاست که از دست شیادی و بد ذاتی شان دست ها بر خداست. ملاها آماده اند برای ویرانی و فساد نه آبادی و توسعه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مُلّا،آخوند،استاددانشگاه،زن،مرد،روستایی،شهری و.... همه ایرانی و از یک ریشه و خاک هستیم و برای آبادانی ایران باید تلاش کنیم.

  • خسته
    0

    آمریکا ریس ارباب کدخدا سوپرمن وبزرگ جهانه بعضی هنوز در توهم قدرت و مقاومت هستند

  • ناشناس
    0

    روسیه از ابتدا در مذاکره دلال برای ایران و آمریکا بوده است.

  • فریاد
    0

    آمریکا آمریکا ست قدرت اول اقتصادی و نظامی دنیاست آمریکا قدرت اول فن آوری دنیاست آمریکا آمریکاست اما ما توهم توهم توهم

  • ناشناس
    1

    تمومه ماجرا الکی دست و پا میزنید مردم
    را ندارید گند زدید تمام دنیا پشتتون باشه
    بی فایده است

  • شرمنده ملت
    0

    آقای ریسی الان تو حاکم بزرگ برای مذاکره با قدرت اول دنیا التماس کنید شما فقط مردم رو داشتید آنها هم شمار ول کردند

  • ناشناس
    0

    شما که اینقدر نگران رشد جمعیت هستید تا معاش مردم درست نشود جمعیت زیاد نمی شود فقر خط قرمز است نه مذاکره اگر منطق قوی باشد مذاکره با شیطان هم ترس ندارد

  • سانسورچی
    0

    آقای رئیسی ظاهرا فراموش کرده اید که مشکلات بورس را حداکثر ظرف دو ماه حل خواهید کرد پس چه شد؟؟؟؟

  • قلدرناک
    0

    اینکه ۴۳سال از جیب و شکم ملت بزنی وبدزدی و بگی من دارم با آمریکا مبارزه می کنم دیگه تموم شده

  • آمریکا اول باید از مردم ایران عذرخواهی کند
    6

    آمریکا اول باید از مردم ایران عذرخواهی کند

    نظرات شما -
    • فریاد
      0

      خخخخخخخخخ

  • تقی معمولی
    0

    آقای رئیسی شما هم مثل دولت قبل همه امیدتان به مذاکرات است و همه کابینه منتظرند تا زودتر مذاکرات نتیجه برسد وآنها از آب گل آلود ماهی بگیرند
    البته در جهان امروز چاره ای جز تعامل با دنیا نیست

  • ناشناس
    1


    آمریکا باید از مردم ایران عذرخواهی کند
    او بايد در وهله اول به برجام برگردد و تعهدات را عملياتي کند، سپس از مردم ايران به دليل خسارات وارد شده عذرخواهي کند.

  • دولت آمریکا از مردم ایران عذرخواهی کند و تحریم ها را از بین ببرد
    1

    آمریکا باید به برجام برگردد و از مردم ایران عذرخواهی کند و تحریم ها را از بین ببرد.

  • فرزند جانباز
    0

    یه عده زمان روحانی به پیاده روی ظریف و جان کری اعتراض کرده بودن الان خودشون هوس پیاده روی کردند. مبادا گدا معتبر شود

  • بوق زدن ممنوع
    0

    آقای رئیسی سرتون رو کردین زیر برف و فکر کردین
    و فکر کردین کسی شما را نمیبیند چند نمونه از انتصابات فامیلی در دولت شما فقط امیدوارم که کمی حیا کنید
    ۱.داماد محسن رضایی مدیر عامل بانک شهر

    ۲.مهدی رحیمی باجناق پسر غلامعلی حدادعادل روابط عمومی دفتر رئیس جمهور
    ۳. زینب کدخدا دختر خاله همسر ابراهیم رئیسی رئیس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی
    ۴. حجت عبدالملکی وزیر کار برادر همسر خود را به عنوان دستیار ویژه وزیر کار منصوب کرده است.
    ۵.الهام اکبری همسر احمد نادری نماینده تهران مشاور وزیر ارشاد در امور آموزش‌های شهروندی
    ۶.حسین عامریان فرزند لاله افتخاری نماینده اصولگرای مجلس است که درست یک هفته بعد از آنکه مشی دولت رئیسی را مشی پیامبر توصیف کرده بود، به سمت ریاست موسسه صندوق حمایت رسید
    ۷.در وزارت نفت جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، رضا کاظم‌نژاد باجناق خود را به سمت مدیر پژوهش و فناوری شرکت کرده. در نمونه دیگر جعفر سالاری‌نسب برادر همسرش را هم مدیر تامین و توزیع شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرده است
    ۸.انتصاب آقای علی عسکری در پتروشیمی خلیج فارس بدون یک روز سابقه کاری و رشته تخصصی
    ۹. در وزارت بهداشت که به آقای قالیباف که تحصیلاتش در رشته جغرافیایی سمت داده شده

  • ناشناس
    0

    امروز داشتم فاکتور خرید پارسال را نگاه میکردم
    پارسال همین موقع لوبیا چیتی گرفته بودم 25 تومان
    بعد از یک سال روی کار امدن شما شده
    50 هزار
    و همه چی دقیقا دو برابر شده یعنی 100 درصد افزایش قیمت
    حالا منتظر عدالت شما هستیم در افزایش حقوق کارگران بدبخت

  • ناشناس
    0

    دستور دادم گفتم امر کردم بشود .همه مشکلتون اینه که فکر میکردی قبلیها الدورم بلدورم بلد نبودند پس مشکلات حل نمیشد .نه عزیزم اگه با اوامر ملوکانه مشکلی حل میشد قبلیها میکردند .

  • نامید ازآینده
    0

    مذاکره مستقیم باآمریکا به نفع مردم است ببینید کشورهای عربی که رابطه آنها باآمریکا خوب است چقدر از ماجلوتر هستن مردمانشان در رفاه وآسایش هستن چقدر ماحسرت زندگی آنها بخوریم واقعآ ایران آباد کردی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها