یک حقوقدان:

کارکنان دادگستری حق دارند اعتراض کنند/ بعد از انقلاب جمعیت کشور ۲.۲ برابر اما تعداد پرونده‌های قضایی ۱۷ برابر شده است

یک حقوقدان در واکنش به اعتراض کارکنان قوه قضائیه به وضعیت معیشتی خود گفت: قبل از انقلاب جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر و تعداد پرونده‌ها نیز ۹۰۰ هزار عدد بود الان جمعیت کشور ۲.۲ برابر اما تعداد پرونده‌ها ۱۷ برابر شده است، در حالیکه تعداد پرسنل دادگستری افزایش نیافته است. پس کارکنان دادگستری اعم از اداری و قضایی حق دارند که به میزان دریافتی خود اعتراض کنند.

کارکنان دادگستری حق دارند اعتراض کنند/ بعد از انقلاب جمعیت کشور ۲.۲ برابر اما تعداد پرونده‌های قضایی ۱۷ برابر شده است

کارکنان قوه قضائیه در هفته‌ای که گذشت در اعتراض به مخالفت نمایندگان مجلس با کلیات طرح «تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه» که در صورت تصویب آن حقوق کارکنان قوه قضائیه افزایش پیدا می‌کرد، در مقابل دادگستری‌های شهرهای خود تجمع کردند و شعارهایی با مضمون مطالبه‌گری در مورد افزایش حقوق خود سر دادند.

این اقدام واکنش مسئولان مختلف قوه قضائیه را برانگیخت تا آن‌جا که دادستان کل کشور تاکید کرد: «اقدامات غیر قانونی و رها کردن کار مردم و ولی نعمتان که مراجعه کننده هستند به هیچ وجه پذیرفته نیست و امری ناشایست و خلاف موازین شرعی است که بی توجهی به آن مسئولیت قانونی دارد».

سپس نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی خبر از درخواست نمایندگان برای در دستور قرارگرفتن مجدد طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ نماینده در نامه‌ای به هیات رئیسه خواستار در دستور قرار گرفتن مجدد طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه شدند. 

نعمت احمدی حقوقدان و وکیل دادگستری در این باره گفت: قوه قضائیه بعد از وزارت نفت و وزارت اقتصاد و دارایی، بیشترین درآمد را برای خزانه دارد و به عنوان یک قوه بیشترین بار روی دوشش است به این دلیل که این قوه ۱۷ میلیون پرونده دارد و اگر در هر پرونده حداقل دو نفر دخیل باشند، ۳۴ میلیون نفر درگیر هستند. با تغییراتی که اخیرا به عنوان الکترونیکی شدن اتفاق افتاده است بار دادگستری به شدت برای کارکنانش افزایش یافته است یعنی کار پرسنل قوه قضائیه چند برابر شده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر و تعداد پرونده‌ها نیز ۹۰۰ هزار عدد بود الان جمعیت کشور ۲.۲ برابر اما تعداد پرونده‌ها ۱۷ برابر شده است و این در حالی است که تعداد پرسنل دادگستری افزایش نیافته است پس کارکنان دادگستری اعم از اداری و قضایی حق دارند که به میزان دریافتی خود اعتراض کنند زیرا به تناسب کاری که انجام می‌دهند و پرونده‌ای که دارند حقوق کمی دریافت می‌کنند.

این حقوقدان در واکنش به سخنان دادستان کل کشور که رها کردن کار از سوی کارکنان قوه قضائیه به منظور اعتراض را واجد مسئولیت قانونی شمرده بود گفت: اعتراض حق همه است و این‌که دادستان کل کشور گفته‌اند «رها کردن کار مردم که مراجعه کننده هستند به هیچ وجه پذیرفته نیست و امری ناشایست و خلاف موازین شرعی است که بی توجهی به آن مسئولیت قانونی دارد» درست نیست زیرا کارکنان می‌توانند مرخصی ساعتی بگیرند و اعتراض کنند و مسئولیتی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

احمدی با بیان این‌که رئیس جمهور که از خانواده قوه قضائیه بوده از درآمد کارکنان آن آگاه است گفت: باید ماده واحده‌ای به مجلس ارائه شود تا درصدی از درآمدهای دادگستری به حقوق کارکنان اختصاص پیدا کند. هزینه‌های دادرسی از هر پرونده‌ای اخذ می‌شود و باید بخشی از آن به کارکنان تعلق پیدا کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • اعتراض
    1

    80 درصد برخی قاضی در دادگاه های در موقع بررسی و رسیدگی به پرونده های متاسفانه حق وحقوق شاکی را پایمال و ضایع می کنند.

  • ناشناس
    1

    قاضی که حق وحقوق مظلوم را در دادگاه پایمال و ضایع می کند دیگر به درد مردم و کشور نمی خورد.
    قاضی در نمازخانه قرآن و نماز می خواند ولی اما در مورد بررسی و رسیدگی به پرونده شاکی متاسفانه حق مظلوم را پایمال و ضایح می کند چرا؟

  • شاکی
    0

    بنده از دو نفر به جرم خیانت در امانت در سال 1366 شکایت کردم ولی متاسفانه هنوز هم در دادگاه های و دستگاه قضایی وغیره رسیدگی قانونی نشده است چرا؟ مشکل بنده چه ربطی به تحریم و جنگ اقصادی و تهدید وغیره دارد.

  • شاکی
    1

    چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ۱۷:۱۵:۳۱
    قاصی که در شعبه115دادگاه مدنی خاص تهران و شعبه 172دادگاه کیفری 2 تهران حق و حقوق یک زن مظلوم را پایمال و ضایع کرده است که دیگر به درد مردم و کشور نمی خورد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینقدر لازم نیست دروغ بگی اگر به جامعه نگاه کنی میبینی مظلوم تر از مردان کسی نیست الان تمام زنا کاسب مهریه هستن و تمکین از مرد و خانواده ندارند و خیانت شرعی شده براشون الکی برای زنان مظلوم نمایی نکن

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این تعداد پرونده در حکومت و نظام اسلامی!!!! قابل تفکر و تامل است!!!
    افول گرایان و تندروهای نظام چرا به خود نمی آیند و به آغوش مردم بر نمی گردند.... چهل و سه سال اشتباه و ادامه سیاست های به گل نشسته داخلی و خارجی و چنگ و دندان نشان دادن و پرتاپ موشک و تهدید و لعن و نفرین جهان؟؟؟
    عقل سلیم‌ میگه باید بازنگری در ساختار و ریشه و قانون و روش ها و عملکرد و سیاست ها انجام گیرد. البته اگر به دنبال رضایت مردم بیچاره هستید؟؟؟

  • کارگر مظلوم
    0


    1399/12/25 - 09:25
    درپاسخ به رئیس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
    درپاسخ به رئیس کل دیوان عدالت اداری
    درپاسخ به نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس
    درپاسخ به عضو کمیسیون انرژی مجلس
    باسلام من ازآذر ماه 1366 تا اسفند ماه 1395 در یک شرکت کار کردم
    بنده کارگر رسمی در یک شرکت کار میکنم هر ماه 240 ساعت کار کردم ولی متاسفانه از مهرماه 1389 تا اسفند ماه 1392 اضافه کاری و شبکاری و تعطیلی کاری بنده نداده است. از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوبغرب تهران هم شکایت کردم ولی هیات تشخیص اداره کار به خاطر بهانه مختلف شکایت بنده رد کرده است.
    که بنده ماهیانه 240 ساعت کامل مشغول بکار بوده ام. متاسفانه تائیده آن را این شرکت به برای من یا اداره کار خودداری نموده و حاضر به همکاری نیستند.
    که کلا از تعطیلات رسمی، حتی روز های پنجشنبه و جمعه محروم بودم آیا این شرکت چنینی حق را دارد به جای حق وحقوق 240 ساعت و حقوق 176 ساعت را به بنده پرداخت کند
    درضمن اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوبغرب تهران چرا با این تخلف از قانون برخورد نمی کند؟
    بنده قبل از رسیدگی به پرونده اینجانب از سوی هیات تشخیص و حل اختلاف به شعبه 4 هیات تشخیص و شعبه 101 حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوغرب تهران اعلام کردم اداره مربوطه خودم از دادن تایید خودداری می کند هیچ توجه نکردند و شکایت و اعتراض بنده را رد کردند چرا؟
    برخی هیات هات تشخیص و هیات های حل اختلاف ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیوان عدالت اداری متاسفانه به شکایت ها و اعتراض های کارگران و... را بررسی و رسیدگی قانونی نمی کنند و شکایت و اعتراض کارگران را رد می کنند چرا؟
    من علیه دادنامه شعبه هیات اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران هم به دیوان عدالت اداری اعتراض کردم ولی متاسفانه رسیدگی قانونی نکرده اند و اعتراض من را رد کرده است.
    هیات تشخیص و هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوبغرب تهران و دیوان عدالت اداری متاسفانه هر سه در باره شکایت و اعتراض بنده رسیدگی قانونی نکردند و کوتاهی کردند.

  • 0

    با سلام
    برای بنده در شرکت مخابرات استان تهران 183 روز به اینجانب سختی کار تعلق گرفته که در شعبه 13 تهران سال 94 مراحل اداری آن انجام شده و تایید شده است ولی در زمان بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی، 183 روز سختی کار را برای من منظور نکرده است، لطفا رسیدگی شود.

    شماره بیمه 14552256
    شماره مستمری : 1001321591
    کد ملی : 1531439901

  • مرتضی
    0

    یکی از همکاران بنده با 30 سال سابقه کار در اسفند ماه سال 95 بازنشسته شد مبلغ بیش از 140 میلیون تومان گرفته است ولی متاسفانه بنده با 32 سال و 7 ماه سابقه کار در اسفند ماه 95 بازنشسته شدم مبلغ 64 میلیون دادن آیا این عدالت است
    بنده از اردیبهشت ماه سال 1396 تاکنون بارها هم اعتراض کرده ام ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا
    مرتضی کارمند رسمی بازنشسته شرکت مخابرات استان تهران به شماره کارمندی 1420070 و به شماره پرسنلی 61001328
    حق و حقوق بنده به خاطر بی قانونی و بی عدالتی در اداره کار و دیوان عدالت اداری پایمال و ضایع شده است.
    شکایت و اعتراض هم می کنم ولی متاسفانه بررسی، پیگیری و رسیدگی نمی شود چرا؟
    در ضمن بنده 27 ماه سابقه حضور درجبهه دارم

  • بازنشسته اسفند ماه سال 1395
    0


    1400/04/22 - 17:46
    بنده اشتباه کرده ام بازنشسته شده ام به خاطر که از موقع بازنشسته شده ام فقط به دنبال حق و حقوق پایمال و ضایع خودم در شرکت مخابرات منطقه تهران و شعبه 13 سازمان تامین اجتماعی تهران هستم
    قانون برای شکایت و اعتراض کردن وجود دارد، اما متاسفانه عمل و اجرا نمی شود چرا؟
    بازنشسته اسفند ماه سال 1395

  • 5


    امام راحل(ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شهید مظلوم دکتر بهشتی هم فرمود: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ولی کاسبان برجام نگران آمریکای در حال افول هستند و می‌خواهند ملت را از این قدرت پوشالی بترسانند. ولی ترس ملت از غربزدگانی است که آمریکا را در داخل کشور، نمایندگی می‌کنند.
    در روز درختکاری رهبر معظم انقلاب اسلامی، نارضایتی و نگرانی خود را از گرانی‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها اعلام فرمودند به خصوص در مورد مایحتاج عمومی و مواد غذایی، گرانی میوه وتره‌بار و لزوم کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها به مسئولین و دولتمردان دستورات مؤکدی صادر فرمودند که باید مورد توجه و پیگیری و اطاعت امر بخصوص در این ایام حساس آخر سال و در آستانه حلول سال جدید و عید نوروز قرار گیرد.

  • 0

    اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوبغرب تهران به شکایت ها و اعتراض های رسیدگی نمی کنند و شکایت و اعتراض شاکی ها رد می کنند چرا؟

  • ناشناس
    0

    رشوه

  • 0

    زود: سهمیه‌ی وام بازنشستگان تامین اجتماعی در شهر تهران رقمی در حدود ۴۵ هزار نفر است که در حال حاضر از رقم، ۲۸ هزار نفر موفق به دریافت وام ۷ میلیون تومانی شده اند، همچنین برای تکمیل دریافت وام ۴۵ هزار نفر، آماری به عدد ۱۷ هزار بازنشسته تامین اجتماعی باقی مانده اند تا وام خود را دریافت کنند

  • به به،!!!
    0

    به به !!!چه آمار معنی داری!!!انقلاب شد که ظلم و فساد از بین برود !!نه اینکه 17برآر و بعبارتی ،هزار و هفتصد در صد بشود !!تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل!!!

  • ناشناس
    0

    اقای وکیل پلیس باید چکار کند که ۱۰۰۰برابر خودروها بیشتر شده و هزار برابر اعتقادات مردم کمتر وهزاربرابر بزهکاری در جامعه بیشتر و ستمدیه و ظالم هر دو از پلیس توقع اجرای عدالت را دارند نمیدانند کمر ماموران زیر این همه کار خم شده

  • دریافت پول بابت خدمت سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی جرم و حرام است.
    0

    دریافت پول بابت خدمت سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی جرم و حرام است.

  • دریافت پول بابت خدمت سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی، جرم و حرام است.
    0

    دریافت پول بابت خدمت سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی، جرم و حرام است.

  • خزان
    1

    در اعتراض معلمان نیروهای وحشی به معلمان حمله میکنند.این کمتر از خودشان نمیدانند که اگر نونی امروز میخورند از تلاش همین معلمان است.

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      خزان...
      علتش اینه که همین معلمان خوب تربیت نکردن و پرورش و آموزش ندادند همین وحشی ها را !!!!
      دست پرورده نظام و خودتان هستند...!!

  • Amir
    0

    اگر اینطورکه این حقوقدان میگوید پس باید کل ملت ایران رااستخدام دادگستری کنند تابلکه سفره این کار جمع شود وپرونده ها بروز شود!درثانی گناه کارمندانی که دراداراتی کارمیکنند که درآمد ندارد ،چیست؟ شاید اداراتی که درآمد ندارند ولی بابت کارهای مردم مجبورند هزینه ای هم داشته باشند میبایستی کسری اعتبار ازحقوق آنها تامین گردد.
    واما مجلسیان محترم به چه دلیل طرح همسان سازی بازنشستگان، خصوصا تامین اجتماعی راکه مدتها ست درمجلس خاک میخوردرا دردستور کار قرار نمی دهند وبه اعتراض آنها که ازمدتها قبل میباشد توجهی نمیکنند؟ فرق آنها واعتراضشان بابقیه کجاست

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      از رشوه گیری هاشون هم بفرمایید !!!!!! 17 بربر شدن پرونده ها لابد براشون نانی داشته که اینهمه پرونده انباشت کرده اند.

  • ناشناس
    0

    بارها رئیس قوه قضائی و مسئولان دستگاه قضایی در رسانه های اعلام کردند که شکایت ها و اعتراضی ها باید از طریق را قانونی باشد. سوال بنده این است که از طریق اداره، دیوان عدالت اداری و دستگاه قضائی شکایت و اعتراض می کنیم بررسی و رسیدگی نمی شود و نمی کنند چرا؟

  • ناشناس
    0


    بارها رئیس قوه قضاییه و مسئولان دستگاه قضایی در رسانه های اعلام کردند که شکایت ها و اعتراضی ها باید از طریق را قانونی باشد. سوال بنده این است که از طریق اداره کار، دیوان عدالت اداری و دستگاه قضائی شکایت و اعتراض هم می کنیم ولی متاسفانه بررسی و رسیدگی نمی شود و نمی کنند چرا؟

  • ناشناس
    0

    دریافت پول بابت خدمت سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی، جرم و حرام است.
    دولت، مجلس هم شریک جرم سازمان تامین اجتماعی بودند و هستند.

  • ناشناس
    0

    دولت حقوق بازنشستگان را به حدی برساند که توانایی اداره زندگی‌شان را داشته باشند. با حقوق 4 میلیونی در سنین بالای 60-70 سال با چند عروس و داماد و نوه‌ها و درمان و... چگونه می‌شود یک ماه زندگی را اداره کرد؟!

  • ناشناس
    0

    سلام لطفا از قوه قضاییه بخواهید شرایط سنی برای تصدی منصب قضا را افزایش دهد و تا ۴۵ یا ۵۰ سال برساند چون
    سن اکثر فارغ التحصیلان حقوق بالای ۴۰ است و بیکار هستند و نتیجتا مجرد هستند
    متشکر

  • 0

    سلام لطفا از قوه قضاییه بخواهید شرایط سنی برای تصدی منصب قضا را افزایش دهد و تا ۴۵ یا ۵۰ سال برساند چون
    سن اکثر فارغ التحصیلان حقوق بالای ۴۰ است و بیکار هستند و نتیجتا مجرد هستند
    متشکر

  • 0

    سلام لطفا از قوه قضاییه بخواهید شرایط سنی برای تصدی منصب قضا را افزایش دهد و تا ۴۵ یا ۵۰ سال برساند چون
    سن اکثر فارغ التحصیلان حقوق بالای ۴۰ است و بیکار هستند و نتیجتا مجرد هستند
    متشکر

  • ناشناس
    0

    قرار بود طبق بخشنامه و ماده 5 سازمان تامین اجتماعی کسی که قبل از سرباز بیمه تامین اجتماعی بودند پول سابقه سرباز ی را پرداخت نکنند ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی شعبه 13 تهران از بنده دریافت کرده است چرا؟

  • 0

    طبق ماده 95 قانون تامین اجتماعی اگر فردی قبل از خدمت سربازی بیمه باشد نباید بابت سربازی پول پرداخت کنند پس چرا تامین اجتماعی شعبه 13 تهران از ما بابت سربازی پول گرفته است.
    تاکنون هزاران بار اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کس بررسی، پیگیری و رسیدگی نکرده است چرا؟

  • ناشناس
    0

    خرید سابقه بیمه سربازی برای کسانی که خدمت سربازی خود را تا قبل از سال 1383 تمام کرده اند، به صورت رایگان است. البته به شرطی که قبل از خدمت حق بیمه پرداخت کرده باشند و مشغول به کاری باشند که برای آن حق بیمه پرداخت میشده است؛ به این ترتیب بیمه سربازی آنها هم در ادامه به عنوان سابقه کار محاسبه می شود و برای قرار گرفتن در سابقه بازنشستگی نیاز به پرداخت مبلغی به سازمان تامین اجتماعی ندارند.

  • 0

    و در قانون به هرجرم کوچکی هم رسیدگی می شود پس چه شد هر اعتراض می کنیم پس چرا بررسی، پیگیری و رسیدگی نمی شود. متاسفانه تاکنون هیچ مرجعی پاسخگوی شکایات ما نیست چرا؟

  • 1

    سربازی قبل از سال 1385 نیاز به پرداخت حق بیمه ندارد در صورت عدم همکاری تامین اجتماعی از طریق دیوان عدالت شکایت و پیگیری نمایید.

  • از مراجعان به دیوان عدالت اداری
    0

    لزوم اطلاع‌رسانی درباره وظایف دیوان عدالت اداری
    با ۲۷ سال سابقه کار، بیکار شدم و بعد از آن درخواست سختی کار سابقم را ارائه دادم که آن را رد کردند و برای اعتراض به رأی صادره اداره کار، به دیوان عدالت اداری مراجعه کردم، اما بعد از مدتی این نهاد هم اعتراض مرا رد و اعلام کرد که تشخیص سخت و زیان‌آوری یک شغل برعهده اداره کار است و دیوان عدالت اداری در این زمینه تخصصی ندارد، بهتر است وظایف قانونی دیوان عدالت اداری و حیطه تخصصی آنان به آحاد مردم اطلاع‌رسانی شود، تا سردرگمی و اتلاف وقت شاکیان و معترضان به رأی‌های صادره را به دنبال نیاورد.
    از مراجعان به دیوان عدالت اداری

  • افزایش حقوق‌ها براساس گروه و پایه کارکنان دولت باشد
    0

    افزایش حقوق‌ها براساس گروه و پایه کارکنان دولت باشد
    با توجه به اظهارنظرهایی که درباره نحوه افزایش حقوق سالیانه کارکنان دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی بیان شده است و می‌تواند آثاری بر افزایش نرخ تورم در کشور داشته باشد، پیشنهاد می‌شود افزایش حقوق‌ها براساس گروه، پایه و طبقه‌بندی کارکنان دولت اعمال شود تا از این طریق دولت بتواند حقوق‌ها را بهتر و عادلانه‌تر افزایش دهد.

  • چرا بر قیمت برنج‌های وارداتی نظارت نمی‌شود؟
    0

    چرا بر قیمت برنج‌های وارداتی نظارت نمی‌شود؟
    افزایش قیمت برنج‌های خارجی در بازار نشان از عدم نظارت بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی دارد. حال که بسیاری از مردم توان مالی خرید برنج‌های ایرانی به قیمت‌های ۶۰ تا ۷۰ هزار تومانی را ندارند، چرا وزارت صمت برای کاهش قیمت برنج‌های وارداتی اقدام نمی‌کند، تا حداقل این ماده غذایی به‌طور کامل از سفره بعضی از خانواده‌ها حذف نشود؟

  • امیدواریم عدالت درباره پرونده هواپیمای اوکراینی به اجرا درآید
    0

    امیدواریم عدالت درباره پرونده هواپیمای اوکراینی به اجرا درآید
    در خبرها بود که ۱۵۰ هزار دلار به عنوان دلجویی از خانواده‌های جانباختگان سانحه تلخ هواپیمایی اوکراینی به آنان پرداخت می‌شود که به گفته مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری، پرداخت این مبلغ به معنی سلب حق خانواده‌ها برای پیگیری پرونده‌هایشان در مراجع ذی‌صلاح نخواهد بود. با تأیید اقدام‌های قانونی در این زمینه امیدواریم پس از گذشت
    ۲ سال عدالت درباره پرونده شهیدان هواپیمای اوکراینی به طور کامل اجرا و رضایت خانواده‌های محترم این عزیزان به خوبی جلب شود.

  • 0

    قدرت‌های بزرگ در برابر جنایات اسرائیل بایستند
    بهتر است کشورهای ثروتمند مسلمان مانند امارات، عربستان و کویت کمی هم به فکر ملت مظلوم فلسطین باشند و مسلمانان جهان اجازه ندهند ستمی که بر این ملت شجاع و ستمدیده می‌رود، در میان انبوه خبرهای مربوط به عراق و سوریه و دیگر کشورها گم شود. کشورهای پیشرفته صنعتی مانند آمریکا و انگلستان و فرانسه و آلمان به جای این که یکسره از ضرورت برقراری صلح در فلسطین دم بزنند، ضروری است که علیه رژیم غاصب صهیونیستی اقدام و این رژیم کودک‌کش را مجبور کنند از ریختن بمب و آتش بر سر ساکنان فلسطین بپرهیزند و در عمل نشان دهند که خواهان صلح و تضمین حقوق فلسطینی‌ها هستند. سردمداران اسرائیل بدانند که با ادامه تروریسم و دستگیری و به شهادت رساندن ملت فلسطین نمی‌توانند به اهداف شوم‌شان برسند.

  • قدرت‌های بزرگ در برابر جنایات اسرائیل بایستند
    0

    قدرت‌های بزرگ در برابر جنایات اسرائیل بایستند
    بهتر است کشورهای ثروتمند مسلمان مانند امارات، عربستان و کویت کمی هم به فکر ملت مظلوم فلسطین باشند و مسلمانان جهان اجازه ندهند ستمی که بر این ملت شجاع و ستمدیده می‌رود، در میان انبوه خبرهای مربوط به عراق و سوریه و دیگر کشورها گم شود. کشورهای پیشرفته صنعتی مانند آمریکا و انگلستان و فرانسه و آلمان به جای این که یکسره از ضرورت برقراری صلح در فلسطین دم بزنند، ضروری است که علیه رژیم غاصب صهیونیستی اقدام و این رژیم کودک‌کش را مجبور کنند از ریختن بمب و آتش بر سر ساکنان فلسطین بپرهیزند و در عمل نشان دهند که خواهان صلح و تضمین حقوق فلسطینی‌ها هستند. سردمداران اسرائیل بدانند که با ادامه تروریسم و دستگیری و به شهادت رساندن ملت فلسطین نمی‌توانند به اهداف شوم‌شان برسند.

  • ضرورت اجرای احکام دیوان عدالت اداری
    0


    ضرورت اجرای احکام دیوان عدالت اداری
    به گفته رئیس دیوان عدالت اداری با مدیرانی که در اجرای احکام این نهاد تعلل و یا از اجرای آن خودداری کنند، برخورد می‌شود و از خدمات دولتی منفصل می‌شوند. با توجه به این‌که احکام بسیاری در موارد حقوقی و پرداخت حق و حقوق‌ها شاغلان و بازنشستگان در دولت‌های گذشته اجرا نشده و هیچ مسئولی هم در این باره بازخواست و یا برکنار نشده است، انتظار می‌رود که در دولت سیزدهم این موضوع پیگیری و لازم‌الاجرا شود.

  • شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس به مراجعان کمک کند
    0

    شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بورس به مراجعان کمک کند
    با توجه به کاهش ارزش بیشتر سهام در بازار بورس و اختلالات این بازار به دلیل عملکرد برخی از کارگزاری‌ها، سردرگمی و مشکلات سهامداران جز افزایش یافته است. هنگام مراجعه به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سازمان بورس در بلوار کشاورز تهران به منظور رفع مشکلات سهام خود متأسفانه با برخورد نامناسب کارکنان این شرکت روبه‌رو می‌شویم و اغلب مراجعان را بدون توجه به مشکلاتشان، به کافی‌نت‌ها ارجاع می‌دهند تا شاید از طریق اینترنت مشکل خود را حل کنند.

  • 0

    مستمری همسر متوفایم را بعد از ۴ ماه بپردازند
    حدود ۴ ماه است که برای برقراری مستمری همسر متوفایم به سازمان
    تامین اجتماعی مراجعه کرده‌ام و درخواست خود را ارائه داده‌ام، اما برخورد بعضی از کارکنان این سازمان با مراجعانی که از اقشار متوسط جامعه هستند در مواردی نامناسب و طلبکارانه است، هیچ مسئولی پاسخگوی تقاضاهای افراد نیست و سامانه ۱۴۲۰ نیز به شکایات بیمه شدگان و بازماندگان آنان به درستی رسیدگی نمی‌کند. آیا بعد از گذشت حدود ۴ ماه نباید مستمری همسر متوفی خود را از این سازمان دریافت کنم؟

  • 0

    وزیران نشست‌های پرسش و پاسخ با مردم را برگزار کنند
    با توجه به مردمی بودن دولت سیزدهم پیشنهاد می‌کنم وزیران این دولت طبق برنامه با اقشار گوناگون مردم نشست‌های رودررو و پرسش و پاسخ داشته باشند و اگر به دلیل شیوع کرونا این نشست‌ها ممکن نیست، آن‌ها را به صورت تلفنی برگزار کنند تا مردم مسایل و مشکلات خود را با وزیران محترم مستقیماً درمیان بگذارند.

  • قوه قضائیه به پرونده تخلفات صنعت خودرو ورود کند
    0

    قوه قضائیه به پرونده تخلفات صنعت خودرو ورود کند
    به نظر من بهتر است قوه قضائیه به پرونده آن عده از مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره و مدیران ارشد صنعت خودرو که در انجام وظایف‌شان سهل‌انگاری و ترک فعل کرده‌اند و یا به بهانه نبود قطعه و دیگر موارد چالش ۴۰ ساله این صنعت را با تولید محصولات فاقد کیفیت لازم به وجود آورده‌اند، ورود و آنان را محاکمه کند و همچنین با آزاد سازی واردات خودروهای با کیفیت خارجی، تعرفه آن را از ۱۰۰ به ۵۰ درصد کاهش دهند تا حقوق مصرف‌کنندگان به طور کامل تأمین شود.

  • برخورد با مراجعان به شعب تأمین اجتماعی محترمانه باشد
    0

    برخورد با مراجعان به شعب تأمین اجتماعی محترمانه باشد
    درباره برخوردهای نامناسب با مراجعان در بعضی از شعب سازمان تأمین اجتماعی تاکنون حرف‌هایی شنیده بودم که متاسفانه در مراجعه به شعبه ۱۶ تهران‌پارس این سازمان، آن را با خانم سالمندی که برای دریافت مستمری همسر متوفی‌اش مراجعه کرده بود و همچنین دیگر مراجعان، به عینه دیدم. این مادر سالمند می‌گفت که به دلیل تأخیر در پرداخت مستمری‌اش ناچار شده است برای امرار معاش از همسایگان پول قرض بگیرد که با برخورد ناشایست متصدی باجه مستمری‌بگیران روبه‌رو شد. از آنجا که حدود نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، برخورد با آنان باید بسیار محترمانه و دلسوزانه باشد و کارکنان شعب هم بدانند که کسی آنان را مجبور به این کار نکرده است!.

  • 0

    ما فارغ التحصیلات ارشد و دکتری حقوق از دانشگاه ازاد اسلامی هم همین نظر و درخواست رت از قوه قضاییه و سازمان سنجش داریم
    ما هم تحصیلات عالیه داریم هم تخصص هم حقوق دان هستیم هم بیکاریم هم مجرد لطفا به ما کمک کنید
    سلام لطفا از قوه قضاییه بخواهید شرایط سنی برای تصدی منصب قضا را افزایش دهد و تا ۴۵ یا ۵۰ سال برساند تا در مهلت تمدیدی، ثبت نام کنیم ، چون
    سن اکثر فارغ التحصیلان حقوق بالای ۴۰ است و بیکار هستند و نتیجتا مجرد هستند
    متشکر

  • 0

    درخواست افزایش شرط سنی برای ازمون منصب قضا تا ۴۵ یا ۵۰ سال به دلیل بالا بودن ین فارغ التحصیلان ارشد و دکتری حقوق .تشکر

  • جوزف هادی
    0

    شما مثلا حقوق دان هستید ؟با این استدلال شما تمامی ارگانها حق اعتراض دارن به جز همین قوه قضاییه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها