مخالف روس از ربوده شدن ۳۰ تن از اعضای خانواده‌اش خبر داد

یک وکیل و چهره مخالف دولت مسکو گفت که درست در شب کریسمس متوجه شد که ۳۰ تن از اعضای خانواده‌اش ربوده شده‌اند.

مخالف روس از ربوده شدن ۳۰ تن از اعضای خانواده‌اش خبر داد

به نوشته مجله دیلی بیست، "ابوبکر یانگولبایف" وکیل کمیته پیشگیری از شکنجه گفت: من مرتب کانال‌های تلگرامی را چک کردم و اخباری وحشتناک درباره ربوده شدن اعضای خانواده‌ام را دیدم.

وی ادامه داد: روز کریسمس مقیاس این اخبار وحشتناک تایید شد. در کانال‌های تلگرامی متوجه شدم که ۳۰ تن از اعضای خانواده‌ام ربوده شدند و آدم ربایان تلفن‌های همراه آنها را گرفتند. من هم پستی با تصویری از اعضای خانواده‌ام منتشر کرده و درخواستم را به کمیته تحقیقات به صورت رسمی ارائه کردم.

این خبر در حالی منتشر شده که همه ساکنان چچن با واژه "ربایش" آشنا هستند و همه می‌دانند که هرکسی که جرات کند علیه رمضان قدیرف، رهبر این منطقه خودمختار که از سوی ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه منصوب شده، حرف بزند با چه سرنوشتی روبرو می‌شود.

همین هفته قبل بود که نیروهای امنیتی به منتقدان و وبلاگ نویس‌ها حمله کردند. مردان و زنان را ربوده و بدون آنکه ردی از آنها برجای بماند، ناپدید شدند.

سازمان غیردولتی روسی "کمیته جلوگیری از شکنجه" می‌گوید، فهرست کنونی از ناپدیدشدگان شامل بیش از ۵۰ نام از جمله اعضای خانواده این وکیل چچنی است.

یکی از اعضای این کمیته گفت: وکلا و ناظران ما خانه‌ها و پاسگاه‌های پلیس در گروزنی و منطقه اوروس – مارتان را با اسامی که در اختیار دارند، مورد تفحص قرار دادند. تنها یک پاسگاه پلیس گفت که هیچ‌یک از اسامی در میان بازداشتی‌ها نیستند و دیگر پاسگاه‌ها هم پاسخ درستی به وکلای ما ندادند.

یانگولبایف همچنین گفت: پس از شکنجه شدن توسط شوک الکتریکی چچن را ترک کردم. من همراه با برادر و پدرم در ۲۰۱۵ توسط شش مرد در لباس غیرنظامی ربوده شدیم. آنها من را مجبور کردند که بگویم پدرم فاسد است و برادرم هم عضو داعش. آنها در نهایت من و پدرم را پس از ۱۰ ساعت آزاد کردند؛ اما برادرم برای چند هفته در زیر زمین پاسگاه پلیس محبوس بود.

این مرد جوان ادامه داد: تلاش کردم تا شش تن از اعضای خانواده‌ام را از چچن بیرون بیاورم؛ اما هنوز بسیاری از اعضای خانواده و خویشاوندانم در این منطقه هستند.

اما قدیرف در یک نشست خبری تمامی اخبار مربوط به این آدم ربایی‌ها را رد کرد و مدعی شد که این گزارش‌ها، اخبار جعلی منتشر شده از سوی وبلاگ نویس‌های اروپایی است که آشکارا از تروریسم حمایت می‌کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها