امیرعبداللهیان: عربستان مایل به گفتگو با ایران درباره پرونده های منطقه ای است، اما در حال حاضر مذاکرات بر روابط دوجانبه متمرکز است / ما به اهمیت یک گفتگوی گسترده منطقه ای با حضور عربستان، مصر و ترکیه اعتقاد داریم

وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با الجزیره درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی گفت: تهدیدهای رژیم صهیونیستی تازگی ندارد و این رژیم در وضعیتی بسر می برد که قادر به اجرای آنها نیست.

امیرعبداللهیان: عربستان مایل به گفتگو با ایران درباره پرونده های منطقه ای است، اما در حال حاضر مذاکرات بر روابط دوجانبه متمرکز است / ما به اهمیت یک گفتگوی گسترده منطقه ای با حضور عربستان، مصر و ترکیه اعتقاد داریم

امیرعبداللهیان درباره مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان نیز اظهار داشت: گفت وگوی ما با عربستان مثبت و سازنده است و برای از سرگیری روابط در هر زمانی آمادگی داریم.

وی افزود: نمایندگان ما در سازمان همکاری اسلامی به جده باز خواهند گشت و این اقدامی مثبت به شمار می رود.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد که عربستان مایل به گفت وگو درباره پرونده های منطقه ای است، اما در حال حاضر گفت وگوها بر روابط دوجانبه متمرکز است.

امیرعبداللهیان افزود: ما به اهمیت یک گفت وگوی گسترده منطقه ای شامل عربستان، مصر و ترکیه برای حل مشکلات منطقه اعتقاد داریم.

وی با محکوم کردن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: ما به همسایگانمان هشدار دادیم که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خطایی راهبردی است و آنها اولین کسانی هستند که بهای آن را خواهند داد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • بابائی
    1

    القاعده از سال 2001 تاکنون یکی از دستگاه دولت عربستان سعودی بوده است که آمریکا هم از سال 2001 تاکنون شریک جرم جنایت های عربستان سعودی و القاعده بوده است.

  • 0


    دبیرکل سازمان ملل نقض منشور سازمان ملل از سوی آمریکا را نایده می گیرد چرا؟

  • 1


    کوتاه آمدن در برابر آمریکا یا اروپا مشکلات را حل نخواهد کرد

  • ناشناس
    1

    اگر غربی ها جنایتکار دلسوز ما بودند ما را تحریم نمی کردند.
    غربی جنایتکار ملت ایران را تروریسم می خوانند، اما متاسفانه ایران به دنبال مذاکره با غربی ها است چرا؟

  • 0

    تصوین قطعنامه سیاسس حقوق بشری علیه ایران مجمع عمومی سازمان ملل چهارشنبه 28 آذر 1398/ پس روحانی و ظریف چگونه در سازمان ملل از مردم ایران و کشور ایران دفاع و حمایت کردند.

  • بابائی
    1


    ایران به دنبال تسلیحات هسته نیست و تاکنون هم در دنیا ثابت کرد که نبوده است و اما آمریکا، اروپا و اسرائیل به خاطر دخالت و مداخله در امور ایران و هم به خاطر داشت بمب اتمی باید مجازات شوند.

  • ناشناس
    1


    اقدامات بی شرمانه عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در خاورمیانه و یمن نقض قوانین بین الملل، نقض حوق بین الملل و نقض حقوق بشر بوده است.

  • ناشناس
    1

    تحریم ها نوعی از جنایت جنگی هستند ولی متاسفانه مدعیان دروغین حقوق بشر تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
    مدعیان دروغین حقوق بشر از سال 1945 تاکنون ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.

  • ناشناس
    1


    بعد از شهادت «حاج قاسم» آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها پایین نخواهد رفت
    قاتل خبیث شهید سلیمانی و همدستانش فکر می‌کردند با شهادت سردار سلیمانی، مقاومت شکست می‌خورد؛ در حالی که بعد از شهادت شهید سلیمانی، آب خوش از گلوی آمریکایی‌ها پایین نخواهد رفت.

  • 0

    مروز صلابت و اقتدار مجاهدان عراق، لبنان و یمن را می‌بینیم و در افغانستان هم بعد از شهادت شهید سلیمانی بود که آمریکا با سرافکندگی گورش را گم کرد و از کل منطقه نیز ریشه آنها کنده خواهد شد.

  • 0

    بعد از شهادت سردار سلیمانی، وعده انتقام سر داده شد و در چنین روزی عین‌الاسد را در هم کوبیدند و دشمنی که هیچ آبرویی برایش نمانده، این ضربه محکم را تجربه کرد و هیچ غلطی نتوانست بکند.

  • ناشناس
    0

    روزنامه اینترنتی رای الیوم
    پاسخ محکم شیخ نعیم قاسم به ادعاهای پادشاه عربستان
    معاون دبیر کل حزب الله لبنان در پاسخ به دروغ های پادشاه عربستان گفت : تروریست ها آنهایی هستند که به کشور همسایه تجاوز می کنند و به دنبال سازش با صهیونیست ها هستند.

    تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
    پاسخ محکم شیخ نعیم قاسم به ادعاهای پادشاه عربستان

    گروه بین الملل: معاون دبیر کل حزب الله لبنان در پاسخ به دروغ های پادشاه عربستان گفت : تروریست ها آنهایی هستند که به کشور همسایه تجاوز می کنند و به دنبال سازش با صهیونیست ها هستند.

    به گزارش بولتن نیوز، به نوشته روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به‌روزرسانی می‌شود، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان، صحبت‌های پادشاه عربستان را محکوم کرد و گفت: این صحبت‌ها عامل تحریک مردم لبنان است تا بین آن‌ها مشکل به وجود آید، اما پاسخ ما قاطع خواهد بود. شیخ نعیم قاسم در مراسمی که حزب الله به مناسبت دومین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان آن‌ها در نبطیه برگزار کرده بود افزود: این اتهام متوجه بخش وسیعی از جامعه لبنان و مقاومت فعال و تاثیر گذار در منطقه است که اجازه اجرای طرح‌های مشکوک را نمی‌دهد. کل این اقدام محکوم بوده و قابل قبول نیست. بهتر بود مقامات لبنان که به این صحبت‌ها گوش کردند دست‌کم برای دفاع از شهروندان به این صحبت‌ها پاسخ می‌دادند.پاسخ به ما عربستان قاطع خواهد بود و نخواهیم پذیرفت که به ما توهین کنند .
    معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به عربستان گفت: تروریست کسی است که رای مخالف را می‌کشد و به همسایگان تجاوز می‌کند و به شیوه‌های مختلف به دنبال سازش با اسرائیل است.
    معاون دبیر کل حزب الله لبنان درباره انتخابات مجلس تاکید کرد: حزب الله در کنار متحد خود یعنی جریان ملی آزاد لبنان خواهد بود که میشل عون، رئیس جمهور لبنان، هدایت آن را در دست دارد. به گفته وی از مدتی پیش دیدار‌ها در همه سطوح و به منظور زمینه سازی برای انتخابات مجلس برگزار شده است و ما صرفنظر از برخی صحبت‌ها در حال همکاری هستیم.

  • ناشناس
    0

    سلاح داعش از سال 2011 تاکنون در منطقه خاورمیانه و جهان چگونه تامین شود؟ توسط آمریکا و متحدانش و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار!

  • 0

    عربستان سعودی جنایتکار از سال 1394 در منا بیش از 12 هزار تن مسلمان را قتل عام کرده است ولی متاسفانه تاکنون کشورهای به اصطلاح اسلامی به همراه مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی نه تنها هیچ کاری و اقدامی نکردند و از جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی رژیم سعودی هم دفاع، حمایت و استقبال کردند.

  • ناشناس
    0

    گفت وگو حسن روحانی با باراک اوباما با تلفن همراه در هواپیما از ابتدا متاسفانه تاکنون کل دنیا را گرفتار کرده است و همچنان نیز ادامه دارد.
    مشکلات مردم و کشور، منطقه خاورمیانه و جهان در موقع گفت وگو روحانی و با اوباما شروع و آغاز شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها