«هر کسی از راه برسد نمی‌تواند به این مردم بگوید از کشور بروید»

اعتراض شدید داریوش پیرنیاکان به ممنوعیت ورود ساز/عباس عبدی: بازتاب سیاست ضد موسیقی را باید در کنسرت‌های هزاران نفری در کشورهای همسایه دید

رئیس و سخنگوی هیات مدیره خانه موسیقی ـ درباره اظهارات یک نماینده مجلس درباره ممنوعیت ورود ساز به کشور گفت: نباید مساله معیشتی مردم را با ورود ساز مقایسه کرد. ورود سازها به‌خاطر تفنن نیست، موسیقی غذای روح است و باید مردم آن را داشته باشند و تصمیم‌گیرنده آن شما نیستید.

اعتراض شدید داریوش پیرنیاکان به ممنوعیت ورود ساز/عباس عبدی: بازتاب سیاست ضد موسیقی را باید در کنسرت‌های هزاران نفری در کشورهای همسایه دید

داریوش پیرنیاکان درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ورود ساز به کشور که در آن به اهالی موسیقی توهین شده بود، گفت: اخیرا صحبت‌هایی یکی از نمایندگان محترم مجلس در فضای مجازی  پخش شد و بسیار تعجب‌آور بود. البته خانه موسیقی اندکی در این مورد شکیبایی بخرج داد تا ببیند موضوع صحت دارد یا نه، ایشان دوباره مصاحبه‌ای انجام داد که معلوم بود تاکیدی بر گفته‌های قبلی او بود. 

ورود ساز به کشور برای تفنن نیست، برای اعتلای موسیقی کشور است

رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ایران گفت: ما واقعا متعجبیم که یک نماینده مجلس چنین حرفی را بزند و آن هم توهین‌آمیز به جامعه هنری و جامعه موسیقایی کشور که یکی از ارکان فرهنگی کشور است. اینکه شما معیشت مردم را با ورود آلات موسیقی مقایسه می‌کنید، این مقایسه اصلا درست نیست. اگر معیشت مردم مهم است، مربوط به غذای جسم مردم است. اگر غذای روحی مردم تامین نشود این هم باز یک کم کاری است که در مملکت می‌تواند اتفاق بیفتد. اصلا نباید اینها را با هم مقایسه کنید. ورود سازها بخاطر تفنن نیست. بلکه برای اعتلای موسیقی کشور است و من تعجب می‌کنم یک نماینده این‌طور حرف بزند.

داریوش پیرنیاکان درباره اظهارات این نماینده مجلس مبنی بر اینکه «کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند»، گفت: شما چه کاره‌اید؟ به شما چه ربطی دارد؟ شما نماینده‌ای هستید که با یک رایی در مجلس نشسته‌اید. معلوم هم نیست با چند رای آمده اید. باید تحقیق شود که شما با چند رای آمدید در مجلس نشستید. به شما چه ربطی دارد که می گویید کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند؟

خانه موسیقی اعتراض شدید خود را به اظهارات نماینده مجلس اعلام می دارد

وی گفت: خانه موسیقی اعتراض بسیار شدید خود را نسبت به این قضیه اعلام می‌کند. در ضمن در اینجا به آقای اسماعیلی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی این را می‌گوییم که وزارت ارشاد باید نسبت به این قضیه عکس‌العمل نشان دهد و اعتراض کند. برای اینکه متولی سینما، موسیقی، تاتر، نقاشی و همه این هنرها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اگر همین‌طور دم فرو ببندد و هیچ حرفی نزند، فردا هرکسی که از راه برسد چنین حرف‌هایی را بیان می‌کند.

رئیس و سخنگوی هیات مدیره خانه موسیقی افزود: در هلند در سوله‌هایی برای گاوها موسیقی پخش می‌کنند تا شیر آنها دو برابر شود. یاد شعر سعدی بزرگوار افتادم که می‌گوید: اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب/ کژ طبع جانوری کزعشق بی خبری. هر کسی از راه برسد نمی‌تواند به این مردم بگوید از کشور بروید. مثل آن مجری که در تلویزیون گفته بود اگر کسی نمی‌خواهد از مملکت برود. 

هنرمندان میزبانان تاریخ‌اند

پیرنیاکان تصریح کرد: باز هم تکرار می کنم که شما هیچ کاره‌اید و به شما ربطی ندارد کسی در این کشور باشد یا نباشد. ما بار دیگر اعتراض شدید خود را اعلام می کنیم. موسیقی برای این مردم مانند هواست؛ موسیقی غذای روح است و باید مردم آن را داشته باشد و تصمیم گیرنده آن شما نیستید.

رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ایران در پایان سخنانش گفت: باید به این آقای نماینده بگویم که سیاستمداران در هر جایگاهی که باشند مهمانان تاریخ‌اند و ما هنرمندان میزبابان تاریخیم. آنهایی که رفتنی هستند آقای نماینده شما هستید نه ما.

اعتراض عباس عبدی به ممنوعیت ورود ساز

به عباس عبدی در توئیتر نوشت: بازتاب سیاست ضد موسیقی در کشور را باید در کنسرت‌های هزاران نفری ایرانیان در کشورهای همسایه دید. ارز کشور از این طریق خارج می‌شود و نه از واردات آلات موسیقی.

photo_2021-12-14_18-20-37

کاظم موسوی: کسی‌که به دنبال آلات موسیقی و امیال شخصی است از ایران برود

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در واکنش به اخبار منتشر شده درباره ممنوعیت ورود آلات موسیقی به دیده بان ایران گفت: ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آقندر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم.

9 آذر 1400 مهدی میراشرفی، رئیس گمرک ایران در گفت‌وگویی خبر ممنوعیت کالایی را اعلام کرد که تا پیش از آن کسی از این ممنوعیت خبر نداشت. «آلات موسیقی جزو کالاهای گروه چهاری است که ورود آن به کشور ممنوع است.» 

این در حالی است که کمی بعد غلام‌علی آهنکوب‌نژاد، رئیس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان اهواز اعلام کرد که ورود «عینک آفتابی» هم به کشور ممنوع شده و این کالا جزء کالاهای لوکس حساب می‌شود! 

در همین رابطه، سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت و گو با سایت دیده بان ایران  به ممنوعیت واردات آلات موسیقی و عینک آفتابی واکنش نشان داد.

 نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در باره ممنوعیت عینک آفتابی اظهار کرد: در خصوص ممنوعیت ورود عینک آفتابی، اگر مردم از آن استفاده پزشکی می‌کنند و توسط پزشک معالج توصیه به استفاده از آن شده است، در این مورد اشکالی ندارد. اگر یک مکانیسم در چارچوب قانون برای استفاده از عینک آفتابی تبیین شود، استفاده از آن اشکالی ندارد. 

وی در ادامه افزود: اگر عینک آفتابی نیاز مردم باشد، اشکالی ندارد البته با توجه به شرایطی که گفتم و اینکه ارز بر نباشد ورود آن به کشور هیچ اشکالی ندارد.

سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم نایب اول رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در رابطه ممنوعیت ورود ابزارآلات موسیقی به دیده بان ایران گفت: ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آقندر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم.

موسوی با تاکید بر این موضوع که صلاح نیست آلات موسیقی به کشور وارد شود، گفت: بنده صلاح نمی‌دانم که این لوازم به کشور وارد شود. بنده و همکارانم به عنوان خادم مردم دغدغه شب و روز ما فقط معیشت مردم است.

وی در ادامه تاکید کرد: آلات موسیقی که جزء کالای اساسی نیست که ما ورودش را الزامی بدانیم. عینک افتابی و یا آلات موسیقی باشد یا نباشد هیچ تفاوتی در زندگی مردم ایجاد نمی‌کند.

 موسوی در پایان گفت: اگر افرادی که به دنبال آلات موسیقی یا امیال شخصی‌خودشان هستند، کشورهای دیگر هستند می‌توانند از ایران بروند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • نازک
    1

    آنهای که ایرانی نیستند از ایران برود .تا ما ایرانی ها آنرا بسازیم ...عربها ایرانی نیستند بروند

  • م ا
    1

    صد تا از این نماینده های مجلس و آخوندها فدای یک زخمه تار استاد پیر نیاکان بشوند انشالله به یاری حق

  • رسول شریفی
    0

    یارو که هرچی خواست گفت .
    ولی دلم سوخت که یه مقام بلند پایه بهداشت کشور برای عینک آفتابی بلند نشد و حرفی نزد
    و یه مقام بلند پایه فرهنگ این حکومت بی فرهنگ هم دم بر نیاورد تا بفهمیم با کیا طرفیم. یه مشت تند رو و دروغگو و خود...پندار که فکر کردن مملکت مال باباشونه

  • شیخ طوطی
    1

    مملکت ارث پدرمان هست

  • کشور
    1

    کشور ایران فقط اسم اسلام را یدک می کشد ..والا هیچ جای آن اسلامی نیست

  • یکی از مردم
    0

    برای حوزه های علمیه با خروجی ....... پول فراوان هست برای تفریح مردم نیست!...موسیقی کنار بره فکرش رو هم نکنید که بذاریم حتی یه روز عزاداری کنید مداحهاتون هم برن غاز بچرونن البته اگه عرضه و....کار کردن دارند!!!!

  • لرر
    0

    عزیزم ۵ ساعت اون ور شما هر کنسرت ۵۰ میلیارد خرج می‌کنند دو درصدی

  • ناشناس
    1

    اصلا اخوند تومجلس چی کار میکنه

  • زمان
    18

    شرع ميگه خريد وفروش الات غنا خرام است تمام

    نظرات شما -
    • ...
      1

      ...م به شرع

    • رضا
      1

      شرع یعنی قرآن که چنین چیزی نمیگه شرع شما من درآوردی هست

    • رضا
      1

      حرفهای نماینده انتصابی نمین و نیر با ۵۹ هزار ۱۵۶ رای را جدی نگیرید بنده خدا میخواد حقوقی که میگیره ادامه پیدا کنه خخخخ

  • ناشناس
    2

    هرچی بدبختی میکشیم از عربهای عقب افتاده 1400سال میکشیم سر انداختن اومدن تو ایران که دین ندارین ما دین اوردیم براتون نه اینکه الان دیندار به فور داریم
    دینی که با زور شمشیر عربهای بیانگرد وبدوی عقب افتاده بیاد باتنلگری هم میره خیلی ها نماز نمیخونن چشمهاتون خوب باز کنین چیزهای جدیدتر هم میبینید
    نتیجه ش ازدواج سفید و سیاه وبی رنگ

    نظرات شما -
    • محمد
      2

      افرین احسنت

  • madman
    0

    اشتر به شعر عرب در حالت است و طرب
    گر ذوق نیست تو را کژ طبع جانوری

  • ناشناس
    0

    سود خودروسازان و لوازم خانگی کم شده و حالا ...

  • محمد
    1

    متاسفم که یک مشت پشت کوهی بیسواد با استفاده از روابط به مجلس راه پیدا کردند، بله اگر پول داشتیم قطعا یک لحظه اینجا نمیموندیم

  • ناشناس
    0

    مگه از اول انقلاب هر چی بودجه به حوزه های علمیه دادن دین و ایمان مردم بهتر شد؟

  • ناشناس
    0

    اگه یخورده تدبیر و دانش داشتید بجای ممنوعیت الات موسیقی اجازه کنسرت خوانندهای خارج نشین رو حداقل تو جزایر ایران میدادید تا در شرایط تحریم اینقدر ارز از کشور خارج نشه
    مردم نیاز به تفریح دارند.

  • عوام۹۰
    0

    اقا ولش کنید بنده خدا رو یک غلطی کرد من از طرف ایشون از همه عذرخواهی میکنم ایشون نفهمید یه چیزی گفت دید تو مجلس همه دارند معروف میشن عنابستانی با سیلی اون یارو گندهه با نماز داخل جلسه اونم روی صندلی گردون ایشون هم اومد دست گذاشت رو جای حساس شما به بزرگی خودتون مردم ایران این نادان رو ببخشید

  • حسین
    0

    اون زمان ک نیاز ب آرای مردم و یا راهپیمایی در حمایت از چیزی دارند همه مردم میشن انقلابی و هموطن و بمحضی ک خرشون از پل گذشت با وقاحت تمام میگن جمع کنید ،برید! کاش با افزایش بودجه، فرهنگ و انسانیت هم افزایش پیدا میکرد

  • .
    0

    دلتون خوش و شکمتون سیر.وگرنه دعوای ساز نمیکردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها