وزیر امور خارجه:

دوستانمان را درجریان مذاکرات وین قرارمی‌دهیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما از هر ابتکاری که به ثبات، امنیت و توسعه منطقه کمک کند، حمایت می‌کنیم.

دوستانمان را درجریان مذاکرات وین قرارمی‌دهیم

حسین امیر عبداللهیان در پایان سفر به قطر در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج سفر خود به این کشور عربی، گفت: در گفت‌وگوهای امروز با امیر قطر و وزیر خارجه در خصوص مناسبات دوجانبه، موضوعات مختلفی که در روابط وجود دارد و مشکلات اندکی که وجود داشت و همچنین مسائلی که می‌تواند به فعالیت هرچه بیشتر تجار ایرانی در قطر کمک کند، گفت‌وگو کردیم.

وی تصریح کرد: در خصوص مناسبات دو کشور و دیدگاه‌های ارزشمندی که توسط امیر قطر مطرح شد، توافق کردیم که در روزهای آینده تعدادی از وزرای ایران بر مبنای دعوت به عمل آمده، به دوحه سفر کنند و در خصوص موضوعات اقتصادی، تجاری، همکاری‌های علمی و فناوری و حوزه‌های متنوع موردعلاقه دو کشور از جمله در مسئله بهداشت و موضوع مهار کرونا در قطر با توجه به تجاربی که ایران دارد و در عین حال در قطر نیز تجارب خوبی وجود دارد، گفت‌وگو و رایزنی صورت بگیرد.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان در همین راستا اعلام کرد: به‌زودی هیأتی از ایران به دوحه سفر خواهد کرد و تبادل این تجربیات می‌تواند به هر دو طرف کمک کند و البته آمادگی کامل خود را اعلام کردیم که با توجه به موج قوی ویروس کرونا که در روزهای اخیر در این کشور شکل گرفته، بتوانیم از مساعدت خود در این مسیر دریغ نکنیم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان این که یکی از موضوعات مهم در مناسبات ایران و قطر، همکاری و گفت‌وگوهای منطقه‌ای است، اظهار کرد: ایران بارها ایده‌هایی را برای تقویت روند همکاری و گفت‌وگوهایی که منجر به همکاری در منطقه خلیج فارس شود، ارائه داده است. امیر قطر از جمله روسای کشورهای منطقه است که همواره از ایده‌های مطروحه توسط جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که معتقدیم راه‌حل برخی بحران‌ها در منطقه صرفا تمرکز بر راه‌حل سیاسی است و ما نباید از مسیر زور، نظامی‌گری و هژمونیک بخواهیم مسائل منطقه را حل‌وفصل کنیم، افزود: تجربه سال‌های اخیر هم نشان داده که این به نفع منطقه نیست.

امیر عبداللهیان در همین راستا با بیان این‌که ایران به عنوان یک کشور بزرگ در منطقه همواره نقش اساسی، محوری و سازنده دارد و ما طرف خوب تحولات در منطقه بوده‌ایم، چه در موضوع مبارزه با داعش و چه در هر گفت‌وگوی منطقه‌ای ایران نقش مثبت و سازنده ایفا کرده است، تصریح کرد: ما از هر ابتکاری که به ثبات، امنیت و توسعه منطقه کمک کند حمایت می‌کنیم. امروز نیز حرف‌های خیلی خوبی از امیر قطر در این رابطه شنیدیم و حمایت ایشان و دیدگاه‌هایی که برای توسعه گفت‌وگوهای منطقه‌ای دارند که منجر به همکاری همه‌جانبه منطقه‌ای و همکاری دسته‌جمعی منطقه‌ای شود، ما از این ایده‌ها هم استقبال می‌کنیم و هم ابتکاراتی را که داریم به این ایده‌ها اضافه می‌کنیم و امیدواریم منطقه در مسیر رشد، توسعه و پیشرفت همه‌جانبه بیش از گذشته قرار بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد رایزنی ایران با مقامات عمان و قطر در مورد روند مذاکرات وین، گفت: طبعا ما دوستانمان در منطقه را در جریان مذاکرات وین قرار می‌دهیم و آنها به عنوان همسایه ما از این حق برخوردار هستند که در جریان آن‌چه بین ما و کشورهای ۱+۴ می‌گذرد، قرار بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان، با بیان این‌که معتقدیم دستاوردهای ایران در حوزه توسعه دانش صلح‌آمیز هسته‌ای می‌تواند در اختیار همه کشورهای منطقه، کشورهای مسلمان و همسایگان ما قرار بگیرد، افزود: طبیعی است که برخی از طرف‌ها در مذاکرات وین تلاش می‌کنند با انتقال نادرست مطالب به بعضی از همسایگان ما، موجبات نگرانی آنها را فراهم کنند.

امیر عبداللهیان در همین چارچوب خاطرنشان کرد: حتما ما در این گفت‌وگوها و سفرها، یکی از اهدافمان در کنار سایر اهداف سفر، این است که آنها را در جریان روایت خودمان از مذاکرات وین قرار بدهیم و دوستان ما در منطقه نیز مشورت‌هایی به ما می‌دهند که در میز مذاکرات کمک‌کننده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    1

    جنایت های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بی پاسخ نمی ماند
    ترور سردار سلیمانی وغیره برای ترامپ گران تمام می شود.
    پامپئو در ترور سردار سلیمانی دست داشته است.
    حمله هوایی ارتش تروریست آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد نقض حاکمیت عراق بوده است و هم نقض قوانین بین الملل و نقض حقوق بین الملل و هم جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت بوده است.
    مارک اسر وزیر دفاع آمریکا هم در ترور سردار سلیمانی وغیره در فرودگاه بین المللی بغداد دست داشته است.
    ترور سردار سلیمانی نقض حقوق بین الملل بود.
    مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا به همراه پنتاگون، بن سلمان و نتانیاهو شریک جرم ترامپ بوده است.
    حمله آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد از نظر و نگاه قوانین المللی و حقوق بین المللی جنایت جنگی محسوب می شود.
    جرم سردار سلیمانی نابود کردن داعش در عراق و سوریه بود.
    اقدام آمریکا در شهادت سردار سلیمانی یک جنایت بین المللی است و هم اقدامی تروریستی بین المللی است.

  • ناشناس
    0

    دولت زیر حرفش زد | منتظر یارانه جدید نباشید

  • 2

    راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهیم

  • 0

    رسانه‌ها از حمله رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه خبر می‌دهند

  • 2


    میراث شهید سلیمانی، مقابله با استکبار، اسرائیل و تکفیر است

  • ناشناس
    2


    حسن روحانی باید محاکمه شود . این خواست همه مردم است .
    روحانی فکر می‌کرد با باج دادن به غربی‌ها کار پیش می‌رود
    روحانی پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

    برجام روحانی در کشور یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است.
    برجام روحانی کل دنیا را گرفتارکرده است.

    دولت روحانی بعد از گذشت 9 سال هنوز سوء مدیریت و کم کاری خودشان را به دولت قبل نسبت می دهند.

    روحانی فقط زمین سوخته تحویل رئیسی داده است.

    مذاکرات ایران ودبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شکست خورده است.

    برنامه هسته ای کشورمان هیچ ارتباطی و ربطی به بحرین جنایتکار ندارد.
    عبداللطیف بن رشید الزیانی بی ادب وزیر امور خارجه بحرین حق ندارد در امور داخلی ایران دخالت و مداخله کند.

    دولت آمریکا باید پاسخگوی ترور سردار سلیمانی باشد و عاملان و آمران این اقدام و حمله تروریستی بایستی به سزای اعمالشان برسند و به عدالت سپرده شوند.

    دولت روحانی 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد و نتیجه آن 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و خودرو و مسکن و غیره شد.

    چرا از قوه قضاییه نمی خواهید که حسن روحانی را ... محاکمه بکند ؟؟؟!!!!؟؟؟؟!!!!!

    روحاني به غرب باج داد ....!!!!!
    به نیابت از کل مردم ایران از قوه قضاییه بخواهید که حسن روحانی را محاکمه بکنند .

  • ناشناس
    0

    احتمالا پس مردم ایران دشمن هستن که در جریان مذاکرات نیستن

  • ناشناس
    0

    در همین چندماه فروش نفت کشورمان به‌طور چشمگیر افزایش یافته است. در چنین شرایطی که اثرگذاری تحریم‌های دشمن علیه ایران به حداقل رسیده هیچ نیازی به عجله برای رسیدن به توافق نباید باشد.

  • ناشناس
    0

    امام خامنه‌ای در دیدار با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم عزیز در واکنش به حذف نام حاج قاسم شهید در برخی از پیام‌رسان‌های فضای مجازی فرمودند: «این یک تنبه دیگری است، تنبه بیشتری است برای ما و مسئولین مجازی کشور که بفهمند چه کار باید بکنند، تا دشمن نتواند هر جور دلش می‌خواهد، یا هر جایی که دلش می‌خواهد رفتار کند. خب فضای مجازی موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر...» از رئیس‌جمهور و مسئولین امر انتظار می‌رود به تلاش‌ها برای حل اساسی این مشکل که چندین سال است دغدغه رهبر عزیزمان و دلسوزان جامعه است سرعت ببخشند.

  • 1

    شیرین هانتر کارشناس سیاسی کنگره آمریکا می‌گوید در گذشته وقتی یک ناو آمریکا روشن می‌شد چند کشور سقوط می‌کردند ولی الآن ناو آمریکا و نیروهای زبده آن نه از ناوهای ایران بلکه از قایق‌های موتوری ایران فرار می‌کنند!

  • 0

    با فرود آمدن پهپاد حزب‌الله لبنان در اراضی اشغالی نشریه‌ هاآرتص با انتشار تصویر این پهپاد به قدرت حزب‌الله اعتراف کرده و نوشته حزب‌الله به یک متخصص در ساخت و ارسال پهپادهای شناسایی به فلسطین اشغالی تبدیل شده است. ولی به نظر من مسئله فراتر از این‌هاست. اسرائیلی‌ها باید به فکر رفتن باشند.

  • 0

    آنچه که امروز بر سر قزاقستان آمده نسخه‌ای بود که در سال 98 برای ایران عزیز پیچیده بودند ولی تیر دشمنان به سنگ خورد.

  • 0

    جهان و مراجع بهداشت جهانی اکنون مشاهده می‌کند واکسن ایرانی که برخی وادادگان داخلی می‌گفتند آب مقطر است از فایزر آمریکایی صدها برابر بهتر عمل کرده و به شکر حضرت حق امروز آمار فوتی‌ها به تک رقمی نزدیک می‌شود. ان‌شاءا... مردم نیز بیشتر مراعات کنند. شاید به خواست خداوند قبل از پایان سال برای محو ویروس منحوس در نیمه شعبان جشن بگیریم.

  • 0

    تشییع 250 شهید گلگون کفن 8 سال دفاع مقدس که پس از 30 سال از پایان جنگ شناسایی شده‌اند در روز شهادت سردار دل‌ها به ما درس ایستادگی و شهامت و صبر می‌دهد. ان‌شاءالله این شهدا و حاج قاسم عزیز دعاگوی ملتند تا این پرچم را به صاحب اصلی انقلاب بسپارند.

  • ناشناس
    0

    آنچه باعث بالندگی و سرافرازی ایران اسلامی از شهادت حاج قاسم شد اخلاص و صداقت و شجاعت آن مرد میدان بود. سخن نمی‌گفت مگر این که در عمل آن را ثابت می‌کرد. پشت میز قرار نمی‌گرفت تا به نیروها فرمان برو بدهد می‌رفت بعداً می‌گفت بیایید! حقیقتاً مالک اشتر و شیر روز و زاهد شب بود. خداوند بر علو درجاتش بیفزاید. او هرگز در فکر و دل مظلومان عالم فراموش نخواهد شد حتی اگر استکبار در فضای مجازی از عکس و نام و یاد او لرزه براندامش می‌افتد و آنها را حذف می‌کند.

  • 0

    به همت و غیرت سربازان ولایت در ارتش و سپاه الحمدلله امروز کشورمان در بخش ساخت تانک جزو هفت کشور جهان، در زیردریایی در بین پنج کشور اول، توپخانه در بین شش کشور، راکت، دومین کشور، قدرت موشکی جزو 5 کشور اول جهان، پهپادی و دقت موشکی هم جزو پنج کشور اول دنیا هستیم. باید همواره این افتخارات را به یاد بیاوریم و یادآوری کنیم تا خودباوری ملی افزایش یابد.

  • ناشناس
    0

    والله فکر کنم دوستانتون باید شما را در جریان مذاکرات قرار دهند .

  • 0

    آفرین آفرین لشگر سایبری آفرین

  • ناشناس
    0

    اعتراف دوستان روحانی، ظریف و عراقچی فرانسه: هنوز تا رسیدن به توافق در وین فاصله داریم

  • 0

    مشکل فرانسه با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین ندارد و تاکنون هم ثابت شده است نداشته است که مشکل با ایران در سال 1357 شروع و آغاز شده است، نه در سال 1392

  • 0

    وقتی ما در رسانه های اعلام می کنیم مشکل ایران فرانسه، اروپا و آمریکا از مذاکره، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود ولی متاسفانه برخی ها باز هم توجهی نمی کنند باز هم به دنبال مذاکره با فرانسه و اروپا وغیره هستند چرا؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها