هاآرتص:فقط یک آدم نادان می‌تواند حرف رئیس موساد درباره ایران را باور کند

روزنامه صهیونیستی در تحلیلی سخنان رئیس موساد درباره جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای را سخنانی احمقانه و خطرناک دانست.

هاآرتص:فقط یک آدم نادان می‌تواند حرف رئیس موساد درباره ایران را باور کند

 نشریه هاآرتص نوشت:  ادعای دیوید بارنیا، رئیس موساد، مبنی بر اینکه موساد تضمین می‌کند که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت بسیار شرم‌آور و فاقد اعتبار است. هر کس چنین اظهاراتی را بشنود و در مورد مسائل هسته ای و ایران چیزی بداند، می فهمد که این سخنان هیچ اعتباری ندارد.

فقط یک نادان می تواند باور کند که یک نیروی خارجی، خواه یک سازمان جاسوسی (موساد یا سیا) یا یک ارتش، می تواند از کشوری با جمعیت ۸۵ میلیونی جلوگیری کند.

باید درک کنیم که هیچ نیروی خارجی نمی تواند ایران مصمم را از تولید سلاح هسته ای باز دارد.

سه سال پس از اینکه ترامپ، با تشویق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت، توافق هسته ای را کنار گذاشت، تقریباً اجماع امنیتی کامل وجود دارد که این اقدام شتابان یک اشتباه استراتژیک وحشتناک بود. "تعهد" رئیس موساد احتمالاً به اشتباه مشابهی تبدیل خواهد شد. جاهلانه، احمقانه و فاقد اعتبار است و نه تنها این، بلکه احتمالاً نتیجه آن برعکس مقاصد آن خواهد بود.

گفتنی است که اخیرا رئیس موساد در سفر به آمریکا در تلاش بود تا مقامات آمریکا را برای مشارکت در حمله نظامی علیه ایران تشویق کند. 

وی همچنین پیشتر گفته بود که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت و این تعهدی است که اسرائیل به آن پایبند خواهد ماند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    اسرائیل این غده سرطانی بایدازصفحه روزگارمحوباشندامام خمینی رحمت الله علیه معتقدم این کلام امام انشاالله محقق شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها