امیرعبداللهیان: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه در مراسم تشییع سفیر ایران در یمن گفت: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد.

 امیرعبداللهیان: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد

حسین امیرعبداللهیان  عصر امروز در مراسم تشییع شهید حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن در محل وزارت امور خارجه گفت: ظلمی را که محاصره‌کنندگان یمن به شهید ایرلو کردند فراموش نخواهیم کرد.

وی گفت که شهید ایرلو طرفدار حل بحران یمن از طریق سیاسی بود.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: شهید ایرلو در مدت ماموریتش حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و عاشق خدمت کردن بود.

وزیر خارجه ادامه داد: شهید ایرلو فرزندی بی ادعا و پرکار بود. امروز همه ملت ایران و همکاران ما در وزارت خارجه و دستگاه های ذیربط در ایران و خانواده معظم این شهید عزیز این مجاهد نستوه را تقدیم می کنند به روح بلند همه شهدای اسلام.

وی گفت: عرض تسلیت ویژه به مقام معطم رهبری و همه مردم ایران و مردم بزرگ یمن که شاهد بودند در ۲ سال گذشته شهید ایرلو حتی یک روز هم به مرخصی نیامد و برای رساندن پیام مظلومیت مردم یمن، از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

وزیر خارجه ادامه داد: ما در مجموعه وزارت امور خارجه و همکاران ایشان در صنعاء و همه عزیزانی که با ایشان ارتباط داشتند ویژگی های منحصر به فرد شهید ایرلو را به خوبی به یاد دارند. شهید ایرلو عاشق خدمت کردن بود.سه شب پیش دختر ایشان با من تماس گرفت و گفت شرایط خیلی سختی داریم، نه عکسی، نه فیلمی و نه اطلاعی از وضعیت پدر داریم.این دقیقا در شرایط بود که همه ما و همکارانم تلاش می کردند از آن طرفی که ۶ سال است مردم مظلوم یمن را بمباران می کند مجوزی گرفته شود برای انتقال به موقع برادر جانبازمان سفیر محترم، پرتلاش و دیپلمات فرهیخته و پرکار جمهوری اسلامی ایران در یمن، که بتوانیم ایشان را به موقع به تهران منتقل کنیم و مراحل درمانی ایشان تکمیل شود.

وزیر خارجه گفت: کوتاهی کردند، ما این کوتاهی و ظلمی که در حق این شهید بزرگ به عمل آمد را هرگز فراموش نخواهیم کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: شهید ایرلوی عزیز حقیقتا دیپلماتی ورزیده،  مسلط و فهیم بود. ایشان از طرفداران جدی راه حل سیاسی در یمن بود و در تمام تلکس ها  مصاحبه ها و جلساتی که حضور پیدا می کرد، همواره از راه حل سیاسی در یمن سخن می گفت  و در جایگاه شایسته یک دیپلمات واقعیت های صحنه یمن و نقشی که یمن می تواند در امنیت منطقه ای ما داشته باشد را یادآور می شد.

وی بیان کرد: یک بار دیگر به همه عزیزانی که شهید ایرلو را از نزدیک می شناختند، تسلیت عرض می کنم و خدمت همکاران خودم تسلیت ویژه عرض می کنم و خدمت دو فرزند بزرگوار ایشان که در جمع ما حضور یافتند و خدمت سایر فرزندان و همسر محترمه این شهید بزرگوار تسلیت عرض کرده و امیدواریم در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روح بلند شهید عزیز ما محشور با همه شهدای دفاع مقدس، شهدای مقاومت و حضرت سیدالشهدا (ع) باشد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رحیمی
    0

    هیلی ظلم ها را قرار بود فراموش نکنید ولی کردید ظلم بعثی های عراق ، ظلم روس ها وامریکایی هاوفرانسه وانگلیس وکمک هایی که به صدام کردند و.... در دنیای سیاست کینه ای بودن هنر نیست اما ما ایرانیان دقیقا عک ان عمل می کنیم .

  • احمد
    0

    لطفا دقیقا اعلام و تایید یا تکذیب کنید ایا ایشان سپاهی و عضو سپاه قدس بودند

    نظرات شما -
    • 1

      مگه راه دیگه ای برا رشد کردن تو این کشور هست ؟

  • ناشناس
    0

    خدا رحمتش کنه.انشاالله جاش تو بهشته.ایا سیاست های شما هیچ نقشی در این مصیبت یمن ندارد؟؟؟تمام کارهای شما خوب تمیز و خدایی هستند؟؟؟!!!

  • محمد
    0

    شماها فقط دنبال تنش هستیدونظم جهان را بهم زده ایدوآرامش راازمردم دنیا وایران گرفته ایدخداونددنیا را ازشرشما برهاند انشا الله . آمین

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    خدارحمت کند ایشون را .....
    آیا شما سیاست خارجه تان در این چهل و سه سال درست بوده و در فوت ایشون نقشی نداشتید و همچون کارهای دیگرتان مقصر دشمن و خارجی و .... می باشد و شماها و نظام مبرا؟

  • اکبر
    0

    آره شماها دقیقا 43 ساله میگین سیاست مان عین دیانت مان. ودیانت مان عین سیاست مان . آنقدر صادق هستید که در تنها یک فراخوان عمومی ومشارکت در بورس توسط بزرگ آقاتان ثابت کردین. مرحبا صد آفرین. خدا لعنت تان کند منافقهای مادی پرست.

  • ناشناس
    0

    ظلمی که شماها و ایرلو به ملت ایران کردید فراموش نخواهد شد.ایرلو تو یمن چکار داشت؟

  • ناشناس
    0

    ایکاش خدماتی را هم که ملت ایران به شماها کردند فراموش نمیکردید .

  • منتقد
    0

    و همچنین ظلمی گه شماها در حق ملت کردید را تاریخ فراموش نمی کند..

  • شهرام.ر
    0

    تو حالت خوبه؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها