انهدام ۱۲ مقر عناصر مسلح ازبکستانی و حزب اسلامی ترکستانی در حملات هوایی روسیه در حومه ادلب

جنگنده‌های روسیه دیشب مواضع شبه‌نظامیان (حزب اسلامی ترکستان) را در جسر الشغور در غرب ادلب و همچنین پایگاه‌های عناصر مسلح ازبکستانی در جنوب استان را بمباران کردند.

انهدام ۱۲ مقر عناصر مسلح ازبکستانی و حزب اسلامی ترکستانی در حملات هوایی روسیه در حومه ادلب

یک منبع میدانی بلندپایه سوریه به «اسپوتنیک» گفت که این حملات هوایی پس از نظارت دقیق بر مقر عناصر مسلح چینی و ازبکستانی صورت گرفت.

وی افزود: تحرکات این عناصر مسلح که تلاش می‌کردند در شب سال نوی میلادی افراد، تجهیزات و مهمات را به سمت نزدیک مواضع ارتش سوریه در منطقه منتقل کنند، زیر نظر گرفته شد.

این منبع افزود: با توجه به داده‌های اطلاعاتی، هواپیماهای جنگی روسیه با مداخله سریع و انجام یک سری حملات، سه پایگاه شبه نظامیان چینی (حزب اسلامی ترکستان) را هدف قرار دادند. علاوه برآن، حملات مشابهی در محورهای کنصفره، سفوهن و بنین در جبل زاویه در جنوب ادلب، انجام گرفت.

این حملات همچنین مکان‌های دیگری در حومه غربی شهر ادلب را شامل می‌شود که شبه نظامیان گروهگ (حراس الدین) در تعدادی از نقاط این محور مستقر هستند.

منبع نظامی بلندپایه تأکید کرد که این حملات به کشته و زخمی شدن حداقل ۳۵ شبه نظامی و انهدام ۱۲ مقر نظامی تروریست‌ها و تجهیزات و مهمات آنها انجامید.

گروه تروریستی جبهه النصره به همراه ده‌ها گروهک متحد خود مانند حزب ترکستانی و گروه آلبانی که بر مناطقی از حومه شمالی لاذقیه و شمال غرب حماه سیطره دارند، کنترل بخش بزرگی از ادلب را در اختیار دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها