رویترز از قول یک مقام ایرانی:

تمام تحریم ها باید یکجا برداشته شود

یک مقام ارشد هیأت مذاکره‌کننده ایران در وین به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ایران قاطعانه بر روی خواسته‌های خود ایستادگی خواهد کرد و تمامی تحریم‌ها باید یکجا رفع شود.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که یک مقام ارشد ایرانی نزدیک به مذاکرات گفته است: «ایران قاطعانه بر روی خواسته‌های خود ایستادگی خواهد کرد».

این مقام ایرانی آن طور که رویترز گزارش کرده، با تأکید بر این مطلب که حصول توافق به تصمیم سیاسی ایالات متحده بستگی دارد، گفت: «تمامی تحریم‌ها باید به صورت یکجا و در یک فرایند قابل راستی‌آزمایی رفع شود».

همزمان با انتشار این خبر رویترز، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات با گروه 1+4 (انگلیس، فرانسه، روسیه چین بعلاوه آلمان) تأکید کرد که ایران برای ورود به مذاکرات اراده جدی داشته و در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم، هیچ مانعی برای توافق نمی‌بیند.

ادامه دور جدید مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا امروز (پنجشنبه) آغاز شده است و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پایان جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده تأیید کردند که تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند.

مورا همچنین امروز تأکید کرد که تمامی طرف‌ها اراده مشترکی برای رسیدن به توافق دارند و برای رفع اختلافات موجود در تلاش هستند.

یش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های‌ بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که این نشست «کوتاه و سازنده» بوده است.

اولیانوف در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام نوشت: «نشست کمیسیون مشترک به اتمام رسید. نسبتاً کوتاه و سازنده بود. شرکت‌کنندگان شاهد شماری اشتراکات مهم در مواضع خود بودند که شامل ارتباط با لزوم نهایی کردن موفقیت‌آمیز و هرچه سریع‌تر مذاکرات وین درباره احیای برجام می‌شد».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    4

    امریکا: دیگه فرمایشی نبود؟

  • رسول
    2

    جووووووووون مادرتون ما بریدیم
    ریش ما سفید شد ۳۳ سالمه فرزند دارم،
    بفکر ما باشید،
    شما که همه چی میفهمید،
    اوووووففففف

  • کریمی قدوسی
    1

    اگر آمریکا و کشورهای پیشرفته جهان تحریم های ایران را لغو نکنند ایران هم به شدت آنها را تحریم کرده و آنها را به خاک سیاه خواهد کشاند و از هستی ساقط خواهند شد.
    تشکر می کنیم از ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران

    نظرات شما -
    • عجب
      1

      واقعا 😅

  • مهدی
    6

    سنگ اندازی از ماست نه اونا

    نظرات شما -
    • یا مهدی
      0

      خودت و قاطی ملت ایران نکن

  • ناشناس
    4

    عمرتان در استمرار تحریم است
    مگر همه تحریم ها یکباره صورت گرفت که یکباره برداشته شود؟
    صراحتآ به مردم بگویید
    اگر تحریم ها برداشته شود ما دزدها نابود می شویم و مردم به رفاه می رسند
    نمی خواهیم مردم در رفاه باشند

  • حسین
    2

    باید واقعیات دنیای امروز رو، درک کرد

  • ناشناس
    4

    بشینید تا بشه.....

  • بحث نکن
    6

    میبینم که همه خائنین ، وطن فروشان و آلبانی نشینان جمعشون جمع . . .

    نظرات شما -
    • علی
      0

      واقعا !!

  • ناشناس
    3

    مگه میشه مگه داریم... خخخخخخخ.....

  • کبلاقا بورا
    2

    اینقدر مثل تیرشیش یک دنده نباشید کوتاه بیایید به امریکای بیچاره رحم کنید

  • بارها گفتیم پند نگرفتید!
    1

    تز خنثی سازی تخریم، یعنی چه؟ مثلا:
    1- خودکفایی در محصولت داخلی؟ خودرو و لوازم خانگی انحصاری کرده و دست تاجر بیرحم باز گذاشتید برای احتکار و گرافروشی و مافایایباری یعنی تحریم داخلی!
    2- خلق کاذ پولهای هنگفت در سیستم بانکی و دادن وامهای میلایردی با کمترین پشتوانه برگشت به به مثلا یک درصد نورچشمی های صاحب نفوذ؟
    نه این خنثی سازی تحریمها نیستف حنثی سازی تحریم این است، همزمان بروید مذاکرات کنید حتی مستقیم مسئول اصلی تحریم یعین امریکا و این بچه ها قهر نکنید، باید از سهس ال پیش رئوس اصلی کشور (و نه خائننی داخل دولت روحانی) میرفتند هزینه سازی میکردند برای تحرمیچیان غربی و همکارنشف یعنی میگفتن اگر تا تارمپ و بقیه متحدانش سالی صد میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضربه برنند و تحریمخهای ظالمانه ای مثل دارو و غذا ایجاد کنند علیه ایران، ایران توانایی دارد (مثلا غیر مستقیم از طریق نیورهای نیابتی به منافع انرژی و بقیه منافع شما در همه جهان) و عملا معادل صد میلیارد دلار به منافع شما ضربه میزند! این راه درست خنثی سازی تحریم است! یعنی تا تحریم کننده تنبیه و هزینه ای در مقابل ظلمش نبیند، دست ظلم تحریم نمیکشد!

  • بارها گفتیم پند نگرفتید!
    0

    اشتباهات تایپی اصلاح شد//
    تز خنثی سازی تحریم، یعنی چه؟ مثلا:
    1- خودکفایی در محصولات داخلی؟ خودرو و لوازم خانگی انحصاری کرده و دست تاجر بیرحم باز گذاشتید برای احتکار و گرانفروشی و مافیایی بازی یعنی تحریم داخلی!
    2- خلق کاذب پولهای هنگفت در سیستم بانکی و دادن وامهای میلیاردی با کمترین پشتوانه برگشت به به مثلا یک درصد نورچشمی های صاحب نفوذ؟
    نه این خنثی سازی تحریمها نیست!، حنثی سازی تحریم این است، همزمان بروید مذاکرات کنید حتی مستقیم مسئول اصلی تحریم یعنی امریکا و مثل بچه ها قهر نکنید، باید از سه سال پیش رئوس اصلی کشور (و نه خائننی داخل نفوذی در دولت روحانی) میرفتند هزینه سازی میکردند برای تحریمچیان غربی و همکارنش، یعنی میگفتن اگر تا ترامپ و بقیه متحدانش سالی صد میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضربه برنند و تحریمهای ظالمانه ای مثل دارو و غذا ایجاد کنند علیه ایران، ایران توانایی دارد (مثلا غیر مستقیم از طریق نیروهای نیابتی به منافع انرژی و بقیه منافع شما در همه جهان) و عملا معادل صد میلیارد دلار به منافع شما ضربه میزند! این راه درست خنثی سازی تحریم است! یعنی تا تحریم کننده تنبیه و هزینه ای در مقابل ظلمش نبیند، دست از ظلم تحریم نمیکشد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها