فرانسه: هنوز تا رسیدن به توافق در وین فاصله داریم

هم‌زمان با تعللی که از سوی طرف‌های غربی در وین وجود دارد، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: طرفین مذاکرات هنوز تا رسیدن به یک توافق فاصله دارند.

فرانسه: هنوز تا رسیدن به توافق در وین فاصله داریم

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه درباره روند مذاکرات وین گفت، ایران و قدرت های جهانی با وجود برخی پیش رفت هایی که در پایان دسامبر ۲۰۲۱ انجام شده است، هنوز از هرگونه توافقی برای احیای توافق هسته ای فاصله دارند. 

لودریان در یک جلسه استماع پارلمان فرانسه در این باره گفت: مذاکرات ادامه دارند. کند هستند، خیلی کند و این باعث ایجاد شکافی می شود که فرصت یافتن راهکاری در راستای منافع تمامی طرفین را به خطر می اندازد. 

به گفته او، «در پایان ماه دسامبر کمی پیش رفت حاصل شد اما هنوز از ختم مذاکرات فاصله داریم». 

اظهارات لودریان در پی این مطرح می شود که دور هشتم مذاکرات وین هم اکنون در جریان است و از ابتدای مذاکرات در آذرماه اعضای اروپایی برجام و آمریکا بدون هیچ ابتکار عمل و پیشنهادی برای کاهش اختلافات و بازگرداندن اعتماد به میز مذاکرات رفتار کرده اند و با وجود گذشت چندین ماه از مذاکرات همچنان این کشورها به زیاده خواهی و انفعال خود در گفتگوها ادامه می دهند.

این در حالی است که این کشورها از طولانی شدن مذاکرات همزمان با توسعه برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می کنند. به عبارتی آنها در داخل اتاق مذاکرات با مشت‌های بسته هستند، اما بیرون از اتاق در فضای رسانه‌ای دم از محدود بودن زمان می‌زنند. بدون شک کسانی که سعی دارند برجام را از حیز انتفاع بیندازند و همان طور که خودشان می گویند توافق را به طور کامل "تهی" کنند سه کشور اروپایی و آمریکا هستند.

همچمین اشاره وزیر خارجه فرانسه به کند بودن مذاکرات وین  در حالی است که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش تر درباره روند مذاکرات گفته بود: موضوعات باقی‌ مانده حائز اهمیت هستند و ما به نقاطی رسیده‌ایم که به ما نشان می‌دهد که آیا طرف مقابل اراده لازم را برای پیشبرد مذاکرات دارد یا نه. در گفت‌وگوها سرعت برای ما مهم است. البته باید توجه داشت سرعت یک امر دو طرفه است و نمی‌شود که ما با سرعت نور حرکت کنیم و از ما چنین توقعی وجود داشته باشد ولی طرف مقابل سرعت لاک‌پشتی داشته باشد. باید سرعت دو طرف متناسب باشد و این موضوع باعث می‌شود که مذاکرات با سرعت بیشتری طی شود. ما باید به مذاکراتی ادامه دهیم که نتیجه آن یک توافق پایدار و قابل اتکا باشد و الزاما این موضوع با این مسئله که ما فقط سرعت‌مان را بیشتر کنیم و سرعت دو طرف متناسب نباشد امکان‌پذیر نیست. همان طور که گفتم ما به دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا هستیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • استمرار طلب
    0

    خوش به حال مذاکره کنندگان استمرار طلب داخلی و خارجی فقط سعی کنید هی رو به جلو باشه .........

  • ناشناس
    0

    فراسنه در زمان ظریف و عراقچی هم همان حرف گفته است.

  • 0

    مشکل فرانسه با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین ندارد و تاکنون هم ثابت شده است نداشته است که مشکل با ایران در سال 1357 شروع و آغاز شده است، نه در سال 1392

  • روحانی پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
    2

    روحانی فکر می‌کرد با باج دادن به غربی‌ها کار پیش می‌رود
    روحانی پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

  • 1

    آنچه باعث بالندگی و سرافرازی ایران اسلامی از شهادت حاج قاسم شد اخلاص و صداقت و شجاعت آن مرد میدان بود. سخن نمی‌گفت مگر این که در عمل آن را ثابت می‌کرد. پشت میز قرار نمی‌گرفت تا به نیروها فرمان برو بدهد می‌رفت بعداً می‌گفت بیایید! حقیقتاً مالک اشتر و شیر روز و زاهد شب بود. خداوند بر علو درجاتش بیفزاید. او هرگز در فکر و دل مظلومان عالم فراموش نخواهد شد حتی اگر استکبار در فضای مجازی از عکس و نام و یاد او لرزه براندامش می‌افتد و آنها را حذف می‌کند.

  • ناشناس
    2

    تشییع 250 شهید گلگون کفن 8 سال دفاع مقدس که پس از 30 سال از پایان جنگ شناسایی شده‌اند در روز شهادت سردار دل‌ها به ما درس ایستادگی و شهامت و صبر می‌دهد. ان‌شاءالله این شهدا و حاج قاسم عزیز دعاگوی ملتند تا این پرچم را به صاحب اصلی انقلاب بسپارند.

  • ناشناس
    2

    امام خامنه‌ای در دیدار با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم عزیز در واکنش به حذف نام حاج قاسم شهید در برخی از پیام‌رسان‌های فضای مجازی فرمودند: «این یک تنبه دیگری است، تنبه بیشتری است برای ما و مسئولین مجازی کشور که بفهمند چه کار باید بکنند، تا دشمن نتواند هر جور دلش می‌خواهد، یا هر جایی که دلش می‌خواهد رفتار کند. خب فضای مجازی موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر...» از رئیس‌جمهور و مسئولین امر انتظار می‌رود به تلاش‌ها برای حل اساسی این مشکل که چندین سال است دغدغه رهبر عزیزمان و دلسوزان جامعه است سرعت ببخشند.

  • 2

    این انتظار وجود دارد که در کتب درسی تمام مقاطع از مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گنجانده شود تا نسل‌های آینده با این حقیقت افسانه مانند ولی تربیت شده در مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای آشنا شوند. از اخلاص، صداقت، ولایت‌مداری، تدبیر و فرماندهی در جنگ به‌ویژه در عراق و سوریه که با اندک نیرویی به قلب دژخیمان تکفیری مسلح به انواع سلاح‌ها و پشتیبانی شیطان بزرگ و نوکران منطقه‌ای‌اش می‌زد و با پیروزی برمی‌گشت.

  • ناشناس
    0

    آقای ظریف! برجام روحانی و سه کشور اروپایی مرده است چون به خاطر که تحریم ها هنوز هم زنده است.

  • 2


    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در مورد صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بود و مقصر اصلی فقط دولت حسن روحانی بوده است.

  • 1


    فرانسه را مانند آمریکا بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم
    فرانسه همچنان حامی گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین است.

  • آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد
    0


    آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد

  • 0

    سردار شهید سلیمانی همواره در راستای سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در کمک به استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه ای و بین المللی ایفای نقش کرد و اقدامات و تلاش های زیادی در مقابله با تروریسم بین المللی و گروه های تروریستی در حال رشد در منطقه انجام داد.

  • 0

    به همین دلیل به درستی و با افتخار به ایشان لقب قهرمان مقابله با تروریسم و سردار صلح داده شده است. علیرغم این نقش و جایگاه، دولت ایالات متحده آمریکا با اعمال استانداردهای دوگانه و با ادعاهای دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم ، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین الملل است مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه ‌ترین‌مقامات جمهوری اسلامی ایران آن هم در خاک کشور میزبان عراق کرد.

  • ناشناس
    0

    این اقدام مقامات وقت آمریکا در ترور علنی قهرمان بین المللی مقابله با تروریسم، خود پیامی در حمایت از گروه های تروریستی است که آشکارا دروغگویی مدعیان مبارزه با تروریسم را بر ملا کرد.

  • 0

    شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان بزرگ ایشان، نه تنها از ظرفیت محور مقاومت نکاست، بلکه از یکسو محیط داخلی ایران را سرشار از انسجام و وحدت ملی کرد و از سوی دیگر راهبرد و گفتمان مقاومت را برجسته تر ساخت.

  • ناشناس
    0

    بی تردید اقدام جنایتکارانه‌ آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی مصداق «حمله تروریستی» است که به نحوی سازمان ‌یافته‌ توسط دولت وقت آمریکا طراحی و عملیاتی شده است و هم اکنون نیز مسئولیت آن متوجه کاخ سفید است.

  • 0

    بر مبنای موازین حقوقی و بین المللی دولت آمریکا در قبال این جنایت «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. در همین چارچوب، کلیه عاملان، آمران، مباشران و مسببان این جنایت تروریستی مسئولیت داشته و برهمین اساس وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و بر اساس اصل حقوقی "مقابله با بی‌کیفرمانی جنایتکاران" مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو کردن آنها در پیشگاه عدالت را آغاز کرده است و تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داد.

  • ناشناس
    0

    وزارت امور خارجه اقدامات متعددی را با هدف دنبال کردن موضوع در تمامی سطوح داخلی، دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام داده که در برهه‌های مختلف گزارش آنها در حد مقدورات به پیشگاه ملت بزرگ ایران ارائه شده و این مسیر پیگیریها با قوت و به صورت همه جانبه ادامه خواهد یافت.

  • ناشناس
    0

    با این روند اگر بدنبال قرارداد پایدار و با ثبات هستید کاملا در اشتباهید

  • 0


    ما هم هنوز تا رسیدن به حل و فصل مشکلات با فرانسه، اروپا در وین وغیره فاصله زیادی داریم
    فرانسه واروپا باید پاسخگو و جوابگو جنایت های گروهک تروریستی منافقین و رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور باشند.

  • 0

    دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

  • 0


    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

  • بابائی
    0


    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
    دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

  • فرانسه جنایتکار به دنبال بن بست توافق هسته ای و برجام است
    0


    فرانسه جنایتکار به دنبال بن بست توافق هسته ای و برجام است

  • ناشناس
    0

    سازمان منافقین
    اسامی مجاهدین خلق در آلبانی
    روحانیون مجاهدین خلق
    سران منافقین
    مجاهدین خلق الان کجا هستند
    اسامی منافقین
    عاقبت مجاهدین خلق
    فیلم جنایات مجاهدین خلق


  • Iraj soltani
    0

    تحریمو شل کنید سرعت بالا بره.

  • ناشناس
    0

    فرانسه و کشورهای اروپایی درحال بازی سیاسی هستند.
    فرانسه و اروپا در حال بازی سیاسی با ایران هستند.

  • کوتاه آمدن در برابر فرانسه جنایتکار مشکلات را حل نخواهد کرد
    0


    کوتاه آمدن در برابر فرانسه جنایتکار مشکلات را حل نخواهد کرد

  • ناشناس
    0

    مذاکره با فرانسه هیچ نتیجه ای ندارد.
    فرانسه از آمریکا بدتر است.

  • 0

    فرانسه جنایتکار همچنان به ائتلاف متجاوز عربستان سعودی در یمن سلاح می دهد

  • فرانسه جنایتکار دشمن تاریخی ملت ایران بوده است.
    0

    فرانسه جنایتکار دشمن تاریخی ملت ایران بوده است.

  • ناشناس
    0

    فرانسه کشوری است که ازسال 1980 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از تروریسم درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان در سایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.

  • 1

    اسناد پشتیبانی، کمک و حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از تجاوز صدام در مدت هشت ساله جنگ تحمیلی را در اختیار داریم.

  • 0

    مسئولان و نمایندگان مجلس توضیح و پاسخ دهند
    چرا جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ضد انقلاب، اشرار، گروهک تروریستی منافقین، تروریست ها و حامیانشان به رهبری آمریکا، توسط روحانی، ظریف، عراقچی و... تاکنون پیگیری نمی شود، نمی کنند و نشده است.

  • ناشناس
    0

    مذاکره روحانی، ظریف و عراقچی با آمریکا و کشورهای اروپایی و غیره تحریم ها 10 برابر کرده است و مشکلات مردم و کشور را هم 100 برابر بیشتر کرده است.

  • ناشناس
    0

    فعالیت هسته ای ایران با تهدید صهیونیست ها محدود نمی شود
    فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران با تهدید نظامی صهیونیست ها محدود و یا متوقف نمی شود.
    از صهیونیست ها انتقام می گیریم

  • 0

    اسرائیل جنایتکار بزرگ ترین تهدید برای صلح جهانی و ثبات منطقه است.
    آمریکا جنایتکار بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و هم بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر بوده است.
    هدف آمریکا از حضور درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها، تروریست ها، عربستان سعودی، اماراتف بحرین و اسرائیل بوده است.

  • فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
    0


    فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

  • ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
    0

    ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

  • ناشناس
    0

    و این در حالی است که فرانسه جنایتکار خودش از سال 1394 تاکنون متهم ردیف دوم پرونده مشکلات توافق هسته ای و برجام بوده است.

  • 0

    عملکرد و رفتار فرانسه جنایتکار هم از ابتدا در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وغیره دوگانه بوده است.

  • بابائی
    0

    ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه جنایتکار بابت حمایت از گروهک تروریستی منافقین باید از مردم ایران عذرخواهی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها