دیپلمات آمریکایی: برای قطع ارتباط دمشق و تهران، در سوریه حضور داریم

فرستاده پیشین آمریکا در سوریه گفت که هدف این کشور از حضور اشغالگرانه در خاک سوریه قطع رابطه بین تهران و دمشق است.

دیپلمات آمریکایی: برای قطع ارتباط دمشق و تهران، در سوریه حضور داریم

«جیمز جفری» فرستاده پیشین آمریکا در سوریه گفت که نیروهای این کشور از سوریه خارج نمی‌شوند.

جفری به خبرگزاری «نورث برس» گفت که «هدف از حضور نیروهای آمریکایی در خارج، تقویت منافع امنیتی آمریکا و همپیمانان آن و حمایت از سیاست خارجی از طریق حضور در خاک [سایر کشورها] است».

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی همین مأموریت را در سوریه دارند، مدعی شد: «مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه، جنگی و برای شکست داعش است که با موافقت کنگره صورت گرفته است».

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در بسیاری از کشورها که حتی مأموریت جنگی ندارد، خاطر نشان کرد: «نیروهای آمریکایی از حضور سایر نیروها در محل حضور خود، جلوگیری می‌کنند و در سوریه نیز همین کار را می‌کنند».

جفری در پایان اذعان کرد: «ما در التنف [سوریه] حضور داریم تا مسیر اصلی بین دمشق و تهران را در جنوب [سوریه] قطع کنیم. در دوره ترامپ نیز حرکاتی صورت گرفت تا به نظام بشار اسد، فشار وارد شود».

در همین ارتباط، روزنامه آمریکایی «دیلی‌بیست» در آذر ماه ۱۳۹۸ و بعد از آنکه دولت این کشور اعلام کرد قصد دارد نظامیان خود را در شمال سوریه حفظ کند جزئیات تازه‌ای از آن ارائه کرد و با انتقاد از این طرح، آن را حضور نظامی برای «چپاول نفت» توصیف کرد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفته بود که قصد دارد شمار معدودی از نظامیان این کشور در شمال سوریه را حفظ کند. 

یک مقام آمریکایی هم گفته بود که نظامیان آمریکا در پایگاه‌های نزدیک به میادین نفتی دیرالزور مستقر خواهند شد. دیگر پایگاهی که آمریکا در سوریه آن را حفظ خواهد کرد التنف است که با میدان‌های نفتی و خطوط نفقت در این کشور فاصله دارد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها