معاون دبیر شورای امنیت ملی اوکراین:

گروه مرتبط با بلاروس مسئول حمله سایبری به اوکراین است

معاون دبیر شورای امنیت ملی اوکراین مدعی است یک گروه هکری مرتبط با سرویس‌های ویژه بلاروس که سابقه عملیات‌های سایبری علیه تعدادی از کشورهای اروپایی را داشته، مسئول حمله به وبسایت‌های دولتی اوکراین است.

گروه مرتبط با بلاروس مسئول حمله سایبری به اوکراین است

یک مقام ارشد امنیتی اوکراین ادعا کرد که کی‌یف معتقد است یک گروه هکری مرتبط با سازمان اطلاعات بلاروس حمله سایبری روز جمعه به وب‌سایت‌های دولتی اوکراین را انجام داده است.

«سرهی دِمِدیوک»، معاون دبیر شورای امنیت ملی اوکراین به خبرگزاری «رویترز» گفت که اوکراین حمله سایبری روز جمعه - که وبسایت های دولتی را با پیام های تهدیدآمیز مخدوش کرد - به گروهی موسوم به «UNC1151» منتسب می‌داند و این اقدام پوششی برای اقدامات مخرب بیشتر در پشت صحنه بود.

به نوشته رویترز، دمدیوک با ادعای  اینکه گروه مذکور از بدافزاری مشابه بدافزار استفاده شده توسط یک گروه مرتبط با سازمان اطلاعات روسیه استفاده کرده، توضیح داد: «ما [بر اساس شواهد] اولیه معتقدیم که گروه UNC1151 ممکن است در این حمله دست داشته باشد».

دفتر « الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره ادعاهای این مقام اوکراینی پاسخ نداده است.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه اظهار داشت: «تخریب سایت‌ها فقط پوششی برای اقدامات مخرب بیشتری بود که در پشت صحنه در حال انجام بود و عواقب آن را در آینده نزدیک احساس خواهیم کرد. این یک گروه جاسوسی سایبری وابسته به سرویس‌های ویژه جمهوری بلاروس است».

دمدیوک که قبلاً رئیس پلیس سایبری اوکراین بود، گفت که این گروه سابقه هدف قرار دادن لیتوانی، لتونی، لهستان و اوکراین را داشته و روایت‌هایی را منتشر کرده است که حضور ناتو در اروپا را محکوم می‌کند.

روز جمعه بود که وزارت آموزش اوکراین اعلام کرد که در پی حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های اینترنتی این کشور، تعداد زیادی از وبسایت‌های دولتی اوکراین از دسترس خارج شدند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها