یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد:

مهلت یک ماهه تیم مذاکره کننده ایران به تروئیکای اروپا برای توافق

کارشناس سیاست خارجی گفت: تیم مذاکره کننده اعلام کرده سقف مذاکرات نباید از یک ماه تجاوز کرده و در این مدت تحریم‌هایی که اکنون اعمال شده برداشته شود.

مهلت یک ماهه تیم مذاکره کننده ایران به تروئیکای اروپا برای توافق

 حسن هانی زاده در ارزیابی دور نخست مذاکرات می‌گوید دور هفتم مذاکرات که دور اول مذاکرات دولت سیزدهم با کشور‌های ۱+۴ در وین تلقی می‌شود از هشت آذرماه آغاز شد و در چهارمین روز به پیشرفت‌هایی در حوزهه‌های حقوقی و قانونی رسیده و یک موضوع باعث شد تا مذاکرات برای مدت کوتاهی به دلایلی به لحاظ فنی متوقف شود تا طرف‌های اروپایی در مذاکرات وین برای مشورت به کشور‌های خود برگردند.

این کارشناس سیاست خارجی معتقد است مشکل فنی درباره بهره گیری ایران از سانتریفیوژ‌های پیشرفته در تاسیسات هسته‌ای اراک است که نقطه ابهامی را برای تروئیکای اروپایی به وجود آورده، در حالی که ایران توضیحات فنی لازم را داده است.

او می‌گوید که یکی از ویژگی‌های این دور از مذاکرات این است که کارگروه‌های متعددی در حوزه‌های قانونی، حقوقی، اقتصادی و فنی تشکیل شده که این کارگروه‌ها در حوزه‌های خود تخصص‌های بالایی دارند، در خصوص مسئله اراک هم توضیحات فنی لازم از سوی تیم مذاکره کننده داده شده است.

هانی زاده گفت: اما ایران سه سند عمده در مورد تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان در دوران دونالد ترامپ ریاست جموری سابق ایالات متحده آمریکا ارائه داده و اعلام کرده که این تحریم‌ها غیر قانونی بوده و خروج این کشور هم بخشی از سند است که تقض آشکار قوانین بین المللی است و در مورد لیست تحریم‌های اعمال شده سندی را تیم مذاکره کننده ارائه کرده و خواستار رفع سریع تحریم‌ها شده است.

او می‌گوید در این دور از مذاکرات وین درک بهتری در میان سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس بر ضرورت لغو و رفع تحریم‌ها اعمال شده علیه ایران وجود دارد که به نظر می‌رسد با توجه به رایزنی‌هایی که مذاکره کننده ارشد ایران در سفر به اتحادیه اروپا داشته موضوع ضرورت رفع تحریم‌ها در یک فرآیند زمانی کوتاه مورد فهم طرف‌های مذاکره قرار گرفته است.

هانی زاده گفت: در این مذاکرات ایران اعلام کرده است که سقف مذاکرات نباید از یک ماه تجاوز کند و در طول این مدت باید به صورت تدریجی، تحریم‌هایی که اکنون اعمال شده برداشته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • بازنشسته
    1

    تایکماه دیگه دلار میشه ۵۰هزارتومان

    نظرات شما -
    • ....
      0

      شایدم بیشتر از ۵۰ .

  • منتظر
    0

    این سناریو در دوره روحانی تکرار و دوازده بار تمدید گردیده و ادامه سیاست استمرار طلبیست ......

  • ناشناس
    0

    اروپا چکاره است؟؟؟؟ طرف تو امریکا است که مثل بچه لوس و ننر با ان قهر کردی و از در پشتی و با واسطه کشورهای زالوصفت داری باش حرف میزنی!!!! شتر در خواب بیند پنبه دانه. مثل اینکه امریکا داره خفه میشه از شدت تحریم ایران علیه امریکا!!!!

  • خليلى
    0

    اگر از مهلت يك ماهه گذشت به شدت آنها تحريم وگوشمالى دهيد تا ديگر حرف مملكت ولايت مدار را گوش كنند ،قيمت دلار را آنقدر بالا ميبريم تا اقتصادشان نابود شود والسلام

  • ناشناس
    0

    خخخخخخخ......

  • دکتر سید
    0

    بعد از یکماه ولایت اسلامی ایران تمام جهان را به غیر از کمونیست ها مورد تحریم قرار دهد و آنها را به خاک مذلت بکشاند و آنقدر قیمت دلار را بالا ببرند که ابرقدرتهای غربی از قهقهه مستانه شان بمیرند. نصر من الله و فتح قریب

  • رضا
    0

    دستاورد این مذاکره یک سفراروپایی رایگان
    جهت خانواده اعضای تیم مذاکره کننده وخرید شب چله ازفروشگاه های برندوخروج
    میزان قابل توجهی ارزاز کشور وبرای مردم هم
    افزایش نرخ دلاربود.اوکی!

  • ناشناس
    1

    💥 باید بدون تعارف از NPT خارج بشیم،

    یه سوال :
    عراق به کویت غرامت جنگی داد، چرا ایران از عراق غرامت جنگ هشت ساله را نمی گیرد؟

  • ایرانی
    0

    انها هم گفتند چشم قربان !!!مثلاً حرف شما گوش نکردند می خواهید چکار کنید؟! حتماً تحریم !!! وای ترسدند... خجالت بکشید .

  • داود
    0

    گناه دارن این اروپایی های بد بخت اینقدر بهشون سخت نگیرید یکم بهشون وقت بدید.به خاک سیاه نشست اون بی چاره ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها