آیت‌الله رئیسی در نشست خبری سفر به استان یزد:

رسانه ها اجرای مصوبات سفر استانی را پیگیری کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر منابع آب در دسترس، به شکل صحیح مدیریت شود حتماً می‌توانیم وضع کنونی را پشت سر بگذاریم، گفت: با مشارکت مردم و پیگیری دولت، رفع مشکل آب استان یزد، در قالب برنامه‌های طراحی شده امکان‌پذیر است.

رسانه ها اجرای مصوبات سفر استانی را پیگیری کنند

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر به استان یزد در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر، با قدردانی از رسانه‌ها و خبرنگاران برای پوشش اخبار این سفر گفت: موضوع کم‌آبی در اثر کاهش نزولات آسمانی همانند خیلی از مناطق کشور از دغدغه‌های جدی استان یزد است اما آنچه امروز اهمیت دارد، مسئله مدیریت منابع آب است.

رئیس جمهور ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی راکد یا نیمه‌فعال استان را یکی دیگر از مسائل یزد توصیف و تصریح کرد: در بازدید یکی از واحدهای صنعتی گفتم و اینجا هم می‌گویم بانک‌هایی که واحدهای صنعتی را تملک می‌کنند، باید واحدهای صنعتی را فعال نگه دارند و اگر نمی‌توانند، باید سریع آنها را واگذار کنند؛ زیرا اگر بانک‌ها یک واحد صنعتی را تعطیل کند، تخلف کرده‌اند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش ارائه شده مبنی بر نیمه‌تعطیل بودن ۴۰۰ واحد صنعتی و راکد ماندن ۲۰۰ واحد صنعتی در استان یزد گفت: این واحدها باید از رکود خارج شود و مقرر شد کارگروهی با همکاری وزارت صمت و استانداری تشکیل شود و مشکلات این واحدها را بررسی و رفع کند.

رئیس جمهور گفت: اشتغال بانوان تحصیل‎کرده استان یزد را هم که معروف است به کار، تلاش، ایمان و اعتقاد، پیگیری خواهیم کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به روال تنظیم و تصویب مصوبات سفرهای استانی گفت: همه بخش‌ها از بانک تا دستگاه‌های مجری قبل از سفر صورتجلسه مصوبات سفرهای استانی را با حضور معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور امضا می‌کنند و با پیگیری اجرای مصوبات از سوی معاونت اجرایی، آثار اجرای آنها به شکل متناوب ظاهر می‌شود و آقای استاندار به مردم گزارش می‌دهد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اینکه منابع حاصل از ظرفیت‌های اقتصادی یزد نصیب همه کشور می‌شود، اما تبعات آن صرفا نصیب مردم یزد می‌شود، اظهار داشت: توسعه صنعتی و اقتصادی کشور باید همراه با حفظ محیط زیست باشد.

آیت‌الله رئیسی مهاجرت نیروی کار به استان یزد را به خاطر ظرفیت‌های اقتصادی استان یک مزیت برشمرد و گفت: امروز برخی صنایع یزد رتبه‌های اول تا سوم را در کشور دارند و باید تلاش کرد منافع متناسبی از این ظرفیت‌ها به خود استان برسد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آمار بالای مهاجرین در استان یزد گفت: مهاجرین مسائل متعدد و متنوعی دارند و توجه به آنان و ساماندهی مهاجرین، یک ضرورت است.

رئیسی با قدردانی مجدد از تلاش‌های رسانه‌ها و خبرنگاران برای پوشش اخبار سفر استانی دولت به یزد گفت: از اصحاب رسانه می‌خواهم پیگیر اجرای مصوبات سفر دولت باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها