هیل: صبر چین و روسیه هم از ایران به سر آمده است

نشریه آمریکایی هیل در گزارشی همزمان با دور جدید مذاکرات وین مدعی شد: صبر چین و روسیه نیز در قبال ایران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین در حال از دست رفتن است.

هیل: صبر چین و روسیه هم از ایران به سر آمده است

در ادامه گزارش نشریه هیل با عنوان "ایران در مذاکرات وین دست برتر را ندارد" آمده است: تحریم‌های نفتی و مسدود کردن دارایی‌ها به ایران آسیب می‌زند و هزینه‌ای برای ایالات متحده ندارد. از زمان اعمال مجدد تحریم های یکجانبه آمریکا توسط رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، اقتصاد ایران متحمل ضررهای شدیدی شده است. صادرات نفت ایران در کمترین حد خود به ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت که تنها کسری از ۲.۸ میلیون بشکه در روز صادرات ایران قبل از خروج دولت ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸ بود.

هیل در ادامه نوشت: ایران با دور زدن تحریم ها توانسته است تنها در ماه های اخیر نزدیک به ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت به چین صادر کند، اما دولت ایالات متحده ناظر است.

اگر مذاکرات شکست بخورد، بایدن می‌تواند پیچ‌ها را محکم کند و صادرات نفت ایران را بار دیگر با مشکل مواجه کند. توازن اهرم فشار بین دو کشور به وضوح به نفع ایالات متحده است. اگر تحریم‌های آمریکا همچنان پابرجا بماند، دولت رئیسی نمی‌تواند به وعده‌های مبارزات انتخاباتی خود عمل کند.

هیل مدعی شد: حتی چین و روسیه، محتمل‌ترین متحدان ایران در میان امضاکنندگان برجام، در حال از دست دادن صبر و شکیبایی به خاطر سخت گیری های تهران در میز مذاکره هستند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • سلمان
    3

    اگر مسئولان به فکر مردم و منافع ملی کشور عین کشورهای همسایه بودند که وضع مردم سیاه بخت ونسل جوان سوخته الان این نبود

  • منفجر
    2

    ای بابا کجای کارین ؟ خود ملت 20 ساله از این خیمه شب بازی مذاکرات ذله شده اند یا زنگی زنگ یا رومی روم این بساط را جمع کنید شده دکان برای عدهای رانتخوار و دلال.....

  • رزز
    0

    معاون رفته پابوسی کمونیست ها

  • ناشناس
    0

    متاسفانه هروز که میگذره به اندازه یکسال پسرفت میکنیم مسواک نزدن امروز را با تحمل درد و هزینه باید جبران کنیم


  • ناشناس
    0

    خب اگه اینطوریه که یه دستور بفرمایند همه معظلات حل میشه. کیه که با اوامر چین وروسیه توان تقابل داشته باشه .مسولین هم که چشم بسته مطاع اوامرند .

  • وفا
    0

    وضعیت آمریکا به شدت بده ، مردم بدهی عقب افتاده خودشون رو نمی‌توانند بدهند و سوخت برای آمریکاییها بسیار گران است ، هر روز تعداد بی خانمان ها بیشتر میشه و 50 میلیون نه کم بضاعت بلکه فقیر مطلق داره که نان برای خوردن ندارند ، اینها خودشون رو میخواهند شکم سیر نشان دهند در حالی که به شدت به این توافق احتیاج دارند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها