وزیر، نماینده و استاندار چقدر حقوق می‌گیرند؟/ بیشترین اضافه کار برای کیست؟

جریان ثبت حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که بالاترین میانگین خالص حقوق در پست‌های مختلف، ۲۴ میلیون تومان برای استاندار و همتراز آن بوده است.

وزیر، نماینده و استاندار چقدر حقوق می‌گیرند؟/ بیشترین اضافه کار برای کیست؟

ثبت جزئیات حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه انجام می‌شود و در همین مورد سامانه ثبت حقوق و مزایا در اواخر سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و از ابتدای سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های مشمول باید برای ورود اطلاعات حقوق اقدام می‌کردند.

با این وجود گزارش سازمان اداری و استخدامی نشان داد که حتی تا سال جاری تعدادی از دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها هنوز ورود اطلاعات نداشته‌اند، از این‌رو جهت اجرای تکلیف قانون بودجه پرداخت حقوق کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه شد.

میانگین حقوق دریافتی وزیر، ۲۰ میلیون

اما گزارش دریافتی از وضعیت حقوق و مزایای ثبت شده دستگاه‌های اجرایی (سه قوه) به تفکیک سطح پست آنها در سال جاری حاکی از آن است که بالاترین میانگین خالص حقوق (حقوق منهای کسورات) مربوط به استاندار و همتراز آن با بیش از ۲۴.۳ میلیون تومان در هر ماه است.

میانگین خالص حقوق  برای وزیران بیش از ۲۰ میلیون تومان ثبت شده  و این در حالی است که میانگین خالص دریافتی معاون وزیر و همتراز آن بیش از وزیر بوده و تا ۲۱.۷ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین خالص پرداختی به نمایندگان مجلس  نیز ۱۷.۴ میلیون تومان ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین خالص حقوق معاون موسسه یا معاون سازمان و همتراز آن ۱۹.۷ میلیون، مدیرکل و همتراز ۱۷.۲ میلیون، معاون مدیرکل و همتراز ۱۳.۱ میلیون تومان است.

در سایر پست‌ها نیز میانگین خالص حقوق رئیس اداره و همتراز آن ۱۲.۸، رئیس گروه و همتراز ۱۳.۲ میلیون و کارشناس و همتراز ۹.۵ میلیون تومان ثبت شده است.

بیشترین اضافه کار برای کیست؟

در رابطه با جزئیات پرداخت حقوق در پست‌های مختلف، نیز بالاترین میانگین اضافه‌کار برای استاندار و همتراز آن با بیش از ۷.۹ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین اضافه‌کار وزیر ۶.۱ میلیون و معاون وزیر نیز به ۶.۲ میلیون تومان می‌رسد که بعد از استاندار، بالاترین متوسط اضافه کار است.

بالاترین میانگین رفاهی برای معاونان وزیر و موسسات

همچنین وضعیت میانگین رفاهی پرداخت شده بین پست های مختلف نشان می دهد که رقم پرداخت شده برای وزیر و همتراز آن ۷.۴ میلیون و معاون وزیر ۱۲ میلیون تومان است ولی بالاترین میانگین به معاون موسسه با ۱۳ میلیون تومان اختصاص دارد.

میانگین رفاهی که برای نمایندگان مجلس  پرداخت شده به ۸.۱ میلیون تومان می‌رسد و برای استاندار  ۸.۵ میلیون تومان است.

وزیر، نماینده و استاندار چقدر حقوق می‌گیرند؟

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • خدا
    0

    حقوق به چه دردی میخوره وقتی رانت و اطلاعات دارند. وقتی میدونن دلار کی بالا پایین میشه. وقتی میدونن چی رو احتکار کنند. وقتی میدونن چه جوری پول ملتو توی بورس بالا بکشند حقوق میخان چیکار

  • حسن
    1

    آمار غلط دادن بهتون .

  • محمد
    1

    کورشود آنکه باور کند

  • ناشناس
    0

    بیت المال نیست بیت الحال است! بخورید و بیاشامید ولی زیاده روی نکنید!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    هیچگاه با مردم صادق و شفاف نبوده این نظام و بلندگوی آن یعنی صدا و سیمای ضد مردمی و دولتمرانش مخصوصا دولت حداقلی و بی سواد و نماینده حاکمیت یعنی دولت سیزدهم !!

  • نادر
    0

    آخی.........
    ما ملت ساده هم باور کردیم که چقدر مظلومین شماها....
    حداقل یه مبلغی میذاشتین که با سایز گردنتون بخونه یه کم

  • ایرانی
    0

    اینکه افراد بدونند فلان مقام از بخش دولتی یا خصوصی چقدر حقوق میگیرد حقی طبیعی است.مثلا حقوق امامان جمعه یا نمایندگان خبرگان یا قوه قضاییه یا رییس حمهور یا فرماندهان سپاه و ارتش یا امثال ولایتی و حداد عادل جمع دریافتی از چند شغله بودن و غیره .

    نظرات شما -
    • محمد
      7

      تا کور شود هر انکه نتواند دید

  • ناشناس
    0

    کی باور می کنه؟یعنی یه کارمند معمو لی شرکت نفت وگازبیش از وزیر واستاندار می گیره.عجب

  • اسی
    1

    بی زحمت یه گلریزون بزارید واسه این فقیر فقرا دلم کباب شد

  • ناشناس
    0

    از آنجا که حقوق پس از کسورات است، عدد واقعی نیست.
    نمیدانم چرا همه مدعیان شفافیت تا امروز حکم کارگزینی و فیش حقوق خود را منتشر نکرده اند.

  • راستگو
    1

    هیچ جامعه ای با دروغ به سعادت نمی رسد.
    لعنت به کسانی که به نام دین دنیا و اعتقادات و معنویت مردم را نابود کردند.
    لعنت بر دروغ گویان.
    اگر 20 میلیون حقوق نی گیرند از کجا میارن میلیاردی خرج تبلیغات انتخابات می کنند .
    یقینن افتاب پشت ابر نمی ماند.
    مردم به باطن ذات حکمتی ها بردندند
    یقبنن حکمت در قلب آحاد جامعه جایی ندارد.
    هیچکدام از حضرات نزد مردم پشیزی ارزش ندارند.
    گرچه مردم را با زنجیر فقر و حیله یارانه بازی می دهند.
    تاریخ کار خودش را خواهد کرد.
    سرنوشت مستکبران و ظالمان تاریخ یکی است.
    کوفتتان بشود .
    حقوق ده برابر بگیرید. مشکلی نیست. کشور پول کم ندارد.
    چرا مشکلات مردم را حل نمی کنید.
    بی عدالتی.بیکاری.فقر و....

  • ناشناس
    0

    والا چیزی که خود وبسایتها داخلی دادن نماینده مجلس دور و بر ۳۰۰ میلیون در ماه حقوقش بود که میشه ۱۲ هزار دلار در ماه . حالا بقیه اینها فرماندار و وزیر ، کمی کمتر یا بیشتر حقوق می‌گیرند ، مالیات اینها نسبت به درآمدشون حداقل باید ماهی ۱۵۰ میلیون تومن باشه اگر کشور قانون داشت

  • علوش
    0

    همش دروغ! حقوق دریافتی اصلامهم نیست مهم سایردریافتیاهست که جمع دریافتیشون میره بالای صدودویست میلیون!! دریافتیهای غیرمستمرازجمله بدی ابوهوا. حق مدیریت. ماموریت. جلسات. کمیسیون. رمضانیه. شعبانیه. عیدانه. اجیل شب عید. زولبیای رمضان. حتی حق حج تمتع که بصورت ماهانه پرداخت میشه جیره نقدی. وهزارکوفت وزهرماردیگه

  • احمد اندروژ
    2

    بنده خودم کارمند پتروشیمی با ۲۵ سال سابقه ام بنده فقط ماهی ده میلیون کرایه خونه میدم، ما حقوقمون ضریب داره اینا فکر کنم همین جور باشه یه چیزی حدود ۷۰ میلیون در میاد

  • احمد
    0

    قطعا درست میفرمایید همین که گفتید اگر جمع بزنید یعنی اضافه کار و امو رفاهی و ماموریت وپاداش اخر سال وبهره وری و پاداش مجامع وحقوقهای اعضا هیت مدیره چیز ناقابلی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون خواهد شد اخه بنده خداها خیلی زحمت میکشند از وضعیت کشور کاملا مشخصه پیشرفت پشت پیشرفت

  • ناشناس
    0

    بندگان خدا حق دارند دائما افزایش گرانی توسط تولید کننده را ماله کشی کنند

  • محمد حسین
    0

    ببخشید هان بیست وچند میلیون هم اگه واقعی باشه هم کم نیست خوش به حالشون

  • حمید
    0

    من تعجب می کنم بعضی از عزیزان که کامنت گذاشتن همین ارقام رو هم که اعلام کردن(که به نظرشون خیلی بیشتر از این می گیرن) ناچیز می بینند.دریافتی منِ کارمند در هر ماه با اضافه کار و رفاهی و کسر مالیات و سایر کسورات می شه 6 میلیون تومن.بعد اینو مقایسه کنید با حقوق 40 میلیونی استاندار که قطعا با حق ماموریت(که توی این خبر بهش اشاره نشده و خیلی از موارد دیگه که دوستان عنوان کردن) به بالای 50 میلیون تومن میرسه.
    من کاری ندارم حقوق 300 میلیونی میگیرن یا نه.حرف من اینکه که همین 50 میلیون هم که می گیرن از عدالت به دوره.
    من قبول دارم که یه استاندار دغدغه و مسئولیت خیلی خیلی بیشتری از یه کارمند داره اما نه به اندازه 44 میلیون تومن اختلاف دریافتی!

  • ناشناس
    0

    اتفاقاً همین گزارش دروغ با توجه به درز اطلاعات حقوق و دستمزد مدیران ارشد دولتی و مغایرتش با واقعیت های جامعه بدترین ضربه را به اعتماد مردم به حاکمیت می زند. مردم دیگه گوششون دراز نیست سریع باور کنند چون می دانند که وزیر و مدیرکل و استادارد بسیار بسیار بیشتر از اینها حقوق می گیرند که ککشون نمی گزد در غیر اینصورت خودشون صف اول اعتراضات بوند

  • معلم فداکار
    0

    من با ۳۰ سال خدمت ومدرک فوق لیسانس که ۲۵ سال پیش گرفتن حکمم ۸۱۰۰ است ودریافتی ام نصف میشه چون وام دارم ولی تفاوت حقوق ها از زمین تا اسمون هست .متاسفانه فساد ورانت هم در بدنه دولت بیداد می کنه وکسی نیست به داد مردم برسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها