وزیر ارتباطات: پیگیر حل مشکل سرعت و کیفیت اینترنت هستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان سال جاری بازطراحی ترافیک شبکه تکمیل و همزمان اقدامات اجرایی برای پیاده‌سازی این طرح شروع می‌شود و طرح در چند فاز به تدریج تکمیل خواهد شد، گفت: با خود عهد کردم که هر روز پیگیر حل مشکل اتصال و سرعت و کیفیت ارتباطات باشم تا هیچ هم‌وطنی کلافه و گله‌مند نشود و با راحتی و آرامش از خدمات فناوری استفاده کند.

وزیر ارتباطات: پیگیر حل مشکل سرعت و کیفیت اینترنت هستم

عیسی زارع‌پور امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من و خانواده‌ام نیز مانند شما گاهی از کندی و تاخیر شبکه کلافه و گله‌مند می‌شویم. کندی شبکه دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها عبور و توزیع کل ترافیک شبکه از پایتخت است. تصور کنید هم‌وطنی در سیستان‌وبلوچستان بخواهد به محتوایی در استان همجوار مثل کرمان دسترسی داشته باشد یا روی پلتفرم وطنی «قرار» با فامیلش در استان خودش تصویری صحبت کند. قاعدتاً اگر چنین ارتباطی مستقیم باشد باید کمتر از پنج میلی‌ثانیه برقرار شود اما اکنون چنین نیست.

وی ادامه داد: اکنون چنین ارتباطی باید مسیر میان سیستان‌وبلوچستان و تهران و برگشت به کرمان را بچرخد که حدود ۳۰ میلی‌ثانیه تاخیر دارد و این یعنی کندی و تاخیر در ارتباط! حالا اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تاخیر در مسیر باز هم بیشتر می‌شود و اگر ارتباط بین داخل و خارج کشور باشد، باز هم بیشتر خواهد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: اکنون همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات با همراهی اپراتورها و شرکت‌های تامین‌کننده محتوا آستین بالا زدند تا این مشکل را حل کنند. یعنی قرار است جریان ترافیک داده در کشور را بازطراحی کنند، به‌طوری که به‌جای توزیع همه ترافیک کشور از پایتخت، محتوا در نزدیک‌ترین محل و در مراکز منطقه‌ای توزیع داده توزیع شود و تاخیر و کندی به حداقل برسد.

زارع‌پور افزود: این کار با فعال کردن نقاط توزیع شبکه داخلی (IXP) و نقاط دروازه دسترسی به اینترنت بین‌المللی (IGW) ممکن است. در این صورت توزیع محتوای داخلی هم متناسب با همان نقاط توزیع شبکه داخلی انجام می‌شود. در فاز نخست این طرح که یکی از پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات است، نقاط توزیع داده و محتوا در شهرهای تبریز، شیراز و مشهد و در فاز دوم، طبق طراحی تا ۱۰ مرکز توزیع داده در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود. البته کار اپراتورها در ایجاد این مراکز بسیار سخت است و باید از آنها حمایت‌ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به یاری پروردگار تا پایان سال جاری بازطراحی ترافیک شبکه تکمیل و همزمان اقدامات اجرایی برای پیاده‌سازی این طرح شروع می‌شود و طرح در چند فاز به تدریج تکمیل خواهد شد. از زمانی که این مسئولیت سنگین را پذیرفتم، با خود عهد کردم که هر روز پیگیر حل مشکل اتصال و سرعت و کیفیت ارتباطات باشم تا هیچ هم‌وطنی کلافه و گله‌مند نشود و با راحتی و آرامش از خدمات فناوری استفاده کند. حالا هم وظیفه خود می‌دانم که هر کاری برای بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات در کشور انجام می‌شود را به شما مردم عزیز گزارش داده و بازخوردهای شما را دریافت کنم.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • ناشناس
    0

    عمو توخودت عامل کندی اینترنتی بعد خودت میایی دلسوز مردم نشون میدی. نمیدونم چرا یاد سریال مختار افتادم ودلسوزی فریبکارانه وریا کارانه فرزندان زبیر برای مردم کوفه

  • اسی
    0

    تنها چیزی که به قیافه این بابا نمیخوره وزیر بودنه!!!!

  • قلندر واقعی
    0

    جناب وزیر این فیلتر شکن یعنی چه؟ چرا باید چند برابر اینترنت صرف کنیم ؟ اگه فیلتر شکن نباشه بهتر نی ؟ البته منظورم این هس که به راحتی بتونیم به هر سایتی بدون فیلتر شکن داخل بشیم این باعث میشه کمتر جیب ما رو خالی کنند در ضمن سرعت اینترنت در اینجا افتضاح افتضاح افتضاح افتضاح افتضاح افتضاح

  • خنگول
    0

    وزرای قبلی هر کدامشان ۸ سال پیگیر حل مشکل بودند و بابتش پول خوبی به جیب زدند، ۸ سال دیگه هم تو ‌پیگیر باش و جیباتو پر کن

  • سوووووییچ
    0

    با اون پیرمردهایی که در شرکت ارتباطات زیر ساخت جهت دورهمی جمع کرده ای بعید میدانم بتوانی مشکلی حل کنی

  • حاج طوسی
    0

    تو خودت اصل مشکلی،بدبخت تو یک کارگزار هستی.فردا عین تفاله می اندازنت بیرون.

  • حسین
    0

    همه وزرای قبلی هم طبق فرمایشات شما صحبت میکردن و کاملا تکراری و بدون پشتوانه عملی هست حتی بدتون هم نمیاد ک کندتر باشه

  • جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور
    0

    شرکت مخابرات ایران متاسفانه در سراسر کشور در مورد واریز بن خواربار بازنشستگان هر ماه مشکل دارد چرا؟
    جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور

  • ناشناس
    0

    جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات منطقه تهران هستیم که نسبت به عدم اجرای کامل آیین‌نامه اجرایی این شرکت در مورد پرداخت به موقع هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین سرانه رفاهی خود اعتراض داریم. امیدواریم رسیدگی شود.

  • 0

    تفاوت رفاهیات از سال 1388 تاکنون پرداخت نشده است !!!
    حق جذب از سال 1388 تا کنون پرداخت نشده است !!!
    تفاوت ناشی از 3/4 سربازی بازنشستگان جهت پاداش تشویقی وپاداش سنواتی ومرخصیهای ذخیره شده تاکنون پرداخت نشده است !!!
    12 سال از خصوصی سازی گذشت کی مطالبات بازنشستگان پرداخت میگردد تورم به 50 درصد رسیده این پول دیگر ارزشی ندارد بعد از 12 سال ؟؟
    کسورات بیمه تاکنون پرداخت نشده است !!!

    سازمان تامین اجتماعی از سازمان بازنشستگی کشوری یاد بگیرد.وام 12 میلیونی بدهد.به خدا ما هم نیازمند این وام هستیم.از زن و بچه هامون خجالت میکشیم تو خرج و مخارج با این گرانیها موندیم.مسولین به داد برسید.

  • ناشناس
    0

    برای دریافت معوقات رفاهیات فقط تجمع جواب میده همین اونم جلوی خود مخابرات شهرتون
    مشکلات کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور 100 درصد به خاطر به توجهی مدیران، مسئولان، دولت و نمایندگان مجلس بوده است.
    متاسفانه بودجه وام تعاون بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از مهرماه سال 1399 تاکنون تامین نشده است و پرداخت وام تعاون بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را در این مدت یک سال خودداری کردند و پرداخت نمی کنند چرا؟

  • 0

    پول هست ولی متاسفانه مشکلات کارکنان و بازنشستگان به خاطر بی لیاقتی مدیران و مسئولان بوده است.
    چرا پرداخت پول به پیمانکار در شرکت مخابرات درسراسر کشور مشکل بودجه وجود ندارد ولی متاسفانه فقط مطالبات بازنشستگان مشکل بودجه است.

  • 0

    شرم آور و تاسف بار است که دولت مردان، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1388 تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران و بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور نکردند و همچنان نیز ادامه دارد.

  • بازنشسته اسفند ماه سال 95
    0

    مشکل اصلی مخابرات منطقه تهران بودجه نیست و تاکنون هم نبوده است 100 درصد فقط بی مدیریت بوده است.
    بنده در اسفند ماه سال بازنشسته شدم متاسفانه تاکنون سکه پایان خدمت بنده را ندادند چرا؟
    بازنشسته اسفند ماه سال 95

  • چرا پرداخت پول به پیمانکار در مخابرات مشکل بودجه وجود ندارد و فقط مطالبات بازنشستگان مشکل بودجه است.
    0

    چرا پرداخت پول به پیمانکار در مخابرات مشکل بودجه وجود ندارد و فقط مطالبات بازنشستگان مشکل بودجه است.

  • مرتضی
    0

    یکی از همکاران بنده با 30 سال سابقه کار در اسفند ماه سال 95 بازنشسته شد مبلغ بیش از 140 میلیون تومان گرفته است ولی بنده با 32 سال و 7 ماه سابقه کار در اسفند ماه 95 بازنشسته شدم مبلغ 64 میلیون دادن آیا این عدالت است
    بنده از اردیبهشت ماه سال 1396 تاکنون بارها هم اعتراض کرده ام ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
    حق و حقوق بنده به خاطر بی قانونی و بی عدالتی در اداره کار و دیوان عدالت اداری پایمال و ضایع شده است.
    شکایت و اعتراض هم می کنم ولی متاسفانه بررسی، پیگیری و رسیدگی نمی شود چرا؟
    قانون برای شکایت و اعتراض کردن وجود دارد، اما متاسفانه عمل و اجرا نمی شود چرا؟
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران اسفند ماه سال 1395

    درضمن بنده 27 ماه سابقه حضور درجبهه دارم

    مرتضی کارمند رسمی بازنشسته شرکت مخابرات استان تهران به شماره کارمندی 1420070 و به شماره پرسنلی 61001328

  • مرتضی
    0

    ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    درخواست از وزیر ارتباطت و فناوری اطلاعات من 33 سال در شرکت مخابرات تهران خدمت کرده و اکنون بازنشسته ام از مدیرکل بارها تقاضا کردم که تنها فرزندم را در شرکت مخابرات استان تهران مشغول کار کنند که نکردند. اکنون از وزیر ارتباط و قناوری اطلاعات می خواهم به خواسته من پیرمرد عمل کنند و فرزند بیکار و تحصیلکرده ام را در شرکت مخابرات استان تهران مشغول بکار کنند. باتشکرفروان مرتضی میرزابابائی
    با آقای محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نامه نوشته ایم
    محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دوسال است هنوز پاسخ نامه مان را نداده
    وزیرمحترم ارتباطات وفناوری اطلاعات جناب آقای محمد جواد آذری جهرمی چرا درمدت دوسال است پاسخگوی بنده نیست؟
    لطفا صدای بنده را به گوش وزیر متحرم ارتباطات وفناوری اطلاعات جناب آقای محمد جواد آذری جهرمی برسانید.
    فرزندم را در مخابرات استخدام كنند
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران هستم و از شرکت مخابرات استان تهران حدود 5 سال است تقاضا كرده‌ام فرزندم را كه استخدام كنند ، اما به نتيجه نرسيده‌ام. من با 6 سرعائله از نظر تأمين هزينه‌هاي زندگي مشكلاتي دارم كه استخدام فرزند تحصيلكرده‌ام مي‌تواند كمك‌خرج من باشد.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر


    بیش از هزار بار پیام از طریق رسانه ها و... به مدیرعامل محترم شرکت مخابرات ایران و وزیرمحترم ارتباطات وفناوری اطلاعات جناب آقای محمد جواد آذری جهرمی ارسال کرده ام ولی متاسفانه تاکنون رسیدگی نکرده اند؟
    محمد جواد آذری جهرمی مدت دو سال هنوز پاسخ نامه مان را نداده
    مرتضی میرزابابائی
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر

  • ناشناس
    0

    با عرض سلام
    احتراما به عرض میرساند اینجانب بانشسته مخابرات منطقه 5 تهران ساکن نسیم شهر دارای یک خط تلفن به شماره 56763702 میباشم. چون این خط در اختیار مستاجر بوده و ایشان بدهی تلفن را پرداخت نکرده و اینجانب مطلح نبودم شماره فوق تخلیه شده است
    خواهشمند در صورت امان دسورات لازم جهت نصب مجدد این شماره را صادر فرمائید.
    ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری بررسی، پیگیری و رسیدگی نیست چرا؟
    از مدیر کل متحرم شرکت مخابرات منطقه تهران درخواست رسیدگی دارم

    من بازنشسته مخابرات هستم تلفن بنده را به خاطر بدهی و بدون اطلاع من تلخله شده است چرا؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها