دانشگاه دولتی مسکو به رئیس جمهور کشورمان دکترای افتخاری اعطا کرد

دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو در مراسمی به رییس جمهور کشورمان اعطا شد.

دانشگاه دولتی مسکو به رئیس جمهور کشورمان دکترای افتخاری اعطا کرد

دانشگاه دولتی مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های روسیه و جهان به پاس تلاش سید ابراهیم رییسی برای گسترش روابط ایران و روسیه به ویژه در زمینه توسعه علم، دانش و فناوری، دکترای افتخاری خود را به رییس جمهور کشورمان اعطاء کرد.

پرفسور سادنویچی به نمایندگی از هیئت رییسه دانشگاه دولتی مسکو ، دانشنامه دکترا و مدال افتخار این دانشگاه را به رییس جمهور کشورمان اعطا کرد.

بر اساس رسمی قدیمی، دریافت کنندگان دکترای افتخاری این دانشگاه به دو سوال رییس و اعضای هیئت رییسه پاسخ می‌دهند و رییس جمهور کشورمان نیز در مراسم دریافت دانشنامه دکترای افتخاری به سوالات مطرح شده پاسخ داد و گفت: تجربه نشان داده که می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ملت ایران نیز از دل تحریم‌ها به علوم مختلف، دانش و فناوری‌های پیشرفته دست پیدا کردند.

رئیسی افزود: سهم شرکت‌های دانش بنیان ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته و به عنوان یک زیست‌بوم در تمام عرصه‌های علم و فناوری، فعال هستند.

رییس جمهور کشورمان گفت: ما در یک برهه تاریخی در روابط دو کشور قرار داریم و همگرایی ایران و روسیه میتواند به همگرایی کشورهای منطقه منجر شود. مبارزه با سیاست یکجانبه گرایی، بی‌ثبات کردن کشورها، تروریسم، جرائم سازمان یافته، با همکاری و همگرایی قابل دستیابی است. روابط خوبی بین ایران و روسیه وجود دارد و به سوی پیشرفت حرکت می‌کند.

رییسی افزود: توافق‌های خوبی بین دو کشور انجام شده است و به این مساله هم توجه داریم که اساس همه این‌ها، تعمیق همکاری‌های علمی و دانشگاهی است.

منبع: قدس آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    درس نخوده دکتری گرفت

  • خواننده مطلب
    0

    اتفاق مبارکی است. البته من شنیدم برخی از مسئولین کنونی حتی قبل از انقلاب در دانشگاه های روسیه دوره دیده و فارغ التحصیل شده اند

  • ناشناس
    0

    ایشان باید حداقل فوق دیپلم را دانشه باشه که دکترای افتخاری بگیره تازه بعضی از دانشگاه های برجسته و سرشناس برای اعطای دکترای افتخاری حداقل فوق لیسانس را لازم می‌دانند حالا ایشان که اصلا تحصیلات آکادمیک ندارند و اول باید تحصیل حوزوی را به تحصیل آکادمیک تبدیل کنند ضمن این که دیپلم هم ندارند

  • ایرانی اصیل
    0

    در کشور ما اتفاقات عجیب غریب زیاد می افته، با شش کلاس سواد ‌دکتری میگیری، یک دفعه دکل نفتی با اون عظمت غیب میشه،اسم کشور رو باید گذاشت کشور عجایب غرایب

  • مش جمعه
    0

    دکترای جعلی نباشه.

  • ناشناس
    0

    لااقل صبر می کردند که ایشان دوره متوسطه اول را تمام می کرد.

  • ناشناس
    0

    حالا شد دکتر

  • یکی از مردم
    0

    کاش منم تا ششم بیشتر نخونده بودم!!!قدیما میگفتند کچلا شانس دارند ولی الان که میبینیم آخوند بخصوص بیسواد شانسش سر به فلک گذاشته!

  • ایرانی
    0

    دیگه نگید کلاسه ششمی .دیگه راستی راستی دکتر شده!!!!!!!!!!!!!!!! چه پلان دوزی هستند این روس های نا نجیب...

  • ناشناس
    0

    ای بابا کلکسیون دکترا درست کند .تو گینس هم ثبت بشه 6 کلاس سواد و این همه دکترا !

  • ناشناس
    0

    اگر خودش سی سال زحمت میکشید و در کنکورهای سراسری، و دکتری شرکت میکرد و قبول میشد، و با تلاشهای زیاد، خودش دکترا می‌گرفت و بعد رییس جمهور میشد، دیگه نیازی به این مراسم تشریفاتی آلوده به حرام نداشت. آخه یکی نیست بگه، مدرک افتخاری با مدرک جعلی فرقش چیه؟

  • فرزند ایران
    0

    به به.
    اولین دکترا در سفر به تاجیکستان
    دومیش در سفر به مسکو
    رییسی دو تا دکترای افتخاری دیگه بگیره راستی راستی باورش میشه دکتره.
    این جماعت هم میبینن رییسی بنده خدا تا کلاس ششم بیشتر نخونده میگن یه دکترای افتخاری بهش بدیم عقده ای نشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها