سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

همه چیز برای رسیدن به توافق خوب آماده است/ دست مذاکره‌کنندگان در وین پُر است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که شرایط برای رسیدن به یک توافق خوب آماده است، گفت: ما زیر بار توافق بد نمی‌رویم، علائم هم نشان می‌دهد که طرف مقابل از هدف تحمیل توافق بد ناامید شده است و خوشبختانه در میدان جمهوری اسلامی ایران بازی می‌کند.

همه چیز برای رسیدن به توافق خوب آماده است/ دست مذاکره‌کنندگان در وین پُر است

محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: مذاکرات روی ریل خود افتاده و اکنون بر روی پرانتزها بحث و بررسی می‌کنند، پرانتزها بدان معناست که طرفین در چه زمانی چه کاری انجام دهند.

وی توضیح داد: شیوه غربی‌ها این است که فشار آورده و با اعمال فشار بیشتر یک قدم رو به جلو حرکت کنند اما دست جمهوری اسلامی ایران در این دوره پر است، ما از تحریم‌ها عبور کرده و یاد گرفته‌ایم که چطور با تحریم‌ها کشور را براساس ظرفیت داخلی اداره کنیم.

عباس‌زاده با تاکید بر این‌که دست مذاکره‌کنندگان پر و پشت آنها گرم است، تصریح کرد: مذاکرات به خوبی و براساس مطالبات قانونی و عادلانه ما پیش می‌رود، ما عهدشکنی و بی‌توجهی به تعهدات نداشتیم و سوء سابقه‌ای در پرونده‌مان نداریم. مقاومت جمهوری اسلامی در مذاکرات و قدرت ایران ما را به توافق خوب می‌رساند همه چیز برای توافق در وین آماده است اما طرف مقابل می‌خواست به ما توافق بد را تحمیل کند که این خط قرمز ماست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما زیر بار توافق بد نمی‌رویم، علائم هم نشان می‌دهد که طرف مقابل از هدف تحمیل توافق بد و یک طرفه به جمهوری اسلامی ایران ناامید شده و خوشبختانه در میدان ایران بازی می‌کند. همه چیز برای رسیدن به توافق خوب آماده است مشروط بر این‌که طرف مقابل حسن نیت و جدیت داشته باشد.

عباس زاده مشکینی در پایان گفت: شرط ما لغو تحریم‌هاست و برای آن هم مذاکره می‌کنیم و موضوع دیگری را نمی‌پذیریم، چون ما در چارچوب پادمان فعالیت‌های هسته‌ای را انجام می‌دهیم این طرف مقابل است که به دنبال محدودیت‌ها است، مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    زیر بار توافق بد نمی روید یا اربابان چین و روسیه اجازه نمیدن که منافعشون از ایران زیر سئوال بره چون شفافیت توافق برای مردم که معلوم نیست و همه کاراتون مخفی کارانه است

  • کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    1


    همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
    همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
    کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
    متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
    جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟

  • 1


    در پاسخ به ژان ایو لودریان بی ادب وزیر خارجه فرانسه جنایتکار
    و این در حالی است که فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی از سال 2015 تاکنون در نقض توافق هسته ای کنار آمریکا جنایتکار بوده است.
    و این در حالی است که فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی از سال 2017 تاکنون در نقض برجام کنار آمریکا جنایتکار بوده است.
    فرانسه جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرده است که نوکر آمریکا جنایتکار در جهان بوده است.
    فرانسه جنایتکار به همراه کشورهای غربی و کشورهای عربی منطقه از سال 1980 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین در عراق و کشورهای اروپایی ضد علیه ملت ایران و ضد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

  • ناشناس
    2

    آمریکا: برنامه‌های هسته‌ای ایران تهدیدی علیه صلح بین‌المللی است/ و این در حالی است که آمریکا و متحدانش از سال 1945 تاکنون و درسایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها