محمد هاشمی در گفتگو با خبرفوری:

دولت رئیسی در زمینه اقتصاد موفق نیست / کابینه سیزدهم فراجناحی نبوده است / کشور را با حرف نمی‌شود اداره کرد

محمد هاشمی از چهره‌های نزدیک به جریان اصلاحات، درباره عملکرد دولت رئیسی گفت که کابینه او در حوزه‌ اقتصاد موفق نبوده است.

 دولت رئیسی در زمینه اقتصاد موفق نیست / کابینه سیزدهم فراجناحی نبوده است / کشور را با حرف نمی‌شود اداره کرد

 محمد هاشمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با خبر فوری در ارتباط با عملکرد ۱۰۰ روزه دولت رییسی گفت: دولت سیزدهم در ارتباط با واکسیناسیون عمومی عملکرد خوبی داشت، البته ظاهرا موانعی که در دولت گذشته در زمینه خرید و ورود واکسن به کشور بوده، رفع شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت رییسی در زمینه اقتصادی و معیشت مردم علیرغم وعده های بسیاری که داده بود نتوانسته عملکرد مثبتی داشته باشد، اظهار کرد: هر چند که دولت برای حل این مشکلات تیم هایی تشکیل داده و افرادی را در جهت رفع مشکلات موظف کرده است اما در عمل و به دلیل عدم برخورد ریشه ای با این مشکلات افتصادی، تاثیر مثبتی نداشته است.

هاشمی افزود: اصل کار این دولت و هر دولت دیگری در شرایط کنونی کشور رسیدگی به مسائل معیشتی مردم است، چرا که شاهد چندین اعتراض در سطوح مختلف در خصوص مشکلات اقتصادی هستیم.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه باید در مردم احساس رضایت ایجاد کرد که البته طبیعتا صرفا با حرف و شعار نمی‌توان آن را عملی کرد، ادامه داد: باید با عملکرد مناسب و در عمل با حل مشکلات مردم را راضی کرد.

وی تصریح کرد: اگر سفره مردم خالی باشد هر چقدر هم شعار بهبود شرایط را بدهیم، باز کافی نیست.

هاشمی در ادامه در زمینه عملکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی نیز گفت: علیرغم اینکه برخی کشورهای منطقه برای بهبود شرایط با ایران اقداماتی انجام داده اند اما در مجموع این دولت در حوزه سیاست خارجی آن طور که باید عمل نکرده است چرا که در این ارتباط باید بتوانیم تنش زدایی کرده و موضوعات منطقه ای و بین المللی خود را حل و فصل کنیم.

رئیس پیشین صداوسیما همچنین اظهار کرد: دولت سیزدهم در تبلیغات انتخاباتی خود شعارهای فراجناحی می داد اما در عمل شاهدیم که اینگونه رفتار نکرده است.

وی افزود: درست است که قوای سه گانه با هم هستند اما این کافی نیست و باید در قوا به خصوص قوه مجریه از تمام نیروها اسنفاده شود و نه صرفا یک جناح.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 52
  • ناشناس
    21

    با نوجه به زمین سوخته ای که شما اصلاح طلبان تحویل دولت کنونی دادین و تعدیل افتصادی که در زمان مرحوم هاشمی وتبلیغات گسترده صدا وسیما که رییسش شما بودین نتیجه میشود همین اوضاع که خودشما از هر کسی بهتر میداند کمتر از شش ماه زمان بسیار کمی است نا بشود این نا بسامانی های دولت قبل را جمع جور کرد ولی شما با کینه دیرینه ای که داشنین دست پاچه شروع به سم پاشی کردین

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      15

      زمین. سوخته را مموتی جاودانه کرد در این مملکت زمین در زمان سید محمد خاتمی گل بلبل بود و ملتی شاد که دستشان به دهانشان می رسید حالا توپ انداختن در دولت قبلی یه بی شرمی و هوچییگری بیش نیست این دولت 13 هیچ کار که نکرده گرانی ها را دوچندان کرده چشم بصیرت میخواهد که بعضی ندارند

    • معترض
      4

      جناب گل وبلبلی ........در زمان خاتمی شاید شما و امثال شما راحت بودید ولی اکثریت مردم در سال 84 بخاطر نارضایتی کامل از عملکرد اقتصادی و مدیریتی سید باصطلاح محبوب شما به احمدی نژاد رای دادند .......... شخصیت زدگی را کنار بگذرایم خواهیم دید که دولت 8 ساله خاتمی را همان جناب مرحوم هاشمی اداره می کرد .

  • رضا
    10

    مگر شما موفق بودی هرچه میکشیم از زمان شماست

  • ناشناس
    12

    پایه گرونی و تورم در دولت برادر عزیزتون ایجاد شد که کوپن رو حذف کرد و یارانه ای هم به مردم نداد و همه چیز بصورت آزاد بود و قشر ضعیف تحت فشار اقتصادی و معیشتی قرار گرفت. اونجا که صداو سیما دست شما بود چرا صدایتان در نیامد. حالا به دولت 100 روزه انتقاد می کنید کمی صبر داشته باشید خدا با صابران است.

  • دن کیشوت
    14

    باید از آقای هاشمی پرسید: چه کسی در طول چهل و سه سال گذشته درزمینه اقتصادی عملکرد موفقی داشته که حالا شیخ طوطی اینگونه باشد؟ مگر نه اینست که بزرگتان گفت : اقتصاد مال خر است؟

  • ناشناس
    10

    برای امثال شما اظهار نظر در مورد مشکلات اقتصادی هنوز زوده.شما در پایان 4 سال باید نظر بدید.اما مردم این حق رو دارن از روز اول منتقد دولت باشن.

  • سیاوش سلطان
    13

    آغا محمدخان هاشمی از غار دزدان اومد بیرون
    کیف خالک آغا محمدخان
    اما زمان شما دزدی و غارت خوب پبشرفتی داشت
    حال مهدی جانتان خوب است عزیز
    خبرفوری روی چه قبرهایی گریه می کند ، گفتم تبریک ندارد ، قاجارزادگان با هم

  • مظلوم نما
    10

    جناب محمد هاشمی ............ می توانیم ده ها دلیل معتبر و علمی بیاوریم که برخورد ریشه ای با مشکلات اقتصادی از گذرگاه محاکمه دولت بنفش که محاکمه همان تفکرات توجیه گرایانه و فساد پرورانه برادر شما یعنی مرحوم هاشمی می گذرد . .. شاید سال ها طول بکشد و لی یک روزی همه مردم و نخبگان خواهند دید که نقاب از بزک های بسیار جذاب هم تیمی هایتان افتاده است و اقتصاد و فرهنگ این کشور نفس راحتی می کشد ....... این عبارت های بنده برای تان ثقیل است ولی حقیقتی است تلخ با پشتوانه علمی نه جناحی .

  • شیخ طوطی
    7

    برادر جنابعالی آش بد مزه عنقلاب رو پخت

  • على
    9

    نه كه در چهل ودوسال گذشته دولتها در اقتصاد موفق بودند كه اين دولت موفق باشد امام ره فرمودند اقتصاد مال خر است پس دنبال چه ميگرديد

    نظرات شما -
    • علی
      7

      سلام .دوست عزیزی که میگی امام گفته اقتصاد مال خر است .ای کاش هر حرفی رو میشنوی دربارش تحقیق کنی بعد بپذیری. متن کامل سخنرانی در آپارات هست

  • ناشناس
    5

    چرا حواسمنون نیست دنیا داره از بین میره .
    از کسانی که از دستمون ناراحت شدن ازشون حلالیت بطلبیم .
    فکر کار خیر باشیم .
    دیگران را کمک کنیم .

  • علی
    6

    چرا فراجناحی نیست ببین آقای مرعشی در سازمان حج پزشکی هلال احمر هنوز رییس سازمان است اگر خودتان بودید میذاشتید

  • بی نام
    7

    لطفا شما درمسائل کشوری سکوت اختیارکنین همون سالی ی بارتبریک سال نوتون براتون کفایت میکنه

  • همشهری
    4

    تو یکی حرف نزن فقط این باصطلاح آقا تا الان کجا بودن؟

  • سید رضا موسوی
    8

    تو که لالایی آنقدر خوب بلدی ؛ چرا برای حسن جون لالایی نمیخوندی ؛ هست سال پدر مردم رو در آوردین و گرونی و بیکاری و ......... الی چیزهای دیگه ؛ الان اومدی داری نسخه می‌نویسی ؛ جمع کن این بساط کثیف رو . تو جزو دشمنان این مردم و مملکت هستی به قول فرمایش امام ره هرجا دیدین دشمن از شما ناراحت و خشمگین هست و شما رو میکوبه آون نقطه پیروزی شماست . تو و امثال تو باید به درک واصل بشن

  • حسین
    4

    تنها راه حل همه مشکلات داخلی فقط با اصلاحات و تغییر نگاه در سیاست خارجی و تعامل با دنیای بیرون با الویت قرار دادن منافع ملی میسر است و تا این روند در داخل مورد ارزیابی واقعبینانه قرار نگیرد و در همین مسیر گام برداشته شود جایگاهی بهتر از کره شمالی در دنیا نخواهیم داشت

  • غلامرضا فرخی
    5

    تو که لالایی آنقدر خوب بلدی ؛ چرا برای حسن جون لالایی نمیخوندی ؛ هست سال پدر مردم رو در آوردین و گرونی و بیکاری و ......... الی چیزهای دیگه ؛ الان اومدی داری نسخه می‌نویسی ؛ جمع کن این بساط کثیف رو . تو جزو دشمنان این مردم و مملکت هستی به قول فرمایش امام ره هرجا دیدین دشمن از شما ناراحت و خشمگین هست و شما رو میکوبه آون نقطه پیروزی شماست . تو و امثال تو باید به درک واصل بشن

    نظرات شما -
    • Mk
      3

      ازبس مفلوک وبدبخت هستید وتنها ماندید که هرنفر با ۱۵-- ۲۰ اسم پیام میگذارید که یاران عن قلابتون بیشتر نشان بدید

  • ناشناس
    7

    ولی بانیان وضع موجود هنوز در راس کار هستند و با هیچ انتخاباتی هم تغییر نمی کنند. دولت ها بهانه هستند. مشکل جای دیگری است که متاسفانه دست مردم به انجا نمی رسد. ایا این شورای نگهبان قدرت مسوول وضع موجود نیست که شایسته سالاری را کشته و همه را بله قربان گوی قدرت می خواهدو سایر نهادهای انتصابی و نظامی که هی موشک هوا می کنند و....

    نظرات شما -
    • 1

      اشتباه منفی دادم.نظرم مثبت

  • ناشناس
    5

    آقای هاشمی بهرمانی!!! چی را بپای چی باید قربانی کرد؟!
    ---
    جناب آقای محمد هاشمی بهرمانی!!! اگر وفادار و دلسوز کشور و مردم و نظام و انقلاب هستید بدور از گرایشهای جناحی و سایر تعلقات غیر منطقی اثبات ناپذیر و بجای منفی بافی ؛ مطابق با اصول قانون اساسی کشور طرح و برنامه های علمی مستدل و مستند کار آمد عزتمندانه برای مدیریت موفقیت آمیز نیازهای حیاتی کشور و ملت به دولت جدید ارائه دهید و طرح و برنامه های علمی گونا گون خود را با این دولت به بحث و بر رسی و نتیجه گیری و عمل بگذارید.
    وطن دوستی اقتضا می کند علل موفق نبودن برنامه های دولت جدید را مستند و مستند منطقی اثبات پذیر با دولت در میان بگذارید و برای اثبات وطن دوستی خود مردم را در جریان نتیجه ی اقدامهای خیر خواهانه ی خویش و علل مثبت و منفی این نتیجه قرار دهید .
    هرگز نگویید قهر ما با ابر جهان خواران ضد بشر که همیشه عهد شکنی خود را با کشتار و ویرانگری و آواره سازی ملیونها مردم از ملل جهان به اثبات رسانده اند و دفاع از استقلال و حقوق مشروع حاکمیتهای ملی و تسلیم نشدن به زور گویی ضد بشری این جهان خواران ؛ سبب ناکار آمدی است .
    با وجود انبوهی از تجربیات حی و حاضر سر تا سر منفی و همیشه تلخ جهان معاصر با زورگویان جهان خوار ؛ هیچ یک از دهها میلیون مردم خداپرست انقلابی کشور ایران اسلامی این گفته ی شما را هرگز باور نخواهد کرد.
    این ده ها میلیون از مردم انقلابی که صدها هزار شهید را در راه پیروزی انقلاب و استقرار نظام و در راه استقلال کشور از عزیز ترین فرزندان خود با کمال سخاوت و رضایت خاطر تقدیم کرده اند ؛ استقلال و حقوق حاکمیت ملی مشروع کشور خود را بپای خواستهای استعماری پلید ابر جهان خواران عهد شکن دد منش هرگز قربانی نخواهند کرد.
    منفور ترین رفتار از انقلابیون دیروز نزد خدا و ملت وفادار ؛ دور انداختن اصول حیاتی انسانی انسان ساز خدا پسندانه ی انقلاب و بیزاری دنیا پرستانه از این اصول انسانی ثابت است.

  • هفت لنگ بختیاری
    9

    خداوند بین شما اصلاحاتی های غرب پرست وتلاش های مجاهدانه آقای ریسی قضاوت کند .واگذار امثال شما هاشمی ها باخدا ان شاله

  • نوبر
    5

    یک کلام هم از مادر عروس

  • ایرانی
    4

    دولت قبل حتی بلد نبود چطور بنزین را گران کند. نه مردم را قبل از گران شدن بنزین توجیه کرد ونه موقع گرون کردنش بیدار موند.دولتی که با مردم خودش نمیتونه حرف بزنه وهمه چیز رو مخفی می‌کرد چطور میتونست با ملل دیگر تعامل پایدار داشته باشه. نهایتش شد نارو زدن طرفی که بهش قسم می‌خورد.آنقدر به دشمن جسارت داد که زیر برجام بزنه و ژنرال ارشدش را مستقیم وبا پررویی ترور کنه و چاه عمیق تورم را برای این ملت با اینهمه ثروت حفر کنه که هنوز باوجود تغییر دولت به تهش نرسیم.

  • حاعری
    4

    باسلام شما ادعای بیجا یی دارید مگر امتال فاعزه مذدور وبرادر خانده های مذدور مملکت را غارت وچپاول نکردند کسی ادعا کند که خاندانش منزه ازدزدی وکفر وبی دینی نباشد الان معلوم نیست در فکر های پلیدتان چی مگذرد از خواب بیدار شدید تا دیروز روحانی خاعن وهراهنشان سخنی نمی کفتید حالا دلسوز مردم ایران هستید برو جای دیگر کاسه کدایی بگییر

  • م
    5

    جناب آقای هاشمی تنها دولتی که بجای حرف عمل را در پیش گرفته، دولت دکتر رئیسی است. لازم به یادآوری که ای کاش در زمان دولت قبل نیز شما لب به سخن گشوده و دولت جناب روحانی را نقد کرده و اینکه میان حرف و عمل ایشان چقدر فاصله ایجاد شده بود. نکته دیگری اینکه مشکل ایجاده شده فعلی مربوط به دولت قبل هست و دولت فعلی به دنبال رفع آن است هرچند دولت روحانی هر مشکلی که وجود داشت را به گردن دولت قبل از خود و یا تحریم می انداخت. در دولت اصلاحات نه تنها به جناحهای دیگر توجه نشد بلکه همه آنها را خانه نشین کردند و حتی برخی از استادان مذهبی را نیز اخراج کردند. اما این دولت به دنبال ایرادگیری بهانه تراشی از دولت قبل نیست. آقای هاشمی کجای کار هستید؟ سند را از دانشگاه های تهران جستجو کنید.

  • چ
    4

    مگر هشت سال این کشور را با فریب و دروغ به عقب نبردند شما انزمان به همین صورت حرف میزدید .

  • ناشناس
    5

    ایشون زمان حسن روحانی لال بود
    الان زبون ش باز شده.

  • نعمت
    1

    قابل توجه همه عزیزانی که در حال تلاش برای رفع مشکلات معیشتی هستند ::::::::::: دقیقا مثل درخواست برجامی --تا زمانی که کاری که میکنید راستی آزمایی نشده تبلیغش رو نکنید

  • ناشناس
    3

    همه دولتها توی این 43سال مثل هم بودند ومردم ایران در اولویت دومشان بوده است وبیشتر به کشورهای دوست وبرادرمان اهمیت داده اندونظام اگر می خواهد بماند بایدبه معیشت ورفاه مردم اهمیت بدهد وگرنه فشار بیشتر به مردم مساوی است با نارضایتی ویواش یواش اعتراضات خیابانی و....

  • رحیم اب منگل
    4

    اللهم کم کن شر خاندان هاشمی از سر ملت الی یوم القیامه

  • انوشیروان
    3

    اسلام که مرز جغرافیایی نداره.شماهم علاقه شدیدی درخدمت به مسلمانان مرفه دارید تشریف ببرید کویت.قطر.عمان یا عربستان.بساط کنید شاید کارتون گرفت.به اندازه سهمتون از همه چیز بهره کافی و وافی پر وپیمون به دلخواهتون بردید.البته احزاب وجناحهای دیگر هم با ایل و تبار شما تفاوتی ندارند.وعلاقه خدمت به همسایگان را دستور کارشان قرار دادند.حالاشاید بعدها کسی بیاد علاقه داشته باشه به ایران وهمه ایرانیهاخدمت کند.

  • @
    4

    42ساله مردم دارید عذاب میدید.همتون سر ته یه کرباسید. از بابات گرفته تا بیاد روحانی و رئیسی. همگی بیسواد و از دنیا عقب .

  • ناشناس
    4

    راهکار بده استاد اقتصاد جهانی آقای رئیسی داره تلاش می کنه گندهای شما زیاده شماها که جاتون راحته حالا بفکر
    مردم افتادید؟ این مردم به اندازه خودشون با هوش هستند
    نیازی به حرفهای شما نیست راستی بچه های شما در جنگ
    بودن یا ؟؟؟؟؟؟

  • 110
    7

    آقا موفق است . البته بصورت دستوری .

    اقتصاد را سریع تند و انقلابی درست کردند .

  • ناشناس
    2

    سلام محمد خان با چهار میلیون ماشین هشتاد میلیون لیتر
    بنزین چتور مصرف میشد

  • امپراطوری پارس
    3

    کی قراره که خاندان هاشمی با سکوتشون یه ملت رو خوشحال کنن ؟ اگه به فکر مایید لطفا سکوت کنید طایفه ای

  • مصطفی اکبری
    5

    در زمان شما مملکت گل و بلبل بود شماها که مملکت نابود کردید به مشتی بدهی تحویل دولت جدید دادید ماهی ده هزار میلیارد تومان

  • محمد
    2

    جناب هاشمی اجازه بدهید آقای رئیسی ودلتش حداقل یک سال کار بکند بعد شما نظر بدهید هر آدم با انصافی می بیند که ایشان با جان ودل کار میکند واز شما هم صحبتی نمیکنند پس برای رضای خدا شما سمپاشی نفرمائید وانشاالله صاحب اصلی این نظام جمهوری اسلامی را به حرمت خون شهدا حفاظت خواهد کرد خودت خوب میدانی چه کسانی این مملکت را به این فلاکت کشانده اندپس ماننددوستان عزیزت خاموش باشید روزنامه وجراید همپالاکی های شما فتنه کم نمیکنند هر چند مردم ایران دست شما را خوانده اند

  • سیما
    2

    تا حالا فکر میکردم که تو ایران اصلاح طلبان اکثرا الوده به غرب زدگی و تزویر ند و بعضی ها رو استثنا میکردم اما هرچه میگذرد استثای اینها کمتر وکمتر میشه و ادم سالم کمتر دارند

  • m
    3

    کاملا درست هست نظراتشان همینطور است

  • محمد تیموری
    2

    شما نیاز نیست دلسوزی کنید.هر جا اسم خرابکاری هست یه جوری داره به داداشت و دار دستش وصله

  • امید
    1

    دوغ تو بنوس

  • یک نفر
    1

    یک حرف راست. فقط روحانی موفق بود و برادر شما.!!!

  • M
    1

    چه رویی داری هاشمی؟البته این قضیه فکر میکنم در خاندان شما ژنتیکی هستش

  • علی
    1

    بیشترین ضربه رو خانواده هاشمی به ایران زدن البته ثروت هنگفتی بدست اوردن من جمله دانشگاه ازاد و هواپیمایی ماهان ..... به زودی پسش میگیریم

  • آخر کنایه
    1

    سلام
    دوستان عزیز امیدوارم حتما به گفته های شخص ایشان
    و کل خاندان ایشان گوش فرا دهید .
    چون این خاندان بود که تخم نابودی ملت را کاشت
    و دست بردار هم نیستند .
    تو رو خدا بس دیگه این چند مدت کوتاه از عمرتان را بروید
    در لوکس ترین ویلاهای ایران که همه جای این کشور دارید
    لذت ببرید .
    ما ملت اگه بخواهیم از شما مشاوره و صحبتی نشنویم
    کی را باید ببینیم

  • گمنان
    1

    لعنت خدا بر انکسی که پسرش در قرار دادهای مثل شرکت ک ر س... دها میلارد دلار رشوه گرفت تف بر هرچه دار وندارش

  • ناشناس
    0

    آقای برهمانی میشود شما بفرمایید . در کدام دانشگاه درس خواندید و مدرک شما چی هست راست می گویند جناب در زمانی که رییس صدا سیما بودید مدرک شما سوم راهنمایی بوده ...؟!

  • احمد
    0

    موفق در دزدی کردن مثل خاندان هاشمی نمی شود،، منظورم اینست که اصلاح طلبان و خاندان هاشمی کشور را از اقتصادی از هم فرو پا شیده اند حالا حالاها درست بشو نیست،،،ثانیا به حکم خداوند حق تعالی سیل عظیم که همان خشم مردم است در راه است،، سیلی که همه چیز و از ریشه برخواهد کند و با خود خواهد برد،، این اراده حق تعالی ست زره ای شک نداشته باشید.. ظلم پایدار نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها