معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه:

تا ۲ ماه دیگر کیفرخواست پرونده سردار سلیمانی به دادگاه ارسال می‌شود

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: مراحل تکمیل پرونده به گونه‌ای پیش می رود که دادگاه عاملان ترور شهید سلیمانی تا قبل از پایان سال تشکیل شود.

تا ۲ ماه دیگر کیفرخواست پرونده سردار سلیمانی به دادگاه ارسال می‌شود

کاظم غریب آبادی در آستانه دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی اعلام کرد: تا دو ماه دیگر کیفرخواست پرونده عاملان ترور شهید برای تشکیل دادگاه به دادگستری تهران ارسال خواهد شد.

غریب آبادی گفت: یک پرونده قضایی در عراق به عنوان کشور وقوع جرم تشکیل‌شده و در دادسرای امور بین‌الملل دادستانی عمومی و انقلاب تهران نیز پرونده کیفری دیگری تشکیل‌شده است و دو کشور نیز کمیته تحقیق مشترکی را برای رسیدگی به این جنایت تشکیل داده‌اند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه از برگزاری دو نشست مشترک حقوقی میان ایران و عراق در بغداد و تهران خبر داد و گفت: پس از نشست سوم که در بهمن‌ماه برنامه ریزی شده در بغداد برگزار شود، کیفرخواست پرونده برای دادگستری تهران ارسال خواهد شد.

به گفته غریب آبادی در تعقیب این روند به تازگی مستندات کیفری سیصدصفحه‌ای شامل اطلاعات متهمان و مظنونان پرونده که حدود هفتاد نفر بوده‌اند به‌طرف عراقی داده‌ شده است و طرف عراقی هم اطلاعاتی درخصوص متهمان پرونده در اختیار ایران قرار داده است و این تبادل اطلاعات ادامه دارد.

وی گفت: از عراق خواسته‌ایم که مراحل تحقیقات و آغاز رسیدگی کیفری را سرعت بدهد تا احکام لازم صادر شود.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه سه کشور در منطقه و سه کشور خارج از منطقه درگیر پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند، افزود: پرچم‌دار این اقدام تروریستی رژیم آمریکاست که موجب شده تعداد کثیری از متهمان پرونده آمریکایی باشند. در این خصوص، بیش از ۱۲۰ متهم شناسایی شدند، برای بیش از ۴۰ متهم حکم جلب صادر شده و به ۹ کشور نیز نیابت قضایی برای پیگیری ارسال شده است.

غریب آبادی اتهام اصلی پرونده را متوجه دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت و مقامات دولت آمریکا دانست و گفت: برای جلب متهمان، اراده بین المللی و همکاری اینترپل نیاز است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با اذعان به کند بودن روند پرونده گفت: این پیگیری یک ‌طرف دیگر هم دارد و باید منتظر تکمیل مدارک و مستندات مورد نیاز از جانب طرف عراقی ‌می‌بودیم که البته اکنون مستندات ما در حال تکمیل‌شدن است و تا دو ماه دیگر کار رسیدگی را آغاز می‌کنیم.

غریب آبادی درباره پیگیری پرونده در مجامع بین الملل، بیان کرد: در تلاشیم از همه ظرفیتها برای پیگیری پرونده در محاکم و سازمانهای بین‌المللی استفاده کنیم و در این زمینه اقداماتی نیز از سوی وزارت امور خارجه انجام شده است.

وی از سکوت مجامع بین‌المللی در خصوص این جنایت انتقاد کرد و گفت. مادامی‌که این استانداردهای دوگانه برجهان حاکم باشد، اجرای عدالت ساده نخواهد بود، البته ما مسوولیت داریم تا بدون توجه به این تناقضات و استاندارهای دوگانه، اقدامات و پیگیری‌های خود را انجام دهیم و افکار عمومی جهانی را نیز توجیه کنیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 93
  • یه جانباز جنگ بخت برگشته
    0

    شکایت من را به کجا ببرم به گفته پزشکان معتمد خود بنیاد من موج انفجار شدید شکستگی فک و صورت شیمیایی و ترکشهای متعدد زانو و بیضه گلوله پای راست سایکوز و دوقطبی و پروستات و تیروئید و کمر درد شدید از کارافتادگی دایمی حق پرستاری ارتقاء درصد وووو اما دریغا حالا یه کمیسیون پزشکی ظرف ده دقیقه مهر باطل زد بر چند سال نتیجه پزشکان معتمد که تحت نظرشان بودم و 9بار هر بار 23 روز تا 27روز بستری بودم بیمارستان روانپزشکی صدر . .عجب صبری خدا دارد عجب صبری خدا دارد عجب بیهوده روزگار لعنتی حقه بهت هرچی بگم زررررشک

  • ع ا ز
    0

    باید عاملان و قاتلهای جنایت سردار دلها به دست قانون سپرده بشوند

  • بابائی
    0

    مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد
    در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.

  • بابائی
    0

    برنامه هسته ای ایران هیچ ارتباطی و ربطی به فرانسه جنایتکار شماره یک ندارد/ مذاکره با فرانسه جنایتکار شماره یک غلط و اشتباه بود.فرانسه جنایتکار شماره یک حق دخالت و مداخله در امور ایران را ندارد.ماکرون باز سخنگوی ریاض و تل‌آویو درباره ایران شدفرانسه جنایتکار شماره یک فقط زور را می فهمدبا تروریسم مورد حمایت فرانسه مبارزه و مقابله خواهیم کرد.

  • بابائی
    0

    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

  • بابائی
    0

    در جنگ تحمیلی هشت ساله بیش از 80 کشور در جهان به سرکردگی واشنگتن و در سایه سکوت سازمان های بین المللی و با کمک های مالی کشورهای عربی منطقه از رژیم سابق عراق همه جانبه حمایت می کردند.
    مذاکره با آمریکا و متحدانش جرم، حرام و خیانت است و هم اهانت، توهین و بی احترامی به مردم ایران بوده است..

  • بابائی
    0

    همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
    همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
    کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
    متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
    جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟

  • بابائی
    0

    ترور سردار سلیمانی و... در تاریخ 13 دی 1398 در فرودگاه بین المللی بغداد بزرگترین سند جنایت‌های آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در عراق بوده است.

  • بابائی
    0

    ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند/ و این در حالی است که کشورهای اروپایی جنایتکار، مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکایی ها جنایتکار نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟.

  • بابائی
    0

    اعتراف رژیم صهیونیستی به نقش‌خود در ترور حاج قاسم
    29 آذر 1400 ساعت 20:53
    یک مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین بار اعتراف کرده که تل‌آویو در ترور سردار سلیمانی نقش داشته است.

  • بابائی
    0

    جناب آقای حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور
    سیاست جمهوری اسلامی ایران مبارزه با آمریکا بوده است و نه مذاکره ، گفت وگو، ملاقات ، دیدار و همکاری با آمریکا
    چون آمریکا از سال 1357 تاکنون دشمن درجه یک نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

    کاخ سفید: آماده مذاکره با ایران درباره برجام هستیم
    ولی ما با قاتل شهید سردار سلیمانی مذاکره و همکاری نمی کنیم

    گروهک تروریستی منافقین، القاعده و داعش را آمریکا به وجود آورد پس چرا روحانی و ظریف باز هم به دنبال مذاکره و همکاری با آمریکا هستند.
    گروهک تروریستی منافقین را فرانسه ایجاد کرد/ مذاکره ایران با فرانسه هم غلط و اشتباه بود.




  • بابائی
    0

    جنایات ائتلاف سعودی در یمن، لکه ننگ است
    جنایات ائتلاف متجاوز در یمن، از نظر جامعه بشری، لکه ننگ است...همه مردم می‌گویند که تجاوز به یمن، یک جنگ فاجعه‌بار است که به کمترین معیار انسانی و ارزشها و اخلاق همخوانی ندارد.
    آمریکا جنایتکار به همراه اروپا و اسرائیل از سال 1394 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز رژیم سعودی در جنگ یمن بوده است.

  • بابائی
    0

    فعالیت هسته ای ایران با تهدید صهیونیست ها محدود نمی شود
    فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران با تهدید نظامی صهیونیست ها محدود و یا متوقف نمی شود.
    از صهیونیست ها انتقام می گیریم

    واکنش ایران به بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد به خاطر که متاسفانه ایران در وین همه جانبه با انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خیلج فارس مذاکره و همکاری می کند چرا؟


    مذاکره با انگلیس از ابتدا 100 درصد غلط و اشتباه بوده است چون به خاطر که انگلیس از سال 1357 تاکنون همراه با چند کشور دیگر با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمن بوده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    مشکل ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی ایران، هر دو با انگلیس و متحدانش از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری حل نخواهد شد و حل نمی شود.

    از سال 1332 الی 1391 مشکل ایران با آمریکا و متحدانش 50 درصد بود ولی متاسفانه در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین 100 درصد شده است چرا
    پس مذاکر ایران با آمریکا و کشورهای و... تاکنون حل و فصل مشکلات نبوده است.

    ترور سردار سلیمانی و... در تاریخ 13 دی 1398 در فرودگاه بین المللی بغداد بزرگترین سند جنایت‌های آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در عراق بوده است.

  • ناشناس
    0


    همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان می دانند مشکل ایران با آمریکا و متحدانش از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود اما متاسفانه ایران باز هم به دنبال مذاکره با آمریکا و متحدانش است چرا؟

    ۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۱:۰۹

    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

    ۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۱:۱۶

    آمریکایی ها جنایتکار از شهریور ماه سال 1359 تاکنون به همراه کشورهای اروپایی و کشورهای عربی منطقه مسئول ایجاد ناامنی در منطقه هستند.
    مذاکره ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی و... متاسفانه 100 درصد فقط دولت حسن روحانی مقصر بوده است.
    ایران هم نباید با آژانس همکاری کند متاسفانه دولت حسن روحانی متاسفانه در این مدت 8 سال به همراه ظریف، عراقچی و مسئولان همه جانبه با آژانس و... همکاری کرده است ولی اما آژانس متاسفانه تاکنون ایران را در توافق هسته ای، برجام و... متهم می کند شرم آور و تاسف بار است.

    ۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۲:۳۳
    متاسفانه ایران از سال 1392 تاکنون در برابر زیاده‌­خواهی آژانس و غرب کوتاهی کرده است.


    ۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۲:۲۱

    ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۱:۰۵
    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

    ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۳:۱۳
    دخالت و مداخله آمریکا را به همراه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در امور داخلی ایران را بدون پاسخ نمی گذاریم

    ۱۴۰۰/۰۷/۰۷ ۱۹:۳۷
    گروسی: آژانس خواهان دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای ایران است/ آژانس حق صلاحیت دخالت و مداخله در سایت‌های هسته‌ای ایران را ندارد و تاکنون هم نداشته است.


    ۱۴۰۰/۰۷/۰۸ - ۱۲:۲۶

    ازسال 1394 تاکنون برجام نشان داد که نباید با آمریکا و سه کشور اروپایی مذاکره کرد
    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در باره صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بوده است و مقصر اصلی دولت حسن روحانی به همراه ظریف و عراقچی بوده است چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن درجه یک هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن درجه یک هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.

  • 0

    ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۰۱:۲۳
    شکست عربستان در جنگ با یمن از این بالاتر که جنبش انصارالله بعد از نزدیک به 7 سال نبرد با ائتلاف سعودی خود را به عنوان بازیگر قدرتمند سیاسی و نظامی به اثبات رساند و ثابت کرد ریشه در تاریخ یمن دارد و قابل حذف یا نادیده گرفته شدن نیست و در هر مذاکره سیاسی باید طرف اصلی مذاکره باشد.

  • بابائی
    0


    هفت سال است که آل سعود وحشی خبیث مردم مظلوم و فقیر یمن را بمباران و کودکان و زنان و مردان را قتل عام میکند. بیماری وبا گسترش و سوء تغذیه و مصائب یمن نتوانست دل سنگ استکبار جهانی را به درد آورد ولی یک خبرنگار از قماش خود که توسط قوم وحشی تکفیری بن سلمان مثله شد همه شدند مدافع حقوق بشر! هر چند این هم غنیمت است، ولی مرده شور این قدرتهای جهانی را ببرد که اینقدر دنیا را کثیف و آلوده کردهاند و رحم و مروتی و ارزشی برای جان انسانها قائل نیستند. «اللهم عجل لویک الفرج»

  • ناشناس
    0

    دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی با طعم خون و ترور!
    چندی پیش خبرگزاری روسی اسپوتنیک با تاکید بر همین واقعیت نوشته است:« آمریکا کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل و چندین کنوانسیون حقوق بشر بین المللی را به امضاء نرسانده و همه موارد نقض قوانین بین المللی حقوق بشر توسط همپمانانش همچون اسرائیل و عربستان سعودی و ترکیه را نه فقط نادیده می گیرد بلکه در حمایت از تعدی آنها به حقوق بشر انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی را در اختیارشان قرار می دهد.

  • 0

    999 هزارتروریست در این مدت 11 سال با کمک های مالی کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی به رهبری آمریکا با هماهنگی، همدستی و همکاری سران بی ادب ترکیه درسایه سکوت سازمان های بین المللی ازمرز ترکیه وارد سوریه وعراق شدند وهمچنان نیزادامه دارد.
    و این درحالی است که سازمان های بین المللی خیانتکارتاکنون هیچ اعتراضی به این موضوع نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
    آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی عاملان اصلی جنگ، بی ثباتی وناامنی درسوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه هستند.

  • 0

    که سعودی ها جنایتکارهمراه با چند کشورجنایتکاردیگر بیش از999 میلیارد دلار به سرکردگی آمریکا جنایتکاردرسوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه هزینه کردند اما درقبال این هزینه ها چه چیزی به دست آوردند؟ عربستان جنایتکارعامل ناامنی درمنطقه و یمن است. حمایت ازیمنی ها واجب شرعی است. عربستان درمنطقه و یمن حامی حامی القاعده و داعش است. آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات به شکل مستقیم درمنطقه، سوریه، عراق، لبنان و یمن مداخله می کنند.

    حضور صهیونیست ها در فلسطین اشغالی را نمی پذیریم.
    حضورصهیونیست ها درفلسطین اشغالی نقض قوانین بین المللی است.
    نمی توان درحمایت ازحقوق مسلمان به سازمان های بین المللی امید داشت.
    مسلمانان دربرابرکشتارمظلومان فلسطین قیام کنند.
    حمله هوایی اسراییل به سوریه نقض قطعنامه های شورای امنیت بود.
    سوریه و لبنان از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت می‌کنند.
    حمله اسرائیل به سوریه هواپیماهای غیرنظامی را تهدید کرد.
    تروریست‌های سوریه از خارج کمک دریافت کرده‌اند.
    جنگنده‌های اسرائیل با پوشش هواپیماهای غیرنظامی به سوریه حمله کردند.
    جنگنده‌های اسرائیل از پوشش هواپیماهای غیرنظامی برای حمله به سوریه استفاده کردند.
    حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی، نقض جدی حاکمیت سوریه بود.
    حملات هوایی اسرائیل در سوریه همزمان با فرود آمدن هواپیماهای غیرنظامی در بیروت بود.
    مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های رژیم صهیونیستی + فیلم
    پدافندهوایی سوریه 14 فروند موشک شلیک شده رژیم صهیونیستی را منهدم کرد.
    حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه/ پدافند هوایی موشک‌های متجاوز را سرنگون کرد.
    ائتلاف بین‌المللی پل ساخت ارتش سوریه در دیرالزور را بمباران کرد.

  • 0

    غربی ها جنایتکارچگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
    کشورهای غربی جنایتکارکه ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
    غربی ها جنایتکارچگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
    کشورهای غربی جنایتکارکه ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
    کشورهای غربی جنایتکار طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.
    که غربی ها جنایتکارچگونه می توانند با تروریست ها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.
    دولت های نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت این کشورهای غربی جنایتکار با تروریست ها ارتباط دارند.
    حضور 4هزار نیروی آمریکایی در سوریه خلاف قوانین بین المللی است
    آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار و آلمان جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکاردیگر ازسال 2001 تاکنون همچنان حامی تروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین و گروه های تروریستی هستند.
    آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار و آلمان جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکاردیگر ازسال 2001 تاکنون همچنان عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درافغانستان، پاکستان، عراق، لیبی و منطقه خاورمیانه هستند.
    آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار و آلمان جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکاردیگر ازسال 2001 تاکنون همچنان عامل اصلی جنگ درمنطقه خاورمیانه هستند.
    آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار و آلمان جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکاردیگر ازسال 2001 تاکنون همچنان عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درخاورمیانه و جهان هستند.
    نیروهای آمریکایی حق ادامه حضور درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و خاورمیانه را ندارند.
    نیروهای خارجی حق ادامه حضور درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و خاورمیانه را ندارند.
    نیروهای آمریکایی حق صلاحیت مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، النصره و گروهای تروریستی ندارند.
    ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا جنایتکار حق صلاحیت مبارزه با تروریسم، داعش، النصره و گروهای تروریستی ندارند.
    نیروهای خارجی تحت امرآمریکا و ناتو حق صلاحیت مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش، النصره و گروهای تروریستی ندارند.
    آمریکا و ناتو ازسال 2001 تاکنون درتجارت مواد مخدر افغانستان نقش دارند.
    آمریکا و ناتو درتاسیس وحمایت ازتروریست ها درافغانستان ومنطقه نقش دارند.
    آمریکا به همراه ناتو ازسال 2001 تاکنون ازتامین کنندگان اصلی تسیحات و نیازهای مالی تروریسم و طالیان درافغانستان بوده است.
    اگر به اصطلاح آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی می خواهند به مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه افغانسان کمک کنند باید ازحمایت تروریسم، طالبان، داعش و گروه های تروریستی دست بر دارند.

  • 0

    آمریکا جنایتکارنخستین کشوری بود که به صدام سلاح شیمیایی داد.
    آمریکا جنایتکارنمی تواند با زبان تهدید و تحریم با ملت ایران سخن بگوید.
    آمریکا جنایتکار که به صدام سلاح شیمیایی می داد حق ندارد درباره موشکی و تسلیحات ما حرف بزند.
    آمریکایی ها جنایتکار حق ندارند درباره حقوق بشر حرف بزنند.
    واشنگتن صلاحیت سخن گفتن ازحقوق بشر را ندارد.
    آمریکا جنایتکار درمساله حقوق بشر مجرم است، نه مدعی!
    آمریکا جنایتکار قطعنامه شورای امنیت نقض کرده است به داعش درسوریه آموزش نظامی می دهد.
    که آمریکا جنایتکار قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است به تروریست های داعش درسوریه آموزش نظامی می دهد.
    آمریکا جنایتکارقطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است به تروریست ها درسوریه سلاح می دهد.
    که واشنگتن قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است ازتروریست ها درسوریه حمایت می کند.
    5 کشته و 17 زخمی در حمله ائتلاف آمریکایی به جنوب دیرالزور سوریه.
    ائتلاف آمریکایی با کشتن سوری، قوانین بین المللی را نقض می کند.
    ائتلاف آمریکایی با حمله به غیرنظامیان سوری و کشتن زنان و کودکان سوری، قوانین حقوق بشربین المللی را نقض می کند.
    ائتلاف آمریکایی دردیرالزور سوریه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است.
    حملات آمریکا علیه غیرنظامیان درسوریه افزایش یافته است.
    آمریکا با بمب فسفری سوریه را بمباران می کند.
    که آمریکا ازبمب فسفری برای هدف قرار دادن غیرنظامیان درسوریه استفاده می کند.
    آموزش عناصر داعش در پایگاه های نظامی آمریکایی نزدیک مرز سوریه.
    متاسفانه ازسال 2011 تاکنون کسی به داد مظلوم، بی دفاع و بی گناه نمی رسد.
    جنگنده های آمریکایی با بمب های خوشه ای مناطق غیرنظامی سوریه را بمباران کردند.
    حضور4 هزار نیروهای آمریکایی درسوریه خلاف قوانین بین المللی است.
    نیروهای آمریکا حق ادامه حضور درسوریه را ندارند تنها نیروهای خارجی که به دعوت سوریه آمده اند می توانند بمانند.
    جنگنده های آمریکایی بار دیگرغیرنظامیان را درسوریه به خاک و خون کشیدند.
    تجاوز ائتلاف آمریکایی به سوریه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
    جنگنده های ائتلاف آمریکایی شهروندان سوری را هدف قراردادند.
    ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا روزپنجشنبه 26 مهر1397 به مناطق مسکونی دراستان دیرالزورسوریه حمله کرد.
    حمله ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی دردیرالزورسوریه.
    که کاخ سفید قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است انواع سلاح های ممنوعه اختیار ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرارداده است!
    که کاخ سفید قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است همچنان به ائتلاف عربستان درجنگ یمن سلاح می دهد.
    عربستان همراه با چند کشور دیگرغیرنظامیان یمنی را با بمب های ممنوعه ساخت آمریکا می کشد.

  • 0

    تمام جنایتهای آل سعود/ از کمک 300 میلیون دلاری به داعش تا به خاک و خون کشیدن 7 هزار یمنی
    با وجود اینكه آیت الله شهید نمر هیچگاه فعالیت مسلحانه و یا اقدامی تروریستی علیه رژیم سعودی سازماندهی نكرده بود و تنها از سیاست های ظالمانه حكومت انتقاد می كرد؛ باز هم وهابیون سعودی وجود او را بر نتافتند و با اعدام آیت الله نمر، سیاست تاریخی خود در كشتار مسلمان و شیعیان را وارد مرحله نوینی كردند.

  • 0

    سعودی نمی‌تواند شلوار خود را بالا بکشد، به ايران حمله كند؟

  • 0

    آمریکا و اروپا صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارند

  • 0

    جنایات آمریکایی‌ها و غربی‌ها در جهان به ویژه در حق کشورهای منطقه باید برملا شود و جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با نگاه حق طلبانه بیان می‌کند.

  • 0

    کارنامه حقوق بشری امریکا مملو از جنایات ضد بشری همچون بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن؛ ارسال سلاح های شیمیایی به عراق در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران برای بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه و حمله موشکی به هواپیمای مسافر بری ایران بر فراز خلیج فارس است.

  • ناشناس
    0

    جنگنده های ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی بمب های خوشه‌ای ساخت آمریکا را در یمن رها می کنند.
    استفاده از این نوع بمب ها توسط بسیاری از کشورها ممنوع شده است اما آمریکا و عربستان هنوز از این گونه سلاح ها استفاده می کنند.
    آل سعود همچنین تعداد زیادی بمب های خوشه‌ای را در اختیار دارد که توسط انگلستان ساخته شده است.
    پرونده امریکا و شماری ازکشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر همچون فرانسه و بریتانیا در اعمال سرکوب و خشونت، تبعیض، نژادپرستی، اسلام ستیزی، نسل کشی، نقض گسترده حقوق زنان و کودکان و پناهندگان واعمال محدودیت های غیرقانونی بر سر راه آزادی های مدنی ، پر ازچالش است.

  • 0


    دیگر هیچ کس در دنیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار سرپوش بگذارد.

  • 0


    دیگر هیچ کس در دنیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار و صهیونیست ها جنایتکار سرپوش بگذارد.

  • ناشناس
    0

    کشورهای عربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله وغیره علیه ملت ایران رها کردند با آمریکا و کشورهای اروپایی مذاکره و همکاری کردند دیگر نمی توانند از حق و حقوق مردم و کشور در برابر مقابله آمریکا و متحدانش دفاع و حمایت کنند.

  • بابائی
    0


    و این در حالی است که متاسفانه ایران، عراق، هر دو از سال دی ماه 1398 تاکنون در مورد پرونده ترور سردار سلیمانی و... کوتاهی کردند.

  • ناشناس
    0



    مشکل اصلی آمریکا و متحدانش با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته برجام و مذاکرات وین ندارد و تاکنون نداشته است. چون به خاطر مشکل اصلی آمریکا و متحدانش در سال 1332 شروم و آغاز شده است، نه در 1392
    مذاکره ایران و آمریکا و کشورهای اروپایی از ابتدا غلط و اشتباه بوده است و هم مقصر اصلی دولت حسن روحانی بوده است.

  • ناشناس
    0

    با نظر به رزمایش بزرگ ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیامبر اعظم 17 سپاه پاسداران و با قدردانی از تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح کشور عرض می‌کنم فرماندهان نظامی ما از نسل جنگ و فرزندان امامین انقلاب خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند. تفکر و سیره عملی شهید سلیمانی که در ایام سالگرد شهادت مظلومانه‌اش قرار داریم گواه روشن و صادق این ادعا است.

  • 0

    وزیر پیشین دادگستری رژیم صهیونیستی گفته حمله نظامی به ایران مثل کوبیدن سر به دیوار است و ادامه داده تل‌آویو آمادگی آن را ندارد تا روزانه بیش از هزار موشک از مناطق مختلف به اسرائیل شلیک شود. این صهیونیست در پایان صحبت‌های خود بیان کرده بهتر است همچنان سر خود را در برف فرو کنیم. این عجز و ناتوانی دشمن را مدعیان اصلاح‌طلبی ببینند و قدری خجالت بکشند.

  • 0

    مک‌کنزی فرمانده ارتش تروریستی آمریکا در منطقه معروف به سنتکام در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری آمریکایی درخصوص دقت عمل موشک‌های ایران اظهار داشته ایرانی‌ها در حمله به عین‌الاسد هر نقطه‌ای را که خواستند هدف قرار دادند. مولانا چه زیبا گفته؛ خوش‌تر از آن باشد که سر دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران.

  • 0

    یکی از دیپلمات‌های سابق کشورمان در روزنامه شرق توانمندی‌های دفاعی کشورمان را علت غلتیدن کشورهای مرتجع عرب به دامن رژیم کودک‌کش صهیونیستی دانسته است! واقعا هرچه برای بی‌بصیرتی صاحب این‌گونه تحلیل تاسف بخوریم کم است. چنین دیپلمات‌هایی دارای درک پایین، حافظ منافع ملت ایران بوده‌اند؟!

  • 0

    یکی از دیپلمات‌های سابق کشورمان در روزنامه شرق توانمندی‌های دفاعی کشورمان را علت غلتیدن کشورهای مرتجع عرب به دامن رژیم کودک‌کش صهیونیستی دانسته است! واقعا هرچه برای بی‌بصیرتی صاحب این‌گونه تحلیل تاسف بخوریم کم است. چنین دیپلمات‌هایی دارای درک پایین، حافظ منافع ملت ایران بوده‌اند؟!

  • 0

    روزنامه اعتماد وابسته به اصلاح‌طلبان نوشته توقع ایران یعنی برداشته شدن تمام تحریم‌ها توسط آمریکا در برجام توقع زیادی است که عملا اتفاق نخواهد افتاد. متاسفانه رسانه‌های منتسب به جریان اصلاحات در داخل کشور درست در زمانی که آمریکا و اروپا در سیاست‌های خود علیه کشورمان به بن‌بست رسیده‌اند باید گریبان آنان را گرفته توپ را به زمین خودی شوت کرده و عصا زیر بغل آمریکا می‌گذارند.

  • ناشناس
    0

    شهید حاج قاسم سلیمانی با دل‌های مردم چه کرده که این روزها در دومین سالگرد شهادتش موجی از کار خیر در میان اقشار مختلف جامعه با تأسی به آن شهید عزیز به راه افتاده است.

  • 0

    رهبر معظم انقلاب در تاریخ 97/6/8 در دیدار هیئت دولت وقت با معظم‌له از بنگاهداری بانک‌ها به شدت انتقاد کردند. ولی متاسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ اقدامی در رفع این مسئله انجام ندادند. امید است قوای سه‌گانه با هم‌افزایی هرچه سریع‌تر جلوی بنگاهداری بانک‌ها را که یکی از موانع مهم تولید است بگیرند.

  • 0

    رهبر معظم انقلاب در تاریخ 97/6/8 در دیدار هیئت دولت وقت با معظم‌له از بنگاهداری بانک‌ها به شدت انتقاد کردند. ولی متاسفانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ اقدامی در رفع این مسئله انجام ندادند. امید است قوای سه‌گانه با هم‌افزایی هرچه سریع‌تر جلوی بنگاهداری بانک‌ها را که یکی از موانع مهم تولید است بگیرند.

  • 0

    اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان هوشیار باشند هدف آمریکا از بازگشت به برجام فقط برای کشیدن ماشه است که بتواند تحریم‌ها را دوباره برگرداند.

  • 0

    بارها این سیاست رهبر حکیم و فرزانه انقلاب که «سیاست ما، سیاست آشتی‌ناپذیری با آمریکاست» با مشاهده عملکرد خباثت‌آلود این قدرت شیطانی طی بیش از 4 دهه نشان داده که به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست اثبات شده است. آدم تعجب می‌کند عده‌ای غربگرا چگونه به این شیطان بدذات دل بسته‌اند!

  • بابائی
    0

    عادل الجبیر پایش را از گلیمش درازتر کرده است
    آقای عادل الجبیر! دهانت را ببند و به مشکلات مردم عربستان سعودی رسیدگی کن
    آمریکایی ها دهان سگ هارشان را در عربستان سعودی و ریاض ببندند
    از آمریکایی ها می خواهیم دهان سگ هارشان در عربستان سعودی و ریاض ببندند.
    حامیان اصلی گروه های تروریستی چه کسانی هستند؟
    حامیان اصلی تروریسم چه کسانی هستند؟
    حامیان اصلی القاعده چه کسانی هستند؟
    حامیان اصلی داعش چه کسانی هستند؟
    حامیانه اصلی تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی چه کسانی هستند.
    1 - آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده سازمان های بین المللی و دشمن درجه یک کشورهای اسلامی
    2 - انگلیس جنایتکار سگ دست نشانده سازمان های بینن المللی و دشمن درجه یک کشورهای اسلامی
    3 - فرانسه جنایتکار سگ دست نشانده سازمان های بین المللی و دشمن درجه یک کشورهای اسلامی
    4 - عربستان سعودی جنایتکار دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان و بشریت
    5 - امارات جنایتکار سگ دست نشانده ریاض
    6 - ترکیه جنایتکار سگ دست نشانده اسرائیل
    7 - رژیم صهیونیستی جنایتکار دشمن درجه کشورهای اسلامی و بشریت
    و سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان همکاری کردند و هنوز هم همکاری می کنند.
    عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از ششم فروردین ماه سال 2015 تاکنون در جنگ یمن شکست خورده است.
    کشورهای غربی جنایتکار از سال 2015 تاکنون با تامین انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای عربستان سعودی و امارات شریک جرم جنایات جنگی در یمن بودند و هستند.
    سعودی ها و اماراتی ها با پشتیبانی آمریکا، غرب و اسرائیل در یمن جنایت می کنند و آدم می کشند.
    مدعیان دروغین حقوق بشر حامی جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن بودند و هنوز هم هستند.
    حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر از رژیم سعودی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
    آمریکایی ها، اروپایی ها و نیروهای خارجی حق حضور در منطقه خاورمیانه را ندارند.

  • ناشناس
    0

    سیدابراهیم رئیسی نباید مانند دولت حسن روحانی با جنایتکاران و حامیان اصلی تروریسم همکاری کند/ کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

    آمریکا جنایتکار با نام حقوق بشر و دموکراسی از سال 2001 تاکنون به همراه انگلیس جنایتکار و اروپا جنایتکار در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه خاورمیانه با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار جنایت می کند و آدمکشی می کند.

  • 0

    رئیس‌جمهور کلمبیا: اجازه غنی‌سازی به ایران نمی‌دهیم
    هم رئیس‌جمهور کلمبیا غلط می کند هم صهیونیست ها!

  • 0

    رئیس‌جمهور کلمبیا شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان است.

  • بابائی
    0

    دولت حسن روحانی به همراه ظریف، عراقچی و برخی مسئولان در این مدت 8 سال در کشور، مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین فقط از تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل، دفاع، حمایت و استقبال کرده است.

  • 0

    مجله لوپوئن فرانسه: اسرائیل به تروریست ها در سوریه حقوق می دهد
    روزنامه فرانسوی 'لوپوئن' چاپ پاریس در گزارشی فاش کرد، رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف خود در سوریه، به تروریست ها در این کشور حقوق می دهد.

    به گزارش ایرنا؛ در این گزارش آمده است: از همان ماه های ابتدایی این نظریه مطرح بود که اسرائیل تلاش می کند تا دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را ساقط کند.

    هواداران داخلی و خارجی اسد همواره اسرائیل را به کمک مالی و نظامی گروه های مخالف مسلح متهم کرده اند.
    از دیدگاه حامیان اسد، اسرائیل به مخالفان اسلام گرای رئیس جمهور سوریه کمک کرده است تا سرنگونی وی و بی ثباتی محور مقاومت ایران و سوریه را رقم زنند.

    لوپوئن می افزاید، گرچه این رژیم همواره دخالت در امور داخلی سوریه را رد و تاکید کرده است که تلاش می کند در درگیری های سوریه بی طرف باشد، اما نشریه فارین پالیسی آمریکا در مورد نقش تل آویو در جنگ سوریه اطلاعات جدیدی منتشر کرده است.

    تحقیقات صورت گرفته توسط الیزابت تسورکاف روزنامه نگار و پژوهشگر یک اندیشکده اسرائیلی تایید می کند که تل آویو به طور مخفیانه به دست کم 12گروه تروریستی در سوریه کمک مالی و نظامی کرده است که از سال 2013 تا 2018 در جنوب سوریه مشغول نبرد با ارتش سوریه بوده اند.

    در واقع باید گفت که اسرائیل به آنها برای جلوگیری از نفوذ ایران در سوریه حقوق پرداخت کرده است.

    این کمک ها علاوه بر کمک های مالی، شامل کمک های نظامی از جمله تفنگ های M16 آمریکایی، مسلسل، خمپاره انداز و خودروهای حمل و نقل است.

  • 0

    آمریکا، عربستان سعودی، امارات، اسرائیل به همراه کشورهای اروپایی عامل اصلی ایجاد ناامنی در منطقه هستند.

    یوان دوکه بی ادب رئیس‌جمهور کلمبیا دیگر نمی تواند برجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی در فلسطین، نوارغزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن، لیبی، منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد.
    حرف دل همه مردم دنیا

  • ناشناس
    0

    در مبارزه و مقابله با اسرائیل و متحدانش تا آخر ایستاده ایم
    برگزاری رزمایش دریایی آمریکا، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی تهدیدی برای منطقه است.
    دوستان تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی، اسرائیل و متحدانش بودند و هنوز هم هستند، نه ایران
    تل‌آویو نگران نابودی تروریست های مورد حمایت اسرائیل و متحدانش در سوریه، عراق، لیبی، یمن و منطقه خاورمیانه است.

  • بابائی
    0

    تجاوزات آمریکا علیه ایران با ترامپ شروع نشد
    حمله آمریکا به پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و شهادت ۲۹۰ مسافر آن
    «۳۱ سال پیش در چنین روزی، ناو آمریکایی پرواز ۶۵۵ ایران ایر که یک هواپیمای مسافربری بود را بر فراز آب‌های سرزمینی ایران ساقط کرد و همه ۲۹۰ فرد بی‌پناه شامل ۶۶ کودک را کشت. تجاوزات آمریکا علیه ایران با دونالد ترامپ شروع نشده است».
    «شجاعت و آینده‌نگری که عزمی در برابر عطش تیم ب برای جنگ است، می‌تواند به این تجاوزات پایان دهد».
    ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (سوم جولای ۱۹۸۸) پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ هواپیمایی ایران‌ایر از تهران به مقصد دوبی پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک از ناو «یواس‌اس وینسنس» نیروی دریایی آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد. این حمله موشکی به شهادت تمامی ۲۹۰ سرنشین آن منجر شد.
    دولت آمریکا ادعا کرد که ناو این کشور به اشتباه هواپیمای مسافربری را با یک هواپیمای جنگی اشتباه گرفت؛ ادعایی که کارشناسان مختلف آن را رد کرده‌اند. مقام‌های آمریکایی همچنین به تمام نیروهای ناو وینسنس پس از این حمله، مدال دادند و جورج بوش پدر (رئیس‌جمهور وقت) به «ویل راجرز» فرمانده ناو مدال «لژیون لیاقت» داد.
    حمله موشکی به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس در نامه‌ای از فرمانده ناو وینسنس خواست تا با اعتراف به حقایق، دسترسی به عدالت قربانیان این جنایت تروریستی را فراهم کند.
    آقای ویلیام راجرز، فرمانده سابق ناو وینسنس، جنابعالی در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، با شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در آسمان خلیج فارس، جنایت دیگری را علیه بشریت در تاریخ به نام خود ثبت نمودید. در این جنایت هولناک ۲۹۰ انسان بیگناه در یک لحظه کشته شدند، که ۶۶ نفرشان کودک و ۵۳ نفر زن بودند.
    مسئولین نابخرد امریکایی به جای مجازات و مواخذه مجرم در دادگاه صالحه، جنابعالی را همچون آقای پاول تیبت در هیروشیما، مورد تشویق قرار داده و با اعطای مدال افتخار، غم و اندوه بازماندگان این فاجعه را مضاعف نمودند. صرفنظر از این نمایش اعطای مدال، نام شما در کنار دیگر جنایتکاران همچون صدام، هیتلر، موسولینی، شارون و پاول تیبت در تاریخ به عنوان اسوه های رذالت زنده خواهد ماند تا به عنوان نمادی از شرارت، سقوط اخلاق و تباهی در عبرت جامعه بشری درس‌آموز باشید.
    توجیه جنایت با اعطای نشان افتخار به جنابعالی، دلیل روشنی بر طراحی و برنامه ریزی قبلی در ارتکاب این جنایت بوده و قرائن و شواهد دیگر نیز آن را تایید می نماید، وجدان تنها قاضی درونی است که تبهکاران را پس از انجام جنایت مورد سرزنش قرار خواهد داد و هیچ راه فراری از این محکمه تا لحظه مرگ وجود ندارد که خودکشی هزاران نظامی کشور شما، بازگشته از خاورمیانه، موید آن می باشد.
    انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۹۰ مسافر بیگناه این جنایت هولناک، از جنابعالی درخواست دارد تا سی و یکمین سالگرد را غنیمت شمرده و فاجعه را مورد مرور و بازبینی قرار داده و قضاوت خود را برای جامعه بیان نمایید تا بخشی از حقیقت و دسترسی به عدالت برای بازماندگان فراهم گردد.
    امید است با این حرکت انسانی گام کوچکی در تخفیف مجازات خود در دادگاه افکار عمومی برداشته و وجدان های خفته دیگر را در پیروی از عقل سلیم و احترام به شان و کرامت انسان یاری نمایید.
    دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ (سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام با ۲ موشک ناو آمریکایی وینسنس به عمد مورد حمله قرار گرفت که تمامی ۲۹۸ مسافر و خدمه آن اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.

  • بابائی
    0

    تجاوزات آمریکا علیه ایران با ترامپ شروع نشد
    حمله آمریکا به پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و شهادت ۲۹۰ مسافر آن
    «۳۱ سال پیش در چنین روزی، ناو آمریکایی پرواز ۶۵۵ ایران ایر که یک هواپیمای مسافربری بود را بر فراز آب‌های سرزمینی ایران ساقط کرد و همه ۲۹۰ فرد بی‌پناه شامل ۶۶ کودک را کشت. تجاوزات آمریکا علیه ایران با دونالد ترامپ شروع نشده است».
    «شجاعت و آینده‌نگری که عزمی در برابر عطش تیم ب برای جنگ است، می‌تواند به این تجاوزات پایان دهد».
    ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (سوم جولای ۱۹۸۸) پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ هواپیمایی ایران‌ایر از تهران به مقصد دوبی پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک از ناو «یواس‌اس وینسنس» نیروی دریایی آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس سرنگون شد. این حمله موشکی به شهادت تمامی ۲۹۰ سرنشین آن منجر شد.
    دولت آمریکا ادعا کرد که ناو این کشور به اشتباه هواپیمای مسافربری را با یک هواپیمای جنگی اشتباه گرفت؛ ادعایی که کارشناسان مختلف آن را رد کرده‌اند. مقام‌های آمریکایی همچنین به تمام نیروهای ناو وینسنس پس از این حمله، مدال دادند و جورج بوش پدر (رئیس‌جمهور وقت) به «ویل راجرز» فرمانده ناو مدال «لژیون لیاقت» داد.
    حمله موشکی به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس در نامه‌ای از فرمانده ناو وینسنس خواست تا با اعتراف به حقایق، دسترسی به عدالت قربانیان این جنایت تروریستی را فراهم کند.
    آقای ویلیام راجرز، فرمانده سابق ناو وینسنس، جنابعالی در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، با شلیک موشک به هواپیمای مسافربری در آسمان خلیج فارس، جنایت دیگری را علیه بشریت در تاریخ به نام خود ثبت نمودید. در این جنایت هولناک ۲۹۰ انسان بیگناه در یک لحظه کشته شدند، که ۶۶ نفرشان کودک و ۵۳ نفر زن بودند.
    مسئولین نابخرد امریکایی به جای مجازات و مواخذه مجرم در دادگاه صالحه، جنابعالی را همچون آقای پاول تیبت در هیروشیما، مورد تشویق قرار داده و با اعطای مدال افتخار، غم و اندوه بازماندگان این فاجعه را مضاعف نمودند. صرفنظر از این نمایش اعطای مدال، نام شما در کنار دیگر جنایتکاران همچون صدام، هیتلر، موسولینی، شارون و پاول تیبت در تاریخ به عنوان اسوه های رذالت زنده خواهد ماند تا به عنوان نمادی از شرارت، سقوط اخلاق و تباهی در عبرت جامعه بشری درس‌آموز باشید.
    توجیه جنایت با اعطای نشان افتخار به جنابعالی، دلیل روشنی بر طراحی و برنامه ریزی قبلی در ارتکاب این جنایت بوده و قرائن و شواهد دیگر نیز آن را تایید می نماید، وجدان تنها قاضی درونی است که تبهکاران را پس از انجام جنایت مورد سرزنش قرار خواهد داد و هیچ راه فراری از این محکمه تا لحظه مرگ وجود ندارد که خودکشی هزاران نظامی کشور شما، بازگشته از خاورمیانه، موید آن می باشد.
    انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۹۰ مسافر بیگناه این جنایت هولناک، از جنابعالی درخواست دارد تا سی و یکمین سالگرد را غنیمت شمرده و فاجعه را مورد مرور و بازبینی قرار داده و قضاوت خود را برای جامعه بیان نمایید تا بخشی از حقیقت و دسترسی به عدالت برای بازماندگان فراهم گردد.
    امید است با این حرکت انسانی گام کوچکی در تخفیف مجازات خود در دادگاه افکار عمومی برداشته و وجدان های خفته دیگر را در پیروی از عقل سلیم و احترام به شان و کرامت انسان یاری نمایید.
    دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ (سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام با ۲ موشک ناو آمریکایی وینسنس به عمد مورد حمله قرار گرفت که تمامی ۲۹۸ مسافر و خدمه آن اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.

  • 0

    و این در حالی است که رژیم صهیونیستی از سال 2011 تاکنون تسلیحات گروه های تروریستی در سوریه و منطقه خاورمیانه تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد و کشورهای اروپایی جنایتکار هم تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایت های رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • ناشناس
    0

    درپاسخ به ایوان دوکه بی ادب رئیس‌جمهور کلمبیا سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
    و این در حالی است که رژیم صهیونیستی از سال 2011 تاکنون تسلیحات گروه های تروریستی در سوریه و منطقه خاورمیانه تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد و کشورهای غربی جنایتکار هم تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • 0

    به رژیم صهیونیستی هشدار می دهیم
    اسرائیل از سال 2011 تاکنون پرورش دهنده داعش و تروریسم در منطقه خاورمیانه و جهان است.
    ازخط قرمز های ما عبور کنید، نابودتان می کنیم
    هیچ کاری را بدون پاسخ و بدون جواب نمی گذاریم.
    ما بشار اسد نیستیم برای رژیم صهیونیستی گران تمام می شود.

    آمریک جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار در جنگ تحمیلی هشت ساله شریک جرم جنایات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور بوده است.

    آمریک جنایتکار به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار در جنگ تحمیلی هشت ساله شریک جرم جنایات رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور بوده است.

    وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا عامل اصلی دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان هستند


    درپاسخ به ایوان دوکه بی ادب رئیس‌جمهور کلمبیا سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
    و این در حالی است که رژیم صهیونیستی از سال 2011 تاکنون تسلیحات گروه های تروریستی در سوریه و منطقه خاورمیانه تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد و کشورهای غربی جنایتکار هم تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

    حمله به سامانه‌های سوخت، کار آمریکا و رژیم صهیونیستی است
    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟

    متاسفانه ایران از سال 1392 تاکنون در برابر زیاده‌­خواهی آژانس و غرب کوتاهی کرده است.

    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

    نفتالی بنت بی ادب نخست وزیر رژیم صهیونیستی هزار بار دیگر هم بگوید، باز دروغ است.

    داعش از سال 2011 تاکنون زیر نظر امریکا و اسرائیل دست به اقدامات تروریستی در منطقه می‌زند

    حمله سایبری توسط آمریکا جنایتکار و رژیم صهیونیستی جنایتکار برنامه ریزی شد

    در پاسخ به اراجیف یکی از مسئولین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، باید گفت ما بی‌صبرانه منتظریم تا تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم. در این 40 سال یکی از آرزوهای نیروهای مسلح درگیری با رژیم جعلی و کودک‌کش است که سرانجامی جز نابودی آن رژیم کودک کش نخواهد داشت.
    اسرائیل کوچکتر ازآن که بخواهد به ایران حمله کند.
    موشک های ایرانی در عرض 24 ساعت می تواند اسرائیل را نابود کند !

    اسرائیل کوچکتر ازآن که بخواهد به ایران حمله کند.
    موشک های ایرانی در عرض 24 ساعت می تواند تاآویو را نابود کند !

  • بابائی
    0

    اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نمی کرد.
    اروپا جنایتکار از تجاوز تل‌آویو حمایت می کند.
    ارتباط تل‌آویو تروریسم، داعش و گروه های تروریستی آشکار است.
    اروپا جنایتکار از سال 2001 تاکنون مدعی مبارزه با تروریسم و القاعده است ولی در حقیقت از تروریسم و القاعده حمایت می کند.

  • بابائی
    0

    برخی کشورها با اعتماد به آمریکا و غرب، تروریسم را تقویت می کنند.
    اعتماد به آمریکا و اروپا تروریسم را تقویت می کند.
    اروپا هم مانند آمریکا قابل اعتماد نیست و تاکنون هم نبوده است باید در مقابلش قاطعانه عمل کرد.

    قرار بود با حل مسئله هسته ای تحریم ها برداشته شود اما دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی تحریم ها را بیشتر کرد.
    باینکه برجام یک توافق بین المللی بوده است باز هم هیچ گونه ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون نداشته است.


  • بابائی
    0

    کشورهایی که از سال 2011 تاکنون به سرکردگی آمریکا پل نابودی بشاراسد هستند، سلاح و افراد تروریست از کجا وارد سوریه می شوند؟
    1- از طریق ترکیه توسط سران ترکیه با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی
    2- از طریق مرزهای عراق توسط آمریکا و متحدانش
    3 - از طریق جولان اشغالی توسط اسرائیل و متحدانش
    4 - از طریق اردن توسط آمریکا و متحدانش

  • بابائی
    0

    کشورهایی که از سال 2011 تاکنون به سرکردگی آمریکا پل نابودی بشاراسد هستند، سلاح و افراد تروریست از کجا وارد سوریه می شوند؟
    1- از طریق ترکیه توسط سران ترکیه با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی
    2- از طریق مرزهای عراق توسط آمریکا و متحدانش
    3 - از طریق جولان اشغالی توسط اسرائیل و متحدانش
    4 - از طریق اردن توسط آمریکا و متحدانش

  • 0

    یک توافق هسته ای و برجام دولت حسن روحانی با آمریکا، کشورهای اروپایی و... تاکنون در سراسر دنیا یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است.
    مردم ایران دیگر این یک توافق خوب هم را نمی خواهد و نیازی ندارد.

  • 0

    در پاسخ به وزارت خارجه آلمان جنایتکار
    ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۲۳:۳۶
    کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 1394 تاکنون تعهداتشان در برجام عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند.
    سران بی ادب سه کشور اروپایی خیانتکار از سال 2015 تاکنون به همراه آمریکایی ها، صهیونیست ها و برخی کشورهای عربی جنایتکار هر روز هم به خاطر بهانه توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و... در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کنند.

    ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۲۱:۱۷
    حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق و لیبی، هیچ توجیهی ندارد
    آمریکا جنایتکار در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار به 96 کشور جهان سلاح فروخته است.

    خیانت ها و جنایت های آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا یک جنایتکار جنگی است.

    ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۵:۰۵
    از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل و متحدانش در کار است.

    ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۱۱:۲۷
    آمریکا جنایتکارعامل افزایش تنش‌ها‌ در خلیج فارس و دریای عمان است.
    فروش سلاح توسط آمریکا، انگلیس و اروپا به عربستان غیرقابل قبول است.

    ۱۴۰۰/۰۸/۲۰ - ۰۰:۳۷
    آمریکا جنایتکار با نام حقوق بشر و دموکراسی از سال 2001 تاکنون در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در سراسر منطقه خاورمیانه با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار جنایت می کند و آدمکشی می کند.

    و این در حالی است که دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار با دریافت رشوه از عربستان سعودی، مارات و بحرین به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای و برجام خارج شده است.


    آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل درسایه سکوت سازمان های بین المللی از سال 1980 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سراسر منطقه خاورمیانه هستند.


    دبیرکل بی ادب سازمان ملل چرا تاکنون در مورد دزدی دریایی آمریکا واکنش نشان نداده است.
    رئیس بی ادب شورای امیت سازمان ملل چرا تاکنون در مورد دزدی دریایی آمریکا واکنش نشان نداده است.
    اتحادیه اروپا جنایتکار چرا تاکنون در مورد دزدی دریایی آمریکا واکنش نشان نداده است.

    ریاض از سال 1980 تاکنون سگ دست نشانده آمریکا در منطقه است.
    ریاض تاکنون ثابت کرده است هیچ فرقی با رژیم کودک کش صهیونیستی ندارد.

  • 0

    ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۲۳:۳۶
    کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 1394 تاکنون تعهداتشان در برجام عمل نکردند و هنوز هم عمل نمی کنند.



    ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۲۱:۱۷
    حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق و لیبی، هیچ توجیهی ندارد
    آمریکا جنایتکار در سایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار به 96 کشور جهان سلاح فروخته است.

    آمریکا چرا باید با به خطر انداختن خودش حافظ منافع ویتنام شود؟؟!!!

    خیانت ها و جنایت های آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا یک جنایتکار جنگی است.

    خیانت ها و جنایت های آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا یک جنایتکار جنگی است.

    ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۵:۰۵
    از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل و متحدانش در کار است.


    ۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۵:۰۵
    از سال 1918 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل و متحدانش در کار است.


    آمریکا با نام حقوق بشر و دموکراسی در سراسر منطقه خاورمیانه با کمک مالی عربستان سعودی و امارات جنایت می کند و آدمکشی می کند.

    آمریکا با نام حقوق بشر و دموکراسی در سراسر منطقه خاورمیانه با کمک مالی عربستان سعودی و امارات جنایت می کند و آدمکشی می کند.

  • 0

    دولت روحانی 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 650 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی بجای گذاشته و قابل اغماض نیست.

    دولت حسن روحانی به همراه مسئولین، مدیران و مسئولان در این مدت 8 سال و در سایه سکوت بی شرمانه نمایندگان مجلس در خانه ملت به کشور اهانت و خیانت کرده است.

    اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

    اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!

    دولت حسن روحانی ضعیف ترین و ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب بود.
    دولت حسن روحانی ضعیف ترین و ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب بود.

    مردم درباره عملکرد 8 ساله دولت حسن روحانی چه می گویند ؟ عملکرد دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال به نفع مردم، کشور، منطقه خاورمیانه و جهان نبوده است.
    دولت حسن روحانی متاسفانه در این مدت 8 سال کل دنیال را گرفتار کرده است.

    ماده مذاکره در خصوص برنامه هسته‌ای آمریکا و متحدانش هستیم
    ماده مذاکره در خصوص برنامه هسته‌ای آمریکا و متحدانش هستیم

    عملکرد و رفتار دولت حسن روحانی از ابتدا اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مردم بود

    برجام اگر خوب بود که تحریم ها 10 برابر نمی شد !

    برجام دولت حسن روحانی مشکلات مردم و کشور را 100 درصد بیشتر کرده است.

  • ناشناس
    0


    آمریکا جنایتکارعامل افزایش تنش‌ها‌ در خلیج فارس و دریای عمان است.
    فروش سلاح توسط آمریکا، انگلیس و اروپا به عربستان غیرقابل قبول است.

  • بابائی
    0

    از سال 1332 الی 1391 مشکل ایران با آمریکا و متحدانش 50 درصد بود ولی متاسفانه در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین 100 درصد شده است چرا
    پس مذاکر ایران با آمریکا و کشورهای و... تاکنون حل و فصل مشکلات نبوده است.
    ترور سردار سلیمانی و... در تاریخ 13 دی 1398 در فرودگاه بین المللی بغداد بزرگترین سند جنایت‌های آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در عراق بوده است.

    راه‌حل مشکلات منطقه، فقط اخراج نیروهای خارجی از منطقه است

    واکنش ایران به بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد به خاطر که متاسفانه ایران در وین همه جانبه با انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خیلج فارس مذاکره و همکاری می کند چرا؟

    مذاکره با انگلیس از ابتدا 100 درصد غلط و اشتباه بوده است چون به خاطر که انگلیس از سال 1357 تاکنون همراه با چند کشور دیگر با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمن بوده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    مشکل ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی ایران، هر دو با انگلیس و متحدانش از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری حل نخواهد شد و حل نمی شود.

  • 0

    فعالیت هسته ای ایران با تهدید صهیونیست ها محدود نمی شود
    فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران با تهدید نظامی صهیونیست ها محدود و یا متوقف نمی شود.
    از صهیونیست ها انتقام می گیریم

  • 0

    مردم ایران خواستار غرامت 900 میلیارد دلاری از آمریکا شد
    در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
    برنامه هسته ای ایران هیچ ارتباطی و ربطی به فرانسه جنایتکار شماره یک ندارد/ مذاکره با فرانسه جنایتکار شماره یک غلط و اشتباه بود.فرانسه جنایتکار شماره یک حق دخالت و مداخله در امور ایران را ندارد.ماکرون باز سخنگوی ریاض و تل‌آویو درباره ایران شدفرانسه جنایتکار شماره یک فقط زور را می فهمدبا تروریسم مورد حمایت فرانسه مبارزه و مقابله خواهیم کرد.
    جناب آقای حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور
    سیاست جمهوری اسلامی ایران مبارزه با آمریکا بوده است و نه مذاکره ، گفت وگو، ملاقات ، دیدار و همکاری با آمریکا
    چون آمریکا از سال 1357 تاکنون دشمن درجه یک نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

    در پاسخ به سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان
    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
    در جنگ تحمیلی هشت ساله بیش از 80 کشور در جهان به سرکردگی واشنگتن و در سایه سکوت سازمان های بین المللی و با کمک های مالی کشورهای عربی منطقه از رژیم سابق عراق همه جانبه حمایت می کردند.
    مذاکره با آمریکا و متحدانش جرم، حرام و خیانت است و هم اهانت، توهین و بی احترامی به مردم ایران بوده است..
    همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
    همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
    کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
    متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
    جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟
    ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله المهندس را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند/ و این در حالی است که کشورهای اروپایی جنایتکار، مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی خیانتکار تاکنون هیچ اقدامی و اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکایی ها جنایتکار نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    ترور سردار سلیمانی و... در تاریخ 13 دی 1398 در فرودگاه بین المللی بغداد بزرگترین سند جنایت‌های آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در عراق بوده است.

    جنایات ائتلاف سعودی در یمن، لکه ننگ است
    جنایات ائتلاف متجاوز در یمن، از نظر جامعه بشری، لکه ننگ است...همه مردم می‌گویند که تجاوز به یمن، یک جنگ فاجعه‌بار است که به کمترین معیار انسانی و ارزشها و اخلاق همخوانی ندارد.
    آمریکا جنایتکار به همراه اروپا و اسرائیل از سال 1394 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز رژیم سعودی در جنگ یمن بوده است.

    اعتراف رژیم صهیونیستی به نقش‌خود در ترور حاج قاسم
    29 آذر 1400 ساعت 20:53
    یک مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین بار اعتراف کرده که تل‌آویو در ترور سردار سلیمانی نقش داشته است.

  • 0

    وکیلی که نظام را قبول ندارد صلاحیت وکالت ندارد

  • شاکی
    0

    قاضی که حق وحقوق مظلوم را در دادگاه پایمال و ضایع می کند دیگر به درد مردم و کشور نمی خورد.
    قاضی در نمازخانه قرآن و نماز می خواند ولی اما در مورد بررسی و رسیدگی به پرونده شاکی متاسفانه حق مظلوم را پایمال و ضایح می کند چرا؟

  • بابائی
    0

    آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
    آمریکایی ها جنایتکار همراه چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1945 تاکنون در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.

  • 0

    به برکت مجاهدت‌های چندین ساله شهید سلیمانی در نیروی قدس و پیشرفت‌های حاصل شده در جبهه مقاومت امروز نه تنها خود رژیم صهیونیستی بلکه متحدان و حامیانش در جهان توانایی حفاظت از قلب این رژیم جعلی در سرزمین‌های اشغالی را ندارند. این میراث سردار دل‌ها را باید پاس داشت و به پیش رفت.

    با اطمینان می‌توان گفت نام مبارک حاج قاسم سلیمانی این قهرمان فراملی در یاد و ذهن نسل‌های بعدی خواهد ماند. چرا که این سردار پرافتخار ایران و عبده صالح خداوند موفق شد تروریست‌های داعش و دیگر تروریست‌های تکفیری صهیونیستی را از بین ببرد و سرانجام به بی‌رحمانه‌ترین شکل توسط آمریکای ملعون به شهادت برسد.

  • 0

    نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل مدعی شده ایران در موضع ضعف قرار دارد! اگر چنین است پس چرا این رژیم بعد از رزمایش جمهوری اسلامی دست از تهدید و زیاده‌گویی برداشته و صحبت از توافق خوب در وین کرده است؟

  • 0

    انتشار نقشه سرزمین‌های اشغالی با 300 هدف علامت‌گذاری شده با پرچم‌های قرمز، ذهن و محاسبات صهیونیست‌ها را به شدت درگیر و وحشت‌افکنی میان مقامات این رژیم را شدت بخشید.

  • ناشناس
    0

    موشک‌های پیشرفته مانورپذیری با مشخصات موشک‌های هایپرسونیک در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم(ص) به دشمنان ملت فهماند که اگر کمترین حماقتی بکنند قطعاً هزینه‌های طاقت‌سوزی باید بپردازند.

  • 0

    روزنامه زنجیره‌ای آرمان می‌نویسد چاره موفقیت مذاکرات وین، کاهش سطح انتظارات از سوی دو طرف یعنی ایران و آمریکاست! من از این روزنامه یک سؤال دارم: مگر دولت مورد حمایت شما سطح انتظارات خود را به صفر نرساند؟ آیا شیطان بزرگ کوتاه آمد؟! یعنی با عملکرد این جنایتکار در طی بیش از 4 دهه هنوز برای این روزنامه محرز نشده که طرف قابل اعتمادی نیست؟!

  • 0

    دولت قبل طی 6 ماه از شروع واردات واکسن تا پایان عمر خود، با ادعای اینکه زبان دنیا را می‌داند تنها موفق شد 21 میلیون دُز واکسن وارد کند اما دولت سیزدهم با افزایش تولید داخلی واکسن و با رایزنی با روسای جمهور چین و روسیه و... در کمتر از 4 ماه 150 میلیون دُز واکسن وارد کرد! آن هم بدون پیوستن به FATF یا کرنش در برابر دشمنان تابلودار نظام! مردم خودشان قضاوت می‌کنند که کدام دولت کاری است!

  • 0

    سازمان‌های مدعی حقوق بشری اگر از دماغ یک فرد به ویژه زنی در ایران خون جاری شود فریاد وا اسفایشان گوش فلک را کر می‌کند و از عدم رعایت حقوق زنان در ایران بانگ برمی‌آورند. اکنون دهها زن از نخبه‌های دانشگاهی توسط بن‌سلمان دستگیر و زندانی شده‌اند و از ابتدایی‌ترین حقوق در زندان محروم هستند، چرا هیچ واکنش درخور توجهی از این سازمان‌ها دیده نمی‌شود؟!

  • 0

    موضع‌گیری ضد رژیم صهیونیستی رئیس‌جمهور جوان شیلی شایسته قدردانی است. ای کاش کشورهای عربی و اسلامی نیز از حق‌طلبی رئیس‌جمهور غیر مسلمان شیلی یاد بگیرند و از ملت مظلوم فلسطین حمایت و علیه رژیم جعلی موضع بگیرند. نه این که در سرکوب مردم فلسطین با صهیونیست‌ها همدست شوند.

  • 0

    سفیر شهید کشورمان یعنی حاج حسن ایرلو کسی بود که موفق شد در مناطقی برای مردم مظلوم یمن دارو تهیه بکند ولی در شرایطی که خود ایشان نیاز به دارو و درمان پیدا کرد با تعللی که بیگانگان در انتقال او به ایران ایجاد کردند زمانی که به کشور رسید تلاش پزشکان برای بهبود او نتیجه نداد و ایشان به دو برادر شهیدش پیوست.

  • 0

    شورش‌های سال نو میلادی در فرانسه 874 خودرو در یک شب به آتش کشیده شد
    منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند، همزمان با شب سال نو در فرانسه و آلمان، خیابان‌های چند شهر در این دو کشور به صحنه آتش‌ زدن خودروها و درگیری‌ها تبدیل شده‌اند.

    رسانه‌های بین‌المللی از قبیل «الجزیره انگلیسی» و «راشا تودی» در گزارش‌های جداگانه ای، به معضل ناامنی و درگیری‌ها در شب سال نو در فرانسه و آلمان پرداختند. طبق گزارش‌ الجزیره، در شب سال نوی امسال، ۸۷۴ خودرو در فرانسه به آتش کشیده شدند؛ عددی که در قیاس با سال‌های گذشته، کاهش تعداد خودروهای به آتش کشیده شده را نشان می‌دهد. به گفته وزیر کشور فرانسه سال ۲۰۱۹ در شب سال نو ۱۳۱۶ خودرو آتش زده شده بود.به گفته او، دلیل کم شدن میزان خودروهایی که به آتش کشیده شدند حضور پر تعداد نیروهای پلیس فرانسه بوده است.
    «راشا تودی» نیز در گزارشی از آلمان اعلام کرد «شهر لایپزیگ آلمان در شب سال نو با تجمع صدها نفر در شرق شهر، شاهد تبدیل شدن خیابان‌هایش به میدانی برای درگیری‌های شدید بین پلیس و شورش‌گران بود»تصاویری از حضور نیروهای پلیس ضد شورش در شهر لایپزیگ برای مقابله با سنگرها و عبور و مرور آنها در دود غلیظ ناشی از آتش‌ منتشر شده است.

  • 0

    «یک وعده غذا» دغدغه 23 میلیون افغانستانی!


    وضعیت انسانی در افغانستان «بسیار اسفبار» گزارش شده و بر اساس گزارش‌ها 23 میلیون نفر از جمعیت 38 میلیونی این کشور دغدغه اصلی شان
    «وعده غذای بعدی است.» اخیرا یک مرکز مطالعاتی در افغانستان اعلام کرده بود، افغانستان طی 20سال اشغال توسط آمریکا، به شدت فقیر شد.
    آمریکا که پس از 20 سال اشغال افغانستان به دنبال پیاده ‌سازی به اصطلاح دموکراسی در این کشور بود،‌ حال پس از فرار سراسیمه از این کشور تنها قحطی، گرسنگی، فقر و طالبان را برای مردم افغانستان به ارث گذاشته است. طی 4 ماه گذشته بسیاری از نهادهای بین‌المللی نسبت به وقوع گرسنگی و قحطی در این کشور هشدار داده بودند اما بنابر اعلام برخی منابع، آمریکا بازپس دادن اموال بلوکه شده این کشور را منوط به نتیجه مذاکراتش با طالبان بر سر حقوق زنان کرده است. به گزارش شبکه خبری الجزیره سازمان ملل متحد نیز برآورد کرده «نزدیک 23 میلیون شهروند افغانستانی که حدود
    55 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد با سطح شدید گرسنگی مواجه هستند.»
    بر اساس این گزارش، مردم افغانستان در پی ماه‌ها خشکسالی و ده‌ها جنگ، مجبور شده‌اند خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق با ثبات‌تری نظیر بامیان مهاجرت کنند اما شرایط کنونی نیز آنها را وارد وضعیتی ناشناخته کرده است. به گفته بعضی از این خانواده‌ها «آنها هفته‌ای یک بار آشپزی می‌کنند و گاهی حتی نان برای خوردن ندارند.»
    در ادامه گزارش الجزیره می‌خوانیم: «مقام‌های طالبان گفته‌اند از رنج و مشکلاتی که فقیران این کشور با آن مواجه هستند، آگاهند اما این مشکلات تا حدودی ناشی از تاثیرات چهار دهه درگیری در این کشور و
    سوء مدیریت تحت دولت قبلی بوده است.» طالبان پیشتر نیز از آمریکا درخواست کرده بود تا 9 میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی این کشور را در آمریکا از توقیف خارج کند. «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفته: «ما قصد داریم این مشکلات را کاهش دهیم. ما می‌دانیم که مردم با چه چیزی مواجه هستند.»
    یونیسف نیز گزارشی منتشر و طی آن اعلام کرده از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مرگ ۲۸ هزار کودک در درگیری‌های افغانستان تأیید شده است که ۲۷ درصد کل تلفات کودکان در جهان را تشکیل می‌دهد. یونیسف در ادامه همچنین هشدار داده که اگر نهادهای جهانی به افغانستان کمک نکنند، ممکن است یک میلیون کودک افغان به خاطر سوء تغذیه شدید، جان خود را از دست دهند. بیش از 3 میلیون کودک دیگر را نیز خطر سوء تغذیه تهدید می‌کند.از سویی دیگر به علت فقر و مشکلات اقتصادی، شمار زیادی از کودکان مشغول کارهای سخت و طاقت‌فرسا هستند. یونیسف حتی هشدار داده بود با فرارسیدن زمستان فاجعه رخ خواهد داد.
    پیمانکاران آمریکایی
    برندگان جنگ افغانستان
    «وال استریت ژورنال» اما در گزارشی نوشته آمریکا 14 تریلیون دلار در 2 دهه جنگ در افغانستان و عراق هزینه کرده و برندگان نهایی این مبلغ هنگفت پیمانکاران بودند که دولت آمریکا تلاش داشت برای پنهان کردن هزینه واقعی جنگ آنها را استخدام کند.
    به گزارش فارس، وال استریت ژورنال درباره هزینه سرسام آور جنگ آمریکا پس از 11 سپتامبر اینطور نوشته که: «به رغم شکست نظامی آمریکا در افغانستان اما پیمانکاران به بزرگترین برندگان طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده تبدیل شدند... از کارخانجات اسلحه‌‌سازی تا پیمانکاران ساخت جاده و مدرسه کسانی هستند که برندگان نهایی جنگ در افغانستان و عراق بودند. ارزیابی موسسه هزینه جنگ دانشگاه براون نشان می‌دهد نیمی از این مبلغ هنگفت تنها توسط 5 شرکت بزرگ آمریکایی مصرف شده و بسیاری از این هزینه‌ها برای تهیه تجهیزات نظامی و خدمات صرف شده است....کنار این شرکت‌های بزرگ آمریکایی، کمپانی‌های کوچک نیز از این هزینه سنگین نظامی برای آموزش پلیس افغانستان، ساخت جاده و مدرسه و حفاظت از دیپلمات‌های کشورهای غربی سود سرشار به‌دست آوردند.

  • 0

    نماینده جهاد اسلامی در گفت‌وگو با کیهان:
    سردار سلیمانی، مهندس جبهه مقاومت بود محور مقاومت آماده همکاری با سردار قاآنی است


    همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار بزرگ، سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس با جناب آقای «ناصر ابوشریف» نماینده محترم جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران به گفت‌و‌گو نشستیم. ایشان در این مصاحبه تاکید کرد محور مقاومت در منطقه آماده همکاری با سردار قاآنی است. به باور «ابوشریف» مهم‌ترین امتیاز سردار سلیمانی اعتقاد راسخ او به خط اسلام، خط انقلاب و رهبریِ حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای بود. در ادامه مشروح این مصاحبه را که به صورت مجازی انجام شده می‌خوانید؛
    ***
    اگر بخواهید شخصیت حاج قاسم را در چند جمله توصیف کنید؛ چه می‌گویید؟
    ابتدا سالروز شهادت فرمانده بزرگ و با عظمت سردار حاج قاسم سليماني را به شما و به خودمان و به ملت ايران و رهبري حکيم آن و امت اسلامي تسليت مي‌گويم. اين فرمانده بزرگ الحق که مهندس جبهه مقاومت بود. درباره ايشان سخن بسيار مي‌توان گفت. او پيش از آنکه يک فرمانده نظامي و سياسي و استراتژيک بزرگ باشد، يک انسان مؤمن به اسلام و رسالت انقلاب اسلامي و طرح امام خميني بود. هدف طرح امام عزت بخشيدن به ملت ايران و دادن استقلال به کشور و حاکم شدن بر سرنوشت خود در ميان قدرت‌هاي وحشي معاصر و بيدار کردن امت اسلامي و اتحاد آنها و رفع هرگونه ظلم و اشغالگري خصوصاً اشغالگري فلسطين عزيز و مسجدالاقصي بود. حاج قاسم انساني مجاهد و مؤمن به طرح اسلام و انقلاب اسلامي بود و خود را پايبند خط ولايت و رهبر فرزانه‌اش مي‌دانست لذا در توصيف او مي‌توان گفت: او از برترين شاگردان اين انقلاب اسلامي بود و جزو کساني بود که به اين انقلاب و خط رهبري‌اش کمک بزرگي کرد. حاج قاسم مردي استراتژيک و شخصيتي با آگاهي بالا بود اما در عين حال به تمام جزئيات حتي کوچک و ناپيدا توجه داشت و آن را پيگيري مي‌کرد و اين ويژگي متمايزکننده او بود. او جزو کساني بود که توانست حوادث و رويدادهاي منطقه و جهان را خوب درک کند و سياستهاي متناسب با آن پي‌ريزي نمايد. اين در حالي بود که امت اسلامي و منطقه شرايط سختي را تجربه کردند و جبهه گسترده‌اي که از يمن تا سوريه و فلسطين و عراق و افغانستان ادامه داشت با تلاش‌هاي صورت گرفته تناسبي نداشت. بايد به اين نکته توجه کنيم که در مقابلِ ما قدرتي با توانايي انساني و اقتصادي بالا قرار دارد. بودجه نظامي آمريکا 777 ميليارد دلار است و از توانمندي اقتصادي عظيمي برخوردار است و تأثير زيادي در جهان دارد اما ما با اين امکانات ‌اندکمان با چنين قدرتي به رويارويي پرداختيم و حاج قاسم به همراه برادرانش و يارانش و جنبش‌هاي مقاومت در منطقه توانست نوعي توازن بازدارنده در برابر اين دشمنان بوجود آورد.
    به نظر شما، کدام دولت‌ها در ترور سردار و ابومهدی المهندس نقش داشتند؟
    استکبار، عامل اصلي و بزرگ در ارتکاب اين جنايت بود، همچنين نقش بزرگي که حاج قاسم در مقابله با سياست‌هاي آمريکا در منطقه ايفا مي‌کرد محرک بزرگ آمريکايي‌ها براي ارتکاب اين جنايت بود. رژيم صهيونيستي نیز به خوبي مي‌دانست که سردار سليماني تأثير آشکار و نقش برجسته‌اي در رويارويي با اين رژيم دارد و در جهت متحد کردن جبهه مقاومت و تقويت توانمندي‌هاي آن براي مقابله با آمريکا و سياست‌هاي صهيونيستي در منطقه تلاش مي‌کند. باعث و باني و مسبب عمليات ترور فرمانده بزرگ، حاج قاسم سليماني آمريکاست و اين رژيم به‌طور علني و آشکار به اين جنايت اعتراف کرده است. به‌طور حتم آمريکا در منطقه ابزارها و هم‌پيمان‌هاي زيادي دارد که در راس آنها رژيم صهيونيستي است. صهيونيست‌ها هم در اين عمليات ترور نقش داشتند و خود نيز به آن اعتراف کرده‌اند و اخيرا چندين مسئول صهيونيستي به اين موضوع زبان به اعتراف گشوده‌اند و از اين بابت بايد محاکمه و بازخواست شوند. آنان اذعان داشته‌اند که سازمان‌هاي اطلاعاتي زيادي که هم‌پيمان با آنان هستند در جمع‌آوري اطلاعات و آماده‌سازي و جذب مزدوران نقش داشتند. متاسفانه بسياري از دستگاه‌هاي اطلاعاتي کشورهاي عربي در زمينه جمع‌آوري اطلاعات مزدور براي سیا و موساد همکاري مي‌کنند.
    آنان همچنان بر اين باورند که شهادت ايشان خسارتي بزرگ يا پيروزي بزرگي است و جاي خالي او پر نخواهد شد. اما ما مي‌گوييم که اگرچه او از ميان‌ما رفت و رفتنش خسارت عظيم و ضربه بزرگي به جبهه مقاومت به شمار مي‌رود اما معتقديم که در جبهه مقاومت ما يک قدرت هستيم و به اين خط ايمان داريم و ميان عناصر مقاومت، وحدت فکري و تقريباً عملياتي براي مقابله با رژيم صهيونيستي و طرح غربي‌ها وجود دارد. شهادت اين فرمانده بزرگ جز بر قدرت و عزم و شور و حماسه ما براي مقابله با تمامي این جنايات نمي‌افزايد. ما طرف ضعيف نيستيم و از امکانات و توانمندي‌هاي زيادي برخورداريم که مهم‌ترين آن ايمان ما به خداوند متعال و به عادلانه بودن مسائل‌مان و باور به اينکه اگر ما خدا را ياري کنيم و در اين راه ثابت قدم باشيم او نيز ما را ياري خواهد کرد. اما رهبران و سران کشورهاي مسلمان منطقه مزدور و وابسته به غرب هستند و مي‌کوشند به جهان وانمود کنند که خط امت مسلمان چيزي غير از اين است. در حالي که خط امت، همراهي با فلسطين و با اسلام است و بر ضد رژيم صهيونيستي و سياست‌هاي آمريکا است.
    دو سال بعد از ترور شهید سلیمانی وضعیت محور مقاومت در منطقه و به طور خاص مقاومت فلسطین را شما چگونه ارزیابی می‌کنید؟
    درباره وضعيت محور مقاومت بايد بگويم هرچند امکانات ما در برابر جبهه دشمنان‌اندک است و در راس آنها آمريکا از توانمندي نظامي و سازماني بالايي برخوردار است اما ما ‌توانستيم در جريان ناامني‌هاي ايجاد شده در عراق و سوريه توسط آمريکا و صهيونيست‌ها نيروهايي با ايمان و معتقد به پيروزي و متعهد به خط اسلام بزرگ پرورش دهیم و از اين رهگذر دستاوردهاي بزرگي به دست آورديم. اکنون مقاومت در لبنان، سوريه، يمن و عراق شکل گرفته و جبهه مقاومت برقرار است و عمليات شمشير قدس هم به جهان نشان داد که صهيونيست‌ها چقدر ضعيف هستند. ما معتقديم در اثر فشارهاي وارده بر ملت فلسطين، نه فقط مردم ما در نوار غزه بلکه در کرانه باختري در آستانه انتفاضه هستند.
    بزرگ‌ترین ویژگی سردار سلیمانی را در یک کلمه یا جمله بیان کنید.
    همان‌طور که عرض کردم وجه امتياز حاج قاسم سليماني ايمان او به خط اسلام و خط انقلاب اسلامي و تقيد او به رهبری حکيمانه امام خامنه‌اي و ايمان او به تمام مسائل عادلانه در منطقه و در راس آن موضوع فلسطين بود. قدس هميشه براي او به عنوان يک شاخص و يک قطب‌نما مطرح بود و همه مسائل را بر محور آن مي‌ديد لذا او هيچ‌گاه راه را گم نکرد و از راه منحرف نگرديد. ايمان بالاي او بزرگ‌ترين انگيزه و محرک او بود اما در عين حال خرد استراتژيک او بالا بود. او انساني بود که در تمام صحنه‌ها فعاليت مي‌کرد و تلاش فراوان داشت تا با صبر و پايداري کم‌نظير خود از تمام جزئيات مسائل آگاهي داشته باشد.
    نظرتان راجع به سردار قاآنی چیست؟
    حاج اسماعيل قاآني فرمانده و مجاهدی بزرگ است. او معاون حاج قاسم بود و با اين موضوعات آشنايي دارد. او همان امتيازاتي را داراست که حاج قاسم داشت. او به خوبي منطقه را مي‌شناسد او هم به خط اسلام و خط امام و خط انقلاب اسلامي ايمان دارد و پايبند رهبري و اوامر امام خامنه‌اي است. منطقه را خوب مي‌شناسد و داراي نگاه استراتژيک است و تمام جزئيات منطقه را پيگيري مي‌کند. ما در جبهه مقاومت همگي در خدمت و آماده همکاري با اين فرمانده بزرگ هستيم و براي ايشان آرزوي موفقيت و جايگاه بزرگ در نزد خداي تعالي مي‌کنيم و اميدواريم در سايه فرماندهي ايشان بر جبهه مقاومت شاهد پيروزي در آينده
    نزديک باشيم.

  • 0

    رژیم صهیونیستی در سالی که گذشت 69 کودک را شهید و 80 مهدکودک را تخریب کرد


    آمارها نشان می‌دهند رژیم صهیونیستی در سال ٢٠٢١ در نوار غزه ۶۹ کودک را به شهادت رسانده و ٧٠٨ کودک دیگر را زخمی کرد.
    رژیم صهیونیستی در مواردی کودکان را به شکل عامدانه هدف قرار‌داده و به همین دلیل به رژیم کودک کش معروف است. گزارش مرکز حقوق بشری «المیزان» که روز شنبه منتشر شده نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در سال ٢٠٢١ در نوار غزه ۶۹ کودک را شهید و ٧٠٨ کودک دیگر را مجروح کرده‌اند و طی این مدت ٩ کودک از جمله ٥ کودک در رفح، سه کودک در خان یونس و یک کودک از دیربلح را نیز بازداشت کرده‌اند. طی سال ٢٠٢١ حملات مستقیم و غیر مستقیم صهیونیست‌ها به کودکان در نوار غزه نیز شدت یافته بود. براساس این گزارش حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۵۸ مدرسه،
    ۸۰ مهدکودک و ۵ بیمارستان آسیب رسانده است.

  • 0

    در واکنش به ادامه حضور آمریکایی‌ها
    سازمان بدر: آمریکایی‌ها را با تابوت از عراق بیرون می‌کنیم
    در حالی که سخنگوی کتائب سید الشهداء عراق می‌گوید که هنوز بیش از 2 هزار و 500 نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند، یکی از رهبران سازمان بدر عراق اعلام کرده که این سازمان نیروهای آمریکایی را با تابوت از خاک عراق بیرون خواهد راند.

    «کاظم الفرطوسی»، سخنگوی «کتائب سید الشهداء» (گردان‌های سید الشهداء از نیروهای مقاومت عراق)، تأکید کرده که خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، خواسته ملت عراق است. این مسئول عراقی با اشاره به اینکه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا، انتخاباتی بوده است نه به خاطر خروج نیروهای آمریکایی، گفت که بیش از دو هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی، هنوز در عراق حضور دارند و نیروهای آمریکا هنوز خروج را عملی نکرده‌اند و آنچه اعلام شده، صرفاً فریب است.
    «محمد الجویبراوی»، از رهبران سازمان بدر عراق هم، شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این سازمان نیروهای آمریکایی را با تابوت از خاک عراق بیرون خواهد راند. به گزارش ایرنا، الجویبراوی به خبرگزاری «المعلومه» گفت که خروج کامل نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا از خاک عراق یکی از مهم‌ترین اهداف فرماندهان مقاومت خواهد بود. وی افزود: «بهایی که آمریکا برای جنایت خود خواهد پرداخت بسیار زیاد است و خروج تمام نیروهای آنها از کشورمان، بخش کوچکی از تاوان شهدا و فرماندهانی است که در راه وطن و عراق فداکاری کردند.»
    گفتنی است، با وجود صدور مصوبه اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق که از دی ۱۳۹۸ در پارلمان عراق صادر شده، نظامیان آمریکایی همچنان در عراق حضور دارند. به گفته کارشناسان، حضور آمریکایی‌ها فقط در لفظ، از رزمی به مستشاری تغییر پیدا کرده است.

  • 0

    متصدی پیشین عملیات پهپادی آمریکا:
    پنتاگون غیرنظامیان را می‌کشد و پاسخگوی جنایاتش نیست


    متصدی پیشین عملیات پهپادی آمریکا که در افغانستان، عراق و آفریقا هزاران ماموریت نظارتی و ضربتی انجام داده، می‌گوید پنتاگون بارها غیر نظامیان را کشته و هیچ یک از خاطیان نیز مجازات نشده‌اند.
    طی 20 سال گذشته و همزمان با آغاز جنگ ادعایی آمریکا با تروریسم در منطقه غرب آسیا، پهپادها به دلیل مزیت‌هایی که داشتند به یکی از مهم‌ترین ابزارهای این جنگ تبدیل شدند. طی این مدت دولت‌های آمریکا هزاران تن را در کشورهای افغانستان، پاکستان، سومالی‌، یمن و... به خاک و خون کشیدند. بر اساس گزارش‌ها بسیاری از این قربانیان غیر نظامی بوده‌اند و هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی نداشتند. «براندون برایانت» متصدی پیشین عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که در افغانستان، عراق و آفریقا صدها هزار ماموریت نظارتی و ضربتی انجام داده روایت دست اولی از این جنایت‌ها ارائه کرده است. وی پس از خروج از ارتش در سال ۲۰۱۱ به دلیل تجربیاتش در نقش شکارچی که باعث مرگ هزاران غیرنظامی شده از مشکلات روانی شدید رنج می‌برد و به همین دلیل تلاش کرده تا علیه ارتش آمریکا که هرگز مسئولیت کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی خود را نپذیرفته افشاگری کند.
    روزنامه نیویورک تایمز نیز اخیراً گزارش داد که «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده گفته که هیچ یک از نیروهای آمریکایی مسئول حمله پهپادی در کابل افغانستان که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی شد، مجازات نخواهند شد. به گزارش شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» چین، در واقع، این قربانیان بی‌گناه تنها نوک کوه یخ قربانیان حملات پهپادی آمریکا در
    ۲۰ سال گذشته بوده‌اند.
    «برایانت» درخصوص تجربیات خود در این باره می‌گوید: «اقدامات آمریکا بخصوص در یک سال گذشته نشان داده که هر چه من گفته‌ام درست است. در ماه اوت(مرداد)، بعد از اینکه ما از افغانستان خارج شدیم، یک امدادگر افغانستانی بود که به همراه ۹ کودک و چند نفر دیگر در حمله پهپادی کشته شد و مچ آمریکا گرفته شد که بر اساس اطلاعات غلط عمل کرده بود...همه آنچه که من و همراهانم در ده سال گذشته درباره آن حرف زده‌ایم. دقیقا همان بود و آشکارا درست بود. پنتاگون تصمیم می‌گیرد که خودش تحقیق کند تا ببیند آیا اقدام اشتباهی رخ داده است یا خیر. حتی با اینکه آن غیرنظامیان کشته شده و فردی به اشتباه هدف گرفته شده، آنها به این نتیجه رسیدند که کار اشتباهی انجام نداده‌اند و بنابراین هیچ مجازات یا عدالتی لازم نیست اجرا شود و این مسئله‌ای معمول است که درخصوص هر حمله‌ای اتفاق می‌افتد. هر بار که اشتباهی رخ می‌دهد هیچ کسی مجازات نمی‌شود... زمانی که یک گروه امنیتی فوق سری از افراد دارید که هر گروه از گروه دیگر مجزاست، آنها فقط اطلاعاتی را که برای انجام عملیات نیاز است با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. بنابراین هیچ کس با دیگری حرف نمی‌زند و اگر یک نفر اشتباهی بکند، باعث یک زنجیره اشتباه می‌شود و هیچ کسی قرار نیست در دردسر بیافتد برای اینکه همه با هم اشتباه کرده‌اند. برایانت در ادامه درخصوص اینکه هیچ اراده‌ای برای ممانعت از کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی آمریکا وجود ندارد، گفت: آنها این را درست نخواهند کرد. زیر هنوز پول درمی‌آورند. بمب‌انداخته شد و ۶۴ هزار دلار گیر شرکت‌های تسلیحاتی آمد. بنابراین هیچ کسی قصد ندارد برای این بجنگد...تا زمانی که آمریکا و مردمش برای آن اقدام (کشتار غیرنظامیان) دنبال پاسخگویی نباشند، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

  • 0

    مردم عراق در سالروز شهادت حاج قاسم و ابومهدی، پرچم آمریکا و تصویر ترامپ را به آتش کشیدند
    یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰

    هزاران تن از مردم عراق که برای گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به خیابانهای بغداد آمده بودند، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و تصاویر ترامپ را که دستور ترور فرماندهان پیروزی را صادر کرده بود، لگد مال کردند.

  • 0

    عطوان: سردار سلیمانی دِین بزرگی بر گردن همه اعراب دارد
    «عبدالباری عطوان» روزنامه نگار برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، در مقاله ای جدید نوشت: زمانی که آیت‌الله سید «علی خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از خانواده ایشان استقبال و تأکید کرد که «عوامل این ترور بهای سنگینی برای این جنایت تروریستی خود خواهند پرداخت»، این بدان معناست که حملات موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» آمریکا در استان الانبار عراق کافی نیست و حتی اگر همه پایگاه‌های آمریکایی در عراق برچیده شوند و همه نیروهای آمریکایی از این کشور بیرون بروند، انتقامی بزرگتر در راه است که نمی‌توان جلوی آن را گرفت. عطوان افزود، بی‌تردید شهادت سردار سلیمانی برای ایران و به‌طور کلی همه محور مقاومت ضایعه بزرگی بود زیرا حاج قاسم که به وی لقب محبوب قلبها داده‌اند، تأثیر و نقش محوری در لبنان، عراق، یمن، فلسطین و همچنین سوریه در مقابله با توطئه دشمنان داشت. عطوان تأکید کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی، دِین بزرگی بر گردن همه اعراب به‌ویژه مقاومت فلسطین دارد، چرا که این‌همه استواری ملت فلسطین و این‌همه پیروزی و آموزش و فناوری موشک و پهپادها و مهندسی تونل‌ها که در اختیار گروه‌های مقاومت اسلامی در نوار غزه قرار گرفته به‌لطف استراتژی و نظارت مستقیم سردار سلیمانی است.

  • 0


    ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، باعث خروج تمامی نظامیان آمریکایی می‌شود

  • 0

    فرانسه به‌جای انتقاد از ایران پاسخگوی جنایات خود باشد
    فرانسه به جای اظهارنظر درباره پرتاب ماهواره از سوی ایران به فضا، پاسخگوی جنایاتش علیه کشور ما در زمان جنگ تحمیلی باشد.

  • بابائی
    0

    عربستان سعودی و امارات به همراه آمریکا و اسرائیل درحمله تروریستی در اهواز و دیگر شهرهای ایران نقش داشتند.

  • بابائی
    0

    متاسفانه کارنامه آقای ظریف در وزارت امور خارجه به هیچ عنوان قابل دفاع نیست

  • ناشناس
    0

    ارتش تروریست آمریکا جنایتکاردر بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸)، به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا جنایتکار و با کمک مالی آل سعود و بن سلمان سردار «قاسم سلیمانی» و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

    مقامات غربی جنایتکار از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن بودند و هنوز هم هستند و مذاکره ایران با غربی ها از ابتدا غلط بود.
    مقامات غربی جنایتکار از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن بودند و هنوز هم هستند و مذاکره ایران با غربی ها از ابتدا غلط بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها